وبسایت دبیران برند ایران به عنوان مرجع پایش و رصد عملکرد برترین اساتید و دبیران ایران، همه ساله اسامی برترینهای حوزه آموزش را معرفی مینماید
روزنامه عصر ایران به نقل از سایت دبیران برند ایران نوشت، پیدا کردن برترین های حوزه آموزش در ایران کار بسیار دشواری است و همه ما مدیون انسانهایی هستیم که در راه آموزش ما و فرزندانمان تلاش کرده اند.اگرچه نوشتن نام ده نفر در هر درس به نوعی اجحاف در حق اساتید و دبیران ایران است، اما به هر حال دانش آموزان و اولیا و مشاوران محترم همیشه به دنبال بهترین ها هستند.ما در فروم دبیران برند ایران، از همکاران خود خواستیم در هر درس بهترین ها را انتخاب کنند، البته افرادی که به عنوان کاندیدای اولیه معرفی شدند از اساتیدی بودند که یا در موسسات معتبر کتاب نوشته اند یا در موسسات معتبر دارای فیلم آموزشی بودند، اگر چه اساتید بزرگی در جای جای این سرزمین حضور دارند که هنوز امکان دیده شدن را نیافته اند اما در مجموع حاصل خروجی نظرات همکاران ما به شرح ذیل اعلام میگردد:
برترین اساتید فیزیک کنکور ایران
رتبه 1 : استاد مهدی باباخانی مدرس برنامه تلویزیونی فرصت برابر و مدرس دی وی دی های مخ از موسسه گاج و مدرس کلاسهای آنلاین گاجینو و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 2: استاد رضا خالو نویسنده کتاب های الگو و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 3: استاد بهروز نادری نژاد نویسنده کتاب های گاج و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 4: استاد احمد مصلایی از نویسنده گان کتاب های خیلی سبز و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 5: استاد فرید شهریاری از نویسنده گان کتاب های خیلی سبز و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 6: استاد امیر احمد میرسعید از طراحان سوالات آزمون های گاج و قلمچی و نویسنده کتاب خرد و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 7: استاد خسرو خسروی منش از نویسندگان کتاب های قلمچی و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 8: استاد محمود ذهبی از مدرسین برتر کلاس های کنکور هدف و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 9: استاد مهدی یحیوی مدرس سی دی های ونوس و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 10: استاد محسن طالب مهر از نویسندگان کتاب های قلمچی و از بهترین اساتید کنکور ایران
برترین اساتید ریاضی ایران
رتبه 1 : استاد سامان سلامیان ریاضی مدرس برتر گاجینو و کاد ومدرس دی وی دی های آموزشی گاج و موسس مدرسه ریاضی ایران
رتبه 2: استاد کاظم اجلالی ریاضی نویسنده کتابهای نشر الگو
رتبه 3: استاد محمد ارباب بهرامی مدرس دی وی دی های مخ نقره ای گاج و نویسنده کتاب های گاج
رتبه 4: استاد محمد مهربان نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 5: استاد ماشاالله رضوی نویسنده و و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 6: استاد رضا فکری استاد پروازی دانشگاه نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 7: استاد اکبر کلاه ملکی نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 8: استاد آریان حیدری مدرس کلاس های کلاسینو و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 9: استاد سروش موئینی نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 10: استاد افشین ملاک پور نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
برترین اساتید شیمی کنکور ایران
رتبه 1 : استاد بهمن بازرگانی شیمی نویسنده کتاب مبتکران و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 2: استاد حسن پلویی، مدیر دپارتمان شیمی کارنامه خرد و نویسنده برتر کتب دانشگاهی و کنکوری
رتبه 3: استاد محمدمصلایی از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 4: استاد داوود بیرکی نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 5: استاد بیژن ابو القاسمی نویسنده و و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 6: استاد امیرحسین کوچیان فرد استاد پروازی دانشگاه نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 7: استاد بابک محب شیمی نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 8: استاد محمد حسین انوشه شیمی مدرس کلاس های کلاسینو و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 9: استاد رضا بابایی نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 10: استاد کامبیز فرزانه نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
برترین اساتید زیست کنکور ایران
رتبه 1 : استاد حمید رضا زارعی نویسنده کتاب خط ویژه گاج
رتبه 2: اشکان هاشمی زیست نویسنده و مدرس و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 3: استاد محمد مهدی میوه چی از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 4: استاد علی پناهی شایق زیست نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 5: استاد عمار لو زیست نویسنده و و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 6: استاد ماجد موید استاد پروازی دانشگاه نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 7: استاد امین الرعایا نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 8: استاد حاجی یوسف از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 9: استاد حنیف عظیمی نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
رتبه 10: استاد علی کرامت نویسنده و از بهترین دبیران کنکور ایران
برترین دبیران عربی ایران
رتبه 1 : استاد ایاد فیلی نویسنده و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 2: امیر هورفر نویسنده و مدرس و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 3: استاد جواد پوران نویسنده و برگزیده دانشگاه شریف و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 4: استاد عمار تاجبخش نویسنده و از بهترین اساتید کنکور ایران
رتبه 5: استاد یپیمان بوذری نویسنده و و از بهترین اساتید کنکور ایران
برترین اساتید زبان انگلیسی ایران
رتبه 1 : استاد شهاب اناری نویسنده از بهترین معلمهای کنکور ایران
رتبه 2: استاد رضا کیاسالار نویسنده و مدرس و از بهترین معلمهای کنکور ایران
رتبه 3: استاد مهدی برقعی نویسنده و برگزیده دانشگاه شریف و از بهترین معلمهای کنکور ایران
رتبه 4: استاد الهام آخوندی نویسنده و از بهترین معلمهای کنکور ایران
رتبه 5: استاد روزبه شهلایی نویسنده و و از بهترین معلمهای کنکور ایران
برترین مشاوران کنکور ایران
رتبه 1 : استاد مهدی برقعی نویسنده کتاب مشاوره و برنامه ریزی برای گلادیاتورها و از بهترین مشاوران کنکور ایران
رتبه 2: استاد مهدی باباخانی مدیر و مشاور ارشد مجموعه کارنامه خرد و مدرسان علامه و از بهترین مشاوران کنکور ایران
رتبه 3: استاد علی میرصادقی نویسنده کتاب های موفقیت از بهترین مشاوران کنکور ایران
رتبه 4: استاد ایمان سرور پور برترین مشاور انگیزشی و از بهترین مشاوران کنکور ایران
ویژگی اصلی دبیران برند و بهترین دبیران ایران چیست؟
علاوه بر سواد و قدرت انتقال دانش، مسلط بودن بر اصول روانشناسی از مهمترین ویژگی های اساتید برند و بهترین دبیران کنکور ایران است
اصول روانشناسی که دبیران برند و بهترین دبیران ایران در تدریس های خود اجرا میکنند کدامست؟
دبیران برتر ایران در حرفه تدریس ، برای آن که یک تدریس موفق داشته باشند باید با برخی از اصول روانشناسی در این حرفه آشنایی کامل داشته باشند:
شماره 1: آن چیزی که دانش آموزان و دانش پژوهان در مورد استعداد و آی کیو و توانایی های خود در ذهن شان از خود تصور می نمایند، نقش بسیار زیادی در ارتقاء وضعیت علمی آنان دارد .اگر شما به عنوان یک معلم خصوصی به آنان القا نمایید که اساساً افرادی کم هوش و بی استعداد هستند ،بنابراین ایشان تمام رغبت و انگیزه خود را برای کوشش در جهت ارتقاء وضعیت علمی خود را از دست خواهند داد و همینطور در القای تواناییها نیز اگر بسیار افراط نمایید ممکن است ،اشتباهاً این تصور در ذهن آنها به وجود آید که اساساً به علت هوش و توانایی های بالا ،نیاز به تلاش خیلی زیادی ندارند. بنابراین در القای خودباوری به دانشآموزان ،افراط و تفریط هر دو سمی مهلک و کشنده در روانشناسی تدریس خصوصی ،برای معلمان خصوصی است پس بهتر است که دانش آموزان را از وضعیت خودشان ناامید نکنید و نه امیدهای واهی و بیپایه و اساس به آنها بدهید و سعی نمایید با تقویت نقاط قوت آموزش را تسهیل نمایید.
شماره 2 : اما به عنوان دومین اصل روان شناسی در حرفه ای تدریس آن است که ،شما به عنوان یک دبیر خصوصی خوب و به عنوان یک معلم خصوصی حرفه ای باید بدانید که ،دانسته های قبلی دانشجویان و دانش پژوهان در فراگیری آن چیزی که هم اکنون در حال آموزش به آنان هستید بسیار موثر است .در هنگام تدریس خصوصی به عنوان یک معلم خصوصی خوب ،باید تمامی پیش نیاز ها و هم نیاز های درسی را به خوبی بدانید و در هنگام آموزش آنها را به کار ببندید یادتان باشد که آموزش و پرورش صرفاً در کلاس های تدریس خصوصی در کلاس های تدریس گروهی شما ایجاد نمی گردد ،بلکه جو خانواده و جو اجتماعی که دانش آموز در آن رشد و پرورش نموده است. همچنین نقش گروه های دوستی می تواند بر تمامی مراحل آموزشی تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال ،اگر دانش آموزی در خانواده ای پرورش یافته باشد که کسب علم و دانش تنها مزیت محسوب نمی گردد بلکه مورد تمسخر بزرگان خانواده قرار می گیرد ،بنابراین نمی توان انتظار داشت که تدریس خصوصی یا تدریس گروهی شما تاثیر گذاری کافی را داشته باشد .بنابراین آشنایی با اصول روانشناسی در تدریس خصوصی اهمیت بسیار بالایی دارد که ،باید به عنوان یک معلم خصوصی خوب و یک دبیر خصوصی برتر با حداقلهایی از دانش روانشناسی در این حوزه آشنا باشید.
شماره 3 : اما اصل بعدی که در تدریس باید در نظر داشته باشید آن است که ،آموزش و پرورش احتیاج به زمینه سازی های گسترده ای دارد و شما به عنوان یک معلم خصوصی برای آنکه تدریس خصوصی موفقی داشته باشید ،باید بین آموزه های پیشین دانش آموزان و با آموزه های جدیدی که می خواهید تدریس نمایید، ارتباط معناداری را برقرار نمایید. فراموش نکنید که از لحاظ روانشناسی تدریس خصوصی ،منتقل کردن مطالبه جدید به ذهن دانش آموزان بدون توجه به ساختار ذهنی قبلی کاری بسیار دشوار است و اصولاً ذهن و مغز انسان ها برای یادگیری دیتای جدید نیاز به هماهنگ سازی آنها با داده های ذهنی قبلی خود دارد.
شماره 4 : اما مورد بعدی که در تدریس به عنوان یک دبیر خوب باید در نظر بگیرید آن است که ،منتقل شدن دانش و آموزه ها و توانایی های حل مسئله و محفوظات جدید از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت نیاز به ممارست و تکرار بسیار زیاد دارد .بنابراین هیچگاه انتظار نداشته باشید که دانش آموزان شما پس از تدریس خصوصی شما بر تمام مطالب فوراً مسلط گردند ،بلکه شما با در نظر گرفتن تمرینات مناسب و تکرارهای مناسب باید کاری کنید که ،تمام آن آموزه ها و آموزشهای شما با تمرین های منظم و مستمر از حافظه کوتاه مدت دانش آموزان تان به حافظه بلند مدت شان منتقل شود .این موضوع هم در دروس تئوری و هم در دروس عملی مهم است و از این بابت تفاوتی بین این دو گروه از دروس وجود ندارد.
شماره 5 : اما اصل بعدی که در تدریس باید مد نظرتان قرار دهید آن است که ،برای یادگیری موثر و برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان باید پس از تدریس فیدبک آموزشی را به ایشان و به خانواده هایشان ارائه دهید و در این مسیر ملاحظهای را ملحوظ ننمایید. هنگامی که یک دانشآموز مطالب تدریس خصوصی شما را به خوبی متوجه نشده است ،نباید برای دلگرمی ایشان و به دروغ فیدبک های اشتباهی را به ایشان بدهیم، زیرا این فیلم های غلط باعث می شود تا در مورد جایگاه آموزش خود دچار توهم و اشتباه شوند و این موضوع به آموزش دانشآموزان به شدت لطمه وارد می نماید. شما باید با صراحت هرچه تمام وضعیت علمی و آموزشی دانش آموزان تان را به ایشان و به خانواده هایشان اعلام نمایید تا برای بهبود وضعیت تصمیمات جدیتری را اتخاذ نمایند.