ایران کره جنوبی را شوکه کرد

گروه عکس الف،   4000728068 ۳۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سه سال پیش زمانی که کره جنوبی همراستا با تحریم های آمریکا و برای فشار به مردم ایران از بازار داخلی کشور خارج شد هرگز فکرش را نمی کرد تا چند سال آینده این ایران باشد که او را به بازار خود راه نمی دهد.

دیدگاه کاربران

علی۲۲۵۰۵۴۹۱۳:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من به عنوان یک فرد اگر بخواهم از جنسی با کیفیت بهتر استفاده کنم چکار باید بکنم چرا حق مردم را ضایع می کنید نباید مجبور به خرید یک برند در داخل باشیم
احسان۲۲۵۰۸۸۷۱۶:۳۹:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما در ایران هستی و ایرانی هستی و باید جنس ایرانی بخری حتی به قیمت بالاتر و کیفیت پایینتر جهان اولی شدن تاوان دارد و باید توسط خود جامعه پرداخت شود
ناشناس۲۲۵۱۱۴۱۱۹:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چرا تاوانش این مردم بدبخت بدن
ناشناس۲۲۵۱۱۴۶۱۹:۲۵:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حالا غلط کردیم تو اینجابدنیا اومدیم
امین۲۲۵۱۱۵۰۱۹:۲۸:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هر چی پراید خریدیم چی شد نیسان هنوز بادست باید شیشه رو بدی بالا یا پایین
Aziz۲۲۵۱۱۶۰۱۹:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
الان با گوشی ایرانی این کامنت رو گذاشتی؟
ناشناس۲۲۵۱۱۶۱۱۹:۳۴:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام. به شرطی که تولید کننده هم نظر شمارو داشته باشه وگرنه تا 100ساله دیگه نمیتونی جنس عالی بخری
ناشناس۲۲۵۱۱۷۱۱۹:۳۹:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
متاسفم برای دیدگاه بی منطق و بی اساس ات. از ماست که بر ماست.اگر بر فرض محال بگیم حرفت درسته، اون وقت اکثریت مردمی که نان شبشان را به زحمت تهیه میکنند و خیلی از خوراکیها هم از سبد معیشتشان خارج شده، چطور میتونند با قیمت بالا اقلام مذکور را بخرند؟
ناشناس۲۲۵۱۱۸۸۱۹:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هر وقت بین دو داروی موجود و قابل دسترس ایرانی و خارجی که پای جونت در میونه، داروی ایرانی رو انتخاب کردی، که هرگز نمی کنی، اونوقت پوپولیستی شعار بده.
ناشناس۲۲۵۱۲۲۲۲۰:۰۶:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مثل خودرو ؟
ناشناس۲۲۵۱۲۲۴۲۰:۰۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خیر این شرایط جهان اول شدن نیست بلکه نابودی زود تر کشور مون رو می رسونه
ناشناس۲۲۵۱۲۳۰۲۰:۱۱:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
الان هم همه لوازم برقی مونتاژ می باشد تمامی یخچال‌ها موتور چینی دارند
ناشناس۲۲۵۱۲۳۶۲۰:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دقیقا درسته ولی اگر داخلی ها جنس تماما چینی رو چند برابر قیمت به اسم جنس داخلی به مردم غالب نکنند مثل شرکت‌های ما که همه هم به آقازاده ها وابسته هستند
ناشناس۲۲۵۱۲۵۷۲۰:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگه دزدی نشه همه چیز درست میشه ، دزدی و اختلاس جامعه و مردم را به نابودی کشانده
ناشناس۲۲۵۱۲۸۳۲۰:۳۸:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بله فقط مصرف کننده ایرانی وظیفه دارد از تولید بنجل کشورش حمایت کند و تولید کننده هم هرجور وبه هرکیفیتی خواست به مردم قالب کند
ناشناس۲۲۵۱۲۸۶۲۰:۳۹:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به این دلیل که اگر کالای داخلی بخری کارخانجات داخل قوی تر وبا کیفیت تر خواهندشد
تابان۲۲۵۱۲۹۳۲۰:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نفس ت از جای گرم بلند میشه.ما اگه نخوابیم جهانی بشیم چیکار باید بکنیم!؟
ناشناس۲۲۵۱۳۰۷۲۰:۴۸:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظر من این اجبار باعث افزایش مهاجرت به خارج میشه اون موقع ایران دوبرابر ضرر می کنه. چون هر کی پول و سرمایه داره از ایران میره فقط یه مشت آدمای فقیر تو ایران میمونن در کل سیاست مزخرفیه و همه اقتصادانان ایران بی سوادن
ناشناس۲۲۵۱۳۰۸۲۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
برو لطفا پاچه خواری نکن
ناشناس۲۲۵۱۳۲۱۲۰:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چ بی منطق هر کس حق انتخاب داره کیفیت بره بالا قیمت رقابتی
ناشناس۲۲۵۱۳۲۴۲۱:۰۰:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظرم شما خیلی سیر هستی که میگی با قیمت بالاتر وکیفیت پایین تر البته الانشم پراید داریم وهزارتا چیز دیگه ماهم ادمیم نباید زندگی کنیم یعنی نباید یه زندگی باارامش داشته باشیم
ناشناس۲۲۵۱۳۵۲۲۱:۱۶:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آیا این موضوع مورد قبول است که تولید کنندگان ایرانی پس از اطمینان از عدم ورود تولیدات کره ای قیمت تولیدات خود را افزایش دهند؟ این شکل رفتار مسئله تولیدات خودروهای ایرانی را به ذهن متبادر می‌کند که پس از یکصد سال سابقه کیفیت تولیدات آنها پراید است!
ناشناس۲۲۵۱۳۵۳۲۱:۱۷:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
الان چند سال ست خودرو تحریم شده چه پیشرفتی کردیم همین چند وقت پیش بخاطر یک قطعه همان لکنت ها هم تولید متوقف شد پیشرفت در دنیای امروز با ارتباطات و رقابت بوجود میاید
ناشناس۲۲۵۱۳۵۶۲۱:۲۰:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خوب کیفیت پول علف خرس نیست بد جنس اشغال بخری اونم اشغال های ایرانی از ماشین بگیر تا چیز های دیگر
ناشناس۲۲۵۱۳۶۰۲۱:۲۱:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
۴۲ سال هیچی تولید داخل خوب نشده اگه خارجی نیاد داخلی بدتر وگرانتر نیز خواهد شد صنعتگران داخلی فرصت طلبی خواهند کرد.که میکنند.
ناشناس۲۲۵۱۳۶۹۲۱:۲۳:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یخچال فریزر دو قلو ایرانی گرفتم خدمات بسیار ضعیف در شهرستانی که هستم فریزر صدای هلی کوپتر و یخچال بیشتر مواقع یخ میزنه ایکاش کیفیتها بهتر میشد
ناشناس۲۲۵۱۴۰۸۲۱:۴۰:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اره خوبه جنس ایرانی بخری درصورتی که شرکتا روزبه روز پیشرفت کنن نه مثل ایران‌خودرو وسایپا
امیر۲۲۵۱۴۲۰۲۱:۴۶:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پس چرا بعد از ۴۰ سال با این همه حمایت از خودرو سازان داخلی هنوز آشغال تولید میشه
نم۲۲۵۱۴۵۴۲۲:۰۶:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بیا پایین
کریمی۲۲۵۱۴۸۲۲۲:۲۰:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بله جهان اول شدن هزینه دارد ولی ما بیش از ۶۰ سال از محصولات ایران خودرو و سایپا میخریم این دو خودرو ساز خود و ملت را به کجا رساندند. لوازم خانگی هم همینطور با یک جمله یک یخچال در یک هفته ۱۸میلیون گران شد ارتقاء کیفیت داد یا از آب گل آلود ماهی گرفت و به مردم ظلم کرد.کمی بصیرت داشته باشیم و از روی باد شکم و تعصب کور کورانه حرف نزنیم.
ناشناس۲۲۵۱۴۹۶۲۲:۲۷:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه بابا آقای محترم یخچال هیمالیا خریدم برفک زد بالای دهیار نمایندکیش آمد دست کاری کرد نشد آخر کارم به شکایت اداره بازرگانی حمایت از مشتری کشید تا از کارخانه آمدند درب فریزر را عوض کردند نوار دور درب عوض کردند خدا شاهده بازم نشد دیگه خسته شدم ولش کردم مسعولینم لوازم ایرانی استفاده میکنن این چه حرفیه
ناشناس۲۲۵۱۵۰۲۲۲:۳۲:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چرند نگو. مطمئنی سرت به جایی نخورده؟؟؟؟؟
ناشناس۲۲۵۱۵۱۱۲۲:۳۵:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
این چه حرفیه که میزنی، مگه خودرو که ۴۰ ساله انحصاری شده وضعیتش خوب شده که الان لوازم خانگی بخواد بشه
ناشناس۲۲۵۱۵۳۳۲۲:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یعنی فقط مردم باید تاوانش رو بدن ؟
محمد حسن۲۲۵۱۵۳۹۲۲:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
میخواستم جوابشو من بدم ولی جانا سخن از زبان ما میگویی
مهدی۲۲۵۱۵۴۷۲۲:۵۱:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
زیاد چرت نگو؛ بهتر کمی مطالعاتت رو ببری بالا
ناشناس۲۲۵۱۵۵۲۲۲:۵۵:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آخه درد ما اینه اگر جلو واردات بگیرند ، تولید کننده‌های داخلی پدر مردم در میارن
ناشناس۲۲۵۱۵۵۶۲۲:۵۶:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
در صورتی که مردم عادی فقط مجبور به تمکین از این قانون نباشند
ناشناس۲۲۵۱۵۵۹۲۲:۵۸:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه بابا
ناشناس۲۲۵۱۵۷۶۲۳:۰۹:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آرزو بر جوانان عيب نيست
حمیدرضا۲۲۵۱۵۸۵۲۳:۱۳:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اون وقت نظری راجع به ایران خودرو و سایپا نداری که همین دست فرمون براشون اجرا شد اما نه تنها تبدیل به جهان اول نشدیم بلکه تبدیل به جهان دهم در تولید خودرو شدیم!
ناشناس۲۲۵۱۵۸۸۲۳:۱۴:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جهان اولی شدن با این دولت حجیم و بزرگ که کلی نون خور اضافی داره و از جیب مردم ارتزاق میکنن ممکن نیست
قربان۲۲۵۱۵۹۱۲۳:۱۵:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حتما برادر تو وضع مالیت خوبه از دیگران خبر نداری به هر قیمت وبا کیفیت نامناسب هم راضی هستی نباید من تاوان عدم مدیریت مقامات را بدم کسانی که جنس خراب تحویل مردم میدن باید اعدام بشوند مثل قاچاقچی مواد
وحید۲۲۵۱۶۰۸۲۳:۲۳:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگر تولید کننده غیرت و شرف و وجدان داشته باشه و کیفیت ارتقاء بده بله با جون دل میپذیریم نه اینکه از این انحصار استفاده کنه و هیچی نشده قیمت افزایش بده مثل صنعت خودرو...
ناشناس۲۲۵۱۶۱۸۲۳:۲۵:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جهان اول در افکار تک تک احاد جامعه هست نه به تیر و تخته ساختن. تیرو تخته ساختن حاصل ثانوی جهان اول هست
ناشناس۲۲۵۱۶۱۹۲۳:۲۶:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آفرین
ناشناس۲۲۵۱۶۳۳۲۳:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
باید شرایط زندگی خود شما راهم دید که شعار سایبری میدی یا واقعی
عباس بهمنی۲۲۵۱۶۴۲۲۳:۳۴:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به چه قیمتی برای پر کردن جیب سرمایه داران که شعار اول انقلاب مرگ بر سرمایه‌ دار بود یا حمایت از تولید داخلی مگر ما تا چند سال باید چند نسل با حقوق به ریال کار بکنیم و جنس داخلی ضعیف و بی کیفیت و هزینه بر را با محاسبه قیمت به دلار بدهیم
محسن۲۲۵۱۶۴۷۲۳:۳۶:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
احسنت اگه همه اینجوری فکر کنن ما هم میشیم جهان اولی
رضا۲۲۵۱۶۵۳۲۳:۴۰:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خرید وسایل داخلی باید از مسولین،تولید کننده ها ،کارخانه دارها و...شروع بشه نه افراد بی بضاعت و بیچاره. یه یخچال ایرانی خریدیم غذا در داخل آن کپک میزدن...
ناشناس۲۲۵۱۶۵۸۲۳:۴۲:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
برید خانه مسئولین مملکت را ببینید اگر کالای ایرانی داشتن ما هم کالای ایرانی بی کیفیت را میخریم.هم گران میدهندهم بی کیفیت.
ممد۲۲۵۱۶۶۷۲۳:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من اون قدری پول ندارم جنس آشغال بخرم باز مجبور بشم دو روز دیگه بندازم دور دوباره از همون آشغال نوشو بخرم اینهمه سال ماشین ایرانی خریدیم صنعت خودرو سازی رشد کرده که جنابعالی میای حرف از جهان اولی شدن میزنی ؟؟؟
گودرز۲۲۵۱۷۲۰۰۰:۱۵:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
جنس ایرانی کدومه ؟؟؟؟!!!!یه مشت دستگاه از چین وارد کردن . مواد اولیه رو هم از چین میارن . میگن ساخت ایران . اگه یه پیچ دستگاه خط تولید خراب بشه یا فقط یکی از مواد اولیه وارداتی به مشکل بخوره کل خط تولید می‌خوابه .
ناشناس۲۲۵۱۷۳۵۰۰:۲۴:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
به شرط اینکه چینی نباشد
ناشناس۲۲۵۱۷۴۸۰۰:۳۱:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
ایاتولیدکنندگان لوازم ایرانی خودشون ازجنس ایرانی استفاده میکنند
ناشناس۲۲۵۱۷۴۹۰۰:۳۲:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
حق با شماست اما ب شرطی ک تولید کننده هم تلاش کند سال ب سال کیفیت جنس تولیدی اش رو بهبود بخشد نه اینکه مثل پراید بشه
ناشناس۲۲۵۱۷۷۰۰۰:۵۲:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
من که چینی دوست ندارم بخرم چیکار کنم چین ما را نابود کرده آنوقت میگی شوک ایرانی
ناشناس۲۲۵۱۷۷۴۰۰:۵۴:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
این باید باید کردن‌های امثال شماها کی تموم میشه که باید بجای دیگران تصمیم بگیرین؟ طرف بین بازار ایران و آمریکا باید یکی انتخاب میکرد و کار درست هم انجام داده حالا با برطرف شدن مشکلات سیاسی باید برگرده به ایران
ناشناس۲۲۵۱۷۹۶۰۱:۱۸:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
سلام عزیزم اگر تولبد آزاد باشد حق با شماست ولی متاسفانه بحث رانت مطرح است و مصرف کننده همانند شکار در محاصره این رانت خوارها قرار گرفته و هیچگونه رقابتی که لارمه رعایت حقوق مصرف کننده ایت وجود ندارد.
ناشناس۲۲۵۱۸۱۸۰۱:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹
برو بابا حتما پشتت پره ک این حرف میزنی جیب مردم خالیه دیگه توان خرید همون جنس بنجل ایرانی هم ندارن
ناشناس۲۲۵۱۸۲۳۰۱:۵۹:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
اول که برای کره فرقی نمی کنه چون بازار ایران بازار بسیار کوچکیه که به خاطر تحریم کوچکتر هم شده. دوم اینکه از طریق قاچاق به همون اندازه محصول کره ای میاد و باز هم برای کره فرقی نکرده
شهرام۲۲۵۱۸۳۸۰۲:۱۳:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
فازت چیه؟ چرا فکر میکنی با خریدن لوازم اشغال ایرانی با قیمت بالا جهان اولی میشیم هر وقت تونستی تمدن کشور خودتو بشناسی و از جهل و خرفات بیای بیرون میتونی جایی برای پیشرفت داشته باشی
ناشناس۲۲۵۱۸۵۱۰۲:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چرا توسط مردم باید پرداخت بشه این تاوان ?؟؟
ناشناس۲۲۵۱۸۶۰۰۳:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بله من هم موافقم . ما اول هستیم در ....
ناشناس۲۲۵۱۸۶۲۰۳:۰۸:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
این نظر شما دیکتاتور هاست لوازم باکیفیت و با تکنولوژی تولید کنند چشم والا که منطق اقتصاد میگه اشتباه جنس بی کیفیت همش الاف تعمیرکاران هستی
فرهاد۲۲۵۱۸۷۶۰۳:۳۵:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بله شما راست میگین،ایرانی باید کالای ایرانی بخرد، ولی انحصار و راند باعث شده رقابتی در بازار ایران نباشد و بعضی تولید کنندگان با بهترین‌ ایده ها نتوانند تولید کنند در مقابل بعضی ها با استفاده از رانت و انحصار آشغال تولید کرده و به مردم دهند!
ناشناس۲۲۵۱۹۰۸۰۵:۴۳:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
دوست عزيز. شما که میگویید در ایران هستی و کالای ایرانی باید مصرف کنی پس چرا به فکر صادرات هستین؟ جهان فقط تهران نیست!همین طرز فکر شماهاست که ایران فقط تهران شده....
محمد۲۲۵۱۹۱۲۰۵:۴۸:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
باید کالای خیلی خوبی تحویل دهیم وخیانت نکنیم .کار درست باشد مشتری خودش می آید
ناشناس۲۲۵۱۹۲۲۰۶:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
اره اگه تولید داخل باشع که ایرادی ندارد موتور وکمپربسور از جین وارد میشه چهار چوب داخل این تولید ملی
فرهنگ۲۲۵۱۹۴۵۰۶:۲۵:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
اگر من با یک نفر اختلاف داشته باشم شاید ایراد از ان نفر است اما اگر با چند نفر اختلاف داشته باشم دیگر ایراد از انها نیست و ایراد از من است پس تاوان ندانم کاری مسیولین را چرا مردم پس بدهند من نمی خواهم جنس بی کیفیت ایرانی با قیمت بالا بخرم
ناشناس۲۲۵۱۹۵۴۰۶:۳۸:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
آقای محترم در جریان باش که ایران صنعت تولید قطعات الکترونیک رو نداره یعنی ما ی مقاومت ساده رو هم تولید نمیکنم چه برسه به اینکه بخواهیم برد لوازم خانگی بسازیم، حالا به نظرت با رانت دوستانی که میخوان لوازم بی کیفیت چینی رو با قیمت چند برابری به مردم بیچاره بفروشن باعث پیشرفت مردم ما میشه یا بدبختی بیشترشون؟!
من۲۲۵۱۹۹۲۰۷:۱۷:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چرت نگو هروقت رفتی تو خونه سران مملکت و فقط جنس امریکایی دیدی میفهمی کجای کاری...
ناشناس۲۲۵۲۰۰۹۰۷:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
جهان اولی شدن به تولید با کیفیت هستش نه جنس اشغال عزیز دل کمی فکر کن با پراید میخوای جهان اولی باشی یا با لباس شوی سطلی 50سال پیش
سم۲۲۵۲۰۱۱۰۷:۳۹:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
تو ذهنیتت کلا جهان سومی هست و عقب مونده خواهی ماند
...۲۲۵۲۰۲۳۰۷:۵۲:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
پس گوشی هم که دست شماست تولید خارج است پس حق استفاده از ان را ندارید دوست عزیز صبر کنید ایران گوشی همراه تولید کند
غلام حسین۲۲۵۲۰۲۴۰۷:۵۲:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چطور میگی ایرانی استفاده کنه یک کارگر به زور جهزیه دخترش جور میکنه این حق ماست چینی درجه یک عرضه ندارن داخل کنن درجه سه میبندن لوازم خانگی
ناشناس۲۲۵۲۰۴۳۰۸:۰۷:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
جای تاسف داره شما حتی نمیدونی تعریف جهان اول چی هست و اونو با پیشرفت معنی میکنی برید سرچ کنید تا ببینید هیچ ربطی به ذهنیتی که دارید نداره
امیر۲۲۵۲۰۵۲۰۸:۱۴:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
این باید ها و نباید ها رو از کجات درآوردی؟ یه زمانی کمیته هم باید نباید می‌کرد
بزنشسته۲۲۵۲۰۵۹۰۸:۱۵:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
فکرت را بکار بگیر حرف مفت نزن تا کی باید تاوان کارخانه داران و سرمایه داران را باید فقرا بپردازند
محمد۲۲۵۲۰۷۸۰۸:۲۸:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
ایرانی بله، ولی الان تمام اجناسی که در بازار ایران به اسم تولید داخل وجود دارد چینی است
مهدی۲۲۵۲۰۸۷۰۸:۳۳:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
با حرفت موافقم. اما با حمایت بدون حساب کتاب نمیشه. حمایت بدو ن برنامه عاقبتش میشه چهل سال خودروی با کیفیت پایین و آخرش هم مونتاژ
ناشناس۲۲۵۲۰۹۰۰۸:۳۵:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بله بشرطی که مسولان کشور از بالا تا پایین جنس ایرانی مصرف کنند وگرنه خیر
محمد ابراهیم کیانلو۲۲۵۲۱۲۷۰۸:۵۷:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
‌من جنس ایرانی خریدم و به اندازه پولش بیشترم کار میکنه راضی ام هستم دورد بر ایران دوستان
همدم۲۲۵۲۲۰۷۰۹:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
این راهش نیست.با فکر و درایت و سیاست باید خط تولیدشون رااز صفر تا اورد ایران
ناشناس۲۲۵۲۲۲۲۰۹:۵۴:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
وقتی رقابت باکالای خارجی نباشه کیفیت میاد پایین مثل خودرو که کیفیتش زمانی به شدت افت کرد که شرکت های خارجی ار ایران خارج شدن
ناشناس۲۲۵۲۲۲۸۰۹:۵۹:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
با سیاست های فعلی ایران جهان اولی نمیتوان شد. شاید بتوانیم به هزار و چهارصد سال پیش یه کشور دیگه ای برسیم!
ناشناس۲۲۵۲۲۵۴۱۰:۱۵:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
مطمئنم خودت تمام کالا خارجی تو خونت هست
ناشناس۲۲۵۲۲۵۸۱۰:۱۷:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
به شرطی که انحصار تولید از بین بره.
مردم این کشور۲۲۵۲۳۳۲۱۰:۴۹:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چطور شماها خارجی بخرید ما. مردم بشینم درد جهان اولی رو بکشیم
ا۲۲۵۲۳۵۹۱۱:۰۶:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چرا تاوان رابایدمردم فقیری که بخاطر تهیه وسایل زندگی خودی‌یا جهیزیه دخترباوام وکم گذاشتن از مایحتاج شون پول یک وسیله برقی رافراهم کردن بدند این وسیله برقی اگه بقول شماکیفیت نداشته باشه،وقتی سوخت بایک پاره آهن فرقی نداره ازسرشکم سیری نظرندیم وحقیقت رابگیم
ناشناس۲۲۵۲۳۷۴۱۱:۱۳:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
تولید کننده ایرانی دنبال رقابت نیست، فقط دنبال انحصاره به همین خاطر هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم.اگر اجازه ورود خودروهای با کیفیت را ندهیم خیال خودرو ساز داخلی راحته که هر آشغالی را می‌توان به مردم فروخت. وسایل خانگی هم همین طور. به محض اینکه واردات لوازم کره ای ممنوع شد، تولید کنندگان داخلی قیمتشان را بردند بالا. حالا شما نسخه بپیچ که در ایران زندگی می کنید و باید جنس ایرانی بخرید
ناشناس۲۲۵۲۳۷۸۱۱:۱۶:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
یعنی خیال داری ایران جهان اول بشه خیلی خوش خیالی
انصاف۲۲۵۲۳۸۸۱۱:۲۱:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
الان تمامی وسایل خانگی شما وطنی هستن
ناشناس۲۲۵۲۳۹۹۱۱:۳۲:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بله تو ی کشور درست و حسابی نه اینجا
Aa۲۲۵۲۴۰۲۱۱:۳۳:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
دوست عزیز بالای ۳۰ ساله محصول بی کیفیت تحویل ملت دادن،نمونه ش پراید و غیره ، که آمار کشته شدگان تصادف از ۸سال جنگ تحمیلی بیشتره. پس اگه قرار به پیشرفت بود تا الان مث کشورهای عربی تو ۳۰ سال گذشته خودشو نشون میداد
ناشناس۲۲۵۲۴۰۹۱۱:۴۱:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
این به شرطی شدنی هست که اجازه تولید به افراد مختلف داده بشه و برندهای متنوع ایجاد بشه و با هم رقابت کنند نه یک برند مشخص که توسط خود دولت ایجاد و کنترل میشه و منافعش تو جیب یه عده خاص میره
ناشناس۲۲۵۲۴۱۰۱۱:۴۱:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
همیشه مردم در صحنه دارن تاوان میدن و اگه بدونن به جای خوبی ختم میشه بازم تاوان میدن اما مشکل اینجاست بدبخت تر خواهند شد...
ناشناس۲۲۵۲۴۱۵۱۱:۴۵:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
نه بابا.بالادستیا بنز و پورش سوار بشن گوشی اپل و لب تاپ اپل استفاده کنن. مردم عادی پراید بخرن تا مبادا ب تولید ملی خدشه وارد بشه.
یاری۲۲۵۲۴۳۳۱۱:۵۶:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چرا از لفظ شما استفاده کردی ؟ یعنی خودت تو ایرانی نیستی ؟ در واقع من اگه این جمله رو بکار می بردم از کلمه ما به جای شما استفاده میکردم
ناشناس۲۲۵۲۴۳۷۱۱:۵۷:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
درصورتیکه تولید کننده قدراین کار خرید رابداند ودربالابردن کیفیت تلاش کند ودرضمن آمادگی هرنوع رقابتی راداشته باشد نه انحصاری وآش کشک خاله باشد وباسی سال پیش هیچ فرقی نکندمثل ماشینهای ایران
ناشناس۲۲۵۲۴۶۹۱۲:۱۵:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
اگرفکر میکنید کار درستی کردید خوب به تولید داخل هم فشار بیاورید جنس تولیدی را دولا سه لا نفورشند مردم چه گناهی دارند که جریمه رانت خواران بدهند
ناشناس۲۲۵۲۵۲۲۱۲:۴۷:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
عزیزم شیپور را نمیشه از سر گشادش زد ،باید حرکتی و عظمی باشه یا اینکه باید بنجول خر باشیم به چند برابر قیمت ،عین خودرو سازی مون
ناشناس۲۲۵۲۵۲۷۱۲:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
فکر کنم خودت تولید کننده همین اجناس بی کیفیت گرون قیمت باشی و تو خونه خودت هم استفاده نمیکنی
حسن۲۲۵۲۵۴۲۱۲:۵۶:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
شما حتما پراید سواری و یخچالت ارجه،و با گوشی صا ایران کامنت مینویسی،
ناشناس۲۲۵۲۵۵۵۱۳:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
لعنت بر این تفکر که تو داری جهان اولی چیه؟ ما داریم تاوان دزدی و خیانت میدیم
ناشناس۲۲۵۲۶۷۶۱۴:۳۵:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۹
شما انگار پول بادآورده میاری که چنین حرفی رو میزنی . پول به جنس آدم میده نه به کیفیت پایین وبنجول که در داخل تولید میشه
ناشناس۲۲۵۲۷۰۰۱۴:۵۸:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
حالا تو دوران ما دهه شصتی ها،باید دوباره توان پس بدیم،بسته بابا
رامین۲۲۵۲۷۱۴۱۵:۱۴:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
برای جهان اول شدن راه طولانیه اینم راهش نیست. اگر واقعا برای تولید و حمایت از تولید داخلی بود بله توجیه داشت ولی به نام تولید داخله ولی در عمل به نفع یه عده انحصارگر و سودجو هستش. مثل خودرو سازی مثل پوشاک و ....
یوسف۲۲۵۰۸۹۵۱۶:۴۷:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عزیزم کسی نگفته شما تخر شما که پول خرید یک یخچال ۲۰۰ میلیونی رو داری برو دوتومن خرج کن برو کشور خارجی بخر بیار منظور حمایت پابرهنه هاست چون من تو که پول دلار داری ۲۸۰۰۰ تومان چرا به خودت گرفتی مشکل کره است اول ببین کجایی با مردم تو صف رقابت یا تو رفاقت با دشمن
علی۲۲۵۰۹۲۰۱۷:۰۰:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
درست می فرمایی برادر، اما کالاهای داخلی هم کیفیت پایینی ندارند، زمانی هم که تولید کالای داخل رو غلتک افتاد پای واردات لوازم دیگه هم برای رقابت باز میشه اما کمی زمان میبره، خدا بزرگه، اندکی صبر سحر نزدیک است
ناشناس۲۲۵۰۹۲۱۱۷:۰۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تو به عنوان یک فرد دلار بیار به کشورت بعد با اون دلار واردات کن. وقتی صادرات نداریم با کدوم پول واردات کنیم؟
ترگا۲۲۵۰۹۴۱۱۷:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دقیقا چرا باید پول یک کالا رو دوبار بپردازیم؟ درحالیکه میتونیم از اول یک جنس با کیفیت بخریم و سالها استفاده کنیم ن اینکه چیزی رو بخریم که کیفیت نداره و زود خراب میشه اونم با این وضعیت بد اقتصادی تاوان ناتوانی و البت طمع و بی کفایتی تولید کننده رو چرا ما باید پس بدیم؟
ناشناس۲۲۵۰۹۴۸۱۷:۲۵:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما هم باید همچون مسئولین مملکت و فرزندان آنها لوازم خانگی ایرانی در خانه داشته باشید
ناشناس۲۲۵۰۹۵۰۱۷:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کشوری که شما را تحریم کرده و 7 میلیارد دلار پول ایران را گروگان گرفته غلط میکند که به بازار ایران برگردد!
ناشناس۲۲۵۰۹۷۱۱۷:۳۷:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
در دنیا مرسوم است برای کیفیت بالا و اجناس لوکس پول بالاتری باید بدهید، و مالیات بیشتری به آن تعلق می گیرد.
ناشناس۲۲۵۱۰۰۴۱۷:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
البته شما حق دارید ولی من المان زندگی میکنم ایالت زاکسین مرز جمهوری چک ولهستان البته اصالتا ایرانی نیستم یه مدت اونجا بودم الان اینجا دو ساعت باقطار میرم تا جنس ایرانی بیارم اونم خیلی گرون چون من خیلی راضی ام عالیه
ناشناس۲۲۵۱۰۱۸۱۸:۰۵:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بحث مافیا است مثل کرونا که ممنوع شد اما داروی رمیسیدر که مال کشورهای غربی است آزاد است که بیش از یک میلیارد یورو وارد شد
هوشنگ۲۲۵۱۰۲۳۱۸:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جنس های بنجل ایرانی را با قطعات چینی به مردم قالب می کنید و خودتان هم به به و چه چه می کنید و قیمت شان را هم در عرض یک ماه سه برابر کرده اید مردم بدبخت هم که راهی ندارند آه کسانی که می خواهند برای دخترکان شان جهیزیه تهیه کنند و الان نگران و مضطرب باید یه یخچال کوچکتر و بی کیفیت تر را سه برابر بخرند ، شما را خواهد گرفت و ان شاءاله از هستی خواهد انداخت تان
ناشناس۲۲۵۱۰۴۷۱۸:۲۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خود کره یه زمانی شکلات خارجی ممنوع بوده توش این کار بدی نیست اما نباید شرایط بسمتی بره که تولید کننده داخلی دیگه احساس راحتی کنه و پیشرفت نداشته باشه
راضیه۲۲۵۱۰۶۳۱۸:۳۴:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
برندهای خارجی تو بازار هست
ناشناس۲۲۵۱۰۶۷۱۸:۳۶:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تجارت بایدازادباشدمسئولین نمی توانندبگویندحتماازتولیدات داخلی استفاده کنندبله کیفیت رارابالا ببرندنه مثل خودروسازان ۴۰سال وعده کیفیت دادنندولی خبری نشد
ناشناس۲۲۵۱۰۷۹۱۸:۴۰:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
لوازم خانگی هم داره داستان خودرو رو پیدا میکنه ب مرور زمان گرون وانحصاری و کیفیت بایین
ناشناس۲۲۵۱۱۰۶۱۸:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بعضیها برای رسیدن به پول هر کاری میکنن بعضیها هم برای رسیدن به اجناس با کیفیت دوست دارند هر کاری بکنن ولی منه ایرانی عزت واستقلالم را به کیفیت بودن لوازم خانگی نمی فروشم حاظرم که کره جنوبی سرجایش بنشیند وبا ایران با احترام برخورد کند و منهم از همین لوازم ایرانی استفاده میکنن.
ارین۲۲۵۱۲۱۷۲۰:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اون حاجی که. میگه جهان اولی شدن. تاوان داره تو یا مسئولین. خودمون رو درست نشنااختی یا مسئولان کشورهای جهان اول رو اکیپ خودمون خانواده رو ترجیح میدن اکیپ جهان اول هم مردمشون رو
ناشناس۲۲۵۱۲۳۱۲۰:۱۱:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظر من راه درستی انتخاب شده ولی باید ملزم به ارتقاء کیفیت و داخلی بودن 100درصدی قطعات باشن
ناشناس۲۲۵۱۳۰۹۲۰:۵۰:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما نباید مصالح ملی را قربانی خواسته های شخصی خودت بکنی
ناشناس۲۲۵۱۳۵۱۲۱:۱۵:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
متأسفم برای مردم کشورم که همیشه مرغ همسایه برای آنان غاز است وتا این فرهنگ هست راه به جایی نخواهیم برد.
ع.ع۲۲۵۱۳۵۴۲۱:۱۸:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما خیلی بی غیرتی که تو این شرایط بحرانی کشور و انواع بدی که کره به ایران کرده هنوز به فکر لوازم خونگی کره ای هستی ایران مهم تره یا فر و ماشین لباسشویی و... کوته نظر
ع۲۲۵۱۳۶۱۲۱:۲۲:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بفکر کارگران وطن باش اینو بخاطر بسپار بخدا من با اخوندا کاری ندارم وطنم پاره تنم
ناشناس۲۲۵۱۳۸۴۲۱:۲۹:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ایرانی فقط کالای چینی . عذر میخوام اشتباه لپی بود کالای ایرانی بخر والسلام
ناشناس۲۲۵۱۳۸۷۲۱:۳۱:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
امثال شماها ایران به این روز انداختن دیگه
ناشناس۲۲۵۱۴۰۹۲۱:۴۱:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام. کمک کنیم اگر جنسشان خوب نشد تحریم شان کنیم.
ناشناس۲۲۵۱۴۷۵۲۲:۱۶:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگر کسی به خودت و خانواده ات خیانت کرد و با دشمنت همراهی کرد آیا باز هم از او لوازم خانگی میخری؟
ایران۲۲۵۱۴۸۰۲۲:۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تو کاری به با کیفیت نداشته باش تو محصول ایرانی بخر حمایت کن خرید وسایل خارجی یعنی کوچک کردن خودمون در برابر خارجی ها
ایرانی۲۲۵۱۵۴۵۲۲:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بالاخره جواب های هوی است این ناجوانمردان نوکر صفت باید بفهمند که با ملت ایران نمی شود باری بهر جهت رفتار کرد همان جنس بنظر جنابعالی کم کیفت بهتراست از با کیفیت لذا کمی دندان رو جگر بگذار جوانان ما برای عزت کشور جان و ملشان را دادند کالا که عددی نیست .
ناشناس۲۲۵۱۶۰۹۲۳:۲۳:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جنسهای ایرانی خیلی با کیفیت هستن مثلا یخچالهای هیمالیا تلویزیون اسنوا عالیه و خیلی مارکهای ایرانی دیگه
ناشناس۲۲۵۱۶۱۲۲۳:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جواب : ببین شغل خودت چیه از دو حال خارج نیست یا کارمندی یا آزاد اگه شغل آزادی متعجب هستم از این سوالت، اگه کارمندی که نون مالیات بازاری میخوری و فکر خیانت داری
shtd۲۲۵۱۷۱۲۰۰:۰۹:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
استفاده از کالای با کفیت به چه قیمت یعنی اگر باعث خفت هم باشه برای شما فرقی نمیکنه کیفیت براتون مهمه باید بریم التماس کنیم که بهمون جنس بدن پس عزت نفس چی میشه؟
ناشناس۲۲۵۱۷۸۴۰۱:۰۴:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
کاملا درست میگی و همچین حقی داری، ولی دراین صورت دیگر حق گلایه و کنایه ب اقتصاد کشورخودت رو نداری. مردم همین کره جنوبی با وجود سیاه و سفید لودن تلویزیون های سامسونگ حاضر ب خرید تلویزیون رنگی سونی نمیشدند. البته تولید کننده داخلی هم هوا برش نداشت، جوری ک الان سامسونگ چیزی کمتر از سونی نداره
علی۲۲۵۱۷۹۸۰۱:۱۹:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹
یه عمره داری جنس ایرانی با مارک و برند خارجی استفاده میکنی ، پس عاقلانه و باتعصب جنس باکیفیت که بدست فرزندان این آب و خاک درست شده رو استفاده کن هموطن .
احمد۲۲۵۱۹۰۵۰۵:۳۹:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
من طرفدارآخوندا نیستم ولی ازاینکارشون خوشم اومد شرکت کره ای هاماروتنهاگذاشتن وکالت حقشون
مجید۲۲۵۱۹۱۴۰۵:۵۳:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
باید خودت باکیفیت بشی
نتشناس۲۲۵۱۹۲۶۰۶:۰۸:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
آخه تو پولت کجا بود بخوای جنس بهتر بخری
مهدی۲۲۵۱۹۳۳۰۶:۱۱:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
آیا دیگران مثل شما می توانند خرید کنند؟؟ همانند شما هم افراد زیادی هستند با خرید شما چند شغل در صنعت داخلی از بین میرود؟ آیا کیفیت لوازم خانگی تولید داخلی را اینقدر پایین می دانید؟؟ برخی برندهای داخلی عالی هستند با تحقیق و فکر داخلی بخرید و با تلقین های ذهنی و تبلیغات تا حد امکان سراغ خارجی نروید
ایرانی۲۲۵۱۹۸۰۰۷:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
هر کالایی باید اول در کشور تولید کننده حمایت بشود تا بتواند در آینده به سایر کشورها صادر بشود
سعید۲۲۵۱۹۸۹۰۷:۱۱:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
به نظرمن اشتغال جوان ایرانی دراولویت است. حالابگذارید رقابت ازصفرشروع شود. من کالای ایرانی می خرم. چون باعث اشتغال فرزندم می شود
ایرانی۲۲۵۱۹۹۱۰۷:۱۵:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
دوست عزیز در ایران برنده های هستن که کیفیت خوبی دارند که تولید داخل هستن باید به فکر کارگر هم بود
ناشناس۲۲۵۲۰۳۰۰۷:۵۵:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
ما اگر بخواهیم در آینده زندگی بهتر و بدون وابستگی داشته باشیم باید به مردم خود به کارخانه های خود و به برادران و خواهران خود اعتماد و از دسترنج آنها استفاده کنیم و برادر وعده قرآن پیروز و سربلند خواهیم شد ، ایران دارای همه ذخایر طبیعی می باشد فقط صبر و اعتماد و همت و تلاش
امیر۲۲۵۲۰۳۷۰۸:۰۱:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
اگر مردم ژاپن هم افکار شما رو داشتن الان اینطور نبودن شما افکارت رو با افکار میرزا آغا خان نوریها و نقی زاده ها هماهنگ کردی
ناشناس۲۲۵۲۰۸۲۰۸:۳۰:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
دوست عزیز محصولات ایرانی چیزی کم از محصولات کره ندارند همین اسنوای خودمون رقیب سامسونگه،ضمن اینکه باید بدونی کره ای ها یه زمانی برای اینکه سامسونگ بشه سامسونگ و الان شما بخاطرش یقه جر بدی یک دهه واردات رو ممنوع کردند،بنده همه ی لوازم خونم ایرانیه خیلی هم حال میکنم ،همه ی برندهای ایرانی عالی هستند و باعث افتخار هیمالیا امرسان و...
ناشناس۲۲۵۲۱۱۱۰۸:۵۰:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
شما بریذ التماس کنید شاید صادر کنن. ..‌‌پ ن پ
کارمندیان۲۲۵۲۱۵۳۰۹:۱۴:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
شما آزادی هر جنسی دوست داشتی بخر ولی باید کیفیت و قیمت رابطه ای داشته باشه این قیمت کالاهای ایرانی کجا توان رقابت با محصولات معادل خودش رو داره علی الخصوص اینکه بدون دلیل هر روز گرونتر میشه ولی دستمزدها سالی یکبار آنهم ناچیز رشد میکنه
ناشناس۲۲۵۲۱۸۰۰۹:۳۲:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
لوازم خانگی تولید ملی است ونیسان و ایران خودروتولید دولتی که اونهم باید به دست کارگران اداره بشه نه مدیردولتی.
ناشناس۲۲۵۲۲۲۰۰۹:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹
خدانکنه دور دست تولیدکننده ایرانی بیفته بایمشت محصول بی کیفیت پوست مردمومیکنن
ناشناس۲۲۵۲۲۳۵۱۰:۰۱:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
راه خودکفا شدن ،بستن در دنیا به روی خودمون نیست این کار فقط انحصار و فساد ایجاد میکنه ،باید اول دولت از تولید کننده حمایت کنه تا بتونه محصولش رو با قیمت کمتر از خارجی و با کیفیت خوب ارائه کنه تا مصرف کننده اشتیاق به خرید تولید داخلی کنه ،بعد با ابزار مالیات و هزینه گمرکی قیمت محصول خرجی رو افزایش بده.
امین۲۲۵۲۲۸۴۱۰:۲۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بیایید یکبار هم شده به فکر اینده فرزندانتون باشید و فکری بکنید تا ازین مصرفگرایی و عقبماندگی دربیاییم.وقتی میتونیم خودمون تولید کنیم چرا کاسه چینیها و کره ایها رو لیس بزنیم تا مارو وابسته کند و تحقیر کنند...ژاپن اگه پیشرفت کرد مردمش خاستند اگه ما تا الان پیشرفت نکردیم مردممون و مسئولین نخاستند
ناشناس۲۲۵۲۲۸۸۱۰:۳۰:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹
من به شخصه بسیار خوشحالم که بالاخره ایران داره از بی غیرتی دوران قاجار وپهلوی در میاد بنظر من اروپا هم نباید در ایران جایی داشته باشه. ایران باید جای دوستاش باشه تا تو سختی پشت داشته باشه
ناشناس۲۲۵۲۳۳۵۱۰:۵۲:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
فکرکردی کره جنوبی تاحالا واردات به کشورش رو ممنوع نکرده؟ 10سال مردم کره ازلوازم خانگی کشورشان خریداری میکردند. الان که لوازم خانگی کره ای جان گرفته درهای صادرات و واردات بر روی اجناس بازشده. ایران هم داره الان اینکار رو میکنه
ناشناس۲۲۵۲۴۲۳۱۱:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
نه عزیزم تاوان نداره اتفاقا راه بهتری برای واردات کالای کره ای بوجود اومده که حتی گمرک هم ندن بانک قاچاق اونم تا دلتون بخواد درگاه ورودی قاچاق توی ایران وجود داره
ناشناس۲۲۵۲۴۲۵۱۱:۵۱:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چطور ژاپن ،کره پیشرفت کردن چون مردم اون کشور از کالا خود حمایت کردن،و،باید کارخانه های تولیدلوازم خانگی ما کیفیت خوب تولید کنن و وظیفه ما حمایت انان هستش،به شرط تولید خوب.،،یا علی،،
ناشناس۲۲۵۲۴۲۸۱۱:۵۴:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
همه جنس ها که بد نیستن. لوازم خانگی پارس خزر که ما استفاده میکنیم خدایی عالیه
مجید۲۲۵۲۴۹۰۱۲:۳۰:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
ملتی که بجای تلاش و تولید دنبال مصرف بهتر و بیشتره، وضعش همینه که هست.
ناشناس۲۲۵۲۵۱۹۱۲:۴۵:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
قاچاق میاد همش چرته.
ناشناس۲۲۵۲۵۳۳۱۲:۵۴:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
تولید کننده ای توصیه میکرد: ایرانی جنس ایرانی بخر من شغل فرزند تورا تضمین میکنم یعنی تا غیرت ایرانی نداشته باشیم امثال امارات و کره و ترکیه همیشه سوار کول ما هستند درود بر ایرانی با غیرت
کرم رضا۲۲۵۲۵۶۷۱۳:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
سلام. تازمانی که‌ کالای خارجی مصرف میکنیم نمی‌توانیم دردنیا سرمانرا بلندکنیم .خیلی از جنس های ایرانی هست که بهتر از نوع خارجی آن است. به امید برتری علم وتکنولوژی ايران اسلامي برکفرجهانی انشاءالله
ناشناس۲۲۵۲۵۷۱۱۳:۱۴:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
حتما تو از کسانی هستی که داد وفریادت همیشه بلند که چرا جوانان ما بیکار هستند وکار نیست؟
ناشناس۲۲۵۰۵۶۲۱۳:۳۲:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
این آمار رسمی است. آمار واردات قاچاق و نیز آمار رضایت مندی مصرف کننده در آن لحاظ نشده است.
ناشناس۲۲۵۰۵۶۳۱۳:۳۳:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به خاطر همین پویایی هست که اینهمه لوازم خانگی گران شده
آریابان۲۲۵۰۸۶۷۱۶:۲۳:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
طبیعتا اگر تولید داخلی باشد که باعث افتخار ایرانی هاست ؛ اگر مونتاژ تولیدات یک خارجی دیگر باشد ، اما ......!!!!!!
IRAN۲۲۵۱۲۰۵۱۹:۵۳:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تولید ملی! نه تولید داخل
ناشناس۲۲۵۱۴۳۰۲۱:۵۰:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عمرا این شرکتهای داخلی بتونن چیزی بسازن همشون مونتاژ کار هستن
ناشناس۲۲۵۱۵۱۵۲۲:۳۸:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حتما هم دیگر کالاها گران شده به خاطر ممنوعیت از کره جنوبی بوده؟!!!!!!!
ناشناس۲۲۵۱۶۲۱۲۳:۲۶:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگه بخواهیم پیشترفت کنیم ومثل کره جنوبی بشیم باید کالای ایرانی مصرف کنیم وگرنه تا قیامت وابسته ایم
ناشناس۲۲۵۰۵۹۴۱۳:۴۸:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ان شالله که کیفیت وقیمت لوازم خانگی ایرانی هم در سطح خوبی حفظ بشه وسرنوشتش به ماشینهای تولید داخل بدل نشه .ما که پارسال یه یخچال ایرانی خریدیم خداروشکر تاحالا خیلی خوب بوده البته اون موقع انقدر گرون نبود
ناشناس۲۲۵۰۹۴۹۱۷:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما هم از سر اجبار و گرانی پارسال یخچال ایرانی خریدیم همان روز دوم درب یخچال درست بسته نمیشد چون نوارش چسبندگی نداشت
ناشناس۲۲۵۱۳۴۰۲۱:۰۸:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام شک‌نکن ....؟
ناشناس۲۲۵۱۹۰۲۰۵:۳۸:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
به شرطی که با خیانت کاران داخلی مقابله شود و جلو سوئ استفاده زیاده خواهان و خیانت کاران گرفته شود
قرا۲۲۵۱۹۷۶۰۶:۵۷:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
خخخخخ انشالا درست می‌شود باانشالا
ناشناس۲۲۵۰۶۴۱۱۴:۱۸:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اسم این موفقیت نیست که بن جولهای چینی بنام ایرانی بخورد مردم بدهید....
ناشناس۲۲۵۰۹۵۵۱۷:۲۸:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تمامی محصولات اپل و سایر برندهای بزرگ در چین تولید میشه و به جهان صادر میشه!
ناشناس۲۲۵۱۵۱۲۲۲:۳۵:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دفیقا
ناشناس۲۲۵۱۵۳۸۲۲:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آن وقت دکی جون چند درصد آن چینی است؟ جهت اطلاع حتی قطعه از کره هم می اید
ناشناس۲۲۵۱۵۴۲۲۲:۴۸:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
رقم واردات را نگاه کن اول بعد یک چیزی بگو
ناشناس۲۲۵۱۹۸۲۰۷:۰۵:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
من خودم ی وقت رفتم داخل یکی از شرکتهای تولیدی برند لوازم خانگی.باچشم خودم دیدم یخچال داخل کانتین آماده آمده بود می آوردند بیرون کارتن خودشون می‌کشیدن روکالا وبرند خودشون میزدم رویخچال به اسم کالای ایرانی .کارگرش می‌گفت ما چیزی تولید نمی‌کنیم فقط کارمون همینه
ناشناس۲۲۵۰۶۴۸۱۴:۲۱:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خوب ک چی؟؟؟ فقط قیمت لوازم آشغال تولید داخلی رو ضربدر ۶ کردید
ناشناس۲۲۵۱۰۲۱۱۸:۰۷:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مافیا مثل کرونا واکسن ممنوع داروی رمیسیدر ازاد
ناشناس۲۲۵۱۷۹۷۰۱:۱۹:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بهتر
ناشناس۲۲۵۱۸۰۵۰۱:۳۴:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
واقعا تو اسم خودتو میزاری ایرانی؟؟ فکر کردی همین کشورای اروپایی چجوری پیشرفت کردن؟ تا وقتی طرز فکر مردم این باشه ایران هیچ وقت پیشرفت نمیکنه دوما ما تولید انبوه نداریم اگه همه ی مردم حمایت کنن معلومه که قیمت ها کمتر میشه
ناشناس۲۲۵۰۶۵۵۱۴:۲۴:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چین رو جایگزین کره کردن شده شوکه کردن؟!
ناشناس۲۲۵۱۵۱۷۲۲:۳۹:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تو دیگر چقدر پرتی و لپ کلام را نگرفتی
ناشناس۲۲۵۲۰۱۷۰۷:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۹
نوشته کره رو شوکه کرد که دیگه نمی‌تونه تو بازار ایران جولان بده چقدر ایران کار خوبی کرد که بهش فهموند نمی‌تونه ایرانی رو به خیال خودش تحقیر کنه و بعد دوباره با غرور بیشتر برگرده و پادشاهی کنه تو بازار!!! کاش با شرکت‌های فرانسوی هم همین کار رو می‌کردند تا از این به بعد شرکت‌ها اول بسنجن ببینن تاوان کارشون چیه!
ناشناس۲۲۵۰۷۰۵۱۴:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بهتر بره بابا هر روز ناز میکرد
ناشناس۲۲۵۰۷۰۷۱۴:۵۴:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
لطف چو از کیسه مهمان بود حاتم طاعی شدن آسان بود سوال اصلی اینه که این چجور تولید داخلی هست که قیمت مصرف کننده از قیمت جهانی کالا بالاتره؟ کافیست به قیمت خودروها و لوازم خانگی داخلی به دلار نگاهی بیندازید. ما ملت مظلوم ایران با استقلال و خودکفایی کشور مخالفت نمیکنیم حرفمان این است اگر میخواهید تولید داخل ایجاد کنید از طریق درست اینکار را انجام دهید مونتاژ قطعات چینی طریق صحیح تولید داخل نیست طریق درست، سرمایه گذاری برای خلق تکنولوژی است طریق درست اصلاح سیاستها در جهت جلوگیری از فرار نخبگان است طریق درست یعنی مثل صنایع نظامی بودجه کشور در راستای توسعه علم و فناوری ثروت آفرین تخصیص و هزینه شود.
طولابی۲۲۵۰۷۱۶۱۴:۵۹:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بهترین کارممکن برای برای رونق اقتصادکشور
ناشناس۲۲۵۱۱۸۱۱۹:۴۳:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
رونق اقتصاد؟خواب دیدی خیر باشه
ناشناس۲۲۵۱۲۴۳۲۰:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به همین خیال باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس۲۲۵۱۹۴۱۰۶:۲۱:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
مشکل اصلی جای دیگه هس
ناشناس۲۲۵۰۷۳۶۱۵:۰۸:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا کنه آمار واقعی باشه
ناشناس۲۲۵۰۷۴۳۱۵:۱۲:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
امیدوارم سرنوشت خودروسازی با قطعات بی کیفیت چینی و قیمت های کهکشانی در انتظار لوازم خانگی نباشه
ناشناس۲۲۵۱۳۴۴۲۱:۱۱:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تلویزیون ایرانی ایکس ویژن خریدم عاللللللییی
امینه۲۲۵۰۷۵۴۱۵:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام خسته نباشید اتفاقاً من حدود ۷ سال هست یخچال و ماشین لباسشویی ایرانی خریدم و مشکلی هم ندارند برادرم تلوزیون ال جی خریده ۳سال پیش تا حالا دو بار خراب شده
ناشناس۲۲۵۰۷۹۴۱۵:۳۸:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
از بانه خریدین؟
ناشناس۲۲۵۱۷۲۱۰۰:۱۵:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
داداش خالی نبند ..من لباسشوی خریدن ایرانی به یک سال نکشید خراب شد جنس ایرانی اشغال واقعا
مبین۲۲۵۰۸۹۸۱۶:۴۹:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خیلی فرق داره خونه با خونه شما نمیدونی که اونا چجوری استفاده کردن
ناشناس۲۲۵۱۳۲۷۲۱:۰۲:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اینجور وقت‌ها خونه با خونه فرق داره!!!!!!
ناشناس۲۲۵۱۶۸۷۲۳:۵۴:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اونا سوار تلوزیون شدن اینا نشدن. تلوزیون دیگه همه یجور استفاده میکنن
ناشناس۲۲۵۱۰۹۰۱۸:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام عزیزدل همون لوازم ایرانی که خریدید موتوروسخت افزلرش ساخت کدام کشوره؟
ناشناس۲۲۵۱۳۱۷۲۰:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اتفاقا تلوزیون سامسونگ ماهم خراب شد یکی دیگه خریدیم
ناشناس۲۲۵۱۶۲۹۲۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
برادر اونا منتاژ بودن حتما..ال جی هم تقلبی بوده من الجی اصل بدون‌گارانتی دارم الان ۱۰ ساله کار میکنه
ناشناس۲۲۵۱۸۲۸۰۲:۰۴:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
اونی که شما خریدی هم قطعات اصلیش وارداتیه نه ایرانی
ناشناس۲۲۵۰۷۶۰۱۵:۲۱:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
يك شبه هم چيز خوب شد گوش ما هم درازه
Asa۲۲۵۰۹۹۲۱۷:۵۰:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه داداش از زمانه که معظم له دستور دادن واردات لوازم خانگی ممنوع بشه بشدت تولید داخل یهو رشد کرد
ناشناس۲۲۵۰۷۶۷۱۵:۲۴:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تا در رو به روی اجناس خارجی نبندیم پیشرفت نخواهیم کرد.اقدام بسیار خوب و شایسته ای بود
ناشناس۲۲۵۱۱۹۷۱۹:۵۰:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
برادر یا خواهر گرامی، آیا تو میتونی تمام مایحتاج خانواده ات را خودت تولید کنی؟ نمی تونی. کشورداری هم برای پیشرفت نیاز به تبادل اقتصادی با جهان دارد.
ناشناس۲۲۵۱۲۸۴۲۰:۳۹:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مثل ماشین ، که اینهمه پیشرفت کردیم !!!!!
ناشناس۲۲۵۱۶۳۵۲۳:۳۱:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
البته به شرطی که کیفیت هم بالا ببرند .مثل ایران خودرو و سایپا نباشد .
ناشناس۲۲۵۱۶۹۷۰۰:۰۰:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چرا تولید کنندگان ما جنس با کیفیت درست نمیکنن که با اجناش خارجی رثابت داشته باشه چرا دولت هروقت کم میاره دست میکنه تو جیب ملت چرا جلو دزدا رو نمیگیرن چرا گنجشک رنگ میکنن جای قناری میفروشن به مردم چرا چرا چرا
ناشناس۲۲۵۱۹۱۳۰۵:۵۰:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۹
تا با دنیا تعامل نکنید پیشرفت نمیکنید.
ناشناس۲۲۵۲۳۷۷۱۱:۱۶:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
خودت را به تمسخر نگیر. این قاعده در هر جای دنیا کار کرده در ایران کار نکرده. خودرو سازی، ساختمان سازی حتی مواد دم دستی مانند مسواک و خمیر دندان و تولیدات داروئی و بهداشتی ما نمونه های بارز این ادعا است.
ناشناس۲۲۵۰۷۷۰۱۵:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
از وقتی حمایت از تولید داخلی شده لوازم خانگی چندین برابر شده حتی تو یک دست خریدقاشق وچنگال موندیم،همه چیز گران شده خودمون به خودمون رحم نمی کنیم تاجایی که می تونن اجناسشون را گران می فروشن
احسی۲۲۵۱۸۷۰۰۳:۲۶:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۹
دقیقا.چه فایده داره وقتی حمایت ازکالای داخل باعث سواستفاده سازندگان وروسای کمپانی های داخل شده وقیمتهای بی اساس وبی دلیل وفشارب مردم بیشترشده
ناشناس۲۲۵۱۸۹۶۰۵:۱۸:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹
هر وقت که رفتی تو مغازه‌های بازار بین دو جنس ایرانی را انتخاب کردی آنوقت که آدم به خودش میباله
ناشناس۲۲۵۰۷۷۸۱۵:۲۹:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مردم ایران که دیگه از چیزی شوکه نمیشن.
علی املشی۲۲۵۱۲۵۳۲۰:۲۲:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
600تا700 درصد گرانی خودرو اینقدر شوکه نداشت که الان راجب لوازم خانگی بحث میکنید
سینا۲۲۵۰۸۰۲۱۵:۴۲:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
صنعت لوازم خانگی در این دو سال بوجود نیامده.یخچال جنرال رو پدر من 40 سال پیش خریده هنوز مثل ساعت داره کار میکنه با صدای بسیار کم. این صنعت ریشه ای 50 ساله در ایران دارد که در دهه های 60 تا 90 رو به زوال رفته بود. بهتر است بگویید تحریم ها باعث احیای صنعت لوازم خانگی شد.
نادر۲۲۵۱۹۸۳۰۷:۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
خواهشا چرت و پرت نباف بهم یخچال جنرال آمریکایی مونتاژ ایرانه تحریم هم واسه هیچ کشوری نعمت نیست جز بدبخت کردن ملت و ویران کردن کشور
سعید۲۲۵۰۸۰۶۱۵:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا کنه چند سال دیگه نکن میلیاردها دلار بابت فلان قانونی که زیر پا گذاشتید جریمه شدیم
محمد کمالی طراقی۲۲۵۰۸۱۲۱۵:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نمی‌دونم چرا ما ایرانی ها اینقدر به خودمون بی اعتمادیم و برامون آب در خونمون تلخه!!!من که از همون اول زندگیم طرفدار کالای ایرانی بودم«البته غیر از خودرو» و تا الانم شکرخدا خیلی راضی بودم٪٪
ناشناس۲۲۵۰۸۹۲۱۶:۴۳:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یه دونه یخچال الکتراستیل بخر نظرت در مورد کل محصولات ایرانی عوض میشه
ناشناس۲۲۵۱۴۳۸۲۱:۵۳:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما بیست ساله یخچال الکترو استیل داریم و هنوز مثل ساعت داره کار میکنه.
ترگا۲۲۵۰۹۳۳۱۷:۱۰:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگه کیفیت کالا ،قیمت، ضمانت و خدمات پس از فروش اجناس ایرانی خوب باشن مطمئنا خیلی ها میخرن ولی متاسفانه الان شاهد افزایش چندین برابری قیمت و کاهش چند برابری کیفیت و خدمات تو صنعت لوازم خانگی ایرانی هستیم با بستن بازار خارجی رقابت از بین میره چون میدونن مردم مجبورن ازشون خرید کنن از طرفی منع کردن ولی جلوی قاچاق رو نمیگیرن و همه جوره باعث گرونی شدن و دود این تصمیم فقط تو چشم مردم بخصوص اقشار متوسط و ضعیف رفته حالا ی عده توان خرید دارن که ب اونا هم با این قیمت ظلم میشه بجاش کاش استانداردها رو افزایش میدادن و قیمت ها رو هم کنترل میکردن بودن اجناس خوب ایرانی و الان همه تقلبی و بی کیفیتن
امیر۲۲۵۱۷۸۱۰۱:۰۰:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۹
آب در خونه تلخ نیست ، چرا تولید کنده را مجبور به تولید اجناس با کیفیت نمی کنن ، چرا مارا مجبور به خریدن لوازم بی کیفیت میکنن چرا اجناس بنجول داخلی را باید چند برابر بخریم و نتونیم ازش استفاده کنیم
ناشناس۲۲۵۱۸۳۷۰۲:۱۲:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
نه ما ابرانیها تا افتابه مسازیم فروشش خوب میشه از لولش از دستش ازجنسش میزنیم بله زمانی که ماشین لباسشوئی ال جی وسامسونگ ۱۵۰۰تا۲میلیون بود لباسشوئی پارس ۴میلیون خورده ای ودکتر اسنوا بالا تر چرا اگثرقطعات بخاطر ارزونی از چین میاد من تلویزیون سام خریدم ۲هفته نشد یکردیفش سوخت بعد یه نوع دیگشو گرفتم هرچندوقت یکبار باید تعمیر کاربیاد بروزش کنه بعض چیزهاش ایراد داره اصلا مهم نیست ولی قیمتشو ۲روز دیگه یا العان نمیدونم چنده نجومی نکنن چرا قیمت ها اینقدر بالا
ناشناس۲۲۵۱۸۶۵۰۳:۰۸:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹
داداش من قیمتش نصب به کیفیتش بالاس لوازم داخلی.کل بحث همینه چرا بعضیاتون سرتون مثل کبک کردین زیر برف غیر منطقی نظر میدین لایک میکنیین.
ناشناس۲۲۵۲۰۰۰۰۷:۲۸:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۹
بی اعتماد نیستیم چون از اب گل الود ماهی میگیرن به جای هزارتومن از ادم ده هزار میگیرن کیفیتش هم به درد نمیخوره یه لباسشویی سامسونگ گرفتم الان ۱۵ ساله کار میکنه تو یه جنس ایرانی بیار ۵سال کار کنه اون موقع قسطی گرفتم کلا شد ۸۵۰ الان همون لباس شویی رو ۳۰تومن نمیدن اونم نقد میخوان
علی۲۲۵۰۸۵۵۱۶:۱۶:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خجالت داره ، برای پر کردن جیب شرکت‌های داخلی با این لوازم بی کیفیتی که تولید می کنند! ورود لوازم را ممنوع کردند
ناشناس۲۲۵۱۲۵۱۲۰:۲۲:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس۲۲۵۱۵۲۷۲۲:۴۲:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کشوری مانند ژاپن بوده ممنوع می کند در واردات کالای مصرفی تازه اوایل کالاهای بنجل می ساختند
منا۲۲۵۱۸۳۴۰۲:۱۰:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۹
نه عزیز من ایران باید برای حل مشکلاتش استقلال پیدا کنه بعدم ما22سال پنکه ایرانی داریم هنوزم سالمه کل تابستان کار میکنه
رضا۲۲۵۰۸۵۶۱۶:۱۷:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ایران خودرو و سایپا با هشتاد هزار میلیاردتومان ضرر انباشته و محصول بی کیفیت و گران ، ثمره بستن مرزهای کشور روی خودرو وارداتی است. همین الگو برای لوازم خانگی هم تکرار خواهد شد
ناشناس۲۲۵۱۵۳۵۲۲:۴۵:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چطور کره با انحصار رشد کرد ولی شما نمی توانید؟ فکر نمی کنید مشکل از خود فرهنگ ایرانی ها هست؟
ناشناس۲۲۵۱۸۱۷۰۱:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
خودرو خیلی فرق داره
امیر۲۲۵۲۰۴۸۰۸:۱۰:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چطور در صنعت نظامی اینقد پیشرفت کردیم اونم بدون کمک از خارج ولی در خودرو و بقیه جاها پست رفت کردیم؟ دلیلش این نیست که آدمهای غرب زده بی لیاقت در دولتها باعث شدن؟
حامد۲۲۵۰۸۶۶۱۶:۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اون لمپن هاکه چشمشون رو روی کارگرایرانی ومعاش اون میبندند وبابیغیرتی تمام دلشون رو به جنس کره ای اشغال تحت هر شرایط تحقیر کننده ای خوش میکنند یادشون باشه ژاپن از اجناس کم کیفیت شروع کرد وبا شعارحمایت ازتولید داخل و حمایت همه جانبه مردمش شد ژاپن..با این لمپن ها بعیده ایران به جایی برسه
ناشناس۲۲۵۰۸۷۹۱۶:۳۴:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شركتهاي كره اي ورشكست شدند؟ بازار اروپا و امريكا دستشون هست، اين كالاهاي داخلي هم قطعاتش از چين مياد كه اشكالي هم نداره ولي انقدر سروصدا نداره. هيچ كشوري بدون رابطه با بقيه دنيا نميتونه پيشرفت كنه. جنس خوب درست كنيد.
ناشناس۲۲۵۱۲۰۶۱۹:۵۵:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تمام تجهیزاتشان از اروپا میارن
ناشناس۲۲۵۰۸۸۱۱۶:۳۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هروقت شرکت های ایرانی تونستن همین محصولی که به مردم خودمون می فروشن رو به اروپایی ها بفروشن ، اونوقت بیا بگو کره ای هارو شوکه کردن. هنر خاصی نیست که قطعات با تکنولوژی و کیفیت پایین تر رو از چین وارد کنی و بعد از مونتاژ در داخل به زور به مشتری که انتخاب دیگه ای نداره بفروشی!
Arshia۲۲۵۰۸۸۴۱۶:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دوستانی که میگید اینا بنجولن سفیر کره خودش کشورش مهد فناوری هست ولی گفت مال ما توان رقابت با جنس خارجی رو داره راستی فکر کردید خود کره از اول با بهترین فناوری تولید کرده
ناشناس۲۲۵۱۳۱۶۲۰:۵۳:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
درود بر شما وطن پرست
محمد۲۲۵۱۴۵۸۲۲:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سفیر کره مسخره کرده و به ریشمون خندیده
ناشناس۲۲۵۱۷۸۶۰۱:۰۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
ما نمیگیم با فناوری روز دنیا ، ولی باید رو به جلو حرکت کنیم یا نه ؟ ولی متاسفانه تو کشور ما فقط چیزی که رو به جلو حرکت می‌کند قیمت کالاست !!!! ازبهتر شدن کیفیت خبری نیست مثل صنعت خودرو
ناشناس۲۲۵۰۸۹۱۱۶:۴۳:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما دوست داریم جنس ایرانی مصرف کنیم فقط تولیدکننده وجدان داشته باشه
امین۲۲۵۰۹۱۰۱۶:۵۵:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما ایرانی ها همیشه خود زنی میکنیم اگه اجناس ایرانی استفاده کنیم گردش مالی داخل خود کشور می‌چرخه و سودش به همه میرسه حتی کسایی هم که داخل این صنعت نیستن
پارسا۲۲۵۰۹۱۱۱۶:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من تا قبل از رفتن این بی وجودا که به احترام و حقوق خریداراشون نایستادن رفتم ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما خریدم باورم نمی شد که انقدر خوب و عالی باشه انصافا به گفته دوستان حتما باید حمایت کنیم ما با خریداریمون و سازنده با رفع ایراداتش به هر حال یه چراغ می خواهی نصب کنی بازم صفت و شل کردن پیچ بعد از نصب لازمه خدا به همه سلامتی فکری و جسمی بده تا توان هست دست یکدیگرو بگیریم از همه کسانی که این متن رو خواندن یه کمک می خواهم در رانندگی بین خطوط برانید و در شانه خاکی لاین اضافه نکنیم و فاصله ایمنی رو رعایت کنید تا در ترافیک و خسارت ها سهیم نباشیم
ناشناس۲۲۵۰۹۳۵۱۷:۱۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اقا من خودم طرفدار تولید ملی هستم همه ایرانی ها هستن یه مثال میزنم وقتی لباستو تو لباس شویی پاک شوما میندازی عین خورجین خر میشه بهتره یا وقتی تو لباس شویی ال جی یا ناسیونال یا پاناسونیک میندازی نرم و لطیفه کدومش؟؟ پراید یا پژو یا کارخونه های ایرانی اگه شرف داشته باشن به فکر رضایت مشتری بودن الان 40 ساله پیشرفت میکردن فقط چاپیدن ملت مد نظرشون نبود
ناشناس۲۲۵۰۹۴۶۱۷:۲۳:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بد نیست ما چهل ساله به خودمون دلداری میدیم اینم روی بقیه
علی۲۲۵۰۹۴۷۱۷:۲۴:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ای کاش که یک شخص کار آمد توی مملکت پیدا بشه و تولید رو به سمت کیفیت هدایت کنه نه به سمت کسب درآمد
ناشناس۲۲۵۰۹۵۱۱۷:۲۷:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حالا مگه بازار ایران چند درصد صادرات کره جنوبی رو شامل میشه؟ یک درصد؟ دو درصد؟
علی کریمی۲۲۵۰۹۵۲۱۷:۲۷:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قابل توجه منتقدان جناب آقای دکتر روحانی
وطن پرست۲۲۵۰۹۵۷۱۷:۲۹:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خواهشاً دیدگاه مثبت داشته باشید عزیزان که نظر میدید ایران به لطف خدا داره پیشرفت میکنه لطفا از فاز های منفی و کثیف در بیاید و از کشور حمایت کنید انشالله و ماشاالله
ا. ل۲۲۵۰۹۶۷۱۷:۳۶:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به اجناس مونتاژ شده میگن تولید داخل
ناشناس۲۲۵۰۹۷۴۱۷:۳۷:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تولید کنندگان داخلی فقط به فکر سود هستند کیفیت پایین با قیمت خیلی زیاد وباور نکردنی
سعید۲۲۵۰۹۷۷۱۷:۴۲:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تاوقتی که ما ایرانی ها چه مصرف کننده چه تولید کننده دنبال منافع شخصی باشیم همین که میبنی هست. ولی اگه تفکرمنو عوض کنیم منافع مونو منافع اجتمایی ببینیم به وطن نمون عشق بورزیم همدیگه رو حمایت کنیم تولیدکننده ازاین وضعیت سوءاستفاده نکنه همه چی درست میشه. اگه تومملکت ما خیانت کارا به سزای عملشون برسن من حاضرم قسم بخورم دور این مملکت اگه دیوار هم بکشن هیچ کس از گشنگی نمیمیره بشرطی که عدالت اجتماعی رعایت بشه؟ دورد به روح حاج قاسم مرگ برخیانت گر
مرتضی۲۲۵۰۹۷۹۱۷:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هر موقع مردم از روی اختیار جنس ایرانی خریدن. و پشت به جنس کره ای کرده اند. میشود گفت جای تعجب کره ای ها!!!! نه تعریف و تمجید از خود کردن
ناشناس۲۲۵۰۹۸۲۱۷:۴۳:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مقصر دولتهائی هستند که کره جنوبی یک پارچه در اختیار کره گداشتند بدون کوچکترین امتیاز انها نخواستند خط تولید ال جی وسامسونگ را بداخل کشور اورده وتحت لیسانس تولید کنند وحتی نحواستند تولید گوشی سامسونگ وال جی را بداخل بیاورند
ناشناس۲۲۵۰۹۸۵۱۷:۴۵:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام دیروز رفتم جمهوری تلویزیون بخرم اینقدر گران بود برگشتیم شرکت سامسونگ وال جی قراربود بیاین ایران مسولان موافقت نکردن الان تمام مغازه پر شده محصولات ال جی و سامسونگ با قیمتهای بسیاربالا موندم اینها راکی وارد می‌کنه وکدام بزرگان کشور پشتش قرار دارن،،،،،،،،?
حمید۲۲۵۰۹۹۳۱۷:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هرکس با آمریکاست بامانیست طرفداران آمریکا برن جهنم
ناشناس۲۲۵۰۹۹۶۱۷:۵۳:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سود بازار انحصاری لوازم خانگی داخلی که بی شک با قطعات چینی سر هم میشود، به شکل عادلانه و قانونی وارد سیستم مالی کشور نمیشود و تنها به جیب عده ای خاص خواهد رفت. این گونه شو ها و تبلیغات، نه تنها دیگر اثری ندارد بلکه بیش از پیش موجب رنجش مردم خواهد شد. شاید افزایش تعرفه ی واردات منطقی باشد اما جلوگیری از ورود محصول خارجی به بازار، کاری است که قاجاریه هم نمیکرد یا بهت بگویم، فقط قاجاریه میکرد. اقتصاد تنها در بستر رقابت سالم و سیستم جدا از فساد رشد خواهد کرد و طفل نیست که با دستوری رام گردد.
علی۲۲۵۱۰۰۶۱۷:۵۷:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من اصلا منفعتی از تولید داخل ندارم ولی همینکه میشنوم شرکت های داخلی رشد کردند یعنی تعدا زیادی هموطن مشغول بکار شدن لذت میبرم تصمیم گرفتم کلا جنس ایرانی استفاده کنم باید یه تو دهنی هم به کره زد تا بفهمه با یه اشاره امریکایها کشور ما رو ترک کنه و الان برای برگردوندن پول نفت دنبال اینه صنعت لوازم خانگی ما رو زمینگیر کنه
حسن۲۲۵۱۰۲۶۱۸:۱۰:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اره فعلا که به ایران رو نمیدن کافیه یه لبخند بزنن تا نون سنگکش از کره وارده می کنن
ناشناس۲۲۵۱۰۲۸۱۸:۱۱:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدارا شکر کم کم دارید از خواب غفلت بیدار میشود زمان حکومت اصلاحات تمام کارخانجات را تعطیل و پای کرهایها را بایران باز نمود این همه خسارات ببار اوردن و تعداد عظمی کارگر بیکار رو دست جمهوری اسلامی گذاشتن
محمد۲۲۵۱۰۳۳۱۸:۱۵:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
باید یک کشور دیگر را جایگزین کره کنند که به مصرف کننده هم اجحاف نشه
ناشناس۲۲۵۱۰۳۴۱۸:۱۶:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اخراج کره از بازار ایران عالی است /تشکر.
منصور پورکمال۲۲۵۱۰۴۱۱۸:۱۹:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بیشتر مردم خودتون رو شوکه کردید با هدایت صنعت لوازم خانگی به مسیر صنعت خودروی ملی
علی۲۲۵۱۰۵۲۱۸:۲۷:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آفرین این شد کار خوب منت نباس کشید اونم ایران ما...
سجاد۲۲۵۱۰۵۳۱۸:۲۸:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
میدونین ما به یک سازمانی که رشوه نگیر باشه و اون قیمت اجناس رو با احتساب کیفیتشون قیمت‌گذاری کنه احتیاج داریم که تو ایران نمیشه واقعا برا همون پیشرفت نداریم
ناشناس۲۲۵۱۰۶۲۱۸:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تا کی باید وابسته به خارج باشیم .آیا ماایرانیها پیشرفت صنعت دفاعی مملکت خودمان را نمی بینیم ما که از هرجهت تحریم بودیم پس چطور این همه پیشرفت داشتیم .فقط بحث گرانی مطرح شده کاملا بجا ودرسته
ناشناس۲۲۵۱۰۶۵۱۸:۳۶:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
انشاالله وضع اقتصادی خوب شه همه هر جنسی که می خواییم بخریم...
ناشناس۲۲۵۱۰۶۹۱۸:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خوب اگر شوکه کرده پس چه نیازی به جلوگیری و ممنوعیت هست .همینطور به شوکه کردن ادامه می دادید فقط تبلیغات سرمایه داران
مهدیه۲۲۵۱۰۷۰۱۸:۳۷:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدار و شکر بلاخر فهمیدن ایرانیان هم میتونن بهتر از چین و کره باشن امیدوارم صنعت خودرومون هم بره بالا ما هیچی کم نداریم از کشور های دیگه
ناشناس۲۲۵۱۰۷۴۱۸:۳۸:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کپی برداری زشت است و سرانجامی بد دارد بهترین کار استفاده از محصولات کره جنوبی است و سیاست بازی در این کار بسیار زشت است
توحید۲۲۵۱۰۷۶۱۸:۳۹:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
واقعا اسم این موفقیته ؟
بیشه۲۲۵۱۰۷۸۱۸:۴۰:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ماایرانیهاشرفمان راباهیچ چیزعوض نمیکنیم
ناشناس۲۲۵۱۰۸۲۱۸:۴۴:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام، مگه اونا از اول جنس هاشون خوب بس که خودشون مصرف کردن عیب هاشون برطرف کردن ماهم تا چشم به جنس خارجی داشته باشیم جنس های خودمون غریب و تنها رشد نمیکنن
ناشناس۲۲۵۱۰۸۴۱۸:۴۵:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کیفیت محصولات رو هم مقایسه میکنید؟
مهدی۲۲۵۱۰۸۷۱۸:۴۶:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من یه یخچال وابمیوه گیری و جاروبرقی ایرانی خریدم خیلی راضی هستم یخچال 9سال کار می‌کنه جاروبرقی و آبمیوه گیری3سال خریدم
شریفی۲۲۵۱۰۸۸۱۸:۴۸:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
۶۰سالم است هنوز وُسایل خانگی خارجی نخریده خیلی هم از وسایل ایرانی راضی هستم
زهرا۲۲۵۱۰۹۲۱۸:۵۱:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام ما چند سال داریم از لوازم ایرانی استفاده می کنیم و خدارو شکر تا الان هم مشکلی نداشتیم پس آنقدر سنگ کره ای هارو به سينه نزنین ایران اگه کیفیت و تنوع رو بالا ببره و قیمت هارو بالا نبره جنساش خوبه
ث۲۲۵۱۰۹۹۱۸:۵۴:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام مگر فرقی کرده که همچین می گی که کره دیگر نمی تواند بیاورد یا ببرد مقصر اصلی در اینجا شرکتهای ایرانی است که همیشه منتاژکار بودن و هستن الان هم از راه های دیگر می اورند و تنها وصل می کنند
ناشناس۲۲۵۱۱۰۷۱۸:۵۷:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همش بازیه
ناشناس۲۲۵۱۱۰۸۱۸:۵۷:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
الف با همین تصمیم میدونی انحصار بوجود اوردند. مثل خودرو
Mizo۲۲۵۱۱۱۲۱۸:۵۹:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آقا ما اومدیم جنس ایرانی خریدیم یخچال فریز اسنوا شاید شش هفت بار الان خراب شده خرج رو دستمون گذاشته این چه محصولاتیه خب حداقل با کیفیت باشه اشغال تحویل مردم ندین بخدا یخچال جنرال آمریکایی داریم پنجاه ساله داره کار می‌کنه فقط یبار اون لاستیک دور درب عوض کردیم
مهدی۲۲۵۱۱۱۶۱۹:۰۱:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
حتی بدنه یخچال هم وارد می کنید . موتور و دیگر قطعات بماند ...
سیدکاظم شاهجهانپور۲۲۵۱۱۱۹۱۹:۰۲:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کره جنوبی حقش بود که از دسترسی به بازار ایران محروم بشه اما ما مردم ایران چه گناهی کردیم که حتما باید تولیدات داخلی بنجل و از رده خارج چینی استفاده کنیم آیا بفکر جایگزین محصولات کره ای با کالای خوب خارجی وبا کیفیت هستید یا اینکه مرغ یک پا دارد
ناشناس۲۲۵۱۱۲۲۱۹:۰۶:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قطعات اصلی و مهم لوازم خانگی از چین میاد.بیشتر مونتاژ و سرهم بندی این قطعات تو ایران صورت میگیره.اساسا مواد اولیه ساخت بعضی قطعات الکترونیکی تو ایران وجود نداره.
ع۲۲۵۱۱۲۳۱۹:۰۸:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا هیچ وقت یک ایرانی را به یک ایرانی دیگر محتاج کند که این ملت بیچاره محتاج شرکتهای قلابی ایران کرده هرچی تولید داخل اشغال
مجتبی خلخالی۲۲۵۱۱۲۶۱۹:۱۰:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
فکر میکنید برای کره مهمه !؟ عمرا اگر مهم باشه مطعنا بازار فروشی به اندازه کل دنیا رو ول نمیکنه بچسبه به ایران در ضمن اون داره کالاهاشو میفروشه تا دیروز قانونی از امروز قاچاق تو صنعت خودرو هم خیلیا رو شوکه کردن تیبا و ساینا میدین دست مردم با منت و قرعه کشی قیمت تویوتا و کیا و هیوندا چیجوری میخان اون دنیا جواب بدن خدا داند .....
علی۲۲۵۱۱۲۹۱۹:۱۲:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ايراني با غیرت همیشه حمایت می کند جنس تولید داخل کشور کارگر ایرانی افتخار است اونای
محمد۲۲۵۱۱۳۰۱۹:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظرم باید رقابت باشه وگرنه لوازم خانگی به سرنوشت خودروسازی دچارمیشن وفقط عده ای خاص بدونه رقابت وکیفیت هرچی تولیدکنن ناچاریم بخریم چرانبایدرقابت باشه
محمد مهاباد۲۲۵۱۱۳۷۱۹:۱۹:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جنس ایرانی اگه خوب باشه وارزانترباشه به نفع مردم هست ولی جنس خارجی هزار بارخریدوفروش میشه وازمرز وارد ایران میشه ولی هنوز ارزانترازجنس ایرانی هست مسولان یه فکری برای ارزانی بکنندکه مردم جنس ایرانی و باکیفیت بخرند
هادی۲۲۵۱۱۴۳۱۹:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
امید وارم تولید کننده گان هم جواب این حمایت مردم رو خوب بدن از گران عرضه کردن دست بردارن. به مونتاژ کردن اجناس چینی اکتفا نکنن خودشون تولید کنن
محمدرصامنصوری۲۲۵۱۱۵۲۱۹:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
لااقل این فایده رو داره که پولی که از جیبمون بیرون میاد تو جیب کارگرا ن ایرانی میره ووضعیت اقتصادیشون بهتر میشه و ظیفه ی مایه مقدار تحمل کردن اوناست خیر ببینید انشاءالله
ناشناس۲۲۵۱۱۶۲۱۹:۳۴:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جنس ایرانی به شرطی که تولید کننده هوای مردم داشته باشه جنس گرون نکنه دولت هم بایدنظارت وکنترل کنه همه با هم
ناشناس۲۲۵۱۱۶۹۱۹:۳۸:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دنیا حیرت زده و متعجب از توانایی های ما در خودرو سازی و لوازم خانگی و ساخت واکسن است بنظر در این شرایط نیاز مبرم به ایجاد وزارتخانه ای برای دود کردن اسپند هستیم تا از چشم‌و نظر تنگ دنیا در امان بمانم یه نگاه به خودمان تو آیینه واقعیت بد نیست
ناشناس۲۲۵۱۱۷۷۱۹:۴۱:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کره جنوبی زمانی کره جنوبی شد که بمدت سالیان طولانی واردات لوازم خانگی به کشورش را ممنوع کرد
ناشناس۲۲۵۱۱۸۹۱۹:۴۶:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اونای که میگن جنس ایرانی بده اصلا از این جنس استفاده کردن یا فقط میخوان ساز ناکوک بزنن
ایرانی۲۲۵۱۱۹۸۱۹:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگه کارخانها قطعات داخلی سازی کنن همه اریک موتور یک پمپ که ازهمه بهتر باشه استفاده کنن طراهی طوری باشه اگرمثلا پمپ ماشین ظرفشویی دریک شهر دور از مرکز خراب شد چون یک نوع هست قیمتها نجومی نیست
علی۲۲۵۱۲۲۱۲۰:۰۶:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کاشکی قیمتاشونم مینوشتی که چند ده برابررشدن
مروتعلی اقایی۲۲۵۱۲۳۳۲۰:۱۲:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آزاده و پشتکار. ... و حمایت دولت ...و دلگرمی مردم همیشه موفقیت برای مردم داشته امیدوارم ایران اسلامی رو بسازیم و اتکا به جوانان رمز پیروزی می باشد.
حسین۲۲۵۱۲۴۵۲۰:۲۰:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کاش افزایش قیمت لوازم خانگی هم لحاظ می کردند تا به روشن تر شیم
ناشناس۲۲۵۱۲۵۰۲۰:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جیب تولیدکننده داخلی هر روز پرتر میشه! قارونهایی درست شده!!! بدون نظارت!!1
حمیدخانی۲۲۵۱۲۵۲۲۰:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بزک بزک نمیر بهارمیاد انقوزه با خیار میاد....
ایرانی۲۲۵۱۲۶۱۲۰:۲۵:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
لوازم خانگی کره ای وارد میشه ولی توسط آقازاده هایی که با مسئولین فاسد ارتباط دارن و حق حساب آنها را میدهند.
ناشناس۲۲۵۱۲۷۷۲۰:۳۶:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نقش چین در این فرایند چی بوده؟ یادمه وقتی سردار جعفری در مورد سید ترال چینی ها صحبت کرد بعد چند وقت از مقامش عزل شد
سید۲۲۵۱۲۷۸۲۰:۳۷:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا کنه سازندگان و تولید کنندگان داخلی دست از خیانت .تولید اجناس بی کیفیت وگران بردارند ملت هم آنها را مصرف کنند اما امروزه نود درصد تولیدات داخلی گران و بی کیفیت است
غ۲۲۵۱۲۹۰۲۰:۴۱:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
باسلام اگراجناس ایرانی گارانتی داشته باشندوشرکت مزبوربتواندسرویس دهی دهد با سرعت رضایت ما هم تامین میشود
ناشناس۲۲۵۱۲۹۴۲۰:۴۲:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کی میخواهید دست از شوآف بردارید ؟
ناشناس۲۲۵۱۳۰۴۲۰:۴۶:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظر من که فقط در بی پولی و ناچاری باید ایرانی خرید چون اشغال تولید میکنن
ناشناس۲۲۵۱۳۳۲۲۱:۰۳:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام من یخچال و لباسشویی خریدم عالی است
ناشناس۲۲۵۱۳۴۹۲۱:۱۴:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من نه سال کره بودم.کره ایها جنس درجه یک چینی رو که خیلی ارزونتراز کره ای و با دوامتر بود رو به قیمت مفت نمیخریدن میرفتن همون جنس کره ایی رو میخریدن من رو هم ترغیب میکردند که کره ایی بخرم
ناشناس۲۲۵۱۳۶۷۲۱:۲۳:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ااا چه عجیب پس زمان روحانی یک رخداد مثبت هم ثبت شده
ناشناس۲۲۵۱۳۶۸۲۱:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تنها تولید با کیفیت پلو پز های ما هست که کامل تولید داخله البته سالها پیش از ژاپن آمد ولی بمرور ‌در ایران تولید میشه
ناشناس۲۲۵۱۳۷۱۲۱:۲۴:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تو ایران معمولا وقتی یک جنس منحصر به چند کارخونه میشه (مثل خودرو) آخرش نتیجه میشه گرونی و کاهش کیفیت
حسین ک۲۲۵۱۳۷۹۲۱:۲۸:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خیلی کاردرستی بود نباید اجازه به مردم ایران توهین بشه ،هروقت دلش میخواد بیاد هروقت خاست بره
علی۲۲۵۱۳۸۸۲۱:۳۱:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
باید مانند حمایت از کالاهای ایرانی از پیام‌رسان های ایرانی هم حمایت کرد.
عیدیزاده۲۲۵۱۳۹۴۲۱:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مردم جنس باکیفیت میخوان ایرانی باشه چه بهتردولت باید ازتولیدکنندگان داخل کالای استانداردبخوادنه آشغال
ناشناس۲۲۵۱۳۹۸۲۱:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظر من باید تفکر بیشتری میشد
محمد۲۲۵۱۴۳۲۲۱:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یادتان باشه که صنعت الکترونیک واتومبیل را از ایران در زمان شاه مهندسان ایرانی پایه گذاری کردند
ناشناس۲۲۵۱۴۵۱۲۲:۰۳:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مثل خودرو میشه برای اینکه یه عده بیکار نشن مردم باید جنس بنجل به قیمت بالا بخرن
حسین خزایی۲۲۵۱۵۴۹۲۲:۵۳:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگه کیفیت خوب باشه و قیمت مناسب چه دردیه آدم جنس خارجی بخره ...ولی متاسفانه برعکس شده کیفیت اومده پایین قیمت فضایی..اگه واقعا تولید کننده میخوان تولید زیاد داشته باشند باید از سود زیاد چشم پوشی کنن..و کیفیت رو ببرن بالا
ناشناس۲۲۵۱۵۵۳۲۲:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام اتفاقا من یه پنکه پارس خزر سال هفتاد خریدم هنوز سالمه وکارمیکنه یه یخچال ایرانی هم 16ساله خریدم اونم مشکلی نداره اتفاقا میتونستم بهترین برند خارجی بخرم ولی بخاطر کالای ایرانی نخریدم
بابک۲۲۵۱۵۷۲۲۳:۰۶:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
فقط امیدوارم این انحصار باعث نشه لوازم خانگی هم به سرنوشت صنعت خودرسازی دچار بشه
ناشناس۲۲۵۱۵۷۴۲۳:۰۷:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همین لوازم مثلا ایرانی با قطعات چینی هم به سر ما زیاده!!!
کتی۲۲۵۱۵۷۵۲۳:۰۸:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کیفیت بره بالا ما از خدامونه جنس ایرانی بخریم چون اگه پولمون تو کشور خودمون بچرخه از این جیب به اون جیبه
علی۲۲۵۱۵۸۲۲۳:۱۲:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من در مجموع از لوازم خانگی حمایت میکنم بیشتر وسایل خانگی من ایرانی می باشد ومن راضی هستم
حسین۲۲۵۱۶۰۲۲۳:۲۱:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
با سلام،استفاده از اجناس داخلی واسه هر کشوری خوبه تا زمانی که دست مافیای خون آشامی مثل ایران خودرو و سایپا نیفته!!!
ناشناس۲۲۵۱۶۰۳۲۳:۲۱:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا کنه کارخونه دارهای ایران بلای ایران خودرو رو سر ملت نیارن وجنس بی کیفیت رو بدن دست مردم .وقیمتها رو هم اونقد ببرن بالا که مردم قدرت خرید نداشته باشن
علی۲۲۵۱۶۰۴۲۳:۲۱:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگر قرار باشه کره با لوازم خانگی برای ما ملت ایران تعین وتکلیف کنه پس غیرت ما ایرانی ها کجا رفته
علی حیدری۲۲۵۱۶۰۷۲۳:۲۳:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه ال جی و سامسونگ و نه پژو فرانسه حق اومدن تو بازار ایران رو ندارن اگه هم بیان بیعرضگی مسعولینه.
رضا۲۲۵۱۶۱۰۲۳:۲۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من حتی اگر کف زمین بخوابم، با چوب آتیش روشن کنم، جنس ایرانی نمیخرم، چون اصلا کیفیت نداره و الکی گرونه، فقط مهمون یکسالته
مسعود۲۲۵۱۶۲۳۲۳:۲۷:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مثل واکسن فایزر که وارداتش ممنوع شد چه ضربه ای خوردیم این هم مثل همون باید بنجول چینی بخریم به نام کالای وطنی
پژمان۲۲۵۱۶۲۸۲۳:۲۸:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام با خرید جنس ایرانی یک نفر مثل من و شما از شغل برخوردار میشه
ناشناس۲۲۵۱۶۳۹۲۳:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تا وقتی حق و حقوق کارگر عادلانه پرداخت نشه وقدرت خرید مردم زیاد نشود بعد از چند سال کارخانه ها با حداقل ظرفیت کار خواهند کرد.
مجتبی۲۲۵۱۶۴۱۲۳:۳۳:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من به شخصه تصمیم دارم لوازم های زندگیم رو از برند اسنوا استفاده کنم.
محمد۲۲۵۱۶۴۹۲۳:۳۸:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما همین تولید ایرانی رو هم نداریم مثل یخچال یا هر چیزی دیگه حالا شما سر خارجیش دعوا دارین. خدایا به ماهم بده.
ناشناس۲۲۵۱۶۵۰۲۳:۳۸:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اجناس بدرد نخور رو جایگزین محصولات کره کردید که شوکه شده خخخ
عباس بهمنی۲۲۵۱۶۵۲۲۳:۴۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کل مملکت ما دست مافیا اداره میشه و هر برنامه و قانونی که صادر بشه فقط برای خالی کردن جیب مردم بدبخت است
ناشناس۲۲۵۱۶۹۵۲۳:۵۹:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چی میگی عمو کالای قاچاق نباشه ول معطلین
اکبر۲۲۵۱۷۱۱۰۰:۰۷:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۹
چه حالب یکی میگی ایرانی خریدم شش ساله خراب نشده کره ای گرفت داداشم سه سال بعد خراب شد خیلی جالب بود
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. چرا اسد رفت؟!

    2. ذوق زدگان وطنی در فردای سوریه !

    3. چرا ارتش سوریه نمی جنگد؟!

    4. مطالبه به حق یا فشارِ ناحق؟!

    5. نماینده مجلس : بی حجابی ، اعتراض به عملکرد ماست / مردم ناراضی هستند، ابتدا باید مشکلات اقتصادی آنها را حل کنیم

    6. کنایه‌های شمخانی به احمدی‌نژاد و جلیلی/ اظهارات عجیب فائزه هاشمی درباره حجاب/ زنگ خطر برای امنیت‌ ملی

    7. هیولای نئولیبرالیسم «اسد» را بلعید!

    8. آغاز «نمی‌گذارند»‌های پزشکیان/ کمی هم به اقتصاد بپردازید آقای همتی!/ توصیه زیدآبادی به افرادی که از سقوط بشار اسد شاد شده‌اند

    9. اجرای قانون حجاب به تاخیر افتاد/ جزئیات تصمیم شورای امنیت ملی کشور

    10. رهبر انقلاب: وقایع سوریه محصول نقشه آمریکایی و صهیونیستی است/ یک دولت همسایه هم ایفای نقش می‌کند/ بدون شک مناطق تصرف‌شده‌ آزاد خواهد شد

    11. دردسرهای اردوغان با سوریه جدید

    12. اتهام‌افکنی‌های عجیب علیه قالیباف/ انتقاد شرق از سخنان جواد لاریجانی/ یک ادعا درباره رویگردانی بشار اسد از ایران

    13. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: قبل از آنکه دیر شود، ایران را به سلاح هسته‌ای مجهز کنید/ نیمی از بی‌حجابی‌ها ناشی از اعتراض به وضع موجود است

    14. تحلیل "نیویورک تایمز" از سقوط بشار اسد

    15. عاقبت «با دشمنان مدارا»/ یک کنایه تند به شمخانی/ نگاه عبدی به ضعف شناختی‌ ایران پیرامون وقایع سوریه

    16. بزک کردن تروریست ها !

    17. اردوغان:‌ رهبر واقعی یکی منم، یکی پوتین !

    18. جریمه‌ها در قانون حجاب بر چه اساسی تعیین شد؟

    19. راه پرپیچ و خم بنزینی به کجا ختم می‌شود؟

    20. نامه مجتبی ذوالنوری به ظریف: بدون هرگونه تعلل از سمت غیرقانونی خود کناره گیری کنید

    21. نظر «مهاجرانی» درباره اوضاع سوريه

    22. از آخر اول شدیم!؛ رکورد شکنی تهران در هوای آلوده

    23. شغل جدید بشار اسد مشخص شد!

    24. نظام اداری در ایران؛ بی قواره و گردن کلفت!

    25. بگومگوی رسانه‌ای پزشکیان با وزیر | پزشکیان: اتاق من از نمایشگاه شما سردتره/ وزیر: مثلا آمدیم نمایشگاه هی بهم چیز می‌گید!

    آخرین عناوین