این یادداشت، دفاع از خودروسازان نیست!

گروه اجتماعی الف،   4010104032 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
این یادداشت، دفاع از خودروسازان نیست!

امسال نیز مانند هر سال در ایام نوروز شاهد تلفات قابل توجه ناشی از تصادفات جاده ای در کشورمان هستیم. موضوعی که ظاهرا از فرط تکرار دیگر چندان هم حساسیتی بر نمی انگیزد و به نوعی پذیرفته شده است! نه در مردم ترس و هشداری ایجاد می کند و نه در مسوولان  همت و تلاشی برای متوقف کردن آن.

البته همانطور که افزایش تلفات تصادفات رانندگی دلایل متعدد و مختلفی دارد کاهش آن نیز بسته به عوامل مختلفی است که تحقق اش را به امری تدریجی تبدیل می سازد اما با این حال از آنجا که سالهای سال است این موضوع در کشور در حال رخ دادن است می توان گفت یا به قدر کافی برای متوقف ساختن این روند تاسف بار تلاشی صورت نگرفته یا تلاش های صورت گرفته چندان کارآمد نبوده اند و گرنه طی سالیان طولانی گذشته باید شاهد کاهش قابل توجهی در آمار تلفات انسانی ناشی از حوادث رانندگی می بودیم. 

در تحلیل دلایل آمار بالای کشته شدگان و مصدومان این حوادث معمول است که نوک تیز انتقادات متوجه خودروسازان و ایمنی پایین تولیدات آن ها می شود. نکته ای که کاملا درست است و نظر کارشناسی پلیس نیز تاحد زیادی پشتیبان آن است. اما همانطور که گفته شده این وضعیت دلایل دیگری هم دارد که مهمترین آنها ایمنی و کیفیت جاده ها و از آن هم مهمتر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان است. براساس آمارهای اعلام شده عمده این حوادث و تلفات ناشی از آن به دلیل فراتر رفتن از سرعت مطمئنه یا سایر خطاهای حادثه ساز دیگر است. به تعبیر بهتر خطاهای آشکار رانندگان و بی احتیاطی مرگبار نیز سهم بسیار قابل توجهی در تلفات حوادث رانندگی دارد. 

امن ترین و با کیفیت ترین خودروهای موجود جهانی هم اگر اسیر رانندگی بی محابا و بی احتیاط باشد یقینا آمار تلفاتش در مقایسه با رانندگان محتاط تر بالاتر خواهد بود. مضافا اینکه مساله در تصادفات رانندگی فقط تلفات نیست بلکه مصدومیت های شدید و رنج آور ناشی از آن نیز به اندازه تلفات، آسیب زا و هزینه ساز است. ایمن ترین خودروها را هم اگر به دست رانندگان بی پروا بسپارید سرنوشت سرنشینان آن چندان معلوم نخواهد بود. اینکه چه کسی خودرو را می راند به اندازه اینکه چه خودرویی رانده می شود اهمیت دارد! رانندگان خطرناک، سفیران مرگ در جاده ها هستند. 

بنابراین درکنار توجه به کیفیت ساخت خودرو و استحکام و ایمنی آن که درجای خود بجاست و انتقادات وارده نیز کاملا درست است باید برای موضوع فرهنگ رانندگی و تقویت آن نیز چاره ای اندیشید. 

اگر منصف باشیم و به خصوص استاندارد رانندگی در کشورمان را با دیگر کشورها مقایسه کنیم اختلاف فاحشی در این زمینه قابل مشاهده است که باید هر چه زودتر برای آن فکری کرد . 

عکس های این یادداشت متعلق به یک حادثه رانندگی در آلمان است که بنابر نقل رسانه ها در زمان وقوع آن بر اثر انحراف ناگهانی یک دستگاه کامیون رخ داده. شدت این تصادف مرگبار به قدری بوده که حتی سری۳ بی ام و که یکی از ایمن ترین  خودروهای جهان محسوب می شود نیز نتوانسته جان راننده آنرا حفظ کند.

متاسفانه ضعف تفکر منطقی باعث شده اشاره به اهمیت و نقش رانندگان در این زمینه به دفاع از وضعیت فعلی خودروهای ایرانی تعبیر شود. شاید هم ترس از همین موضوع نزد کارشناسان، ( و البته سواستفاده خودروسازان از این موضوع) باعث شده به مساله فرهنگ رانندگی در بحث تلفات رانندگی کمتر توجه شود اما هر چه هست واقعیت آن است که راننده نقش بسیار مهمی در حفظ جان سرنشینان خودرو دارد. چه سرنشینان خودروی خود چه سرنشینان خودروی دیگران! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۴۸۹۹۷۱۱:۳۰:۱۴ ۱۴۰۱/۱/۴
آفرين
تبریزی۲۴۴۹۳۳۷۱۷:۵۳:۵۴ ۱۴۰۱/۱/۴
سلام. من ماشینم دناست و کیفیت بدنه اش به اندازه قوطی حلبی پنیره که وقتی انگشت روش می کشی فرو میره. کیسه هواش هم احتمالا مثل باقی خودروهای وطنی موقع تصادف عمل نکنه. حالا این چیزها مهم نیست. مهم اینه که نهایت سرعتی که با این ماشین تا الان روندم 80 بوده اون هم تو جاده. حالا می تونید سرعت رانندگیم در محیط داخل شهری رو حدس بزنید. 20 داخل کوچه. 30 در اکثر خیابون ها. 50 الی 60 در زیرگذر خلوت. و اکثریت بقیه چی کار می کنن؟ فکر کنم با 100 داخل شهر می رونن و سرعت آهسته شون هم تو جاده 120 هست اون هم با پراید.
سید۲۴۴۸۹۹۸۱۱:۳۳:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۴
مقصر پلیس و بعد از آن فقط راننده هایی هستند که در طول ایام سال در شهر پشت ترافیک رانندگی نموده اند و سپس در جاده نمیتوانند البته این مختص به زمان عید نیست....
ناشناس۲۴۴۹۰۱۰۱۱:۴۹:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۴
همه ایرانی ها به خوبی میدانند که عامل اصلی در تصادفات مرگبار رانندگی بد بسیاری از رانندگان است.این فرهنگ غلط هم با سفارش و ناز و نوازش اصلاح نمیشود.باید شدت عمل در برابر این دسته از رانندگان ده برابر بیشتر بشود.
رضا۲۴۴۹۱۶۲۱۴:۳۶:۴۷ ۱۴۰۱/۱/۴
شما بگو خودروی رانندگان خطرناک مصادره و پرس می شود مطمئن باش دیگر کسی از این کارها نمی کند تنها زبان قابل فهم این است
حسین زاده۲۴۴۹۵۶۰۲۳:۲۰:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۴
میخواستم اضافه کنم تاوان رانندگی بد یک عده را کسانی دیگر میدهند در یک مورد پرایدی که در حال لایی کشیدن بود باعث تصادف ۱۱ خودرو شد و خودش بدون آسیب رفت یا خودرویی که در حال دنده عقب آمدن در اتوبان بود باعث تصادف ما شد و آسیبی ندید…
ناشناس۲۴۴۹۰۱۷۱۱:۵۳:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۴
همین چند سال قبل بود که در اتوبانهای تهران تصادفات مرگبار و خونینی روی داد.آن هم با خودروهای میلیاردی پورشه و بی ام و .یعنی با وضعیت فعلی رانندگی بسیاری از رانندگان ایرانی هر خودرویی هم‌ زیر پای اونها بیاندازی وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد و‌ حتی با اتکا به تکنولوژی بالاتر اون‌ خودروها بدتر رانندگی خواهند کرد.
ناشناس۲۴۴۹۰۲۸۱۱:۵۹:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۴
خیلی واضحه، شما وقتی ماشینت کیفیت مناسبی نداره، باید حتی المقدور یکسری مسایل رو خودت شخصا رعایت کنی. وقتی پراید بی کیفیت رو سوار میشی، نباید ۱۲۰ کیلومتر باهاش بری و ویراژ بدی، کیفیت ماشین دست خودت نیست رانندگی که دست خودته. انرژی آزاد شده با مجذور سرعت رابطه داره، وقتی سرعتت ۲ برابر میشه انرژی ۴ برابر میشه
ناشناس۲۴۴۹۱۹۹۱۵:۱۵:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۴
جهت اطلاع شما در آمریکا سالانه حدودا 40 هزار نفر می میرند وقتی ماشین های درج 1 آنجا هم هست! ولی آلمان زیر 2 هزار نفر هست
ناشناس۲۴۴۹۰۳۷۱۲:۰۳:۴۷ ۱۴۰۱/۱/۴
چیزی به نام فرهنگ رانندگی در دنیا وجود ندارد و به نظر من مردم مقصر نیستند. فرهنگ رانندگی با اجرای درست و بی کم و کاست قانون ایجاد می شود. خودتان را با آموزش و کمپین و ... سرگرم نکنید. روزانه دهها تن از مردم کشته می شود و ده ها برابر زخمی و معلول. وادادگی مسئولان درست مثل قضیه دخانیات است... دخانیات مردم را به سرطان مبتلا می کند آقایان افتخار می کنند در اعیاد شعبانیه به فلان مقدار تولید رسیده ایم. دوربین های هوشمند همه جا ، سرعت گیرهای متعدد در تقاطع های خطرناک و اعمال قانون سفت و سخت. این جریمه ها کارایی ندارد. باید جریمه بازدارنده باشد. جریمه های الان در حد یک پیتزای یک نفره است. بروند مطالعه کنند ببیند جریمه یک تخلف کوچک رانندگی در کشوری مثل کانادا چقدره. اونجا افراد کم جریمه می شوند اما اگر جریمه شوند طوری جریمه می شوند که تا اخر عمر یادشان می ماند. این یعنی فرهنگ... خودتان را معطل جلسه و سمینار و همایش و تحقیق و ... نکنید لطفا. هر چه زودتر اقدام کنیم افراد کمتری عزادار می شوند. وقتی پای حیات انسان ها به وسط می اید باید سیاسی کاری و تنبلی و بی سوادی را گذاشت کنار و وارد میدان شد.
هادی۲۴۴۹۰۶۲۱۲:۳۵:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۴
من سوئد زندگی میکنم اینجا وقتی کسی میخاد گواهینامه بگیره باید ۲ تا کلاس تئوری شرکت کنه و یک کلاس آموزش رانندگی بر روی یخ و بعد از اون میتونه که درخواست بده برای گواهینامه واقعا سخت گیری میکنن من قبل از اون ایران رانندگی میکردم ولی بعد از شرکت توی این کلاسها واقعا متوجه شدم که چقدر اشتباه و بدون ایمنی رانندگی میکردم واقعا از مسئولان خواهش دارم که سخت گیری کنند برای دادن گواهینامه کاملا درسته خودروهای ایران قدیمی هستن و ایمنی لازم رو ندارن ولی همین موضوع باید درنظر گرفته بشه توسط راننده و با دقت بیشتری رانندگی کنه واقعا تاسف داره این آمار چقدر خانواده ها داغدار شدن
ناشناس۲۴۴۹۳۶۹۱۸:۳۲:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۴
دقیقا یکی از اقوام که در ایران سالها رانندگی می کرد تو انگلیس تا چند سال نتونست گواهی رانندگی بگیره چون اونجا کسی به راحتی اجازه نشستن پشت فرمون رو نداره اما تو ایران طرف تا ۱۸ سالش میشه یه دوتا حرکت ساده پشت فرمون میزنه وگواهینامه یا بهتره بگیم مجوز کشتن دیگران یا خودکشی را دو دستی تقدیمش می کنن .
ناشناس۲۴۴۹۰۶۸۱۲:۴۴:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۴
فرهنگ رانندگی در کشور ما بسیار پایین و در شرایط بحرانی است. هر جایی پارک میکنیم حتی پارک سوبل! همیشه با گوشی رانندگی میکنیم! بی تفاوت به سرعت بدون راهنما زدن... برخورد پلیس هم ضعیف و جریمه ها غیر بازدارنده هست. تنها راه سختگیری و آموزش هر دو در کنار هم هست که اتفاقا در هر دو ضعیف و کم طاقت و بی توجه هستیم.
ناشناس۲۴۴۹۰۷۵۱۲:۵۹:۱۰ ۱۴۰۱/۱/۴
بازی با کلمات
ناشناس۲۴۴۹۰۷۶۱۳:۰۰:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۴
ولی تمام ایربگا باز شده بودن کامیون از روش رد شده و له شده،معلومه کسی زنده نمیمونه
کارشناس ریز در مسایل اجتماعی۲۴۴۹۰۷۷۱۳:۰۲:۳۲ ۱۴۰۱/۱/۴
تردد در ایام سال باید طبقه بندی شود و نوبت بندی که با هر تعطیلی شاهد سیل خودروها در کف جاده نباشیم برای آسایش بیشتر در شهرها شرط داشتن خودرو برای هر دستگاه خودرو داشتن یک پارکینگ با شناسه ویژه الان محلات شده پارکینگ و واقعا مشکلات جدی برای شهروندان بوجود آمده
ناشناس۲۴۴۹۰۹۶۱۳:۲۱:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۴
موافقم!
ناشناس۲۴۴۹۱۰۰۱۳:۲۷:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۴
بهبود کیفیت خودروها احتمالآ از میزان تصادفات که از فرهنگ غلط رانندگی، عدم برخورد قاطع پلیس و خرابی جاده ها ناشی میشود نخواهد کاست یا تاثیر کمی خواهد داشت. این بهبود کیفیت از "تعداد مرگ" های ناشی از رانندگی خواهد کاست و بر تعداد معلولین در جامعه خواهد افزود. بهر حال افزایش کیفیت خودرو ها حق مردم و امری الزامی است.
ناشناس۲۴۴۹۱۲۹۱۴:۱۶:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۴
من رانندگی را با هیلمن شروع کردم با پیکان ادامه دادم و اکنون پراید دارم پس از بیست سال تصادف شدید نداشتم در طول این سال ها از تهران به: پنج بار مشهد سه بار شیراز بیش از سی بار شمال بیش از صد بار بومهن سفر کردم نتیجه: جاده و اتومبیل درصد بسیار کمی در تصادفات دخیل هستند
ناشناس۲۴۴۹۱۳۱۱۴:۲۱:۲۳ ۱۴۰۱/۱/۴
من در ۴ کشور زندگی کرده ام و خودرو داشتم بدترین فرهنگ رانندگی را ایرانیها دارند. بعضیها اصلا نمی خوان قبول کنند که رانندگی ما غیر استاندارده. اگه سیستم اتریش یا سوئد در این کشور اجرا میشد به جرات ۸۰٪ گواهینامه ها باطل میشد. آریو سوئد
ناشناس۲۴۴۹۱۳۴۱۴:۲۴:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۴
وقتی شما میدانید که اینجا فرهنگ رانندگی بد است نباید اجازه ساخت خودروی ناایمن بدهبید و باید خودروهای با ایمنی بالاتر و محکم تر از خارج داشته باشید
ناشناس۲۴۴۹۵۸۵۲۳:۵۸:۲۴ ۱۴۰۱/۱/۴
مثلا تانک باشه ایمنه؟!
حسام۲۴۴۹۱۶۰۱۴:۳۵:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۴
درست است فرهنگ رانندگی باید بالاتر از وضع فعلی باشد ولی دلیلی نیست کیفیت خودروسازان در حد ارابه باشد. آنقدر اینها وقیح و پررو هستند که می‌گویند باید برخورد از زاویه خاصی باشد تا ایربگ باز شود. متأسفانه یادداشت های اینچنینی و بهانه های اینچنینی باعث می‌شود خودروسازان برای بی قانونی شان بهانه داشته باشند.
ناشناس۲۴۴۹۵۸۹۰۰:۰۶:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۵
ایمنی خودروی یک مقوله است کیفیت مقوله دیگر. هرکدام تعریفی دارند که با انتظارات و برداشت عامیانه متفاوت است و در هیچ کجای دنیا هم مطلق نیست و برای هر سطحی ازآن قیمت متفاوت پرداخت میشود. با تعریف ایمنی در فهم عامه موتور سیکلت و دوچرخه و اسکوتر نباید تولید شود! مشکل خودرو سازی درست کردن پراید و فرغون و گرون فروشی و ... نیست. مدیریت است. دردی است که تا دولت دست از سرش برندارد و اهلش کار را به دست نگیرد درست نمیشود.
باهر۲۴۴۹۱۸۲۱۵:۰۵:۰۴ ۱۴۰۱/۱/۴
مشکل اصلی فقط فرهنگ رانندگی هست که می توان گفت نود درصد افراد راننده انرا ندارندو‌ان هم از روی تصادفات آنها و هزینه بیمه دادن آنها مشخص هست و خیلی راحت بایستی گواهی نامه این رانندگان حادثه ساز برای چند سال به تناسب شدت تصادف باطل گردد تا رانندگان متوجه عواقب درست رانندگی نکردن گردند. در آموزش فرهنگ رانندگی خیلی بایستی سخت گیری شود و اکنون که گرفتن گواهی نامه چند مرحله ای شده است در صورت تصادف حادثه ساز و بنا به شدت آن از ارتقا گواهی نامه جلوگیری و مدت آن طولانی تر شود و درصورت تکرار، گواهی نامه وی باطل شود تا مجددا مجبور گردد برای گرفتن گواهی نامه از اول، مراحل ابتدایی شروع نماید و جریمه های رانندگی نیزبایستی افزایش یابد.
ناشناس۲۴۴۹۲۱۰۱۵:۲۵:۱۰ ۱۴۰۱/۱/۴
كنار خيابان ماشين رو بگذاري راننده هم توش هست ٤٥ هزار تومن جريمه ميشي اون وقت سبقت غير مجاز بگيري ١٠نفر رو زندگيشون رو به خطر بندازي ١٢٠ تومن جريمه ميشي واقعا كه
ناشناس۲۴۴۹۲۲۶۱۵:۳۸:۲۹ ۱۴۰۱/۱/۴
نمیشود هم ماشین بی کیفیت سوار شد و هم جاده داغون داشت هم فرهنگ رانندگی افتضاح داشت و همزمان هم مخالف بالا رفتن جریمها و سخت گیری ها بود و بعد هم توقع داشت تلفات رانندگی کم باشه تلفات رانندگی باید وجود داشته باشه چون اگه بخایم تلفات را کم کنیم هم باید جریمه ها را سنگین کنیم هم خودرو و جاده خوب بسازیم. خب نه مردم دوست دارن جریمه ها زیاد بشه نه میخان فرهنگ رانندگی خود را عوض کنند نه خودروسازها عزمی دارن نه دولت عزمی داره پس تنها انتخاب ما این هست که تلفات بالا باشه که بالا هم هست و ناراحتی و و اعتراض هم نداره ما خودمان انتخاب کرده ایم که تلفات مان بالا باشه و یه عده لذت ببرند و یه عده هم بروند جزو تلفات و جای گله نداره حاضری خوب رانندگی کنی؟ نه! میخای جرایم بالا بره؟ ابدا اصلا حرفش را نزن خودروی خوب میخای تولید کنی؟ نه پس قانع باشیم به تلفات
مهدی۲۴۴۹۲۹۵۱۶:۴۲:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۴
فرهنگ رانندگی باعث کمتر شدن میزان تصادفات میشه، این کیفیت خودروست که بعد از رخ دادن تصادف، تعیین میکنه که سرنشینان میمیرن یا فقط آسیب کمی میبینن!
ناشناس۲۴۴۹۳۰۶۱۷:۰۳:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۴
ماشین خوب در هر صورت کشته کمتر میده
ناشناس۲۴۴۹۳۰۷۱۷:۰۴:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۴
تمام عوامل در وقوع یک تصادف دخیل هستند.راننده. اتومبیل. جاده. مسلما هر خودرویی از ارتفاع 200 متری به قعر دره سقوط کند دیگر چیزی ازش باقی نمی ماند و این دلیل نمی شود که ازش عکس بگیریم و بگیم بی ام و هم اگر به دره سقوط کند متلاشی می شود. مسلمااگر راننده خوابش ببرد و به دره سقوط کند هر اتومبیلی که باشد اسیب می بیند و خودروسازان خارجی بر اساس همین اصل خطای انسانی اتومبیل ایمن تولید می کنند و آنرا به ایربک و سنسورهای اعلام خطر و... مجهرز می کنند.وگرنه می تونستند خیلی راحت بگند خودتون رعایت کنید تا تصادف نکنید. یا اصلا سوار اتومبیل نشوید تا خطری هم تهدیدتان نکند.باید استاندارد اروپایی روی اتومبیل ها ی تولیدی داخلی اعمال شود و زیر 3 ستاره ایمنی (که اکثر اتومبیل های داخلی بالخصوص پراید و تیبا و پژو 405 و ...یک ستاره هم ندارند) اصلا تولید نشود.
ناشناس۲۴۴۹۳۱۳۱۷:۱۳:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۴
متاسفانه خود پلیس هم وظایف خودش را درست نمی داند فرضا یک خانمی را که بدلیل نبودن پارک مجبور شده برای لحظه ای دوبله توقف کند ویا حداکثر ۱۰ کیلومتر از سرعت مجاز تجاوز کرده با رفتار بد جریمه می کنند اما در مقابل رانندگانی که بین خطوط ویراژ می دهند ویا به ماشین جلویی می چسبند عکس العمل لازم نشان نمی دهند یا مشکل از قوانین جریمه هست یا خود مأمورها هم متوجه نیستند که رفتار رانندگان دسته دوم هست که بسیار خطرناک هست که منجر به تصادفات وحشتناک و زنجیره ای می شود
ناشناس۲۴۴۹۳۲۱۱۷:۳۴:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۴
باید پلیس رانندگانی که بین خطوط ویراژ می دهند و فاصله لازم با خودروی جلویی را رعایت نمی کنند مجازات سنگین کند مانند توقیف گواهینامه و خودرو بمدت حداقل ۶ ماه ملاحظه کنید این رفتار ها هست که فاجعه ایجاد می کند یک راهی هم باید پیدا کرد که اجازه نداد راننده ای که خواب آلود و یا حالت غیرعادی دارد رانندگی کند مثلا مجازات حبس و ابطال گواهینامه بیشتر تصادفات از عوامل فوق هست اما خودروی ایمن و بروز هم می تواند تصادفات را بشدت کاهش دهد بخاطر گرانی اتومبیل و کاهش قدرت خرید مردم نمی توانند ماشین نو تهیه کنند و اکثر خودردوها فرسوده هستند و خودروهای نو هم غیر ایمن و غیرقابل اطمینان هستند با نواقص و معایب فنی زیاد و کیفیت پایین تحویل خریدار می شود
مجید۲۴۴۹۳۲۶۱۷:۴۴:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۴
سلام سال نو مبارک بر همه هم وطنان عزیز من خودم از روز 25 اسفند عازم سفر به سمت جزیره زیبای قشم شدم و تا دیشب که مراجعت کردم نکاتی را عرض می کنم 1- متاسفانه وضع رانندگی بسیاری از هم وطنان عزیز بابت سرعت مجاز در طی مسیر بسیار افتضاح بود 2- تقریبا استفاده از چراغ راهنما در گردشها و تغییر خطوط جاده 10 درصد رعایت شد. 3- حرکت عجیب و حیرت آور در جهت مخالف بزرگراه با سرعت بالا در چند مورد مشاهده شد . که در یک مورد باعث وقوع حادثه بسیار وحشتناک گردید. 4-تقریبا 20 درصد جاده از تهران تا بندر پل دارای خط کشی مناسب بود و متاسفانه در حدود 30 درصد طول مسیر که از چندین استان عبور می کند دارای خط کشی نبود و باقی مسیر از منظر خط کشی جاده در حد بسیار ضعیفی بود که برای رانندگی در شب نامناسب بود. 5-کمربندی شهر نایین بخصوص در جهت برگشت بعلت تعمیر نیمه کاره و رها شده دارای موج های ریز بسیار و عدم وجود هرگونه خط کشی و تاریکی مطلق بسیار و عدم امکان تشخیص حدود جاده افتضاح و مستعد حوادث دردناک است. ظاهرا مسئولین در خواب هستند. 6-حضور پلیس در جاده ها بخصوص استانهای کرمان و هرمزگان بسیار کمرنگ بود فقط یک نمونه ی قابل عرض، در روز دوشنبه اول فروردین ساعت تقریبا 9 شب از مسیر حاجی آباد - سیرجان - بردسیر - کرمان که در مسیر بودیم حتی یک مورد حضور گشت پلیس دیده نشد.قابل توجه عزیزان مسئول پلیس راهور . 7-حضور عوامل گشت های امداد خودرو هم بسیار کم . در پایان از کلیه عزیزان و هموطنان استدعا دارم با هر وسیله ای که عازم سفر هستید لطفا لطفا لطفا قوانین را رعایت کنید تا از هر آسیبی برای خود و خانواده و هموطنان در امان بمانید. و نهایتا از عوامل محترم پلیس بطور کلی و بخصوص استانهای یزد - اصفهان - قم و تهران که حضور پررنگی داشتند تشکر می کنم
کریمی۲۴۴۹۳۳۶۱۷:۵۳:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۴
من بارها شاهد بودم یک راننده با همین ماشین پراید که واقعا" مزخرف هستش ، با سرعت جت از کنار ما سبقت میگیره و با سرعت فوق العاده ای حرکت میکنه و این در حالیه که ما جراتش را نداریم . به نظرم باید جرایم را خیلی زیاد کنند و برای ماشین های متفاوت سرعت مجاز را جداگانه تعریف کنند . مثلا کسی که پراید سوار میشه حق نداشته باشه بیشتر از 80 کیلومتر بر ساعت حرکت کند
ناشناس۲۴۴۹۳۵۶۱۸:۱۳:۲۴ ۱۴۰۱/۱/۴
مهم ترین علت عدم ایجاد زیر ساخت ها اعم از خطوط ریلی / بزرگراههای استاندارد / حمل و نقل هوایی / عدم کنترل و اعمال مقررات جاده ای هم در نرخ بالای تلفات جاده ای تاثیر عمده ای دارد که با کیفیت پایین تولیدات داخلی و فرهنگ پایین رانندگی این زنجیره تکمیل میشود
ناشناس۲۴۴۹۳۷۱۱۸:۳۶:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۴
من ...به خاطر وضعیت بد خیابانها وجادهها جرات مسافرت ندارم بچه ها تا میرن بیرون ومیان همش نگرانم اگه بگن مسافرت که انگار می خوام جون بدم واقعا فرهنگ رانندگی در ایران در حد صفر هست .
رسول۲۴۴۹۴۷۰۲۰:۵۲:۳۱ ۱۴۰۱/۱/۴
با این حرف ها آبی برای مردم گرم نمیشه. ماشین با کیفیت، به افراد شخصیت میده و فرد سعی می کنه درست رانندگی کنه... باور کنید اگر خودرو مناسب به مردم عرضه بشه؛ مردم ما هم به فرهنگ مناسب رانندگی می رسند. وقتی مسئولین به شعور مردم توهین می کنند. مردم هم به قوانین آنها احترام نمی گذارند. به شعور مردم احترام بگذارید لطفا...... عیب جای دیگری است.
فرشید۲۴۴۹۴۹۸۲۱:۳۱:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۴
هنوزرانندگان آیین رانندگی رونمیدونن سمت سبقت آروم میرن باید از راست سبقت بگیری نه چراغوبوق حالیشه توچهارراهها عبوربراست آزاده اونجامیایستن آخه اونیکه به قوانین و حقوحقوق خدش ملتش اهمیت نمیده چه انتظاری داریم توجاده ها درست حسابی رانندگی کنن اخه
ناشناس۲۴۴۹۵۹۳۰۰:۱۶:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۵
متاسفانه پلیس اغلب روی جرایمی مثل سرعت غیر مجاز یا پارک دوبله و نا مناسب واکنش نشان میدهد و به رانندگی بد افراد کاری ندارد. باید با گشت با لباس وخودرو عادی متخلفان را شدیدا تحت فشار قرار داد.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. اطلاعیه قوه قضاییه درباره قاضی حسینعلی نیری

  2. چند نکته در باره یک توافق راهبردی

  3. چرا ترامپ با اروپا در افتاده است؟!

  4. عبدالعلی زاده: آماده مذاکره مستقیم با آمریکا هستیم/ شاید ۲ تا ۳ ماه بعد از شروع مذاکرات به توافق برسیم/آمریکا می تواند در ایران سرمایه گذاری کند

  5. انتقاد تند کیهان از برخی واکنش‌ها به خودکشی ابراهیم نبوی/ جرزنی بعد از قدرت

  6. روسیه جنگنده فرانسه را با «اس ۴۰۰» هدف گرفت

  7. ۲ قاضی در دیوان عالی کل کشور مورد سو قصد قرار گرفتند/ ضارب خودکشی کرد

  8. پنج اصل برای موفقیت مذاکرات آمریکا با ایران

  9. ظریف: شب قبل از ملاقات دولت با رهبر انقلاب، تماس گرفتند و گفتند بیا، گفتم من نمی‌آیم، تکلیف من را معلوم کنید!/ گفتند با استعفای تو مخالفت می‌شود

  10. ستادکل اظهارات اخیر پیرامون سقوط بالگرد شهید رئیسی را رد کرد

  11. نامه مهم ربیعی به رییس جمهور: ما به اصلاحات سخت اقتصادی نیاز داریم

  12. پزشکیان: باید باور کنیم که می‌توانیم

  13. مجری شبکه من‌وتو: تعطیلی این شبکه برای ایرانیان پشیزی ارزش نداشت | جواد خیابانی را به مزدک میرزایی ترجیح می‌دهم

  14. پزشکیان برای حداد عادل حکم زد

  15. واکنش احمد زیدآبادی به ترور «مقیسه» و «رازینی»

  16. رفیقدوست: خیلی از نفوذی ها دستگیر شدند/ اگر به سوریه نمی رفتیم باید در زعفرانیه با داعش می‌جنگیدیم

  17. محسنی‌اژه‌ای: شهیدان رازینی و مقیسه از خدمتگزاران حقیقی مردم بودند

پربحث‌های هفته

  1. اطلاعیه قوه قضاییه درباره قاضی حسینعلی نیری

  2. تمرین کشت بادمجان !

  3. جاه‌طلبی هسته‌ای عربستانی‌ها: اورانیوم را غنی‌سازی می‌کنیم/ زنگ خطر برای ایران به صدا درآمد؟

  4. مسلمانی ما و نامسلمانی آنها!

  5. تاکید عبدی بر گران‌کردن قیمت سوخت/ دلایل مخالفت برخی با FATF چیست؟/ هشدار تند نبویان به پزشکیان

  6. سخنان کوچک‌زاده در مجلس

  7. چند نکته در باره یک توافق راهبردی

  8. جلیلی: دولت شهید رئیسی بدون FATF نفت فروخت و واکسن خرید  

  9. تلاش برای ترمیم زخمی که دولت احمدی‌نژاد بر جای گذاشت

  10. چرا ترامپ با اروپا در افتاده است؟!

  11. لطفا جوگیر نشوید!

  12. هشدار «کسینجر» درباره کدخدا!

  13. اف ای تی اف؛ بد فهمی یا بهانه؟! / انتقال پايتخت از تهران؛ غلط و غيرمعقول/ پایان دیپلماسی یکسویه با روسیه

  14. هم فرصت، هم تهدید!

  15. وقتی حجاب از میان برود، سایر مرزهای اخلاقی فرو خواهد ریخت

  16. راه حل‌های طلایی برای ناترازی برق

  17. ظریف: داخل یک سکوی سانتریفیوژ خریداری شده در سازمان انرژی اتمی مواد منفجره بود

  18. فرمانِ امام علی(ع) برای تنبیه و تشهیرِ کارگزارِ خائن

  19. واکنش رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به سخنان علم‌الهدی/ پیام مهم سپاه به دوستان و دشمنان/ سلبریتی‌نماهایی که بویی از فرهنگ نبرده‌اند

  20. عبدالعلی زاده: آماده مذاکره مستقیم با آمریکا هستیم/ شاید ۲ تا ۳ ماه بعد از شروع مذاکرات به توافق برسیم/آمریکا می تواند در ایران سرمایه گذاری کند

  21. بیانیه سپاه پاسداران در پی توافق آتش‌بس در غزه  

  22. مخالفت سردار کوثری با پیوستن ایران به FATF

  23. دیوانه یا عاقل؟!

  24. رئیس‌جمهور تاجیکستان به افتخار پزشکیان فرودگاه را گلباران کرد

  25. انتقاد تند کیهان از برخی واکنش‌ها به خودکشی ابراهیم نبوی/ جرزنی بعد از قدرت

آخرین عناوین