زیان جنگ اوکراین برای یوتیوب

گروه جهان الف،   4010208008

آلفابت شرکت مادر تخصصی مالک یوتیوب از زیان آن به علت کاهش درآمد تبلیغاتی پس از وقوع جنگ اوکراین خبر داد.

زیان جنگ اوکراین برای یوتیوب

به گزارش فارس به نقل از رویترز، درآمد یوتیوب در سه ماهه اول سال 2022 کاهش قابل ملاحظه ای داشته که عامل اصلی آن کاهش انتشار پیام های تبلیغاتی در یوتیوب بعد از شروع جنگ اوکراین بوده که موجب شده اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار بگیرد و سرمایه گذاران کمتر به انتشار پیام های بازرگانی رغبت نشان دهند.

بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات به اشتراک گذاری ویدیو در جهان در دو سال گذشته ثروت زیادی به دست آورد، زیرا بیماری همه‌گیر کرونا باعث شد فروشگاه‌ها و افراد بیشتری آنلاین شوند. اما به گفته تحلیلگران، با توجه به جنگ اوکراین، افزایش تورم و کمبود محصولات تبلیغ‌کنندگان کمپین‌های بازاریابی را کنار گذاشته اند.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت گفت برای پیش‌بینی اینکه چه زمانی این کاهش درآمد برطرف می شود، خیلی زود است. سهام آلفابت که در دو سال گذشته نزدیک به 90 درصد رشد داشت، پس از انتشار این خبر روز سه‌شنبه، حدود 2.5 درصد سقوط کرد. درآمد تبلیغاتی 6.9 میلیارد دلاری یوتیوب در سه ماهه اول سال 2022، کمتر از هدف گذاری 7.5 میلیارد دلاری انجام شده در ابتدای سال جاری میلادی نیز بوده است.