طراحی داخلی ویلا های لاکچری دوبلکس ۲۰۲۲ با نمای ایرانی

گزارش بازرگانی،   4010324027

طراحی داخلی ویلاهای لاکچری دوبلکس بر اساس سبک طراحی ویلا و تفاوت های ساختاری و متریال در دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن و کلاسیک انجام می گیرد.

برای آن که بتوانید طراحی داخلی ویلا کلاسیک دوبلکس با نمای ایرانی را به شکلی بی نقص و درست مطابق با چیزی که سبک طراحی داخلی ویلا امروزی می طلبد، پیاده سازی کنید؛ لازم است که در خصوص طراحی داخلی کلاسیک و در ضمن استانداردهای طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس بیشتر بدانید.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک باید درست منطبق با مولفه های ساخت فضاهای کلاسیک شکل بگیرد. این مولفه ها را باید در مواردی چون استفاده از رنگ های مات برای دیوارها و همین طور بخش بندی فضا به شکلی بگیرید که هر قسمت دارای هویت مخصوص به خود باشد. در پی آن لازم است که استفاده از نورپردازی و همین طور کف سازی به شکلی انجام شود که هیچ چیزی از فضای فانتزی در آن دیده نشده و درهمه جا همان ساختار کلاسیک را بتوان یافت.

تفاوت طراحی ویلای مدرن و کلاسیک

تفاوت طراحی ویلای مدرن و کلاسیک به استفاده از متریال مختلف در گام اول مربوط می شود. پس از آن سبک چیدمان و به طور کلی نحوه محوطه سازی داخلی نیز کاملا از این تفاوت سبک و ساختار متاثر خواهد شد.

زمانی که شما تصمیم به طراحی ویلا به سبک مدرن می گیرید، همه چیز گرفته از محوطه سازی تا نمای ویلا و طراحی داخلی آن، با استفاده از طرح های غیرقرینه و به کار بردن اجزا و متریال جدید و به روز خواهد بود.

این در حالی است که برای محوطه سازی به سبک کلاسیک، باید در همه ساختارها قائم به قرینه سازی بوده و از رنگ های خنثی و سبک های سنگین استفاده شود. همین ساختار را در نمای کلاسیک و طراحی داخلی ویلا خواهیم داشت.

ویلا کلاسیک مدرن

ویلاهای کلاسیک مدرن نوع دیگری از ویلاسازی امروزی هستند که ضمن داشتن همان حال و هوای کلاسیک و استفاده از رنگ های مات و به نوعی مرده، دارای فضاسازی به سبک مدرن هستند. به طور مثال برخلاف چیزی که در یک ویلای کلاسیک معمولی انتظار داریم، در ویلا کلاسیک مدرن، آشپزخانه به شکل اوپن و تا حد امکان جزیره ساخته شده و نورپردازی نیز ضمن آن که سادگی خود را حفظ می کند در ساختار مدرنیزه جای می گیرد.

نمای کلاسیک ایرانی

نمای کلاسیک ایرانی باید برگرفته از سادگی و قرینه سازی در تقارن با به کار بردن المان های ایرانی باشد. نمای ایرانی را باید با بهره و الهام گیری از سبک معماری ایرانی پیش برده و به همان اندازه به آن بال و پر بخشید.

نمای کلاسیک ساده

نمای کلاسیک ساده معمولا با استفاده از سنگ های پهن و عریض و رنگ های مات پیاده سازی شده و طراح در طراحی اولیه آن، المان های مربوط به داشتن یک جلوه کلاسیک و دارای تقارن قطعی را در پلان اولیه سه بعدی، می آورد.

در نظر داشته باشید که برای ایجاد یک نمای کلاسیک ساده، استفاده از سرستون های بدون تجمل و همین طور نزدیک شدن به برجستگی های نما به شکلی که آن قدرها قابل توجه نباشند، ضرورت خواهد داشت. البته این به سبکی از بنای ویلایی که قصد ساخت آن را دارید نیز بستگی داشته و نمی توان بدون در نظر گرفتن آن، برای ایجاد نمای کلاسیک ساده، برنامه ریزی کرد.

تفاوت معماری کلاسیک و مدرن

در سبک معماری کلاسیک و مدرن، تمایزهای قطعی و قابل توجهی وجود دارد که در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم.

در معماری کلاسیک همه چیز قرینه سازی بوده و در هر بخشی چه نمای بیرونی و چه دکوراسیون داخلی، قائم به قرینه سازی تمام المان ها هستیم. این در حالی است که در معماری مدرن می توان به هیچ روی سراغ قرینه سازی نرفته و نیازی نیست که همه چیز در یک ساختار و فرمول قرینه قرار بگیرند.

در معماری کلاسیک استفاده از رنگ ها با سبک و سیاق مات و حرکت به سبک رنگ های خنثی است. این در حالی است که در یک معماری مدرن، شما ممکن است از ترکیب رنگ های متضاد چون سیاه و سفید بهره برده و به این شکل به نما یا دکوراسیون داخلی معنا ببخشید.

تلفیق سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون

چیزی که می تواند یک فضای ویلایی را کاملا دگرگون ساخته و به آن حال و هوایی متفاوت و در عین حال جذاب و شیک ببخشد، تلفیق سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون است. با تلفیق این دو سبک در کنار یکدیگر در نهایت می توانید به یک آراستگی قابل توجه در دکوراسیون داخلی ویلا رسیده و ضمن آن که از همان نظم در دکوراسیون کلاسیک بهره می برید؛ رنگ ها و چیدمان آن قدرها خط کشی شده نباشند.

برای رسیدن به یک ترکیب از سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون، لازم است که حتما از طراحی حرفه ای در این زمینه بهره برده و کار را به دست تیم های حرفه ای بسپارید.

طراحی داخلی کلاسیک مدرن

طراحی داخلی کلاسیک مدرن نیز درست مانند تلفیق سبک کلاسیک و مدرن در طراحی داخلی ویلا کلاسیک دوبلکس، باید با در نظر گرفتن ساختارها و استانداردهای طراحی داخلی کلاسیک انجام شده و در آن از تم های مدرن نیز بهره جست.

کلام آخر

شما برای طراحی داخلی ویلا کلاسیک دوبلکس با المان های مدرن سازی و نمای ایرانی، از چه الگویی پیروی کرده و چه پیشنهادی در این خصوص دارید؟ نظرات و ایده های خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید. در تهران گاردن بهترین طرح های ویلاسازی کلاسیک و مدرن با ایده های خلاقانه و منحصر به فرد ارائه شده و بهترین اجرای طرح ها از صفر تا 100 پیاده سازی خواهد شد.