اختصاص ۹۵۲ میلیارد تومان برای تعمیر اساسی ۱۷۰ واگن مترو و ۶۸۰ اتوبوس شهری

گروه اجتماعی الف،   4010706075

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تعمیرات اساسی۱۷۰ دستگاه واگن، ۶۸۰ میلیارد تومان و برای اورهال ۶۸۰ دستگاه اتوبوس ۲۷۲ میلیارد تومان و در مجموع ۹۵۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

اختصاص ۹۵۲ میلیارد تومان برای تعمیر اساسی ۱۷۰ واگن مترو و ۶۸۰ اتوبوس شهری

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل شهری در دوره گذشته با بی‌مهری مدیریت شهری مواجه بود و از تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های موجود کاسته شد، گفت: ضعف در نگهداشت سبب شد که علاوه بر کاهش کمیت، کیفیت ناوگان نیز تنزل کند و این عوامل در کنار شیوع کرونا دست به دست هم دادند تا در دو سال و نیم اخیر تعداد سفرهای روزانه با وسایل نقلیه عمومی و سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به زیر۲۰۰۰ دستگاه و آمار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی به کمتر از ۸۰۰ هزار سفر تنزل یافته است، افزود: از حدود ١٥٠٠ دستگاه واگن متروی تهران، نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز نیازمند اورهال (تعمیرات اساسی) هستند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی باید در قالب برنامه‌های میان‌مدت دنبال شود اما برای عبور از وضعیت اورژانسی حمل و نقل شهری که عموماً در نیمه دوم سال، مسائل و مشکلات آن افزایش می‌یابد، می‌توان با تزریق مبلغی به مراتب کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی را احیاء کرد، اظهارکرد: این مبلغ در مقیاس بودجه‌های رایج برای اجرای مأموریت‌های کلیدی مدیریت شهری، رقم قابل توجهی به شمار نمی‌آید و تنها حدود دو درصد از بودجه سال ١٤٠١ شهرداری تهران را شامل می‌شود اما با آن تا پایان امسال می‌توان کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به شهروندان در ناوگان حمل و نقل همگانی را به صورت محسوسی ارتقاء داد.

تشکری هاشمی در مورد پیشنهاد اختصاص اعتبار ۹۵۲ میلیارد تومانی به حمل و نقل شهری توضیح داد: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه واگن نیازمند اورهال است که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه واگن، ۳ تا ۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر آن، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده را نیز در صورت اورهال می‌توان وارد خطوط کرد که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه اتوبوس نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر محدودیت ظرفیت اورهال روزانه مترو و اتوبوس، تعداد واگن‌هایی را که بازسازی کامل آن‌ها تا ۱۷۰ روز باقی‌مانده پایان سال امکان‌پذیر است، روزانه یک دستگاه و حداکثر ۱۷۰ دستگاه و تعداد اتوبوس‌هایی را که بازسازی آنها در مدت‌زمان باقی‌مانده از سال ممکن است، روزانه چهار دستگاه و حداکثر ۶۸۰ دستگاه، اعلام و خاطرنشان کرد: برای اورهال ۱۷۰ دستگاه واگن، ۶۸۰ میلیارد تومان و برای تعمیر اساسی ۶۸۰ دستگاه اتوبوس  ۲۷۲ میلیارد تومان و در مجموع ۹۵۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. بگومگوی رسانه‌ای پزشکیان با وزیر | پزشکیان: اتاق من از نمایشگاه شما سردتره/ وزیر: مثلا آمدیم نمایشگاه هی بهم چیز می‌گید!

    2. شغل جدید بشار اسد مشخص شد!

    3. از آخر اول شدیم!؛ رکورد شکنی تهران در هوای آلوده

    4. امیرحسین ثابتی: بودجه هست، وزارت بهداشت آن را جای دیگری خرج می‌کند

    5. مزد خوش خدمتی جولانی به اسراییل

    6. سلام مجدد به قطعی برق خانگی!

    7. موافقت ایران با نظارت‌های شدیدتر در فردو؛ جزئیات ادعای جدید آژانس

    8. ضرورت توجه  به علل سقوط بشار اسد

    9. محسن رضایی: حداقل ۴ کشور به شورشیان سوریه کمک کردند

    10. زمانی که اردوغان به جوک‌های بشار اسد می‌خندید

    11. سفیر ایران: در صورت حمله تروریستی به عراق، کنار عراقی‌ها می‌جنگیم

    12. مک گرگور: ما سوریه را نابود کردیم تا به اینجا برسد!

    13. بیانیه مهم سپاه در خصوص سوریه

    14. چوغولی اروپایی‌ها به شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران!

    15. نقشه ای که باید روزآمد شود

    16. دستگاه های اجرایی مکلف شدند تمام پرداختی کارکنان خود را در یک فیش حقوقی صادر نمایند

    17. فرمانده نیروی دریایی سپاه: پهپاد جدید ما دنیا را متعجب خواهد کرد

    18. قطع برق از شنبه دوباره رسمی می‌شود!

    19. خاطره رئیس قوه قضاییه از مسافرتش با یک متهم به استان کرمانشاه

    20. آخرین کسانی که سوریه را ترک کردند بچه‌های سپاه بودند

    پربحث‌های هفته

    1. چرا اسد رفت؟!

    2. ذوق زدگان وطنی در فردای سوریه !

    3. چرا ارتش سوریه نمی جنگد؟!

    4. مطالبه به حق یا فشارِ ناحق؟!

    5. نماینده مجلس : بی حجابی ، اعتراض به عملکرد ماست / مردم ناراضی هستند، ابتدا باید مشکلات اقتصادی آنها را حل کنیم

    6. کنایه‌های شمخانی به احمدی‌نژاد و جلیلی/ اظهارات عجیب فائزه هاشمی درباره حجاب/ زنگ خطر برای امنیت‌ ملی

    7. هیولای نئولیبرالیسم «اسد» را بلعید!

    8. آغاز «نمی‌گذارند»‌های پزشکیان/ کمی هم به اقتصاد بپردازید آقای همتی!/ توصیه زیدآبادی به افرادی که از سقوط بشار اسد شاد شده‌اند

    9. اجرای قانون حجاب به تاخیر افتاد/ جزئیات تصمیم شورای امنیت ملی کشور

    10. رهبر انقلاب: وقایع سوریه محصول نقشه آمریکایی و صهیونیستی است/ یک دولت همسایه هم ایفای نقش می‌کند/ بدون شک مناطق تصرف‌شده‌ آزاد خواهد شد

    11. دردسرهای اردوغان با سوریه جدید

    12. اتهام‌افکنی‌های عجیب علیه قالیباف/ انتقاد شرق از سخنان جواد لاریجانی/ یک ادعا درباره رویگردانی بشار اسد از ایران

    13. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: قبل از آنکه دیر شود، ایران را به سلاح هسته‌ای مجهز کنید/ نیمی از بی‌حجابی‌ها ناشی از اعتراض به وضع موجود است

    14. تحلیل "نیویورک تایمز" از سقوط بشار اسد

    15. عاقبت «با دشمنان مدارا»/ یک کنایه تند به شمخانی/ نگاه عبدی به ضعف شناختی‌ ایران پیرامون وقایع سوریه

    16. بزک کردن تروریست ها !

    17. بگومگوی رسانه‌ای پزشکیان با وزیر | پزشکیان: اتاق من از نمایشگاه شما سردتره/ وزیر: مثلا آمدیم نمایشگاه هی بهم چیز می‌گید!

    18. شغل جدید بشار اسد مشخص شد!

    19. اردوغان:‌ رهبر واقعی یکی منم، یکی پوتین !

    20. جریمه‌ها در قانون حجاب بر چه اساسی تعیین شد؟

    21. راه پرپیچ و خم بنزینی به کجا ختم می‌شود؟

    22. نامه مجتبی ذوالنوری به ظریف: بدون هرگونه تعلل از سمت غیرقانونی خود کناره گیری کنید

    23. نظر «مهاجرانی» درباره اوضاع سوريه

    24. از آخر اول شدیم!؛ رکورد شکنی تهران در هوای آلوده

    25. نظام اداری در ایران؛ بی قواره و گردن کلفت!

    آخرین عناوین