تامین ذخایر کالاهای اساسی کشور تا شهریور ۱۴۰۲

  4011008016

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۲۰۹ شناور تا دی ماه امسال ۱۲ میلیون تن کالای اساسی را در بندر امام خمینی (ره) تخلیه کرده‌اند.

تامین ذخایر کالاهای اساسی کشور تا شهریور ۱۴۰۲

به گزارش تسنیم، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام اینکه ذخایر راهبُردی به دلیل اهتمام دولت در خرید کالای اساسی در سطح قابل قبولی قرار دارد، گفت: 209 شناور تا دی ماه امسال 12 میلیون تن کالای اساسی را در بندر امام خمینی تخلیه کردند.

آقایی افزود: از این میزان 50 درصد از کالا‌ها توسط بخش خصوصی و 50 درصد برای بخش دولتی بوده است.

وی گفت: از رقم اعلام شده ورود کالای اساسی، تاکنون 10 میلیون تن کالا از بندر امام خارج شده است که میزان خروج کالا از بندر توسط کامیون 92 درصد و باقی به صورت ریلی از بندر خارج شده است.
به گفته آقایی، میزان تخلیه کالا در بندر امام در دو ماه گذشته به صورت روزانه 65 هزار تن بوده و به صورت روزانه فقط در دی ماه برای جابه‌جایی کالا‌های اساسی 1942 کامیون به وارد بندر شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: موجودی کالای اساسی در بندر هم اکنون 3 میلیون و 480 هزار تن است که در صف خروج از بنادر کشور هستند و اصطلاح رسوب کالا در توصیف این آمار نادرست است.

وی افزود: هم چنین مجموع کالا‌های موجود در انبار، لنگرگاه و پای اسکله هم اکنون 5 میلیون و 700 هزار تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: دولت در خرید کالای اساسی اهتمام جدی دارد، ذخایر راهبُردی در سطح کشور قابل قبول است و تا شش ماه ابتدایی سال آینده نگرانی در مورد تامین کالای اساسی نداریم.