واکنش منفی دبیر انجمن خودروسازان به واردات خودروهای سواری کارکرده

  4011112057 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه خودروهای سواری کارکرده ۵ ساله مصرف سوخت بالا دارند و نیازمند تعویض قطعات هستند، گفت: این خودروها اگر اقتصادی بود که خودشان استفاده می کردند.

واکنش منفی دبیر انجمن خودروسازان به واردات خودروهای سواری کارکرده

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به مصوبه اخیر کمیسیون صنایع مجلس مبنی بر اختصاص مجوز واردات خودروهای کارکرده به وزارت صمت، اظهار داشت: در چند ماه اخیر که بحث تنظیم برنامه هفتم توسعه مطرح شده، ما پیشنهاداتی مبنی بر حذف مصوبه واردات کامیون های کارکرده مطرح کردیم که متاسفانه نه تنها این موضوع اجرایی نشده بلکه کمیسیون صنایع مصوبه واردات خودروهای سواری کارکرده 5 سال را نیز تصویب کرده است.

وی با اعلام اینکه میزان تولید کامیون امسال نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش داشته است، افزود: ما ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه کامیون در سال را داریم و اجرای این مصوبه برای ما واقعا با ابهامات زیادی همراه است. به نظر می رسد این موضوع پشت پرده های بسیاری دارد چرا که با توجه به توانمندی تولید نباید مجوز واردات کامیون کارکرده صادر می شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه با اعلام اینکه کامیون های وارداتی سه سال کرده قیمت بالاتری نسبت به محصولات داخلی دارند، گفت: برای ما واقعا سوال است چرا مجوز واردات خودروهای سواری کارکرده نیز تصویب شده است. البته هنوز سازوکار این موضوع تعریف نشده ولی اعلام همین مصوبه با ابهامات زیادی همراه است و ما از کمیسیون صنایع توقع این مصوبه را نداشتیم.

وی با بیان اینکه خودروهای سواری کارکرده 5 ساله مصرف سوخت بالا دارند و نیازمند تعویض قطعات هستند و آنها را استاندارد نمی تواند تأیید کند، افزود: این خودروها اگر اقتصادی بودند که خودشان استفاده می کردند، حتی آلایندگی بسیاری هم دارند.

نعمت بخش اضافه کرد: به صورت کلی ما مخالفتی با واردات خودرو نداریم اما لااقل سهمیه 1 میلیارد دلاری واردات را به 2 تا 3 میلیارد دلار برسانند . علاوه بر این باید اعلام می‌کنم که تولید خودروهای سواری امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

دیدگاه کاربران

عباس از بندرعباس۲۸۸۵۸۹۶۱۴:۱۸:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
یکی نیست به این آقا بگه که ارابه های مرگی چون پراید و انواع پژو که با تکنولوژی ۴۰ سال پیش تولید می کنید و خون ملت رو می مکید استاندارد هستند و مصرف سوخت پایینی دارند.
ناشناس۲۸۸۵۹۰۵۱۴:۲۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
خودرو کارکرده خارجی با عمر 5 سال در تمامی مشخصات از خودرو صفر کیلومتر داخلی سر تر است قیمتش هم بسیار بسیار کم است.
ناشناس۲۸۸۵۹۷۷۱۴:۵۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
مثلا مصرف سوختشون چقدره؟؟؟از سمند و پرشیا بیشتره؟؟خودروهای ایرانی و خارجی چند دهه گذشته همچنان تو مملکت در حال تردد هستن.در این خصوص نظری ندارین؟؟
ناشناس۲۸۸۵۹۸۷۱۵:۰۷:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
چقدر هم به فکر آلایندگی هوا هستن.
ناشناس۲۸۸۵۹۹۱۱۵:۰۹:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
جناب نعمت بخش! دقیقا بگو سوخت اتومبیلهای وارداتی چقدر از سوخت اتومبیلهای داخلی بیشتره؟ تنها اکتفا کردن به بیان سوخت بالا کافی نیست. عدد اعلام کن.
اسدی۲۸۸۶۰۰۱۱۵:۱۶:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
خودرو تولید ۲۰۱۷ مصرف سوخت بالایی نسبت به خودرو تولید داخل با تکنولوژی دهه هشتاد میلادی داره ؟
علی۲۸۸۶۰۱۹۱۵:۳۲:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بله. فقط ایشان تعیین کنند ما سوار چه خودرویی بشویم و در اظهارات ایشان منفعت و انحصار خودروسازان داخلی مد نظر نیست. متشکرم
منتظر المهدی۲۸۸۶۰۲۵۱۵:۳۵:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
آخه کسی نیست به این بزرگواران بفرماید خودروی خارجی ۱۰ سال کار هم مسلما از خودروی صفر ایرانی سوخت کمتر مصرف میکنه و آلودگی کمتری داره. یکی از مهم ترین مسائلی که متاسفانه اکثر مردم رو ناراضی و دلخور میکنه همین مساله قیمت و کیفیت خودرو در ایرانه حداقل دولت برای مصلحت نظام شایسته است مساله خودرو رو حل کنه
ناشناس۲۸۸۶۰۴۰۱۵:۴۱:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
مصرف تویوتا کرولای 2018 در 100 کیلومتر شهر 8 لیتر و اتوبان 6.5 لیتر است که با CVT می شود 7.7 لیتر و 5.9 لیتر. مصرف واقعی دنا و تیبا و شاهین و تارا و 207 مدل 2023 شما چقدر است؟ قیمت 13900 دلار تا 17 هزار دلار، قیمت بازار شما چقدر است الان یک سرچ کردم دنا توربو مدل 2021 با دلار 43 هزار تومانی می شود 16 هزار دلار و با دلار نیمایی24800 دلار است . تصور می کنید اگر الان از یک ایرانی صاحب تویوتا کرولا 2018 بپرسیم در یکسال گذشته چندبار تعمیرگاه رفته، و همین سئوال را از دارنده خودرو شما بکنیم، جواب چه خواهد بود؟!
ناشناس۲۸۸۶۰۵۲۱۵:۴۷:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
همین خودروها با پنج سال کارکرد دارای مصرف سوخت پائین تر نسبت به تولیدات داخلی هستند و می تواند برای کنترل بازار مفید باشد .
ناشناس۲۸۸۶۱۲۰۱۶:۳۹:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
الان خودروهای درحال کار تو ایران عمرشون بالای ۱۵ سال هست
ناشناس۲۸۸۶۱۵۶۱۷:۰۴:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اینا دلسوز مصرف سوخت نیستن رانت و انحصار خودرو از دستشون در میره آدم عاقل تویوتا کرولا ۲۰۱۰ رو سوار نشه بره پراید بخره؟
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

    2. باز هم در باغ سبز !

    3. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

    4. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

    5. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

    6. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

    7. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

    8. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

    9. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

    10. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

    11. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

    12. درد بیمار و ناز طبیبان !

    13. فرزندان ظریف کجا هستند؟

    14. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

    15. یارانه‌ها واریز شد

    16. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

    17. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

    18. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

    19. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

    20. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

    21. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

    22. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

    23. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

    24. تشکیل اسرائیل، ادامه ایده هیتلر !

    25. نامه مجلس به رهبری درباره ساماندهی کارکنان

    آخرین عناوین