نامه دبیران دروس فرهنگساز به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: از این سیل ویرانگر فرهنگ جلوگیری کنید

  4011220099 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 دبیران دروس فرهنگ‌ساز (عمومی) سراسر کشور در نامه ای خطاب به دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار بازنگری در مصوبهٔ کنکوریِ این شورا شدند.

از این سیل ویرانگر فرهنگ جلوگیری کنید

به گزاش الف متن این نامه به شرح زیر است: 

إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعًا بَصيرًا (نساء ۵۸﴾

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای خسروپناه 

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی 

با سلام و اهدای تحیات وافره 

ضمن عرض تبریک انتخاب حضرت‌عالی به دبیریِ شورای عالی انقلاب فرهنگی که جای‌گاهی خطیر در پیش‌بردِ سیاست‌هایِ علمی و فرهنگی کشور دارد، توجه حضرت‌عالی را به نکاتی چند پیرامونِ مصوبهٔ کنکوریِ آن شورای محترم معطوف می‌دارد.

همان‌گونه که اشراف دارید، تصویب‌ِ این طرح در دولتِ پیشین به ریاستِ آقای روحانی انجام شد و با وجود مخالفتِ فراوان از سوی مجلس و صاحب‌نظران و کارشناسانِ آموزشی با فوریتِ تمام ابلاغ و باعثِ نابسامانی‌های آموزشیِ فراوانی در کشور گردید. 

دبیر پیشینِ شورا در هر مصاحبه‌ای از فواید بی‌شمار این مصوبه گفتند و هر چه کارشناسان آموزشی اصرار کردند که تأثیر قطعی معدل باعث نابودی کامل عدالت آموزشی می‌شود، فریادشان به جایی نرسید. هم‌چنین هر دبیر یا استاد دل‌سوزی که با این طرح مخالفت کرد، تهمت مافیا به او بستند تا هیچ کسی را یارای آن نباشد که با این طرح ناپخته  مخالفت کند. 

در فواید این طرح گفته شده بود که باعث از بین رفتن مافیای کنکور می‌شود. 

حضرت حجت الاسلام، بر همگان روشن شد که این طرح نه تنها مافیای کنکور را از بین نبرد بلکه باعث تولد بازار پر درآمدی برای کسب معدل بالا در آزمون نهایی شد. اگر قبلا دانش آموزی برای کنکور به کتاب‌های کمک آموزشی رجوع می‌کرد امروز علاوه بر آن، مجبور است کتاب‌های امتحان نهایی نیز تهیه کند. این یعنی تحمیلِ هزینه‌ای مضاعف به خانواده‌ها و دانش‌‌آموزان که کاملا با وعده‌های دبیر پیشین شورا در تضاد است. 

همچنین وعده داده بودند که این طرح با تاثیر قطعی معدل باعث افزایش عدالت آموزشی می‌شود. این وعدهٔ پوچ در شرایطی فضای آموزش کشور را مسموم کرده است که سطح آموزش و امکانات در مدارس دولتی و مناطق محروم به هیچ رو قابل مقایسه با مدارس مطرح پولی و غیردولتی نیستند و هیچ عدالتی در این میان رعایت نمی‌شود. ویرانی بنای عدالت آموزشی آن‌چنان بر همگان روشن شد که آقای کبکانیان در تاریخ ۷ بهمن ماه امسال، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا، اعتراف کردند که: « هدف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی از صدور مصوبهٔ سنجش و پذیرش، افزایش عمق یادگیری بود و عدالت آموزشی نبود.» و در بخش دیگر این مصاحبه فرموده‌اند: «شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین ادعایی ندارد که مصوبهٔ سنجش و پذیرش برای افزایش عدالت آموزشی است.»

سوال اصلی این است که اگر مصوبه‌ای دغدغه عدالتِ آموزشی ندارد، آیا رواست که هم‌چنان بر لازم‌الاجرا بودن آن تاکید داشته باشید؟ چرا که آقای کبکانیان در طول ماه های گذشته بس که لفظِ «لازم الاجرا» را به کار برده‌اند،  موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی این لفظ را به نام و تصویر ایشان ثبت کرده‌اند! آیا این نوع برخورد با مطالبات جوانان مطالبه گر و منتقد، جز حس خودرایی و تک صدایی مسئولان را  در ذهن نسل جوان متبادر می کند؟

سوال دیگر این است که حالا که امتحان نهایی دی‌ماه برای ترمیم معدل با آن همه تقلب  برگزار شده‌است و کمتر رسانه ای باقی مانده که به تقلبات حین جلسات امتحانات نهایی دی ماه - که بنا بود در امنیت برگزار شود- نپرداخته باشد،  آیا هم‌چنان باید بر ادامهٔ این رویهٔ خام و مفسده برانگیز پافشاری کرد؟ 

جناب حجت الاسلام، بسیاری از دانش‌آموزان ما چون می‌دانند که در امتحانات نهایی مراقبت جدی اعمال نمی‌شود، به جای درس خواندن به یادگیری اصول تقلب روی آورده‌اند. حال آنکه کنکور همیشه آزمون سالم‌تری از نظر بروز تقلب بوده‌است و متقلبان با توجه به کلید‌های پخش شده در فضای مجازی شناخته و از فرایند آزمون کنار گذاشته می‌شوند. این امکان در امتحانات نهایی وجود ندارد.  چرا باید  امنیت کنکور را فدای لفظ «لازم الاجرا» ی امتحانات نهایی کرد، در حالی که به وعده ها عمل نشده و زیرساختها فراهم نیامده؟ 

وعده داده شده بود که این طرح باعث افزایش توجه به دروس عمومی  و عمق بیشتر یادگیری این دروس خواهد شد. 

جناب آقای خسروپناه، وقتی هنوز کنکور سر جای خود باقی است، اما دروس عمومی از آن حذف شده است، کدام عقلِ سلیم این چنین سخنی را می‌پذیرد؟ این‌جانبان به عنوان دبیران دروس عمومی که در مدارس گوناگون برای آموزش فرهنگ به نوجوانان تلاش می‌کنند، خدمتتان اعلام می‌دارند که نه تنها هیچ عمق یادگیری و توجهی به این دروس رخ نداده‌است، بلکه  اعتبار  پیشین خود را  از دست داده‌اند. ما گواه و شاهدیم که در بسیاری از مدارس، دیگر برای این دروس هیچ تره‌ای خُرد نمی‌شود.

یا دانش‌آموزان در سر کلاس حاضر نمی‌شوند، یا این دروس را به دبیران غیر متخصص سپرده‌اند و یا دبیران به دلیل کاهش اعتبار این دروس دیگر هیچ شور و شوقی برای تدریس کافی و کامل ندارند. 

همان‌طور که مستحضرید، فرهنگِ ایرانی‌- اسلامی با پشتوانهٔ زبان و ادبیات فارسی و معارف اسلامی در طول هزار سال گذشته هرجا دست به دست هم داده‌اند، توانسته‌اند ارزش‌های والایی را برای کشور عزیزمان رقم بزنند.

همچنین، اهمیتِ زبانِ عربی به عنوانِ کلیدِ فهمِ صحیحِ قرآن کریم و احادیث و ادعیهٔ ائمهٔ اطهار (علیهم‌ السلام) بر کسی پوشیده نیست. همچنین دانشِ واژگانیِ زبانِ عربی در فهمِ متونِ فارسی نیز کاربرد شایانی دارد. 

 زبانِ خارجی نیز به عنوانِ راهی برایِ تعاملِ علمی و فرهنگی با جهان‌های دیگر همواره نقشی به سزا در پیش‌بردِ اهدافِ جهانیِ فرهنگِ ایرانی-اسلامی ایفا می‌کند. 

اگر حافظ یا سعدی را نمونه‌ای از یک ایرانیِ فرهیخته بدانیم می‌بینیم که هم به زبان فارسی تسلطِ کامل دارند، هم با فرهنگِ ایرانی اسلامی مأنوسند و هم به زبانِ علمی آن زمان (عربی) احاطه دارند. 

واضح است که سنین پایه و دبیرستان بهترین فرصت برای آموزش علمی و اصولیِ این فرهنگ و زبان است. هر گونه سستی و سهل‌انگاری در این زمینه باعث مشکلات فرهنگی بی‌شماری می‌شود که دیگر جبران آن برای دستگاه‌های فرهنگی کشور ممکن نخواهد بود. در کدام کشور پیشرفته یا حتی عقب‌مانده با فرهنگ و زبان و دین خودشان چنین برخوردی می‌شود ؟ اگر نعوذ بالله از انگلیس چند نفر می‌آمدند و این مصوبه را تصویب می‌کردند برای ما بیشتر قابل پذیرش بود تا این‌که یک شورای عالی با پس‌وند فرهنگی چنین عملی را انجام دهد. 

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، با توجه به اهمیت ویژهٔ درس‌های فرهنگ محور، اگر آن شورا به راستی هدفی برای اعتلای این دروس دارد، بهتر است میان دروس اختصاصی و عمومی تفاوتی قائل نباشد، چرا که لفظِ «عمومی» مترادف «بی‌اهمیت» نیست بلکه بر لزومِ یادگیریِ همگانیِ این دروس تاکید دارد. اگر هم‌چنان کنکوری وجود دارد به این دروس نیز اهمیت داده شود و اگر نه کنکور به طور کامل حذف شود تا شاهد این نباشیم که این دروس هر روز بیشتر از دیروز مورد بی‌حرمتی واقع شوند. 

ضمن تشکر فراوان از سعهٔ صدر حضرت‌عالی، این‌جانبان، دبیران دروسِ فرهنگ محور، از آن مقام محترم خواهش‌مندیم تا بدون توجه به وعده‌های پیشین و فعلیِ اعضای اصلیِ تصویب‌کنندگان این مصوبه ـ که همگی غلط از آب درآمد ـ اندکی واقعیت‌های موجود در این نامه را مورد توجه قرار دهند و از این سیلِ ویران‌گرِ فرهنگ که با عنوانِ «مصوبهٔ سیاست‌ها و ضوابطِ سامان‌دهیِ سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» جلوه می‌کند، جلوگیری فرمایند.   «و من الله توفیق»

                                                                                   امضاء

                                                         دبیران دروس فرهنگ‌ساز (عمومی) سراسر کشور.

امضا کنندگان: 

مجید فرهنگیان، دبیر دین و زندگی ، تهران ، امضا می‌کنم.

مصطفی اسلامی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، تهران. امضا می‌کنم.

محمّد امیرسلیمانی، دبیر زبان و ادبیّات فارسی، تهران ، امضا می کنم.

هامون سبطی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، تهران، امضا می‌کنم.

بهروز حیدربکی ، دبیر زبان عربی، تهران، امضا می‌کنم.

صابر احمدزاده، دبیر زبان و ادبیات فارسی، شهرستان مراغه ،مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی،امضا می کنم.

سلیم ابراهیمی ، دبیر زبان عربی، امضا می‌کنم .

محمد رضا معینی، دبیر عربی، شیراز، امضا می‌کنم.

محمد داورپناهی، دبیر عربی " بجنورد" امضا می کنم.

رضا سرمدی فر، دبیر دین و زندگی(تهران)، امضا می کنم. 

حمید خزایی، دبیر زبان انگلیسی، امضا می‌کنم.

مصطفی شاهسون دبیر زبان و ادبیات فارسی تهران امضا می‌کنم.

نهال واعظ، دبیر زبان و ادبیات فارسی، امضا می کنم.

محسن کردافشاری، دبیر زبان انگلیسی، امضا می کنم.

امیر هورفر، دبیر عربی، امضا می‌کنم.

محمدعلی مرتضوی، دبیر عربی، امضا می‌کنم.

مادح علی اقدم،دبیر زبان و ادبیات فارسی، امضا می کنم.

فیروز نژادنجف،دبیر دین و زندگی، امضا می کنم. 

ملیحه سادات میرمحمدی، دبیر دین و زندگی، تهران، امضا میکنم. 

حبیب صابری، دبیر دین و زندگی، امضا می کنم. 

جواد پوران،دبیر عربی، تهران، امضاءمیکنم. 

حسن یوسفی دبیر عربی استان قزوین امضا می کنم. 

سيد احسان هندي دبير دين و زندگي  شهر تهران امضا مي كنم. 

حسن اسدی ، دبیر عربی " قزوین " امضاء می کنم.

محمد بختیاری ، دبیر عربی ، امضا می‌کنم .

ولی برجی، دبیر زبان عربی، امضاء می کنم (ابهر). 

رضا میثمی هستم ، دبیر عربی از تبریز امضا میکنم. 

امیرمحمد دهقان، دبیر زبان و ادبیات فارسی، امضا می‌کنم.

ابوالفضل مظهری،استان گلستان شهرستان گنبد کاووس، دبیر عربی،امضا می کنم .

خالد مشیرپناهی، دبیر زبان عربی، تهران، امضا می‌کنم.

مرتضی شرافت ، دبیر زبان عربی، امضا می‌کنم.

زهره موسوی ، دبیر عربی ، تهران، امضا می‌کنم .

مهدیه زندیه، دبیر عربی تهران، امضا میکنم.

 الهه مسیح خواه، دبیر عربی تهران امضا می کنم.

مهدی محمدیان،آموزگار درس ادبیات در تهران، امضا میکنم. 

علی اصغر اکبری فرد، دبیر عربی، امضا می کنم. 

مریم خیری، دبیر  زبان عربی، تهران. امضا می کنم.

عاطفه بازیار، دبیر زبان عربی، تهران، امضا می کنم.

نرگس موسوی، دبیر ادبیات فارسی، ساری، امضا می‌کنم.

رضا رضائی، دبیر زبان انگلیسی، ساری، امضا می کنم.

محبوبه ابتسام دبیر دین و زندگی ، تهران، امضا میکنم

بهزاد احمدی، دبیر زبان عربی از تهران، امضا میکنم. 

سیدعلیرضا احمدی، دبیر ادبیات فارسی، تهران، امضا می‌کنم.

سید محمد هاشمی، دبیر ادبیات فارسی، مشهد، امضا می کنم.

علی فضلی فر، دبیرعربی از آمل، امضا می کنم.

سيد محمد هادي اعلائي، دبير عربي تهران امضاء ميكنم. 

محسن حسنوند دبیر زبان و ادبیات فارسی،تهران ،نامه مورد تایید است.

علیرضا آقایی، آموزگار ادبیات فارسی هستم از تاکستان ، امضا می‌کنم. 

مجید فاتحی، دبیر عربی،زبان قرآن، کردستان شهرستان کامیاران.امضا می کنم.

ماشاالله خلیلی هستم شهرستان زابل، امضا می‌کنم. 

علی شکوهی، دبیر زبان انگلیسی، کرج، امضا می‌کنم 

رضا یزدی، دبیر عربی، گرگان، امضا می‌کنم. 

مریم اخگری، دبیر زبان و ادبیات فارسی، تهران، امضا می‌کنم. 

محمد داور پناهی، دبیر عربی، بجنورد، امضا می‌کنم. 

سید امیر حسینی، دبیر عربی، مشهد، امضا می‌کنم. 

پیمان کشاورز صدر، دبیر عربی، شهر تهران، امضا می‌کنم.  

عرفان شفاعتی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، تبریز، امضا می‌کنم. 

محسن آهویی، دبیر عربی، تهران، امضا می‌کنم. 

علیرضا یوسفیان‌پور، دبیر دین و زندگی، تهران، امضا می‌کنم. 

گلاله بهرامی، دبیر عربی، کامیاران، امضا می‌کنم. 

سلیم ابراهیمی، دبیر عربی، بوکان، امضا می‌کنم. 

زهرا اسماعیلی، دبیر عربی، لنگرود، امضا می‌کنم. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۴۷۵۵۳۱۰:۰۲:۵۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سیستم آموزش و پرورش این مملکت خرابه ای بیش نیست. همین دیروز اعلام شد که دانش آموزان بازمانده از تحصیل 17% افزایش یافته است. امسال 347 هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده اند!
ناشناس۲۹۴۷۶۳۱۱۱:۰۲:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هر چه بیشتر بدانی، روح و جانت بیشتر در عذاب خواهد بود.
ناشناس۲۹۴۷۸۶۷۱۳:۰۲:۰۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
روح و جسم انسان از جهل و تعصب و نادانی در عذاب است. تظاهر به نادانی ممکن است به عنوان مُسکن عمل کند. اما مُسکن تنها در کوتاه زمان کاربرد دارد.
ناشناس۲۹۴۷۶۳۶۱۱:۰۵:۱۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا دبیران عربی معترض هستند؟ معترض چه هستند؟ زبان عربی سالها است که در این کشور جولان می دهد.
ناشناس۲۹۴۷۷۰۵۱۱:۴۶:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هرکه پرهیز و علم و زهد فروخت خرمنی گرد کرد و پاک بسوخت
ناشناس۲۹۴۷۷۳۰۱۱:۵۸:۱۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دوستان غیر مستقیم از این که مانند دبیران دیگر نمی توانند در کلاسهای کنکور برو بیا داشته باشند، گله مند هستند.
ناشناس۲۹۴۹۲۲۱۰۱:۴۹:۳۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
درآمدشون از کنکور کم شده
ناشناس۲۹۴۷۶۴۷۱۱:۱۱:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عربی برای دانش آموز واجب است یا تاریخ و جغرافیا؟ جهل این که در چه برهه ای از زمان و در کجای این کره خاکی زندگی می کنید به مراتب بدتر و خطرناک تر است. دانش آموزی که از گذشته نیاکان و پیشینه مملکتش در طول چند هزار سال اخیر ناآگاه است بی ریشه و بی سواد و جاهل است.
ناشناس۲۹۴۷۸۰۸۱۲:۳۵:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بر عکس نظر شما برای کسانی که به خارج سفر کرده‌اند یا برای تحصیل و تجارت و یا ارتباط و ... با دنیای خارج از ایران ارتباط دارند می دانند نه تاریخ بکار می آید و نه جغرافی فقط زبان مهمترین عامل ارتباط و پیشرفت هست. زبان انگلیسی ، فرانسه، عربی، اسپانیولی مهمترین عامل هستند.
ناشناس۲۹۴۷۸۹۵۱۳:۱۴:۳۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کسی که از تاریخ و جغرافیا نداند، بی سواد است.
ناشناس۲۹۴۷۹۰۶۱۳:۱۸:۳۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
نتیجه تفکر شما همین وضعیت است که اکنون شاهد آن هستیم. انسان تا از خودش و پیشینه مکانی و تاریخی خودش مطلع و آگاه نباشد، به درک کامل از زندگی نخواهد رسید. در نتیجه هیچ گاه به اوج موفقیت نخواهد رسید.
ناشناس۲۹۴۸۰۸۲۱۴:۳۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آفرین
ناشناس۲۹۴۸۳۱۷۱۶:۱۶:۳۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
همه ی ما میدانیم و بر آن واقف هستیم که حداقل این مصوبه برای هیچکدام از ما داوطلبان نه تنها سودی نخواهد داشت بلکه به ضرر ما خواهد بود و برایمان فرقی نمیکند که چه کسی می گوید این مصوبه خوب است آنکس که باید بدانند داوطلبان کنکور هستید که تاکنون خیلی ها از بدی این مصوبه آگاهی دارند و شاید تعداد انگشت شماری نسبت به این مصوبه و فجایع آن آگاهی ندارند که آ نها هم تا ۵ماه دیگر متوجه این فاجعه خواهند شد ومطمئن باشید اگر این مصوبه برای ۱۴۰۲توسط نمایندگان مردم در مجلس لغو نشود بیشتر از خود اعضای شورای انقلاب فرهنگی مقصر خواهند بود.
ناشناس۲۹۴۸۲۶۳۱۵:۵۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا باید شخصی با 90% عربی و ادبیات و معارف بشود پزشک یا مهندس جای دروس عمومی در معدل است و در رشته های پرطرفدار و مهم باید دانش آموزان باهوش و خلاق وارد شوند نه دانش آموزان با حافظه خوب استاد دانشگاه
تشکینی۲۹۴۸۷۶۷۲۰:۲۷:۲۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خیالت راحت ، دانش آموزی که نصف امتیاز کنکورش زیست بود و تعیین کننده پزشکیش ریاضی ، هیچ وقت این دوتا رو ول نکرد بچسبه به عربی و ادبیات و هیچ وقتم کسی که فقط توی این دروس قوی بوده و درسای تخصصی ترازش پایین بوده نمی‌تونست پزشکی بیاره. مطمئنی ایران زندگی کردی؟ مهندسی هم که اصلا کنکور نداره مگه دانشگاه های برتر که اونم مثل پزشکیه
ناشناس۲۹۴۷۵۵۹۱۰:۱۴:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در این آشفته بازار آموزش عمومی در این مملکت، به همه چیز توجه شده است جز آموزش! - هر کس پول دارد می رود مدرسه خصوصی و هر کس پول ندارد باید با نواقص ساختمان مدرسه، معلم کار نابلد،...... بسازد. - همه راه ها به کنکور و ورود به دانشگاه ختم می شود، مافیای قدرتمند و ثروتمندی با نام کلاسهای کنکور این راه ها را کنترل می کنند. - دانشگاه شده سکوی پرتاب آنانی که قصد مهاجرت دارند و سکوی پرتابی خودی هایی که با سهمیه وارد شده و می خواهند نردبان ترقی در هرم پست و مقام را با کسب لقب دکتر و مهندس با شتاب طی کنند. - کیفیت دانشگاهها به علت کمبود اساتید با سواد، فقدان وسایل و تجهیزات نو و عدم انگیزه دانشجویان بسیار پایین بوده و از این لحاظ دانشگاه ها تبدیل به کارخانه تولید مقالات به درد نخوری شده که نمی توانند هیچ مشکلی از مملکت را حل نمی کنند.
ناشناس۲۹۴۷۶۵۵۱۱:۱۵:۲۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چشم مسئولان فقط همین مقالات را می بیند و با استناد به تعداد فله ای آنها برای مقام علمی کشور در رویا وجهان مجازی رتبه و مرتبه در نظر گرفته و دائماً در بوق تبلیغ آن می دمند.
ناشناس۲۹۴۷۷۱۰۱۱:۴۷:۴۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
علم چو دادت ز عمل سر مپیچ دانش بی کار نیرزد به هیچ
ناشناس۲۹۴۷۵۶۲۱۰:۱۵:۳۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا داستان «چوپان دروغگو» از کتاب فارسی دبستان حذف شد؟!
ناشناس۲۹۴۷۶۲۷۱۱:۰۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چون دیگر فقط چوپان نیست که دروغگو می شود. دروغگویی مانند ویروس بسیاری را مبتلا کرده است.
ناشناس۲۹۴۷۶۲۹۱۱:۰۱:۴۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
به خاطر تشویش اذهان عمومی
ناشناس۲۹۴۸۵۳۰۱۸:۱۱:۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چون دیگه این رفتار ها داستان نیست.
ناشناس۲۹۴۷۵۶۴۱۰:۱۸:۵۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب های مدارس ایران تبدیل به «شعارنامه» شده که بچه های مردم باید آنها را حفظ کنند. در مدارس این مملکت به دانش آموزان تفکر ، استدلال و پرسشگری یاد داده نمی شود.
ناشناس۲۹۴۷۶۷۲۱۱:۲۴:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کار به جایی رسیده که بسیاری از دانش آموزان کلاس پنجم و ششم حتی جدول ضرب را به درستی بلد نیستند. بسیاری از دانش آموزان پایه سوم و چهارم، نمی توانند بطور روان از یک متن روخوانی کنند.
ناشناس۲۹۴۷۷۰۱۱۱:۴۴:۵۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کاش می شد که شعار جای خود را به شعوری می داد تا چراغی گردد دست اندیشه مان!
ناشناس۲۹۴۷۵۶۵۱۰:۱۹:۴۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از علت مسمومیتهای چند ماهه هم سوال می کردید.
رسول۲۹۴۷۵۸۰۱۰:۳۱:۴۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگه گوش شنوا باشه
ناشناس۲۹۴۷۶۰۱۱۰:۴۷:۱۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حالا پس از عمری درس خواندن ما و 20 سال کارکردن، بفرمایید درس عربی و معارف که سنگ آن در نامه فوق به سینه زده شده، کجای زندگی ما به درد خورد؟
ناشناس۲۹۴۷۸۲۱۱۲:۴۱:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
زمانی که من دانش اموز در زندگی بعضی اوقات احساس ناامیدی میکنم در ان زمان وقتی کتاب دین و زندگی را میخوانم و ایات و نشانه های خداوند سبحان را میخوانم ان چنان ارامش و امیدی به بنده میدهد که هیچ احدی نمیتواند بدهد و ما را ارام و امیدوار میکند وقتی در کنکور از ان ها سئوال می امد ان ها را میخواندیم اما الان کنکور شده دروس اختصاصی و احساس میکنیم با خواندن ان ها از دروس اختصاصی عقب میفتیم و باعث بی توجهی و ناامیدی ما شده است . زمانی که یک دانش اموز منطقه محروم هزینه کلاس اختصاصی را نداشت خودش در خانه با خواندن دروس عمومی به درصد بالایی میرساند و چون این دروس فقط از طریق خواندن خود دانش اموز میتواند او را به درصد بالا برساند موفق میشد در مقابل فردی که ثروتمند بود به کلاس اختصاصی میرفت از دروس عمومی غافل میشد و وقت نمیکرد این دروس را بخواند موفق نمیشد ولی الان که این دروس حذف شده این فرد ثروتمند میتواند با خیال راحت به کلاسش برود و توجهی به این دروس نکند تا شب امتحان و از نظر دروس عمومی با ان فردی که محروم بود یکسان باشد و ان فرد محروم دیگر برگ برنده ای در موفقیت نداشته باشد متاسفانه
ناشناس۲۹۴۷۶۵۳۱۱:۱۳:۳۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بله حقیقتا دل کندن و چشم پوشی از درآمدهای کلان کلاس های کنکور امکان پذیر نیست. زودتر دروس عربی و دینی و ... را به کنکور برگردانید تا عزیزان جبران مافات کنند.
ناشناس۲۹۴۷۶۷۸۱۱:۲۹:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
هر وقت به این نامه جواب دادن خبر بدین.
ناشناس۲۹۴۷۷۶۱۱۲:۱۷:۳۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اینو بدونید که چه تاثیر معدل قطعی بشه چه نشه این مافیا کنکور و کسانی که پول خرج می‌کنند برنده هستند پس بیخودی وقتتون رو صرف اعتراض به این چیزا نکنید.
محمد۲۹۴۷۹۸۴۱۳:۵۷:۲۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یه جوری شیون و ناله سر دادن و حرف از فرهنگ ساز بودن زدن، انگار خروجی آموزش و پرورش و دبیرهای درس های عمومی مثل عربی و زبان انگلیسی، کلی دانش آموز مسلط به زبان عربی و زبان انگلیسی و ایناست و هیچکسی به صورت سلف استادی یا کلاس های آموزشگاه ها برای آموزش این دو تا زبان اقدام نمی کنه!
ناشناس۲۹۴۸۳۳۴۱۶:۲۹:۳۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
با این انشا معلوم شد که ادبیات فارسی هم نیاز به خودخوان و خودآموز داره!
ناشناس۲۹۴۸۳۵۵۱۶:۳۶:۲۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا مافیا دست از سر ما بر نمی داره بجای اینکه کنکور رو بردارید و به 12 سال زحمت بچه ها ارزش بزارید دوباره دارید عمومی را به خرد کنکور می دهید همین کنکور هم بی عدالتیه چون کلا مدارس بی عدالتیه خوب مثل هزاران کشور دیگه کنکور را بردارید و بزارید هر کسی هر رشته ای دوست داشت بره و تو دانشگاه غربال کنید بچه ها حق دارن بعد از 12 سال زحمت رشته مورد علاقشو نو بخونن.
ناشناس۲۹۴۸۴۷۴۱۷:۳۶:۰۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
درآمد کنکور چطوره
علی۲۹۴۸۸۸۷۲۱:۳۸:۴۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کاش دغدغه بالاتر از این ذکر می شد اصلا چرا احساس نکردید سالهاست که پسوند پرورش بصورت عملی از آموزش و پرورش حذف شده و این وزارتخانه که نقش کم رنگی در آموزش داشت آنرا هم دارد از دست می دهد پرورش که جای خود دارد.
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. دستاورد‌سازی برای دولت با قطع برق !

  2. یک یادآوری مهم به ظریف

  3. روحانی، مقصر کمبود برق و گاز است/ قطعی‌بودن شوک تورمی با سیاست‌های همتی/ واکنش سعید مرتضوی به ادعاهای پالیزدار

  4. دوران ترامپ و گام های کليدی در بازدارندگی هسته‌ ای ایران

  5. شگرد جدید تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش هزینه سفر

  6. مازوت سوزی ، قطع برق و باقی قضایا !

  7. معاون رئيس جمهور: قانون عفاف و حجاب جزو اولویت‌های دولت نیست

  8. ترس و ناامیدی در پیام اخیر نتانیاهو

  9. سندورم ALS اپوزیسیون

  10. باتلاق «بی بی»

  11. پزشکیان می‌داند که با چه کسی دیدار کرده؟/ زمزمه‌هایی درباره ممنوعیت دوباره واردات آیفون/ سایه تهدید رسایی بالای سر یک وزیر دولت

  12. محمود عباس: غزه در معرض نکبت دیگری قرار دارد

  13. آزمایش موشک قاره‌پیما توسط ایران؟/ گلایه‌های تند و تیز هاشمی از دولت پزشکیان/ ارتباط قطعی برق و برجام به‌ روایت یک نماینده مجلس

  14. افتتاح کلینیک ترک بی‌حجابی؟!

  15. عیان‌شدن ماهیت انقلاب ژینا توسط نتانیاهو/ افشاگری قاضی پرونده عباس پالیزدار/ مگر میزی برای مذاکره با آمریکا وجود دارد؟

  16. سردار موسوی: پایگاه‌ها‌ی ‌موشکی را در عمق کشور توسعه دادیم

  17. نقاب هایی که وزارت بهداشت بر صورتش می زند!

  18. حد و مرز شفاف‌سازی اخبار تا کجاست؟

  19. میلیونها اتباع از یارانه استفاده می کنند/هیچ کمک بین المللی انجام نمی شود

  20. آیا ترامپ واقعا سر عقل آمده؟!

  21. پزشکیان در جلسه شورای عالی فضای مجازی: ادامه فیلترینگ قابل قبول نیست  

  22. ۳ نکته در مورد رویکرد احتمالی دولت ترامپ نسبت به ایران

  23. پنتاگون: کشتی‌های جنگی ما به شدت مورد حمله قرار گرفتند

  24. «بی‌بی» در مخمصه

  25. برهنگی مدعیان «زن زندگی آزادی»، صدای «من و تو» را هم درآورد !

آخرین عناوین