رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد؛ هدف‌گذاری برای کاهش سن ناوگان هوایی به ۲۰ سال

  4020215017

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه هم‌زمان با واردات هواپیما، در یک زمان‌بندی مشخص معدل سن ناوگان هوایی به ۲۰ سال کاهش خواهیم داد، گفت: روزی برای کوچک‌ترین تعمیرات، قطعه به خارج فرستاده می‌شد اما امروز انواع چک‌های هواپیما حتی چک‌های سنگین تعمیرات در داخل توسط مهندسان کشور انجام می‌شود.

هدف‌گذاری برای کاهش سن ناوگان هوایی به ۲۰ سال

«محمد محمدی بخش» در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط فنی ناوگان خریداری شده جدید که در یک سال گذشته وارد کشور شده است، اظهار داشت: برخی ادعا دارند که هواپیماهای کارکرده که به‌تازگی وارد کشور شده‌اند حدود ۴۰ سال عمر دارند، در حالی که با ورود هواپیماهای جدید میانگین سن ناوگان به زیر ۲۶ سال کاهش یافته است.

وی توضیح داد: این رقم نشان می‌دهد که هواپیماهای جدید سنی کمتر از ۳۰ سال دارند؛ همچنین هم‌زمان با ورود ناوگان جدید برنامه ما این است که میانگین عمر ناوگان را نیز کاهش دهیم، به این معنا که قرار است هواپیماهای جوان‌تری وارد ناوگان شوند تا در کاهش معدل نهایی موثر باشند.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: در شرایط تحریمی که واردکردن هواپیما به ایران بسیار سخت است، توجه ما بیشتر بر استاندار پرنده‌ها اعم از استاندار موتور و سال ساخت موتور است که از عمر هواپیما بیشتر اهمیت دارد و مستقیم به موضوع ایمنی مربوط است.

محمدی بخش به دانش فنی مهندسان ایرانی در بخش تعمیرات و نگهداری هواپیما اشاره کرد و گفت: هواپیماهایی که از کشورهای مختلف وارد ایران شده و دچار اشکال می‌شوند در همین جا تعمیر می‌شوند، در بسیاری از موارد که به‌روزترین هواپیماهای شرکت‌های خارجی در ایران به دلیل نقص فنی فرود اضطراری دارند توسط مهندسین فنی و تعمیرات ایرانی، رفع نقص می‌شوند، فهم فنی و دانش تعمیر هواپیما در ایران وجود دارد و مهندسان ما صاحب گواهینامه‌های بین‌المللی در بخش تعمیر هواپیما هستند.

وی افزود: گواهینامه‌های بین‌المللی مهندسان تعمیرات ایرانی در همه جهان اعتبار دارد که به آن افتخار می‌کنیم. اعتماد جامعه جهانی به این بخش هم وجود دارد.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: روزی برای کوچک‌ترین تعمیرات، قطعات به خارج فرستاده می‌شد، امروز انواع چک‌های هواپیما حتی چک‌های سنگین تعمیرات را در داخل انجام می‌دهیم.

به گفته کاپیتان محمدی بخش در ۱۸ ماه گذشته نیز تعداد زیادی هواپیماهای فعال در مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، چک تعمیرات سنگین را با موفقیت گذرانده‌اند و مجدداً به صنعت بازگشته است که این روند مستمر است. اخیراً نیز در حضور رییس جمهوری تست موتور هواپیما انجام شد که باز هم نشانه‌ای از دانش فنی ایران در این بخش است.

 
 
  
  
۵۰ فروند 

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اطلاعیه قوه قضاییه درباره قاضی حسینعلی نیری

    2. لیست بلند موفقیت‌های دولت رئیسی بدون برجام، بدون FATF

    3. وقتی دختر، پدر را تخریب می کند!

    4. شائبه‌ مذاکرات پنهانی؟/ آتش‌بیار معرکه نباشیم!/ مسئولیت پرونده کرسنت با خاتمی، زنگنه و روحانی است

    5. چند نکته در باره یک توافق راهبردی

    6. هم فرصت، هم تهدید!

    7. چرا ترامپ با اروپا در افتاده است؟!

    8. لطفا جوگیر نشوید!

    9. ادعای تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی در ایران

    10. فائزه هاشمی: از بی‌حجاب حمایت می‌کنم/ پدرم به میدان اعتقادی نداشت!

    11. سخنانی که فقط به نگرانی مردم دامن می‌زند

    12. عبدالعلی زاده: آماده مذاکره مستقیم با آمریکا هستیم/ شاید ۲ تا ۳ ماه بعد از شروع مذاکرات به توافق برسیم/آمریکا می تواند در ایران سرمایه گذاری کند

    13. روایتی از نقش پخشان عزیزی در پژاک علیه ایران

    14. دیوانه یا عاقل؟!

    15. انتقاد تند کیهان از برخی واکنش‌ها به خودکشی ابراهیم نبوی/ جرزنی بعد از قدرت

    16. بیانیه سپاه پاسداران در پی توافق آتش‌بس در غزه  

    17. شکایت محمد خاتمی از کیهان / حسین شریعتمداری احضار شد

    18. چرا اتاق بازرگانی خواستار استرداد لایحه جدید تجارت است؟

    19. چرا صهیونیست‌ها سرانجام به آتش‌بس تن دادند؟

    20. رمزگشایی از توئیت مرموز ایلان ماسک

    21. علی مطهری‌: برقرای روابط با آمریکا به نفع آرمان‌های انقلاب است!

    22. روسیه جنگنده فرانسه را با «اس ۴۰۰» هدف گرفت

    23. همتی:‌ نمی‌توانیم حقوق بیشتری به کارمندان پرداخت کنیم

    24. باهنر از توصیه مهم خود به قالیباف می‌گوید/ ترورهایی که پیشکش به ترامپ شده است!/ نفوذ را جدی بگیریم

    25. روایت "گاردین" از وضعیت تکان‌دهنده نظام بهداشت و درمان انگلیس

    آخرین عناوین