سازمان‌ها بیش از همیشه به خلاقیت روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند

  4020227106

دکتر سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت «هفته روابط‌عمومی و ارتباطات» خطاب به دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت.

سازمان‌ها بیش از همیشه به خلاقیت روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند

به گزارش الف به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب با تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای ایشان توفیق روزافزون و سلامتی و نیک‌روزی مستدام مسئلت دارم و به ایشان عرض می‌کنم سازمان‌ها، امروز بیش از همیشه به شما، برنامه‌های متهورانه، خلاقیت و تفکرتان نیازمندند.»

مشروح پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت «هفته روابط‌عمومی و ارتباطات» را می‌خوانید.

«دست‌اندرکاران معظم حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی

با سلام و احترام

همانطور که می‌دانید در عصری زندگی می‌کنیم که انفجار اطلاعات، دسترسی به اطلاعات و سرعت انتقال و گردش آن، شفاف‌سازی همه‌جانبه و اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها، فراگیری رسانه‌های اجتماعی و حضور بیش از نیمی از مردم جهان در این رسانه‌ها، از مختصات بارز آن است. آنچه مشهود است این است که رسانه‌های اجتماعی سبب بروز انقلابی واقعی در صنعت ارتباطات و روابط‌عمومی در قرن حاضر شده‌اند. به‌طوری‌که محتوای منتشر شده در این فضا بیشتر از سایر ابزارهای ارتباطی، مصرف‌کننده نهایی را مورد هدف قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن چنین ویژگی‌هایی، دیگر نمی‌توان توقع داشت شیوه‌های ارتباطی و روابط‌عمومی مرسوم که تا چند سال پیش پاسخگوی نیاز سازمان‌ها بود، امروز نیز مفید واقع شوند. از این‌رو ضروری است فعالان این حوزه با تلاشی جهادی و غیرتمندانه نسبت به روزآمدسازی شیوه‌ها و ابزار مورد استفاده اقدام کرده و تهیه و تولید خبر و محتوای مبتنی بر واقعیت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را سرلوحه امور خود قرار دهند و چنان ورزیده و هوشمند فضای ارتباطی و رسانه‌ای حول سازمان خود و حتی محیط‌های کلان اجتماعی، سیاسی و... تأثیرگذار بر آن را  پا‌یش کنند که بتوانند در اسرع زمان پاسخگوی بحران‌ها و نیازها باشند.

در این میان مدیریت جامعه رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای چند رسانه‌ای، مشاوره‌های تخصصی و ارتباطات دیجیتال و آنلاین از شاخص‌ترین حوزه‌های عملیاتی حال حاضر روابط‌عمومی‌ها است که نیازمند توجه ویژه و آموزش و پرورش نیروهای زبده است.

با توجه به اینکه در عرصه ارتباطات، تولید محتوا به خصوص محتوای مکتوب یا مصور در حیطه عمل و تخصص روابط‌عمومی‌هاست می‌توانیم بگوییم مهمترین ابزار و به بیانی برگ برنده در مدیریت ارتباط سازمان‌ها با مخاطبان در دست ایشان است. چراکه ابزارهای ارتباطی، هرچند قدرتمند، نیازمند محتوای غنی، واقعی و مخاطب‌پسند برای انتشار و به تبع آن، جایگاه‌یابی و جذب مخاطب هستند. پس مزیت اصلی در رقابت میان اضلاع مثلث ارتباطات و ابتکار عمل در این محدوده، در دست روابط‌عمومی است.

با این نگاه توقع می‌رود اصحاب رسانه، فعالان دنیای ارتباطات و کارگزاران روابط‌عمومی در توفیق دیپلماسی اجتماعی سازمان‌ها و جلب اعتماد مخاطبان با تجهیز ادوات و نیروهای خبره، نقش شایسته و بی‌بدیل خود را به بهترین وجه ایفا کنند تا از این رهگذر رسالت خطیر خود در امر مقدس اطلاع‌رسانی را تحقق بخشند.

اینجانب با تبریک هفته ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای ایشان  توفیق روزافزون و سلامتی و نیک روزی مستدام مسئلت دارم و به ایشان عرض می‌کنم سازمان‌ها، امروز بیش از همیشه به شما، برنامه‌های متهورانه، خلاقیت و تفکرتان نیازمندند.


​سیدضیاء ایمانی​

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. تکرار بازی سیاسی با مذاکره؟!

  2. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  3. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  4. بازگشت روحانی به سیاست با پرواز در خواب/ نسخه‌ جدید لاریجانی/ ادعای تازه درباره تابعیت فرزندان ظریف

  5. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  6. بدهکاران، طلبکار شدند!

  7. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  8. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  9. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  10. فمینیسم ایرانی و عبور از سکولاریسم

  11. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  12. آواز خواندن یک روحانی با تک نوازی ویولون

  13. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  14. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  15. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  16. درد بیمار و ناز طبیبان !

  17. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  18. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  19. چند نکته درباره تعامل عبدالحمید با دولت/ آیا پزشکیان همه صداهای اطراف خود را می‌شنود؟/ اولین قطعنامه فصل مدارا

  20. یارانه‌ها واریز شد

  21. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  22. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  23. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  24. روایت عجیب حسن روحانی از نامزدی اش در انتخابات/ خواب سیدمحمد خاتمی را دیدم!/ خاتمی را زیر بالم گرفتم و به آسمان بردم!

  25. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

پربحث‌های هفته

  1. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  2. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  3. یارانه‌ها واریز شد

  4. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  5. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  6. چرا خانه دار شدن، خیال محال نیست

  7. یارانه آبان واریز نشد/زمان واریز؛ نامعلوم!

  8. خودروسازی ایران؛ از دست ایلان ماسک هم کاری ساخته نیست !

  9. همتی: معتقد به اقتصاد دستوری نیستیم

  10. توضیحات اتابک درباره افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا  

  11. تصمیم اخیر دولت، قیمت خودروهای ایرانی را نجومی‌تر کرد + جدول قیمت

  12. جزئیات جدید از دلیل عدم واریز یارانه آبان ماه

  13. تداوم حیات خودروسازان با پول مردم

  14. مقایسه تورم ایران و کشورهای جنوب خلیج فارس

  15. افزایش نرخ عوارض ۵ آزاد راه کشور از اول آذر+ نرخ جدید 

  16. قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو و سایپا ابلاغ شد

  17. موافقت کمیسیون تلفیق با کاهش تعرفه واردات خودرو به ۶۰درصد

  18. گرانی ۴۰ درصدی بنزین، خبر قطعی یا تشویش اذهان عمومی؟

  19. وضعیت پرداخت مفسده‌انگیز حق مأموریت ارزی، به دوران قبل از شهید رئیسی برگشت!

  20. کارمندان دولت حتما بخوانند/ میزان افزایش حقوق ۱۴۰۴ کارمندان ۳۰ درصد می‌شود؟  

  21. مهار گرانی یا گران کردن؛ دولت برای کدام برنامه دارد؟!

  22. نرخ تورم سالانه آبان ماه ۳۳.۱ درصد شد  

  23.  یارانه نقدی ۱۴۰۴ با افزایش ۳۵درصدی ارز ترجیحی زیاد می‌شود؟

  24. زمین مسکن ملی؟!؛ آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم!

  25. از برق تا تخم‌مرغ؛ افزایش حداقل ۴۰ درصدی نرخ سبد معیشت

آخرین عناوین