به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان در مراسم عزای حسینی اظهار داشت: حضور توام با شور و شعور نوجوانان و جوانان در مراسم عزای حسینی در ۲ روز گذشته منجر به نمادهای جدیدی میشود.
وی با اشاره به برنامهریزی مستمر دشمنان برای دانش آموزان در ابعاد مختلف افزود: دشمن در ابعاد مختلف برای دانش آموزان از پیش دبستانی، مهد کودک و دیگر مقاطع و در سنین مختلف برنامهریزی دارد تا نسل آینده را به لحاظ فرهنگی و هویتی مضمحل کند، در مقابل باید برآورد کنیم که ما چه برنامهریزی و برنامهای داریم.
استاندار تهران عنوان کرد: مباحث فرهنگی و اجتماعی دانشآموزان در اولویت باشد، در این زمینه نقطه ضعف داریم و باید مهارت آموزی محور کار باشد و یکی از مهارتهای مهم مقاومسازی دانش آموزان است.
فخاری تاکید کرد: مدیران کل آموزش و پرورش در استان، نظام مسائل حوزه آموزش و پرورش را جمعآوری و برای هر کدام راهکارهای موثر را دنبال کنند، در این زمینه برآورد شود که طرح نماد چقدر میتواند اثربخش باشد.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: مسائل راهبردی در جلسات باید پیگیری و مطرح شود، همچنین تحرک هدفمند و مشارکت همه دستگاهها در این زمینه ضروریاست و سهم مشارکت هر دستگاه مشخص شود چرا که جنگ نرم به قدری با محیط سازگار است که باید هوشیاری جدی داشته باشیم و مسئولیت پذیر باشیم.
فخاری با اشاره به نقش روحانیت در ارائه محتوای دینی عنوان کرد: صرف برگزاری نماز جماعت در مدرسه مد نظر نیست، بلکه محتوای دینی نیاز فعلی جامعه است در این زمینه روحانیت استان بررسی کنند که چگونه میتوانند در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند، ضمن اینکه وجود مشاورین دینی، اخلاقی و روانشناسی برای تربیت نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی ضروری است.
وی به لزوم پروژهمحور شدن مهر مهدوی برای شروع سال جدید تصریح کرد: یادواره شهدای دانش آموز به صورت دانش آموز محور برگزار شود تا سطح مشارکت دانشآموزان و هویت بخشی آنها افزایش پیدا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه با اشاره به تدوین نظام مسائل آموزش و پرورش شهر تهران و راهکارهای آن از رونمایی این سند در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ۱۶ مرداد یادواره شهدای دانش آموز شهر تهران در فرهنگسرای بهمن و با محوریت دانشآموزان برگزار می شود.
در ادامه این جلسه وضعیت پنج مدرسه برای مدیریت هیئت امنایی در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت بی سوادی در شهر تهران به عنوان بی سوادی خاموش بررسی شد.
مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز در این جلسه بر لزوم توجه به وضعیت پرورشی دانشآموزان تاکید کرد و با اشاره به طرح نماد افزود: نظام شناسائی و غربالگری دانشآموزان از طریق طرح نماد به عنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در زمینه مداخلات موثر و به موقع و ارجاع دانشآموزان است.
همچنین وضعیت مدارس شهرستانهای استان تهران در زمینه پرورشی، دانش آموزان در معرض خطر و دیگر مشکلات بررسی شد.