در اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌ها؛ احمد توکلی به پاس یک عمر فعالیت رسانه‌ای تجلیل شد

  4020517092 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران صبح امروز با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

احمد توکلی به پاس یک عمر فعالیت رسانه‌ای تجلیل شد

در این مراسم که با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، از خبرنگاران برتر در رشته های مختلف(گزارش نویسی، تیتر، مصاحبه، عکس و ...) با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری. رئیس جمهور طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و اشاره به اهمیت شغل خبرنگاری گفت: مسطور قلم باید در جهت بیان حقایق، نجات انسان، پیگیری حقوق افراد و همچنین معرفت افزایی باشد.

وی ادامه داد: قلم و خبرنگاران تصویرسازان و تاریخ نگاران از جایگاه بالایی برخوردار هستند که باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند اخبار و اطلاعات را به مخاطبان انتقال دهند.

رئیس جمهور، نیروی انسانی را یکی از مهمترین محورها در حوزه خبر دانست و گفت: اگرچه با پیشرفت تکنولوژی ابزار انتقال خبر بسیار افزایش یافته اما این نیروی انسانی است که باید نقش محوری را داشته و دست به قلم برده و با هنر خود به بهترین شکل ممکن مطالب را برای مخاطبان پرورش دهد.

رئیسی با تشکر از اهالی رسانه تصریح کرد: جریان رسانه‌ای دشمن به دنبال جلوه دادن باطل به عنوان حق و حق به عنوان باطل است و می‌خواهد فضا را آلوده نشان دهد. در این جنگ شناختی باید با استفاده از ابزار دفاع شناختی به مقابله با دشمنان رفت. دشمن می‌خواهد ایمان را در دل مردم تضعیف کند، آنها ایمان و باور مردم را هدف قرار گرفتند و با خبرسازی، تحلیل و مستندسازی می‌خواهند امید را در دل مردم تبدیل به یاس کنند که شما اهالی رسانه نقش اساسی را در مقابله با این تهاجم دشمنان دارید.

وی خبرنگاران و اصحاب رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و افزود: اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق برای مردم نقش محوری را بر عهده دارید البته مأموریت ما در این عرصه مشترک است و ما مسئولان و شما اصحاب رسانه باید با کمک هم حقایق را برای مردم بازگو کنید. رسالت ما این است که ایجاد امید کنیم ما به عنوان دولت و شما اهالی رسانه باید با کار، تلاش و قلم خود ایجاد امید کنیم و در جهت منافع ملی حرکت کنیم. هر کس آگاهانه یا از روی عدم آگاهی ایجاد ناامیدی کند در این جهت عمل نکرده است.

رئیس جمهور گفت: من از زمان تصدی مسئولیتم در دولت از هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکردم و معتقدم نقد رسانه‌ای و اصحاب رسانه نعمتی برای کشور هستند.

به گزارش ایسنا اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که بعد از وقفه‌ای ۱۰ ساله جشنواره رسانه‌های ایران به همت همکاران خوبمان در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و همچنین با مشارکت همه دلسوزان در حوزه رسانه‌های کشور به خوبی برگزار شد. اکنون باید تشکر ویژه از رئیس جمهورمان داشته باشیم که علیرغم تراکم برنامه‌ها و مراسمی که داشتند با روی گشاده دعوت حضور در این نشست را پذیرفتند.

وی در ادامه با اشاره به هدیه رییس جمهوری برای روز خبرنگار، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور به این میزان اکتفا نکردند و امروز هدیه ویژه روز خبرنگار را به همه آنهایی که عضو سامانه رسمی خبرنگاری هستند، به پنج برابر افزایش داده‌اند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: آقای رئیس جمهور من همین جا در محضر شما می‌گویم که در دوره کمتر از دو ساله حضورتان در دولت، میزان بیمه‌شدگان حوزه خبرنگاری در صندوق هنر به ۹۸ درصد افزایش پیدا کرده است. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی این را داریم که هر کس در حوزه خبرنگاری به عنوان خبرنگار شناخته می‌شود با تمام وجود در خدمت‌شان باشیم.

اسماعیلی همچنین در ادامه درباره مسکن خبرنگاران هم اعلام کرد: با هماهنگی‌های بسیار خوب دولت، همچنین با حمایت‌های رئیس جمهور به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه که در طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام کرده‌اند به موضوع مسکن‌شان کمک خواهیم کرد. بیمه و مسکن خبرنگاران جزو دغدغه‌های اصلی وزارت ارشاد است که انشالله با قوت در حال انجام است.

وزیر ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: اکنون از همه اصحاب فرهنگ و رسانه که نظام اسلامی را برای تحقق اهداف الهی و خدمت رسانی به مردم یاری می‌رسانند تقدیر و تشکر می‌کنم.

همچنین در این مراسم به پاس سال‌ها فعالیت مستمر رسانه‌ای و مجاهدت در عرصه جهاد تبیین دکتر احمد توکلی تقدیر و با اهدای جوایز و هدایایی از زحمات چندین ساله در عرصه رسانه تجلیل شد. 

در بخشی از این مراسم اختتامیه کلیپی از فعالیتهای رسانه ای دکتر توکلی پخش شد و سپس احمد توکلی به همراه همسر خود، هدایا و جوایز و لوح تقدیر را از دست رئیس جمهور دریافت کرد.

یادآور می شود، احمد توکلی (زادهٔ ۱۳۳۰ در بهشهر)، سیاست‌مدار ایرانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس پیشینِ مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی است. او روزنامه های رسالت و فردا را بنیانگذاری کرد. وی مؤسس و اولین مدیر مسئول وبگاه خبری الف بوده و همچنین احمد توکلی اکنون مؤسس و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت است. در این کلیپ همچنین به شیوه های روزنامه نگاری جدید در ایران خصوصا شیوه خبر نرم(خبر به همراه گزارش تحلیلی) و گزارش تحقیقی و کارهای ابداعی دیگر از او در عرصه رسانه یاد شده بود.

بزرگداشت مرحوم دکتر عماد افروغ جامعه شناس و فعال سیاسی فرهنگی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از دیگر بخش‌های اختتامیه جشنواره ملی رسانه های ایران بود که از خانواده های آنها با اهدای هدایا و جوایزی تجلیل و قدرداتی شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۹۸۴۶۱۹:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۷
لطفا آقای توکلی و سایت الف پیگیر وضعیت روزنامه نگاران زندانی هم باشند.
کاوه۳۱۷۹۸۵۲۱۹:۳۳:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۷
مبارک باشد. الحق این جایزه برازنده آقای توکلی می باشد. فردی که هرگز از اصولی که به آن پایبند بود عدول نکرد.
ناشناس۳۱۷۹۸۷۲۱۹:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۱۷
خیلی وقت بود عکسی ازش ندیده بودم. جاش توی ارکان تصمیم گیری و مدیریت بحران های اقتصادی در حکومت اسلامی خالی بود...
ناشناس۳۱۷۹۹۴۷۲۰:۴۰:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۷
ریاست محترم جمهوری بهتر از لوح تقدیر پاسخ نامه های ایشان به شما می باشد که در موارد مختلف نوشتند آخرین آن هم در مورد خدشه دار بودن واگذاری های اموال دولت که قرار است انجام شود
ناشناس۳۱۷۹۹۵۱۲۰:۴۴:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۷
از ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت جناب دکتر توکلی عزیز و گرامی درخواست میشود در کنار مسولان دیده بان به فسادها و تخلفات شبکه بانکی ورود کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

    2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

    4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    5. چرا این همه بد اخلاقی؟

    6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

    7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    8. درباره توبه تتلو

    9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

    10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

    14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

    19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

    20. تنوری که هنوز سرد است...

    21. ایثارگران را بدنام نکنید !

    22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

    آخرین عناوین