نجومی بگیران از دولتی به دولت دیگر !

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4020619084 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 نجومی بگیران از دولتی به دولت دیگر !

صندوق دخیره فرهنگیان همواره آبستن ماجراهای عجیب و غریبی بوده؛ جایی که متعلق به فرهنگیان بازنشسته است و فلسفه وجودی آن، ارتقای سطح معیشتی بازنشستگان بوده اما اعضای این صندوق بهره چندانی از مواهب آن نبرده و به جای آن دیگران در دولت های مختلف تا توانسته‌اند از مزیت‌های آن استفاده کرده‌اند!

از مدیرعامل اسبق این صندوق گرفته تا آن تهیه‌کننده سینما و مفسد اقتصادی که روانه زندان شد، در دایره بهره‌مندان از صندوق قرار می‌گیرند اما گسترده این بهره‌مندان به حدی است که گویا تمامی ندارد و اخیراً یکی از معاونین این صندوق به‌دلیل افشای فیش 412 میلیون‌تومانی اضافه‌کار خود برکنار شده است؛ مبلغی که برای 11 ماه اضافه‌کار او در نظر گرفته شده و به‌عبارتی ماهیانه مبلغ 38 میلیون‌تومان به او اختصاص یافته است؛ آن‌هم در شرایطی که بسیاری از معلمان بازنشسته دریافتی‌شان به 12میلیون هم نمی‌رسد اما یک معاون به‌راحتی چنین مبالغ گزافی را تحت عنوان اضافه‌کار دریافت می‌کند. 

هر چند که با دستور وزیر آموزش‌وپرورش، فرد خاطی برکنار و دستور بازگشت مبالغ دریافتی صادر شد اما سوال اینجاست که آیا در صندوقی که تحت نظارت وزارت‌خانه فعالیت می‌کند، مگر دریافت اضافه‌کارها، پاداش‌ها و … از ساز و کار و سقف مشخصی برخوردار نیست؟ چگونه ممکن است که با وجود چهارچوب مشخص برای دریافت اضافه‌کار، این ارقام گزاف به یکی از معاونین تعلق گیرد؟ آیا فقط این شخص بوده که از چنین مبالغی برخوردار بوده یا دیگرانی هم وجود داشته و دارند که دایره نجومی‌بگیرها قرار می‌گیرند؟ 

همچنین پرسش مهم دیگری مطرح می‌شود که آیا در ساختار اداری صندوق فرهنگیان، خودمختاری حاکم است که یک شخص می‌تواند برای خود چنین مبلغی را تحت‌عنوان اضافه‌کار درنظر گرفته و بدون تایید بالادستی‌ها آن را دریافت کند؟ اگر مدیر یا مدیران مافوق مهر تاییدی بر این مبلغ زده باشند که واجب است همچون فرد خاطی، آن‌ها هم از کار برکنار و علاوه بر این مجازات شوند زیرا این عمل معنایی جز دست‌درازی و تعدی به بیت‌المال ندارد.

اما ورای این مسئله، ما هر از گاهی با تکرار چنین مواردی مواجهیم و علت آن چیزی جز فقدان نظارت کافی و همچنین عدم برخورد شایسته با افراد خاطی نیست. فراموش نکردیم که در سال 95 و با افشای ماجرای فیش‌های نجومی و مطالبه افکارعمومی برای برخورد با خاطیان امر، برخی افراد از کار برکنار و برخی هم پایشان به دادگاه باز شد و به رد مال و جزاهای نه‌چندان بازدارنده محکوم شدند و این فرجام قضیه‌ای بود که ماه‌ها به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده و افکارعمومی را درگیر کرده بود.

با این وجود، جسته و گریخته در سال‌های بعد اخباری از تکرار ماجرای حقوق‌های نجومی شنیده شد و حالا هم هر از گاهی بخشی از این موارد رسانه‌ای می‌شود که به‌نظر می‌رسد ریشه اصلی آن در اطمینان نجومی‌بگیران از عدم مجازات قابل‌توجهی است که انتظارشان را می‌کشد. وقتی نهایت این قضایا به برکناری از مناصب و یا رد همان مبلغ دریافتی ختم می‌شود، قطعا باید منتظر تکرار چنین مسائلی بود.

فراموش نکنیم که مسئله حقوق‌های نجومی یک موضوع حاکمیتی است و تمام قوا باید چتر نظارت و برخورد خود را گسترده‌تر کنند. این مسائل، حاکی از تبعیضی است که بین مدیران و مردم عادی وجود دارد و بی‌توجهی به خشک‌کردن ریشه‌های این تبعیض، خشم، کینه و بی‌اعتمادی را تقویت خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۰۳۳۴۰۹:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۰
چین چرا پیشرفت کردتعامل گسترده با غرب و مبارزه شدید با مفسدین .اعدام نکنید مفسدان را در جزیره ای به بیگاری شدید بکشید.
ناشناس۳۲۲۰۳۸۶۱۰:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۰
چه کسی باید با فساد مبارزه کند؟؟!!!!!
ناشناس۳۲۲۰۵۶۰۱۳:۰۱:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۰
پس از سال ها پیگیری فسادها به این نتیجه رسیده ام چون در ایران مفسدین بصورت مویرگی و عنکبوتی و اختاپوسی به هم متصل هستند و دستگاه های نظارتی هم بنحوی در این فساد ها آلوده هستند لذا تنها راه مبارزه با فساد در ایران سپردن اینکار به نهادهایی است که علقه ای با مفسدین ندارند.
ناشناس۳۲۲۰۸۸۸۱۸:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۰
خیر. به تجربه تاریخی این تسلسل سرنوشت بدتری دارد. راه حل تعادل قدرت میان مردم و حاکمیت و نظارت متقابل است. فساد از بین نمیرود اما میتوان با شفافیت و تعادل قدرت آنرا به حداقل رساند.
ناشناس۳۲۲۱۱۰۱۲۳:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
فساد از پائین نیست. از بالاست. ممکن نیست رئیس دزد نباشه زیر دست بتونه دزدی کنه. محاله.!!
مهدی۳۲۲۱۲۶۰۰۸:۴۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۱
تنها راه مبارزه با فساد سیستم های دولتی شفافیت کامل در بستر نرم افزاری است حتی اگر برای عموم نمی توانند برای کارمندان همان وزارت خانه
ناشناس۳۲۲۰۳۹۰۱۰:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۰
وقتی ناظر تطمیع میشه ، به شریک دزد تبدیل میشه
ناشناس۳۲۲۰۴۲۹۱۰:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
نحوه‌ی محاکمه و میزان و کیفیت مجازات رفیقدوست‌ها و طبری و مهدی‌ رفسنجانی و شبنم و رضوی و سیف و عراقچی رستگارسرخه و صفدرحسینی و دختر وزیر آموزش و پرورش دولت فریدون و جهانگیری و فریدون همه رو وسوسه میکنه
ناشناس۳۲۲۰۷۳۸۱۵:۱۴:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اضافه کنید اختلاسهای فولاد و... همه اینها توسط کسانی که قدرت دارند صورت میگیره و حتما به جایی بند هستند والا جرات نمیکنند
ناشناس۳۲۲۰۳۹۶۱۰:۳۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۰
هنوز حسن‌فریدون(روحانی) و اسحاق محاکمه و مجازات نشدن هنوز بستگان و وابستگان و یاران رفسنجانی بر معادن و ذخایر و اماکن کانی استخراجی صنعتی تجاری بازرگانی فرهنگی اقتصادی و ارکان تصمیم ساز کشور احاطه و تسلط دارن دنبال چی میگردید؟
ناشناس۳۲۲۰۴۳۴۱۱:۰۱:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اصولگرایان مرتب این جمله را که فرق می کند رییس‌جمهور کی باشد تکرار می کنند اما گویا این تفاوت در نوع برخورد نهادها با دولت است یعنی در دولت قبل چه هیاهویی سر فیش های نجومی به پا شد ولی الان انگار نه انگار
مهران۳۲۲۰۵۸۳۱۳:۱۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۰
دقیقا فرق میکنه دوست عزیز در دولت قبل یادمون نرفته وقتی فیش نجومی یکوزیر منتشر شد دولت ازش حمایت کرد و برکنار که هیچ تقدیر هم شد . بله فرق میکنه فساد همیشه بوده و هست و قطعا خواهد بود اما اینکه وقتی یه فسادی منتشر بشه دولت و ... چگونه رفتار کنند مهم است
ناشناس۳۲۲۰۹۸۱۱۹:۵۱:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
فیش حقوقی با اضافه کاری فرق دارد و در دولت فعلی هم بوده ولی کمتر
ناشناس۳۲۲۱۰۲۷۲۱:۰۱:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۰
فقط این مورد نیست الان خارج از برجام با آمریکا در حال مذاکره هستند اگر در دولت روحانی این اتفاق می افتاد چه هیاهوها که به پا نمی کردند اما الان سکوت کرده اند !!
ناشناس۳۲۲۱۰۲۴۲۰:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۰
همین نگاه حزبی باعث بیشترین ضربات و اسیبها به کشور شده طوری وانمود نکنید که فساد و رانت فقط مربوط به یک جناح خاص هست نه اینطور نیست و تا وقتی نگاه حزبی وسط باشه هیچ اتفاق مثبتی نمیوفته
ناشناس۳۲۲۱۱۱۰۲۳:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۰
شما شک نکن این معاون صندوق فرهنگیان که ۳۸ میلیون برای خودش اضافه کار زده به این خاطره که رئیسش حداقل ۱/۵ برابر همین مقدار گرفته. و همینطور الی راس قله. چرا ؟ به این خاطر که؛ بالایی وقتی خودش داره میخوره نمیتونه به پائین دستش بگه تو نخور.. همین.!! به همین سادگی.
امید یاوری دارانی۳۲۲۱۳۰۴۰۹:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۱
همیشه شفافیت راه علاج فساد است مادامیکه این امکان نباشد که نور به تاریکخانه های فسادزا تابانده شود انهم بواسطه نظارت مردمی و رسانه های ازاد فساد نه تنها کم نمیشود بلکه با رشد علم مفسدین نیز از خلاهای قانونی استفاده نموده و با مخفی شدن در پشت نقاب جذاب و دلربای عناوین مختلف انچنان از منافع بی انتهای این مملکت سو استفاده می کنند که از قوه درک مردم خارج است. اگاه نمودن جامعه به حقوق خود و جسارت مردم در نظارت و تذکر علنی به همه انهایی که در مصدر قدرت قرار دارند بهمراه شفافیت و حضور رسانه های ازاد و شجاع می تواند دایره قدرت مفسدین را کوچک کند.
ناشناس۳۲۲۰۴۴۶۱۱:۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اساسا مشکل شرکتهای خصولتی هستند که حیات خلوت آقایان و آقازاده ها شده اند. تا زمانیکه بساط شرکتهای خصولتی جمع نشده و همه چیز به مردم و بخش خصوصی واگذار نشود فساد جمع نخواهد شد.
ناشناس۳۲۲۰۴۵۰۱۱:۱۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
متاسفانه از اين موارد زياد است . مثلا با پول بازنشسته ها هر كاري مي كنند و موقع حقوق كه مي رسد مي گويند پول نداريم !
اصغر آقا !۳۲۲۰۳۴۱۰۹:۲۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اميدواريم در همه زمانها و در همه مكانها ، هيچگاه ... واقعاً هيچگاه ، گوشت به دست هيچ گربه اي نيفته !
ناشناس۳۲۲۰۳۴۶۰۹:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
الان یه عده میریزن اینجا که مال این دولته یا مال اون دولته. یکی میگه روحانی، یکی میگه رئیسی. به خدا هیچ فرقی نمیکنه. فساد تو قسمتی از بدنه مدیران اجرایی کشور نهادینه شده و از دولتی به دولت دیگه منتقل میشه.
ناشناس۳۲۲۰۳۸۰۱۰:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
این چیزها فساد نیست
ناشناس۳۲۲۰۳۵۴۰۹:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۰
شهر هرت است هر کسی می تواند هر چقدر دلش بخواهد بردارد .
ابو۳۲۲۰۳۷۳۰۹:۵۵:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۰
تا زماني كه اصل شفافيت پرداخت حقوق و مزايا اجرا نشود وضع همين است در مورد اين معاون هم چون فيش او افشا شده اقدام عليه او صادر شده مطمئنا افراد زيادي هستند كه بدليل مخفي ماندن اطلاعاتشان دريافتي نجومي داشته و خواهند داشت .
ناشناس۳۲۲۰۳۹۹۱۰:۳۷:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۰
شايسته گزيني ونظارت دائمي واهميت ندادن بالادستي به تملق پايين دستي وطرح جرايم سنگين براي چاپلوس وحمايت از شفافيت وخراب كردن خانه امن بعضي مسئولين ووابستگان آنها علاج كار است والسلام
ناشناس۳۲۲۰۴۰۸۱۰:۴۳:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۰
قسمت حسابرسی و بازرسی چه کاری میکرده ؟!
ناشناس۳۲۲۰۴۲۸۱۰:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۰
معاون قوه قضا اون از كار در اومد.اين كه توش گمه.
ناشناس۳۲۲۰۴۶۲۱۱:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۰
یگی از ۱۰۰ ها وعده رئیسی که هیچکدوم رو عملی نکرد مبارزه با فساد بود، مثل وعده های روحانی و مابقی مسئولان
ناشناس۳۲۲۰۴۶۸۱۱:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
وقتی اضافه کارش ماهی 38 میلیون تومن هست، مطمئنا رقم حکم کارگزینی ایشون از 50 میلیون تومن هم بیشتر هست. باید جزئیات قضیه بررسی بشه که چرا این صندوق از قانون خدمات کشوری تبعیت نمی کنه. احکام کارگزینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین و مدیران صندوق هم باید مورد بررسی قرار بگیره و البته سایر پرداختی هایی که تحت عنوان بن و ... بهشون تعلق گرفته
ناشناس۳۲۲۰۴۷۲۱۱:۲۸:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۰
تا زمانی که قانون مداری و شفافیت در کشور حاکم نشود این سیکل معیوب تکرار خواهد شد .
ناشناس۳۲۲۰۴۷۳۱۱:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
با‌حرف‌زدن‌هیچی‌درست‌نمیشه. در ادارت‌و‌شرکتهای‌دولتی‌وغیر‌دولتی‌‌فساد‌حاکمه.چرا‌قبول‌ نمی‌کنند.‌راهی‌که‌می‌رویم‌آخرش‌بن‌ست‌و‌ فقر‌و‌بدبختی‌و‌فروپاشی‌جامعه‌و‌نسلهای‌ آینده‌است.‌اصولا‌تولید‌و‌بهره‌وری‌ وجود‌ ندارد‌.
ناشناس۳۲۲۰۴۹۶۱۱:۵۹:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
یه تعریفی از حقوق نجومی داشته باشید تجمعی خالص سالی چقدر به بالا میشه نجومی
بابک۳۲۲۰۵۰۲۱۲:۰۵:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۰
مشکل اینه که هیچ کس در جایگاه درستش نیست
محمد۳۲۲۰۵۴۸۱۲:۵۳:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
با سلام، متاسفانه عدم نظارت کافی بر رفتار مدیران این گونه صندوق ها اعم از معلمین یا نفت و … باعث بروز چنین سوء استفاده هایی شده است. در شرکت های زیر مجموعه این صندوق ها اوضاع به مراتب شدیدتر می باشد. باشد که دست قهار خداوند از آستین علوی صفتان بیرون آمده؛ تکلیف و سرای این افراد را روشن نماید. انشاءالله
ناشناس۳۲۲۰۶۰۷۱۳:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۰
دزدان و اختلاسگران بیت المال را برای تنبیه پنج سال بفرستید در معادن ذغال سنگ با حقوق ماهیانه 7 میلیون تومان کار کنند (در اعماق زمین). بعد خواهید دید که دیگر هیچ اختلاسی رخ نخواهد داد. وقتی اونها را میفرستید هتل اوین در سلولهای لاکچری و مرخصی های طولانی مدت میرن، خب معلومه که هیچوقت اختلاسگر تنبیه نخواهد شد. کرم از خود درخته.
ناشناس۳۲۲۰۶۱۱۱۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۰
واقعا من موندم بعضی ها چطوری این پول ها رو میتونن خرچ زندگیشون بکنند در حالی که خیلی از هم وطنان به نان شبشان محتاج هستند؟!!!!
ناشناس۳۲۲۰۶۲۴۱۳:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
بعضی از دوستان میگفتن دولت پاک دست است این دولت را هم دیدیم چرا روزنامه های اصوالگراها صداشون در نمیاید نتیجه اخلاقی خلاف مهم نیست توسط چه کسی انجام شود مهم اینکه قدرت دست کی باشه همین.
ناشناس۳۲۲۰۶۴۹۱۳:۵۳:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
الان‌در سازمانها‌و‌نهادها وادارات‌دولتی وبانکها وبیمه‌هاو شهرداری‌ها وشورای شهریها‌و... مدیران‌وبعضی‌ازکارکنان‌حتی ساده‌شان‌البته‌نورچشمی‌ها، عین آب خوردن‌وبه‌عناوین‌مختلف حقوقهای بسیاربسیار بالایی‌می‌گیرند‌واگه‌می‌بینیدمملکت‌وعمده‌مردم‌به‌این‌اوضاع‌فلاکت‌بارافتادندبخاطراینه‌که‌یک‌مشت‌اقلیت بالای۹۰درصدثروت‌مملکت راچپاول‌می‌کنند،وحالاهرازچندگاهی صدای‌یکی‌اش درمیاد!
مهدی۳۲۲۰۷۲۱۱۴:۵۸:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
زیاد تعجب نکنید این یکی هم بگذره دوباره یکی پیدا میشه از یه نهاد دیگه ای پیدا میشه وبیت المال رو میکشه بالا
محسن۳۲۲۰۷۵۳۱۵:۲۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۰
این یک نفر بوده وام کارکنان بانکها را به ۱۲ ماه تقسیم کنید با بقیه پرداختی ها اکثرا میرن بالای صد میلیون جالبه اسمش گذاشتن وام که مالیات هم ندهند
ناشناس۳۲۲۰۷۵۷۱۵:۳۲:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
خدا همه نجومی گیران را رسوا ونابود گرداند امین یا رب العالمین
ناشناس۳۲۲۰۹۶۰۱۹:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۰
حنای مبارزه با فساد اصولگراها رنگ باخته
ناشناس۳۲۲۰۹۷۲۱۹:۴۲:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۰
بنظر مي رسد كشور شده جزيره ثبات مفسدين ،اختلاس گران، رانت خوران و...
ناشناس۳۲۲۱۰۳۱۲۱:۰۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۰
حالا این اضافه کار را در ازای چه کار اضافه ای دریافت کرده ؟!
ناشناس۳۲۲۱۲۱۲۰۷:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۱
برکناری این شخص کار به جایی بود ولی یک نفربا مسئولیت بالاتر اضافه کاری این شخص رو تایید کرده ،تا مقام بالاتر اضافه کاری بیشتری نگیرد برای زیر دست خودش مبلغ بالا تایید نمی کند بنابر این مقام مسئول بالاتر نیز باید برکنار شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  4. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  5. مأمور خاطی بازداشت شد

  6. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  10. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  11. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  12. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  13. کاهشی شدن «طلاق» در کشور پس از ۳ دهه

  14. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

  15.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  16. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  17. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  18. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  19. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  20. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  21. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  22. حکم امیر تتلو صادر شد

  23. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  24. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  25. سردار مومنی: آهنگ شیوع مواد مخدر در کشور متوقف شده است

آخرین عناوین