دکتر عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت :با توجه به تحول دیجیتالی شکل گرفته در جهان امروزه بسیار از فعالان حرفهای کسب و کارها به شکل مستقل و بدون حضور در بدنه مجموعههای صنفی سنتی و تنها با تکیه بر صفحات شخصی خود در فضای مجازی، تحت عنوان فریلنسر یا خویش فرما به فعالیت حرفهای در زمینه های مورد علاقه خود مشغول میباشند. به طور مثال امروزه صنعت تبلیغات یکی از پر رونق ترین عرصههای فعالیت فریلنسرها محسوب میشود و در کشور ما نیز بخش قابل توجهی از فعالان هنری به شکل خویش فرما در حوزه فرهنگ و هنر کشور فعالیت اقتصادی پر رونقی دارند.
وی افزود : با این حال در طی ادوار گذشته این پدیده تاکنون به شکل جدی از سوی نهادهای حاکمیتی مورد توجه قرار نگرفته است لذا طبیعتا این عدم توجه موجب عقب افتادگی در حوزه بهره مندس از ظرفیتهای آنها در سطوح ملی شده است.
مدیرکل تبلیغات ارشاد در این در این نشست راه ارتقاء صنعت تبلیغات کشور را در همسویی با روندها و تحولات جهانی خصوصا تحول دیجیتالی یا digital transformation با تاکید بر ملاحظات فرهنگی و اجتماعی کشورمان خواند .
محمدیان همچنین فریلنسرهای عرصه صنعت تبلیغات کشور را از جمله مهمترین سرمایههای نوآور و ارزنده صنعت تبلیغات کشور معرفی کرد و خواهان همراهی و همگامی بیش از پیش آنها در مسیر توسعه ظرفیتهای صنعت تبلیغات کشور در ابعاد جهانی شد.
نشست تخصصی فریلنسرها و آینده صنعت تبلیغات برگزار شد
4020720023در راستای تعالی بخشی و ارتقاء عرصه تبلیغات کشور نشستی مشترک از سوی اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدادی از فریلنسرها، بلاگرها و فعالان موثر عرصه تبلیغات دیجیتال کشور برگزار شد.