ملاک به کارگیری معلمان بازنشسته سن نیست/ کدام بازنشسته‌ها امسال در مدارس درس می‌دهند؟

  4020805045

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره به کارگیری معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید نیروهایی که به کارگیری آنها به بچه ها لطمه می‌زند را دوباره وارد محیط کار کرد البته ملاک این امر سن معلمان نیست. چه بسا معلمی در سن بالا نشاط دارد و بچه ها از حضور او لذت می‌برند.

ملاک به کارگیری معلمان بازنشسته سن نیست/ کدام بازنشسته‌ها امسال در مدارس درس می‌دهند؟

به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در پاسخ به سوالی درباره به کارگیری معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش و گلایه والدین که بعضا معلمان ۷۰ ساله که توانایی ارتباط گرفتن با دانش آموز را ندارند، دوباره برای تدریس به کارگرفته شده‌اند، اظهار کرد: در مصوبه سران سه قوه نوشته شده است که ضوابط به کارگیری بازنشستگان توسط شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود. از این رو امسال ما برای به کارگیری معلمان بازنشسته مصوبات قبلی خود را احیا و بازآرایی کردیم اما در خصوص اینکه در مقام عمل چه اتفاقی افتاده است، باید نظارت شود.

وی ادامه داد: استانداردی برای به کارگیری معلمان بازنشسته قرار دادیم تا معلمان بازنشسته  طبق این ضوابط به کار گرفته شوند. طبق ضوابطی که تعیین کردیم نباید معلمانی که خیلی از تدریس فاصله گرفته‌اند و مشکل در حضور و ارتباط برقرار کردن با بچه ها دارند، وارد مقوله تدریس شوند، مگر اینکه شرایط طوری باشد که کلاس خالی مانده و آموزش و پرورش از این رو مجبور به به کارگیری این دسته از معلمان  شده باشد.

امانی با تاکید بر اینکه به طور کلی نباید نیروهایی که به کارگیری آنها به بچه ها لطمه می‌زند را دوباره وارد محیط کار کرد، توضیح داد: ملاک ما سن نیست بلکه ارزیابی است. چه بسا معلمی که در سن بالا نشاط دارد و بچه ها از حضور او لذت می‌برند. مرحوم محمد وحیدی تا سن تقریبا ۹۰ سالگی به مدرسه می‌رفت و بچه ها او را بسیار دوست داشتند. خیلی از پدر بزرگ‌های این دانش آموزان شاگرد مرحوم محمد وحیدی بودند اما این مورد استثنا است. معتقدم باید به کیفیت افراد توجه کرد. نباید معلمان از روی اسم و لیست انتخاب شوند بلکه باید با دقت انتخاب شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در عین حال درپاسخ به سوالی درباره گلایه والدین دانش آموزان نسبت به شرایط معلمان بازنشسته به کار گرفته شده، گفت: شاید از آنجا که شرایط کمبود معلم امسال عادی نبود و فشار پر کردن کلاس‌های خالی وجود داشت، در مقام عمل خیلی دقت در این امر شدنی نبود. گرچه آموزش و پرورش موظف بود این دقت را انجام می‌داد. اصطلاحا باید شرایط حداقلی احراز وجود داشته باشد و امسال نیز رسما این احراز در سیستم وجود داشت و ابلاغ شد.