به گزارش تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی در نشست خبری امروز خود در قالب ارائه گزارش عملکرد کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران طی دو سال گذشته اظهار کرد: رویکرد شورای ششم در ارتباط با تأمین زیرساختهای شهری و مواردی است که کمتر به آنها در سنوات گذشته توجه شده است؛ مواردی که میتواند رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مسائلی چون ترافیک و آلودگی هوا بارها از سوی شهروندان تهرانی بهعنوان چالشها و معضلات شهر تهران عنوان شده است، گفت: انتظار از شورای شهر تهران این است که پیگیریهایی را در حوزههای مختلف انجام بدهد تا دغدغههای مردم را مرتفع سازد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در برنامه چهارم توسعه شهر تهران رویکرد انسانمحورانه مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در نخستین سال از برنامه چهارم توسعه شهر تهران گشایش بزرگی در حوزه حملونقل شهر تهران پیشبینی شده است، بهطوری که طی 6، 7 سال گذشته کمتر به این موضوع توجه شده است که در همین ارتباط در بودجه 1402 شهر تهران بالاترین سهم بودجه به حوزه حملونقل اختصاص داده شد.
وی با اعلام تخصیص بودجه 27 هزار و 600 میلیارد تومانی از بودجه شهرداری تهران به حوزه حملونقل عمومی پایتخت تصریح کرد: این بودجه در قالب توسعه زیرساختها و حوزه حملونقل عمومی پیشبینی شده است تا بتوانیم گامهای مؤثری را در این حوزه برداریم.
تشکری هاشمی در ادامه نشست خبری در ارتباط با سؤالات خبرنگاران توضیحاتی را مطرح کرد.
تراموا یک مد حملونقلی منسوخ، لوکس و گرانقیمت است
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص فرآیند احداث تراموا و زمان آغاز به کار آن در شهر تهران گفت: در این ارتباط جلسات تخصصی برگزار شده است ضمن اینکه شورای شهر تهران هیچ حساسیتی نسبت به عدم اجرای این مد از حملونقل عمومی ندارد اما بایستی مطالعات آن به نتیجه برسد و در ادامه با نظر خبرگان و کارشناسان تراموا در شهر تهران عملیاتی و اجرا شود.
وی با یادآوری هزینه بیش از 10 هزار میلیارد تومانی احداث تراموا در پایتخت ابراز کرد: بسیاری از مدهای حملونقل از جمله بیآرتی نیز میتواند همین ظرفیت جابهجایی تراموا را در شهر تهران داشته باشند علیرغم اینکه در طرح جامع ترافیک فعلی هیچ اشارهای به موضوع احداث تراموا در پایتخت نشده است و مطالبی در این حوزه وجود ندارد.
تشکری هاشمی افزود: چنانچه پس از ارزیابیهای اولیه و نظرات کارشناسان و اتمام مطالعات به این نتیجه برسیم که تراموا در شهر تهران احداث شود آن را عملیاتی خواهیم کرد اما تاکنون در طرح جامع ترافیک فعلی به این موضوع پرداخته نشده است؛ ضمن اینکه اجرای طرح تراموا نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد.
وی با تذکر اینکه تراموا بهعنوان یکی از مدهای حملونقل لوکس و گرانقیمت محسوب میشود، گفت: کارآیی پایین و منسوخ شدن تراموا یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود ولی در هر صورت چنانچه به این نتیجه برسیم در شهر تهران نیاز به احداث تراموا داریم این کار را عملیاتی خواهیم کرد اما پس از انجام مطالعات و بررسی صرف و صلاح شهر، این موضوع باید طی مراحل قانونی اجرا شود.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از رقبای جدی این مد حملونقل بیآرتی است بهطوری که بیآرتی نیز همین ظرفیت جابهجایی مسافران را دارد.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم در ارتباط با حذف برخی از گاردریلهای مسیر آزادی به تهرانپارس تصریح کرد: بنده در ارتباط با حذف گاردریلها تذکری در صحن شورا به شهرداری تهران دادم و فارغ از هر اتفاقی که قرار است در ارتباط با تراموا بیفتد حذف گاردریلها در این بازه زمانی به هیچ عنوان درست نیست چرا که این کار باعث افزایش تصادفات و مرگومیرها میشود.
تشکری هاشمی اظهار امیدواری کرد که حذف گاردریلها بهدلیل کارهای عمرانی باشد و پس از انجام کارهای عمرانی مجدداً گاردریلها در مسیر اشارهشده قرار بگیرند.
80درصد از منابع آلودگی هوا مربوط به خودروهای فرسوده و موتورسیکلتها است
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل در ادامه نشست خبری راجع به موضوع آلودگی هوا در شهر تهران گفت: دهها سال است که شهروندان تهرانی از این چالش و مشکل در رنج قرار دارند، بر اساس آمارها بیش از 80 درصد از منابع آلودگی هوا مربوط به ذرات معلق زیر 2.5 میکرون (تردد خودروهای فرسوده و موتورسیکلتها) است.
وی با اعلام اینکه طبق آمار یک موتورسیکلت تا 8 برابر خودروی سواری یورو2 آلودگی ایجاد میکند، اضافه کرد: خودروهای فرسوده بههمراه موتورسیکلتها منبع تولید آلودگی هوا در شهر تهران محسوب میشوند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه عنوان میشود 20 الی 30 سازمان در قبال آلودگی هوا وظایف و مسئولیتهایی را دارند یادآور شد: موضوعی که در این ارتباط مهم و اساسی است بحث راهکارها برای کاهش آلودگی هواست و باید به این موضوع توجه شود و ما بتوانیم منابع تولیدکننده آلودگی هوا را حذف کنیم و همانطور که گفتیم 80 درصد از منابع آلودگی هوا موتورسیکلتها و خودروهای فرسوده هستند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف تجارب زیادی را در ارتباط با کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای خود دارند گفت: از این شهرها میتوان به شهر پکن اشاره کرد که در یک بازه زمانی بهعنوان یکی از آلودهترین شهرهای جهان محسوب میشود اما در یک اقدام منطقی و یک بازه زمانی با برقی کردن حوزه حملونقل خود توانست از رده شهرهای آلوده خارج شود و ما نیز میتوانیم از این تجریبات استفاده لازم را ببریم.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر موضوع برقی کردن موتورسیکلتها و خودروها را مطرح کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهم برای کاهش آلودگی هوا همین مسئله است که در دنیا نیز بهسمت این موضوع گام برداشتهاند، اما ما همچنان در نقطه صفر در این مسیر قرار داریم.
وی با انتقاد از تولیدخودروهای بیکیفیت و آلاینده در کشور گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باعث شده است شهروندان بهسمت نوسازی خودروها گام برندارند، قیمت نجومی خودروست بهطوری که برای نوسازی خودرو مردم باید هزینههای زیادی را پرداخت کنند که در توان آنها نیست و دولت باید در این مسئله ورود کند و قیمتهای منطقی در این زمینه تعیین کند تا شاهد نوسازی خودروهای فرسوده و کاهش آلایندهها و در ادامه کاهش مرگومیرها بهدلیل کاهش آلودگی هوا باشیم.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در بودجه 1402 شهرداری تهران 700 میلیارد تومان جهت نوسازی و برقی کردن موتورسیکلتها در شهر تهران اختصاص داده شده است، گفت: تا امروز هیچ رقمی از این اعتبار بهعنوان تسهیلات برای برقی کردن موتورسیکلتها اختصاص نیافته است و امیدواریم در این مسیر اقداماتی صورت بگیرد و شهرداری هرچه سریعتر بهسمت برقی کردن اتوبوسها و تاکسیها برود علاوه بر اینکه در این مسیر سیاستهای تشویقی را نیز برای افراد در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: خودروهای برقی در بیرون از مرزها بهمراتب قیمتشان کمتر از خودروهای بنزینی در داخل کشور است و چنانچه تدبیری از سوی مسئولان قرار بگیرد تا مرزها باز شود و خودروهای برقی وارد کشور و کلانشهرهایی مثل تهران شوند، شاهد کاهش آلودگی هوا، مرگومیرهای ناشی از آلودگی هوا خواهیم بود، اما متأسفانه قیمت نوسازی خودروها در داخل کشور بهقدری گران است که افراد تمایلی به نوسازی خودروهای فرسوده خود ندارند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از راهاندازی کارگروههای اضطراری در ارتباط با آلودگی هوا گفت: تشکیل چنین کارگروهها و قرارگاههایی اصلاً نمیتواند بهنفع کاهش آلودگی هوای تهران کمک کند و تعطیلی مدارس و دانشگاهها و... در زمان آلودگی هوا راهکار درستی نیست و باید راهکار علمی و عملی در دستور کار قرار بگیرد.
وی در ادامه با انتقاد مجدد از جمعآوری برخی از گاردریلها در محدوده شهرداری منطقه 8 گفت: همانطور که گفته شد جمعآوری این گاردریلها به هیچ عنوان منطقی نیست علاوه بر این بر اساس آمار اعلامشده از سوی پلیس راهور در 6ماهه ابتدایی سال 1402، 600 نفر در تهران بهدلیل مسائل ترافیکی جان خود را از دست دادهاند که در سنوات گذشته در طول سال این آمار بوده است.
انتقاد از فروش پارک حاشیهای در پایتخت
تشکری هاشمی در ادامه نشست خبری راجع به موضوع فروش پارک حاشیهای در پایتخت تصریح کرد: بر اساس آماری که تهیه شده است 450 هزار خودرو در نقاط مختلف شهر تهران میتوانند از پارک حاشیهای استفاده کنند و خارج از بحثی که این موضوع خوب یا بد است باید به آن توجه داشته باشیم که بههرحال شرایطی در شهر تهران وجود دارد که نیاز داریم به پارک حاشیهای توجه شود.
وی در رابطه با این موضوع، کنترل و مدیریت پارک حاشیهای در شهر تهران، خاطرنشان کرد: این موضوع از دو طریق انجام میشود؛ یکی از طریق عوامل انسانی دیگری از طریق امکانات و تجهیزات مکانیزه، بهطوری که در سال 1402 شورای شهر تهران، شهرداری تهران را مکلف کرده است که تا پایان سال 120 هزار فضای پارک حاشیهای را در سطح شهر تهران ایجاد کند و مدیریت بر پارک حاشیهای را میتواند از طریق عوامل انسانی یا تجهیزات مکانیزه انجام بدهد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا ادامه داد: اطلاعاتی که در بخش پارک حاشیهای داریم مبنی بر این است که شهرداری تهران با دو شرکت در این حوزه قرارداد به امضا رسانده است یکی از این قراردادها مربوط به تأمین ماشین، نیروی انسانی و تجهیز ماشینها به دوربینها جهت تردد در سطح شهر تهران بوده است و قرارداد بعدی وجود دارد که در آستانه امضاشدن است، اما متأسفانه بهدلیل عدم هماهنگیهای داخل شهرداری تهران این قراردادها متوقف شده است و ما شاهد فعالیت آنها در سطح شهر تهران نیستیم.
وی ادامه داد: اینکه مبالغ گزافی بهصورت غیرقانونی توسط برخی از افراد نیز در معابر شهر تهران دریافت شود اتفاق بسیار بدتری است، بهطوری که ما در شهر تهران شاهد هستیم که در برخی از معابر موانع فیزیکی در سطح خیابان قرار داده میشود و افراد بهازای پارک خودروها اقدام به دریافت پول از شهروندان میکنند و به همین جهت بهنظر میرسد پارک حاشیهای میتواند این اتفاقات غلط و نادرست را برطرف کند.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران موظف است هرچه زودتر به پارک حاشیهای سروسامان بدهد و قراردادهای فسخشده را احیا کند گفت: اجرای پارک حاشیهای منجر به عدالت در برخورداری از پارک برای شهروندان خواهد شد ضمن اینکه درآمد مناسبی نیز برای شهرداری تهران بهوجود خواهد آورد.
وی با اعلام اینکه شهرداری تهران میتواند از محل پارک حاشیهای سالیانه بیش از یکهزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، گفت: امیدواریم شهرداری تهران بنا بر برنامهریزی انجامشده و مصوبه شورای شهر تهران تا پایان سال 120 هزار فضای پارک حاشیهای در شهر تهران را راهاندازی کند.
اجرای طرح ترافیک جدید در سال جاری امکانپذیر نیست
تشکری هاشمی در ادامه نشست خبری خود درباره موضوع تغییر طرح ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح ترافیک فعلی به سال 1359 (دولت موقت) مربوط است که در آن زمان به تصویب رسیده و تاکنون ادامه داشته است بهطوری که از سال 59 تا 1402 ما شاهد تغییرات بسزایی در شهر تهران بهجهت گستردگی شهر، افزایش جمعیت، افزایش خودروها و توسعه سیستم حملونقل بودهایم و قاعدتاً باید طرح ترافیک پایتخت پس از این سالها مورد تغییر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه نسخهای که برای طرح ترافیک در سال 1359 نوشتهاند برای سال 1402 کارآیی لازم را ندارد گفت: شورای شهر تهران در برنامه چهارم توسعه شهر تهران، شهرداری را موظف کرده است بازنگری طرح ترافیک را در دستور کار خود قرار بدهد و در ادامه طرحی کارشناسیشده را به شورا ارائه کند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز اینکه "در طرح ترافیک فعلی آسیبهای جدی به شهروندان وارد شده است" تأکید کرد: یکی از آسیبها این بوده است که ساکنان طرح ترافیک بهدلیل اجرای این طرح اقدام به کوچ کردن از محل زندگی خود کردهاند و همین امر منجر شبمردگی در این محدودهها و مناطق شده است، علاوه بر اینکه طرح ترافیک فعلی باعث شده است قیمت املاک و داراییها در محدوده طرح و خارج از طرح متفاوت باشد و آسیبهای دیگری نیز در این بخش وجود دارد.
وی با طرح این پرسش که آیا محدوده طرح ترافیک با محدوده خارج از محدوده طرح ترافیک تفاوتی را بهلحاظ تردد خودروها دارد یا خیر، گفت: قطعاً هیچ تفاوتی ندارد حتی امکان دارد که محدوده طرح ترافیک شلوغتر از محدوده خارج از طرح ترافیک باشد و به همین دلیلی که گفته شد بازنگری طرح ترافیک پس از سالها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه سیاستهای ترافیکی در این سالها مؤثر نبوده است، گفت: به همین جهت شهرداری تهران ملزم شده است مطالعات وسیعی را نسبت به طرح ترافیک انجام بدهد و در این مطالعات به موضوعات مختلف مبنی بر اینکه محدوده طرح ترافیک گسترش پیدا کند یا خیر و یا نقاط دیگری به طرح اضافه شوند یا خیر و مسائل دیگری بپردازد و تا مطالعات انجام نشود و خبرگان و کارشناسان در این حوزه نظر ندهند طرح ترافیک تغییری نخواهد کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه "این کمیسیون هیچ طرحی را در ارتباط با طرح ترافیک نخواهد داد" تصریح کرد: ما بنا نداریم طرحی را در این حوزه بدهیم و تأکید ما بر این است که شهرداری تهران با کمک خبرگان و متخصصان طرحی را به شورا بیاورد و در ادامه این طرح در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت در صحن مطرح شود و به تصویب خواهد رسید و قطعاً ما در این مسیر از کارشناسان، خبرگان و متخصصان مشورت خواهیم گرفت.
بیشتر بخوانید
تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که "آیا طرح ترافیک جدید در سال جاری اجرا میشود؟" گفت: آنچه مسلم است در چند ماه پایانی سال نتوانیم این طرح را آماده کنیم چرا که باید تصویب این طرح فرآیند خودش را طی کند بهطوری که این طرح باید در شورای ترافیک و در نهایت در شورای شهر تهران به تصویب برسد و علاوه بر این حتماً باید شهروندان آموزشهای لازم را در طرح ترافیک ببینند و به همین جهت امکان اجرای طرح جدید ترافیک در سال جاری غیرممکن است هرچند انتظار داریم که شهرداری تهران طرح ترافیک جدید در سال جاری به شورا ارائه بدهد.
وی در ادامه نشست خبری به موضوع شبکه بزرگراهی پایتخت اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر ما شبکه بزرگراهی تکمیلشدهای را در پایتخت داریم و نیازی به احداث بزرگراه جدید نداریم البته در چند نقطه از پایتخت اقداماتی برای تکمیل کردن این شبکه بزرگراهی انجام شده است اما همانطور که گفته شد نیاز به اجرای پروژه بزرگ در بخش بزرگراهی در پایتخت نداریم.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا راجع به بزرگراه شهید شوشتری در شرق تهران گفت: تکمیل و بهرهبرداری این پروژه بسیار مهم است که بنا بر برنامهریزی انجامشده این پروژه در دو فاز به بهرهبرداری خواهد رسید که بنابر گفته مسئولان شهرداری تهران فاز نخست این پروژه در سال جاری تکمیل میشود و به بهرهبرداری خواهد رسید و میتواند مشکلات بار ترافیکی در بزرگراه بسیج را بهسبب تردد خودروهای سنگین برطرف کند و شاهد آسایش و آرامش شهروندان در این قسمت از پایتخت باشیم.
وی بزرگراه شهید شوشتری را یکی از پروژههای مهم و بزرگ بهعنوان کمربندی شرق تهران عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه بزرگراه امام رضا(ع) را به شهید یاسینی متصل خواهد کرد ضمن اینکه فاز دوم این پروژه نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که بهدلایل مسائل زیستمحیطی جلساتی را با سازمان محیط زیست برگزار کردیم که امیدواریم با همکاری سازمان محیط زیست و شهرداری تهران راهکار مناسبی برای ادامه این پروژه بزرگراه شهید شوشتری اتخاذ شود.
تشکری هاشمی درباره ادامه بزرگراه یادگار امام در غرب تهران گفت: ادامه بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهید بروجردی متصل خواهد شد بهطوری که بخش اول بزرگراه شهید بروجردی اجرا شد و چند کیلومتر باقیمانده نیز در آینده تکمیل میشود و به بهرهبرداری خواهد رسید و بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهید بروجردی متصل خواهد شد.
چرایی دستکاری چراغهای راهنمایی و رانندگی توسط پلیس
وی در ادامه نشست خبری با یادآوری اینکه "ما 3 دسته تقاطع در سطح شهر تهران داریم" اضافه کرد: این تقاطعها اول مربوط به چراغهای راهنمایی و رانندگی بهصورت زمان ثابت، دوم چراغهای برنامهپذیر و در نهایت چراغهای هوشمند که عمدتاً ما باید بهسمت تقاطعهای چراغهای هوشمند گام برداریم و این مسئله بسیار مهم و حیاتی است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا با بیان اینکه پلیس نیز در برخی از موارد از روز اقدام به دستکاری چراغهای راهنمایی و رانندگی میکند گفت: متأسفانه چراغهای تقاطعهای هوشمند در چند سال اخیر بهدلیل عدم نگهداری و عدم توسعه با چالشها و مشکلاتی روبهرو شدهاند و بسیاری از تجهیزات هوشمند در زمان حاضر خراب شدهاند و بهدرستی کار نمیکنند و امیدوارم با آمدن مدیرعامل جدید شرکت کنترل ترافیک دقت نظر بیشتری برای فعالیت مجدد این چراغهای هوشمند در سطح شهر تهران بشود.
وی با بیان اینکه متولی چراغهای هوشمند شرکت کنترل ترافیک است گفت: بر اساس آماری که تاکنون به دست آوردهایم 15 درصد از بودجه شرکت کنترل ترافیک از سوی شهرداری تهران اختصاص داده شده که این رقم بسیار کمی است و امیدواریم که تمهیداتی از سوی شهرداری تهران برای اختصاص بودجه لازم به این شرکت انجام بشود و در صورتی که چراغها هوشمند شوند پلیس نیز مجبور نمیشود بهصورت دستی چراغهای راهنمایی و رانندگی را دستکاری کند.
تشکری هاشمی در ادامه با انتقاد از عدم دسترسی افراد به آرشیو شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: آمارها و دادههایی که وجود دارد در صورتی که در طبقه محرمانه قرار نداشته باشند هیچ محدودیتی در دسترس قرار دادن این آمارها برای افراد از جمله رسانهها، محققین و مراکز وجود ندارد و هیچ محدودیتی نیز برای دسترسی به آرشیو شرکت کنترل کیفیت هوا وجود ندارد.
وی گفت: متأسفانه شاهد هستیم که جنگلی از دادهها وجود دارد اما این دادهها در یک فضای حبسشده قرار میگیرند، این دادهها نه مورد استفاده قرار میگیرند و نه در اختیار افراد قرار میگیرند که کار غلطی است که انتظار داریم این دادهها در اختیار صاحبنظران قرار بگیرند و همانطور که گفته شد هیچ محدودیتی نسبت به دسترسی افراد به آرشیو کنترل کیفیت وجود ندارد.
همکاری شورای شهر و شهرداری تهران در همه حوزهها
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران همکاری حداکثری شورا و شهرداری را یادآور شد و افزود: شورا و شهرداری هیچ رقابتی با هم ندارند و در حال تلاش برای خدمت به شهروندان تهرانی هستند و شاهد حداکثر همکاری در مسائل بین شورا و شهرداری هستیم.
وی با اعلام اینکه "اگر مسائلی هم وجود داشته باشد حتماً این مسائل را در جلسات با شهرداری دنبال و پیگیری خواهیم کرد" گفت: 90 درصد از بحثهای ما در چنین نشستهایی مرتفع میشوند و گاهی اوقات نیز وقتی میبینیم راهکار مناسبی برای مرتفع کردن مشکلات از سوی شهرداری وجود ندارد تذکرات را به شهردار میدهیم و الحق و الانصاف شهردار تهران به مدیران خود دستور داده است که موارد مطرحشده از سوی شورا مرتفع شود.
تشکری هاشمی گفت: یکی دیگر از راهکارهای رسیدن شورا به نتایج سؤالات و پرسشهای خود طرح سؤال است و تلاش میکنیم کار به اینجا نرسد البته همین مسیر را شهرداری تهران دنبال میکند و شاهد همکاری مناسبی بین شورا و شهرداری تهران در دو سال گذشته بودهایم.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته مطرح شد بحث سرویس مدارس بود که مشکلات حقوقی وجود دارد که با پیگیری شهرداری تهران این مشکلات رفع شده است و هیچ چالشی در این مسئله نداریم.
تشکری هاشمی گفت: یکی دیگر از مسائل که شورا و شهرداری پیگیری کردند بحث شرکت کنترل ترافیک بود که در مقطعی عنوان شده بود که قرار است این شرکت منحل و ادغام شود که در همین ارتباط ما تذکراتی را دادیم و از فعل و انفعالات برای این ادغام جلوگیری شد و هماکنون نیز شاهد حضور یکی از نیروهای باتجربه در این شرکت هستیم و امیدواریم که شاهد سروسامان این شرکت باشیم، البته این نکته قابل توجه است که متأسفانه مرتباً مدیرعامل یا سرپرست شرکت کنترل ترافیک تغییر پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با پرداخت سهم شهرداری از محل جرائم تصریح کرد: در سنوات گذشته حدوداً 10 درصد از این رقم از سوی دولت به شهرداری پرداخت میشد که سال گذشته این رقم به 60 درصد رسید.