شورای امنیت سازمان ملل، حمله تروریستی راسک را محکوم کرد

  4020926021

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی بزدلانه به پاسگاه پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران در ۲۴ آذر ۱۴۰۲ را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل، حمله تروریستی راسک را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، در بیانیه شورای امنیت که رئیس دوره‌ای آن صادر کرده، آمده است: این حمله برعهده «جیش العدل» بوده و منجر به جان باختن دلخراش ۱۱ افسر پلیس ایران و وارد آمدن جراحات شدید به ۸ تن دیگر شده است.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه رسمی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.
همچنین در این بیانیه اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت بین المللی است.
اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند و از همه کشور‌ها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر مبنای قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.
شورای امنیت تاکید کرد: هرگونه اقدام تروریستی صرفنظر از انگیزه آنها، در هر زمان، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. شورای امنیت مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشور‌ها به تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی، به هر وسیله ممکن و مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل، حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان، و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، تأکید کردند.