فعالیت برخی سکوهای داخلی در حوزه اطلاع‌رسانی انتخابات مجلس

  4021026024

 طبق اعلام رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای فراهم کردن شرایط لازم جهت افزایش مشارکت، مقدمات خوبی در لایه خدمات در حال فراهم شدن است و برخی سکوها قرار است در حوزه اطلاع‌رسانی مانند معرفی حوزه و شعب اخذ رای و درراستای راحتی مردم در زمان برگزاری انتخابات، فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار شود و  وزارت کشور را موظف شده است تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کنند.

در این راستا سی و نهمین جلسه ستاد رسانه فضای مجازی کشور صبح امروز با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کشور و سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

در این جلسه محسن اسلامی-سخنگوی ستاد انتخابات کشور- گزارشی از آخرین روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت ارایه و اعضای ستاد رسانه درباره طرح اقدام رسانه‌ای این حوزه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در ادامه نشست، سیدمحمد امین آقامیری- دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- با اشاره به این که جلسات متعددی تاکنون با موضوع انتخابات برگزار شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات صورت گرفته است، اظهار کرد: در راستای تاکید مکرر رهبر انقلاب برای فراهم کردن شرایط لازم جهت افزایش مشارکت خوشبختانه مقدمات خوبی در لایه خدمات در حال فراهم شدن است و برخی سکوها قرار است در حوزه اطلاع‌رسانی همچون معرفی حوزه و شعب اخذ رای و مشخص کردن شعب اخذ رای خلوت‌تر برای راحتی مردم در زمان برگزاری انتخابات، فعالیت کنند.

وی افزود: پیام‌رسان‌های داخلی آماده همکاری کامل جهت ارائه خدمات به مردم عزیز کشورمان هستند اما باید حوزه خدمات رسانی و تسهیلات را بیشتر توسعه داده و در حوزه پاسخ به شبهات به صورت جدی‌تر رسانه‌ها و فعالان فضای مجاری ورود کنند و با دست پر نسبت به پاسخگویی به شبهات اقدام شود البته این مساله نیازمند یک همکاری مشترک میان مجریان انتخابات و مرکز ملی فضای مجازی است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز طی سخنانی گفت: سازوکارهای بسیار خوبی با همکاری سازمان صدا و سیما انجام شده که براساس آن ۲۰۰ فرکانس محلی برای برگزاری برنامه‌ها به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: با کمک سکوها بسترهای مناسبی به صورت مجازی تهیه شده که در موعد تبلیغات انتخاباتی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت تا بتوانند اقدامات لازم را برای معرفی خود و برنامه هایشان انجام دهند.

سلامی تاکید کرد: سامانه شفافیت مالی کاندیداها هم راه اندازی شده تا با همکاری بانک مرکزی هزینه‌ها و روندهای مالی داوطلبان مورد ارزیابی قرار گیرد.

در پایان این نشست، حمیدرضا زندی-جانشین رئیس ستاد رسانه ای فضای مجازی کشور-با اشاره به آغاز روند شکل گرفتن فضای انتخابات در سطوح مختلف کشور، گفت: تمامی دستگاه‌های کشور در زمینه فراهم‌سازی مقدمات برگزاری انتخابات، انتخابات مشارکت فعال داشته باشند و قطعا با هم افزایی که در کشور شکل گرفته، تلاش‌های دشمن را برای ضربه زدن به انتخابات بی‌نتیجه خواهیم کرد. مباحث رسانه‌ای این جلسه پس از تبادل نظر میان تمامی دستگاه‌ها مسئول و نخبگان رسانه‌ای، جهت اجرا ابلاغ شد.

پیش از این در برخی خبرها اعلام شد که هفته گذشته سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست بررسی فرآیند حقوقی و اجرای قانون جدید انتخابات در دانشگاه تربیت مدرس  که به تشریح جزئیات تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در بستر فضای مجازی پرداخت، اظهار کرده است در این دوره، ضمن اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است، پنج پیام‌رسان  موظف شدند در هر حوزه انتخابیه یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند.

وی  با بیان اینکه این بسترها شکل گرفته تا نامزدها در زمان خود، در فضای مجازی تبلیغات داشته باشند، یادآورشد: وزارت کشور موظف شده سامانه‌ای طراحی کند که همه صفحات مجازی رسمی نامزدها در آنجا نمایان باشد که کارهای آن در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد.