روایت درویشیان از برکناری مدیران متخلف دولت/ انتقاد عضو خبرگان از شرط اجتهاد برای عضویت در خبرگان

  4021205051 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت درویشیان از برکناری مدیران متخلف دولت/  انتقاد عضو خبرگان از شرط اجتهاد برای عضویت در خبرگان

روایت درویشیان از برکناری مدیران متخلف دولت

حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که آیا کار گشت ارشاد مدیران ادامه دارد و رئیس جمهور پیگیر این مسئله است، گفت: حتماً ادامه پیدا می‌کند یکی از مواردی که آقای رئیس جمهور از ابتدا تاکید داشتند و همواره مورد تاکید و تذکراتشان است، بحث ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرای است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور تاکید کرد: اگر مدیری کارآمدی لازم را نداشته باشد یا با گفتمان دولت که گفتمان پاکدستی، فساد ستیزی و مردمی بودن است، عملکردشان مغایرت داشته باشد حتماً نسبت به آنها تصمیم گرفته می‌شود و در خصوص موارد قابل توجهی هم این تصمیم گرفته شده است.

وی درباره این‌که تاکنون چه تعداد مدیر برکنار شده‌اند، بیان کرد: یک تعدادی ناشی از ناکارآمدی و یک تعدادی هم ممکن است همین ویژگی‌ها را نداشته باشند چه مربوط به دولت قبل بودند چه در این دولت منصوب شدند برکنار شده‌اند که چیزی حدود ۹۰ نفر بودند.

***

دلایل گرانی کالاها از نظر شریعتمداری

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به مراتب بیشتر و پُر‌شمار‌تر از سال گذشته بوده است. گویی از زمین و زمان جمعیت می‌جوشید. آدم‌ها انگار سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسند. این جمعیت انبوه و چند ده میلیونی در سراسر کشور برای چه آمده‌اند؟

این حضور بدون کمترین تردید نشانه و نماد حمایت از اصل نظام است. حضور در دو انتخابات پیش‌روی نیز صرفنظر از این که چه کسانی انتخاب شوند، نشانه و نماد حمایت از اسلام و انقلاب است و از این روی جنس آن با جنس حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکسان است. سکه انتخابات دو روی دارد. یک روی آن حضور و شرکت در انتخابات است و روی دیگر آن نامزدهایی هستند که با رای مردم انتخاب می‌شوند. به بیان دیگر حضور در انتخابات به تنهایی موضوعیت دارد...

ظرفیت عظیم حضور و برانگیختگی ملت در ۲۲ بهمن باید و ضروری و شایسته است که به دو انتخابات پیش‌روی نیز منتقل شود...

اشاره به این نکته نیز ضروری است. نکته‌ای که تریبون‌های دشمن و پادوهای داخلی آن هم به گونه‌ای متفاوت از آنچه واقعاً هست، برای مایوس کردن مخاطبان خود از شرکت در انتخابات به آن دامن می‌زنند!

مشکلات اقتصادی و از جمله گرانی کالا و خدمات عمومی که عرصه را بر بسیاری از مردم و مخصوصاً اقشار کم درآمد و مستضعف و به قول حضرت امام (ولی‌نعمت‌ها) تنگ کرده است. در این خصوص باید گفت؛ مشکلات اقتصادی این روزها، یک پدیده چند لایه و چند وجهی است که تحویل خزانه چند صد درجه پایین‌تر از خالی، گرانی فراگیر جهانی، توطئه دشمنان بیرونی با بهره‌گیری از عوامل خود‌فروخته داخلی و برخی از کلان‌سرمایه‌داران مفت‌خور و ... از جمله این علت‌ها به شمار می‌آیند.

بدیهی است که در این میان، نمی‌توان و نباید برخی خطاها در برنامه‌ریزی اقتصادی، کوتاهی در برخورد با کلان‌سرمایه‌داران سود‌پرست، عدم نظارت جدی بر قیمت‌ها و ... را نادیده گرفت‌. اما، در این میان نکته با‌اهمیت و امید‌آفرینی هست و آن این که مشکلات اقتصادی و گرانی، فقط مشکل مردم نیست بلکه مشکل مشترک مردم و مسئولان نظام و مخصوصاً دولت نیز هست.

به بیان دیگر، این‌گونه نیست که مسئولان و مخصوصاً مسئولان دولتی از آن غافل باشند و این ناهنجاری را به حال خود گذارده و رها کرده باشند، بلکه همه شواهد حکایت از آن دارند که دولت و سایر مسئولان تلاش گسترده‌ای را برای مقابله با این پدیده پلشت و آسیب‌رسان به کار گرفته‌اند. حضور گسترده مردم در انتخابات  می‌تواند کمک به مسئولان برای مقابله با این مشکل و سایر مشکلات باشد و هست.»

***

سوپرانقلابی‌ها چه کسانی هستند؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: «ما یک جریان فکری داریم که در یکی دو سال اخیر از پایگاه اصولگرایان رشد کرده است، به نام انقلابی‌ها و برخی هم به تمسخر می‌گویند سوپر انقلابی‌ها و حتی ممکن اسم‌های مختلفی را هم روی خودشان بگذارند.

این جریان یک مرام دیگری به لحاظ فکری دارند، در عرصه سیاست سهم خودشان را از بقیه اصولگرایان جدا می‌کنند و با اصلاح‌طلبان نیز رابطه اصلی خوشی ندارند. البته خاستگاه فکری آنان اصواگرایی است اما با آنان هم زاویه دارند و به صحنه خواهند آمدند...

در اصل این افراد به لحاظ مرام فکری با اصولگرایان یا اصلاح طلبان زاویه دارند و مرام فکری آنان در برخی زمینه‌ها مانند حکومت‌داری و تعریف‌شان از حکومت جمهوری اسلامی و حکومت دینی متفاوت است و بر همین اساس، در زمینه سیاسی هم متفاوت می‌شوند.

از فرصتی هم که در حال حاضر وجود دارد که تصور می‌کنند مردم از همه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به مقدار زیادی بریدند، استفاده می‌کنند و می‌گویند ما نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا هستیم تا رای این قشر از مردم را برای خود کنند...

این ها یک مرام فکری دارند که هم خودشان را جدا کنند و هم چیزی برای عرضه به طور مستقیم ندارند. اصلاح طلبان در سال ۷۶ به صحنه سیاست آمدند، یک حرف جدید برای گفتن عرضه کردند. اینکه محتوای این حرف چه بود و آثارش چه شد را کاری ندارم اما یک حرف جدید در عرصه سیاسی مانند مردم سالاری، آزادی خواهی زدند.

این افراد حرف جدیدی برای عرضه ندارند و مجبور هستند که به روش‌های دیگر مانند افشاگری، ضدیت با فساد، اتهام زنی به شخصیت های مختلف و ... روی می‌آورند تا خودشان را از این طریق در معرض نمایش بگذارند.»

***

واکنش محصولی به ادعای ائتلاف پایداری و شورای ائتلاف

امروز لیست غیررسمی شورای ائتلاف برای تهران که حاصل ائتلاف با پایداری بود به سرلیستی قالیباف و حضور تعدادی از اعضای پایداری منتشر شد که با واکنش صادق محصولی روبرو شد.

به گزارش ایسنا، صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به انتخابات آتی اظهار کرد: اینکه در روند وحدت بین جریان‌های انقلابی نیاز به تنزل و گذشت است کاملا موضوع قابل درکی است ولی وقتی معیار اصلی انتخاب نامزدها برای نمایندگی مجلس اصلح بودن باشد باید توجه کرد افرادی که شائبه تخلف، چه تخلف مالی و چه تخلف‌های دیگر داشته باشند نباید در فهرست نامزدهای نمایندگان مجلس قرار بگیرند.

وی افزود: سرلیست جبهه پایداری در صورت ارائه فهرست مستقل، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی و در صورت وحدت با جبهه انقلابی دیگر، فهرست ارائه شده دو نفر سرلیست خواهد داشت که آقاتهرانی یکی از آنهاست.

دبیرکل جبهه پایداری تاکید کرد: بخاطر اینکه اولین گام در سیاست اعلامی جبهه پایداری برای مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی، اجتناب تخریب همدیگر است بنابراین از پاسخ به تخریب‌های صورت‌گرفته نسبت به جبهه پایداری از سوی بعضی از مدعیان انقلابی خودداری می‌کنیم.

محصولی ادامه داد: جبهه پایداری موضوع وحدت با دیگر نیروهای انقلابی را برپایه شایسته‌سالاری و شاخص‌محوری دنبال کرده و شایعات دروغ سهمیه‌بندی را تکذیب می‌کند. اسامی نامزدهایی که فاقد صلاحیت‌های اولیه برای فهرست جبهه انقلاب هستند در فهرست جبهه پایداری نخواهد بود.

***

یک نکته مهم درباره کورش کمپانی

تسنیم نوشت: «نکته مهم در خصوص بسترهای ظهور شرکت‌هایی مانند کوروش کمپانی، مربوط به رویه وارداتی رانتی  این محصولات و خدمات پس از فروش غیررسمی است. آیفون‌ها براساس رویه رانتی واردات در برابر صادرات خود وارد کشور می‌شوند که ارز آن از محل صادرات برخی محصولات مشخص تأمین می‌شود. عمده این صادرکنندگان تجربه‌ای در زمینه واردات نداشتند.

به‌گفته مقامات مسئول وزارت صمت این مسئله سبب بروز خسارت ارزی برای کشور و خسارت ریالی برای مصرف‌کنندگان شد چرا که قرار بود تنها کالای نو وارد کشور شود اما در عمل شاهد ورود آیفون‌های رفرش و ری‌پک نیز بودیم. نکته دیگری که وجود داشت این بود که هدف از ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15، کاهش نیاز ارزی این حوزه بود اما در عمل شاهد بودیم که به‌علت تبلیغات گسترده و پیش‌فروش آیفون توسط کوروش کمپانی و شرکت‌های مشابه آن واردات آیفون در 10ماهه به یک میلیارد دلار رسید.

در حوزه خدمات پس از فروش نیز شاهد هستیم که در نبود نمایندگی‌های رسمی برند اپل در ایران شرکت‌های دیگری گارانتی و خدمات پس از فروش را به‌عهده می‌گیرند، اتفاقاً کوروش کمپانی نیز کار خود را با تعمیرات آیفون آغاز کرد، همین گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش غیررسمی به بستری برای زیان مصرف‌کنندگان تبدیل شده است چرا که مشاهده شده است پس از مراجعه مصرف‌کننده به شرکت گارانتی، شرکت به‌دلیل رفرش و ری‌پک بودن گوشی از پذیرش آن خودداری کرده است.»

***

آمار واجدین صلاحیت رای اعلام شد

به گزارش تسنیم، در پایان هفته‌ی آینده یعنی 11 اسفندماه 1402 دو انتخابات در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری.

مجلس شورای اسلامی دارای 290 کرسی است که 15 هزار و 220 نفر برای آن رقابت می‌کنند و هم‌چنین 144 نفر برای تصدی 88 کرسی مجلس خبرگان رهبری مورد انتخاب قرار خواهند گرفت. به‌گفته‌ی ستاد انتخابات کشور در انتخابات امسال الزامی بر ممهور شدن شناسنامه‌ی فرد رأی‌دهنده وجود ندارد.

رأی‌دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک پنج‌گانه‌ی گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت در انتخابات مشارکت داشته باشند.

در این‌دوره از انتخابات، 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد 30 میلیون و 945 هزار مرد و 133 نفر و 30 میلیون و 227 هزار و 165 نفر زن هستند. هم‌چنین که 3.5 میلیون رأی اولی در کشور داریم.

***

انتقاد عضو خبرگان از شرط اجتهاد برای عضویت در خبرگان 

محسن اسماعیلی، تنها عضو غیر روحانی مجلس خبرگان رهبری گفتگویی با انصاف‌نیوز داشته که بخش هایی از آن را می‌خوانید:

«-در یک انتخابات استاندارد و مطلوب به همان اندازه که مشارکت موثر است رقابت هم موثر است. در تبیین معنای رقابت و عناصر تشکیل دهنده‌ی آن باید توجه داشته باشیم که تعدد با تنوع فرق می‌کند. تعدد کاندیدا با تنوع کاندیدا یکسان نیست.

انتخاباتی مطلوب است که همه‌ی سلایق در آن نماینده‌ی خودشان را ببینند. کشور ما یک کشور متنوع است و نمی‌دانم چرا برخی تنوع سلیقه‌ها و عقاید را تهدید محسوب می‌کنند، این یک نعمت است. این اختلافات خیلی طبیعی است، ولی تبدیل اختلاف به افتراق طبیعی نیست و کار دشمن است. 

آنچه باید توجه کنیم این است که تنوع در انتخابات به اندازه‌ی تعدد لازم است و هیچکدام جای دیگری را نمی‌گیرد. در مورد مجلس خبرگان ما این مشکل را مضاعف داریم؛ به این خاطر که محدود شده است به کسانیکه به درجه‌ی اجتهاد رسیده‌اند و اینها محدودند در کشور. من فکر می‌کنم مجلس خبرگان باید مجمع نخبگان باشد. مجتهدان رشته‌های مختلف در آن حضور داشته باشند. طبیعتا ما این تعداد مجتهد علوم دینی نداریم که تنوع لازم را به کاندیداهای خبرگان دهد.

 این نکته‌ای نیست که تنها من عرض کنم و خیلی‌ها به این ضرورت واقف شده‌اند. من هم در دوره‌ی قبل این موضوع را مطرح کردم و در تلویزیون هم در تبلیغات انتخاباتی گفتم. مشکل این بود که ما به اندازه کافی کسانی را نداریم که با این فکر همراه باشند.

تغییر این قانون به عهده‌ی خود خبرگان است و طبیعتا خبرگان اگر به این اعتقاد داشته باشند آن آیین نامه‌ی داخلی قابل تغییر است و کار دشواری نیست. تا آنجاییکه من رصد کرده‌ام در این دوره نامزدهایی که به این تحول اعتقاد دارند بیشتر است؛ امیدوارم حضور داشته باشند و بتوانند اثرگذاری کنند تا راه را برای حضور انواع نخبگان در خبرگان باز کنیم.

-متاسفانه یک نگاهی وجود دارد که وقتی صحبت از نظارت بر رهبری به میان می‌آید خیال می‌کنند این تضعیف رهبری است یا این اهانت به رهبری است؛ اصلا چنین نیست. نظارت برای این است که کمک کنیم چشم بینا باشیم و امین مردم باشیم و هرجا ایراد می‌بینیم دلسوزانه مطرح کنیم و برای آن راه‌حل ارائه دهیم.

این وظیفه‌ای است که قانون اساسی به عهده‌ی ما گذاشته است. ولی در خود خبرگان هم کسانی وجود دارند که از اینکه این وظیفه را نام ببرند هم متاسفانه ابا دارند. نباید خیال کنیم که نظارت بر رهبری به معنای تضعیف رهبری است. خود رهبری هم چنین نگاهی ندارند.»

***

مرجعیت رهبران گروههای سیاسی از بین رفته است

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در اعتماد نوشت: « در گذشته، رهبران سياسي در جايگاهي بودند يا قرار مي‌گرفتند كه حرف آنان فصل‌الخطاب بود...

اين پديده از دهه ۹۰ ميلادي قرن بيستم، به علل گوناگون و مهم‌ترين آن شكل‌گيري رسانه‌هاي جديد، به مرور تضعيف گرديد، و اكنون به اوج خود رسيده است، زيرا شبكه‌هاي اجتماعي به گونه‌اي است كه چندان اعتبار و زمينه‌اي براي ظهور و بروز چنين رهبراني باقي نمي‌گذارد. اين شبكه‌ها ميان عنصر محبوبيت و نيز دنبال‌كنندگي (فالوور) با تبعيت فاصله انداخته است. 

به عبارت ديگر از افراد و گروه‌ها قدسيت‌زدايي كرده است. به ويژه آنكه اين شبكه‌ها موجب بالا آمدن چهره‌هايي شده است كه خودشان هم داعيه قدسيت ندارند و يك سلبريتي هستند و نه بيشتر.

اين موضوع در انتخابات ايران به گونه‌اي رقم خورده كه هنوز عده‌اي گمان مي‌كنند كه مراجع سياسي مردم چون گذشته در رفتارشان اثرگذار هستند. با توجه به تجربه گذشته به ويژه انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ و كليد واژه «تكرار مي‌كنم»، اين تصور وجود دارد كه اين گفته‌هاي خاتمي بود كه مردم را به پاي صندوق راي كشاند تا به فرد مورد نظر راي دادند.

واقعيت اين است كه اين اظهارنظر‌ گر‌چه مهم بود، به ويژه و با توجه به نزديكي آرا، حتما در نتيجه نهايي بسيار هم تعيين كننده بود. ولي تصور اينكه مردم فقط منتظر شنيدن چنين دستوري بودند تا به پاي صندوق بيايند، نادرست است.

در واقع اين گفتارهاي رهبران سياسي فقط در صورتي شنيده مي‌شود كه زمينه مناسب آن ابتدا فراهم شده باشد. رهبران سياسي در شرايط كنوني حتي قادر نيستند كه حواريون خود را با دستورات خود همراه كنند، چه رسد به اينكه بخواهند مردم را بسيج كنند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۶۹۲۸۲۱:۰۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۵
تا وقتی که به مسایل و مشکلات، سیاسی نگاه میکنیم هیچ وقت حل نخواهد شد بلکه عمیق تر و غیر قابل حل تر خواهد شد.
ناشناس۳۳۹۶۹۶۷۲۲:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۵
شیوه انتخاب نمایندگان مجلس هم باید تغییر کند و تخصصی شود باید یک کار کارشناسی شود که مجلس به چه تعداد نفرات برای عرصه های مختلف نیاز دارد به همان اندازه افراد از میان انتخاب افراد همان عرصه انتخاب شوند مثلا مجلس به پنج فرد فرهنگی دو فرد در ارتباط با هنر دو‌فرد حقوق دان همینطور تا اخر
ناشناس۳۳۹۷۲۰۷۰۹:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۶
مجلس نهادی دارد به نام مرکز پزوهش ها که افراد متخصص هستند
ناشناس۳۳۹۷۵۲۴۱۶:۳۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۶
مگر شرکت تجاری یا تولیدی هست که چارت سازمانی و آدم های مناسب چارت داشته باشد مجلس ملت باید افرادی باشند که نمایندگی از آحاد ملت بکنند اگر ملت حتی به یک بیسواد هم تمایل داشته باشند باید امکان نمایندگی داشته باشد کارهای تخصصی را متخصیصین می توانند مشورت بدهند
ناشناس۳۳۹۶۹۵۴۲۱:۵۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۵
علت اصلی گرانی امروز دولت نیست گرانی محصول تلاش مشترک برخی غاصبان مس و پتروشیمی و فولاد و خودرو و دلار و سکه است
ناشناس۳۳۹۶۹۷۹۲۲:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۵
این ها از کجا امده اند و از کجا منصوب و حمایت میشوند؟!
راه۳۳۹۷۰۸۶۰۱:۴۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۶
بعضی از اینها رو رفسنجانی به اسم توسعه و بخش خصوصی وارد و منصوب کرده بقیه‌شون هم در دولت شیخ حسن روحانی وارد و صاحب شدن _____ اگه باور نمیکنید از نوبخت و اسحاق و بیژن و نهاوندیان و واعظی و (نعمتی‌نماینده‌اسبق) و الیاس حضرتی بپرسید
ناشناس۳۳۹۶۹۸۱۲۲:۳۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۵
دولت چاپ پول نکند یا انجام دهد مالیات بر دلالی کاذب بگیرد تورم تک رقمی می شود
ناشناس۳۳۹۷۰۱۰۲۳:۲۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۵
در حال آواربرداری هستیم!!! جوابی نداریم
ناشناس۳۳۹۷۱۳۸۰۷:۲۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۶
فعلا که برخی در حال یکدست سازی هستید.‌
ناشناس۳۳۹۷۱۸۴۰۹:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۶
اوار برداري نياز به لودر و بيل مكانيكي دارد ...
ناشناس۳۳۹۷۲۰۸۰۹:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۶
اوار برداری دوستانت تقریبا انجام شده البته به جز یکی دو مورد که باقی مانده ولی باید به سمت ترمیم تورم که زمینه ای هست برویم!!!!
ناشناس۳۳۹۶۹۵۸۲۱:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۵
از جناب درویشیان بازرس ویژه رییس جمهور درخواست میشود پیرو پرونده بابک زنجانی به وضعیت دیگر مفسد اقتصادی و بدهکار کلان بانکی و دلال نفتی پیگیری کنند
ناشناس۳۳۹۶۹۹۱۲۲:۵۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵
آقای محسن اسماعیلی حقا که شاگرد مکتب راستین انقلاب و رهبری هستند. نظرات متعادل و عمیق ایشان متاسفانه مورد توجه و قبول افراطیون نیست. ولی بدانیم که اگر اسلام و تشیع در قلبها رخنه و پیشرفت کرده به دلیل همان مشی و سیره غیر افراط و تفریطی مبتنی بر سیره معصومین (ع) بوده و اگر انقلاب بخواهد ماندگار باشد هم باید بر این روال باشد.
ناشناس۳۳۹۷۱۳۳۰۶:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۶
محسن اسماعیلی راست میگه، باید تنوع وجود داشته باشد تعدد ،تنوع نیست. نمایندگان دیدگاه میرحسین موسوی مهدی کروبی علی کریمی مصی علی نژاد ربع پهلوی ........ باید در مجلس خبرگان حضور داشته باشند تا تنوع به وجود بیاید. اگر نمایندگان دیدگاه منافقین هم باشند، تنوع کامل می شود.
ناشناس۳۳۹۷۴۹۶۱۶:۱۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۶
آقای درویشیان آیا مطمئن هستید که مدیران ضعیف را با مدیران قوی و سالم جایگزین کرده اید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    3. چرا این همه بد اخلاقی؟

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    9. تنوری که هنوز سرد است...

    10. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    11. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    13. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

    14. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

    15. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

    16. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

    17. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

    18. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

    19. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

    20. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

    21. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

    22. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

    23. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

    24. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

    25. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

    آخرین عناوین