تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی/ حداد عادل: قالیباف مورد توافق همه است

  4021208041 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی/ حداد عادل: قالیباف مورد توافق همه است

 

عارف :با حضور در انتخابات نگذاریم خواب براندازان تعبیر شود 

دکتر عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد کرد: صندوق رای در یک انتخابات رقابتی می تواند مبداء تحولات شگرف در جامعه شود و راه برون رفت از شرایط فعلی نیز از این طریق ممکن است. 

عارف نوشته است: در همین فضای حداقلی باید برای اصلاح حکمرانی نقش آفرینی کرد.جریان اصلاحات همیشه معتقد است که صندوق رای در یک انتخابات رقابتی می‌تواند مبدا تحولات شگرف در جامعه شود و راه برون رفت از شرایط فعلی نیز از این طریق ممکن است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: البته جریان اصلاحات یک جریان با تکثر دیدگاه‌ها و ایده های مترقی است که حامیان گفتمان اصلاحات قاعدتا باید به تصمیمات اتخاذ شده توسط مراجع تصمیم‌گیر این جریان احترام بگذارند و از طرفی به دلیل ذات تکثر گرا این جریان سیاسی نباید مانع از ارائه نظرات و ایده ها بعضا متفاوت با مراجع تصمیم گیر این جریان از جمله در موضوع انتخابات شد و طرح نگاه‌های مختلف را نشان از تفرقه و اختلاف ارزیابی کرد که چه بسا فرصت بیان نظرات مطمئنا به قوام و استحکام بدنه جریان اصلاحات منجر خواهد شد.

وی نوشته است: از این رو به نظر می‌رسد مردم فهمیم ایران مطمئنا با حضور خود بهترین تصمیم را در آوردگاه انتخابات اتخاذ خواهند کرد و اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم جریان‌هایی که به دنبال تغییر جمهوری اسلامی و یکدست‌سازی هستند یا خواب جریان‌های برانداز تعبیر شود که بی‌تردید حضور در این عرصه تاثیرگذار به اشکال مختلف می‌تواند موثر واقع شود .به امید فردای بهتر برای ایران عزیزمان.

***

سابقه رأی فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی ثبت احوال ثبت می‌شود

هاشم کارگر، رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به قانون جدید انتخابات، گفت: شناسنامه رأی‌دهندگان ممهور به مهر انتخابات نمی‌شود اما سابقه رأی‌ فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود همچنین برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در کشور در روز انتخابات (۱۱ اسفند) فعال است.

وی تاکید کرد: در حین برگزاری انتخابات احراز هویت رأی دهندگان با سرعت انجام می شود و اصالت آنها تایید می شود تا رأی دهندگان بتوانند به راحتی و با اطمینان در انتخابات مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان ثبت احوال گفت: در روز انتخابات تمام ادارات ثبت احوال در سراسر کشور فعال است تا اگر اشکالی در مدارک هویتی افراد باشد یا حتی نیاز به تعویض مدرک هویتی باشد، سریع اقدام شود.

رییس سازمان ثبت احوال در توضیح استفاده از دیگر مدارک هویتی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات پیش‌رو گفت: در قانون جدید انتخابات، علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، برخی از مدارک هویتی دیگر مثل گواهینامه رانندگی هم مورد قبول واقع شده است، البته افرادی که با مدارکی به جز کارت ملی و شناسنامه به صندوق رأی مراجعه می‌کنند هم همچون دیگران احراز هویت می‌شوند و سپس قادر به رأی دادن خواهند بود.

***

قالیباف مورد توافق همه است

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) در نشست خبری گفت: ما یک دعوت عمومی کرده و سازوکارمان برای فهرست را توضیح دادیم و با تمامی 1200 نفر مصاحبه داشتیم و بر حسب تخصص‌های این داوطلبان، افراد متخصص رشته خودشان با آنها مصاحبه کرده و امتیاز می‌دادند. 250 نفر از دل این 1200 نفر بیرون آمدند و در گام دوم، با این 250 نفر مصاحبه طولانی‌تر و تخصصی -سیاسی کردیم و از این 250 نفر به 90 نفر رسیدیم.

وی افزود: این 90 نفر در شورای انتخاب به 40 نفر رسید و سرانجام 20 نفر را انتخاب کردیم. بخشی از 10 نفر دیگر به دوستان ما در جبهه پایداری واگذار شده بود و منتظر نظر آن‌ها بودیم و 2 نفر هم باید در شهرری و اسلامشهر می‌آمدند و آقای قالیباف مورد اتفاق همه بودند.

 حداد عادل افزود: ما 20 نفر را از اواخر هفته گذشته نهایی کردیم و چند روز صرف نهایی کردن فهرست شد و دوستان پایداری 8 نفر را به ما اعلام کردند و بالاخره این فهرست به این کیفیت منتشر شد که ترکیبی از نامزدهای ما و 8 نفر از آقایان پایداری است و دو نفر هم از شهرری و اسلامشهر است.

وی در ادامه تاکید کرد: خط قرمز ما در انتخاب افراد، یکی مخالف دولت نبودن است؛ یعنی ما دولت آقای رییسی را از خودمان می‌دانیم و پشتیبانی از این دولت را وظیفه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند؛ در عین اینکه نقد و بررسی در لوایح وظیفه مجلس است ولی مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد و بلکه مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد.

بیشتر بخوانید:

خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است

***

اصل و فرع انتخابات کدام است؟
محسن پیرهادی در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، رقابت‌های درونی پررنگ‌تر می‌شود که طبیعی هم هست، اما باید دقت کرد رقابت اصلی فراموش نشود. رقابت اصلی در انتخابات یازدهم اسفندماه و در حقیقت دوگانه حقیقی، دوگانه امید-ناامیدی و مشارکت-عدم مشارکت است. امید به آینده و دلسوزی هر فرد برای سرنوشت خود، سایر شهروندان و مردم، منطقا تبلوری جز مشارکت در عرصه انتخابات ندارند.

اما باید تلاش کرد که با پررنگ شدن رقابت‌ها و فضاهای دوقطبی و چندقطبی، غیرازاینکه دوگانه و رقابت اصلی فراموش نشود، مؤلفه عدالت و ارزش‌های اخلاقی نیز خدشه‌دار نشود. گاهی حس می‌شود آداب رقابت از جانب افراد مشهور و پرسابقه نیز رعایت نمی‌شود و این تبعیض، اعتماد و حسن شهرتی که طی سال‌ها کسب شده را در معرض خدشه و خطر قرار می‌دهد. این بزنگاه‌هاست که جوهره و حقیقت وجودی هر فرد و جریان را عیان می‌کند.

دو. تنوع حضور جریان‌های مختلف، موجب تقویت مشارکت است و هرچه رقابت افراد در حوزه‌های کوچک و رقابت فهرست‌ها در حوزه‌های بزرگ، گرم‌تر و بیشتر شود، کفه رقابت و دوگانه اصلی به سود مردم، سنگین‌تر خواهد شد. باید از تنوع آرا و سلایق حمایت کرد و به سمت شفاف شدن مواضع افراد و گروه‌ها حرکت کرد. در جامعه، تنوع سلایق و تکثر آرا وجود دارد و نامزدهای مجلس هم اگر بخواهند جامعه را نمایندگی کنند ناگزیر از تنوع‌اند... باید دقت کرد که اصالت با مشارکت است و نه هیچ‌چیز دیگر. اصالت نه با پیروزی یک جریان خاص است و نه حتی با وحدت میان احزاب.

از همین روست که نمی‌توان با چوب وحدت، مشارکت را زد و اقدام ضدمشارکت انجام داد. مستمسک کردن مقدسات و گره زدن فهرست‌ها به ارکان و مقامات عالی نظام هم، اخلاق‌مدارانه نیست و آویزان شدن یک فهرست از یک امر مقدس، خلاف مصالح عمومی و فدا کردن اصول برای فروع است.

***

رقیب اصلی ما، فهرست ائتلاف است

اسماعیل دوستی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو لیست صدای ملت در گفت‌وگو با صبح نو اظهار کرد: «برای تقویت نظام و اینکه سبد رأی جمهوری اسلامی در این انتخابات بیشتر شود، به میدان انتخابات آمده‌ایم.» 

وی با بیان اینکه هدف اصلی مشارکت  و جذب آرا بر اساس شناخت مردم از ما است، ادامه داد: «تهیه لیست آقای مطهری هم بر همین اساس بود. وضعیت آرایش سیاسی جبهه‌ها در آستانه انتخابات را خوب می‌بینم. پیش‌بینی‌هایی که قبلا می‌شد، خیلی امیدوار کننده نبود.»

وی افزود: «لیست صدای ملت تکمیل شده است و تغییری نخواهد کرد. لیست ما ترکیبی از اصول‌گرایان معتدل و اصلاح‌طلب است. یک لیست ترکیبی از اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان معتدل هستیم و رقیب ما ائتلاف اصول‌گرایان است.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «در حال حاضر یک دوئل بین ائتلاف اصول‌گرایان و صدای ملت وجود دارد و باید ببینیم در روز رأی‌گیری چه اتفاقی می‌افتد.»

***

فراکسیون اقلیت قوی، در راه است؟
 
روزنامه فرهیختگان نوشت:در چندروز اخیر اگرچه لیست‌های انتخاباتی در تهران و حواشی‌ پس از آن در صدر اخبار سیاسی کشور قرار گرفت، اما با نگاهی به فیلم‌هایی که این روزها از حال‌و‌هوای انتخاباتی بعضی ستادها در شهرستان‌ها منتشر شده و جمعیتی که در این ستادهای انتخاباتی حاضر شدند، می‌توان گفت حداقل برخی شهرها در موعد تبلیغات نامزدها شور و شوق انتخاباتی پیدا کرده‌اند. البته حضور داوطلبان از احزاب مختلف در شکل‌گیری این رقابت و ایجاد شور و شوق انتخاباتی تاثیر قابل توجهی دارد. اصلاح‌طلبان معتدل، از همان روزهای آغاز فضای انتخاباتی این موضوع را مطرح می‌کردند که تمرکز آنها روی ارائه لیست و ورود به کارزار انتخاباتی در شهرستان‌ها خواهد بود. حالا و در کمتر از یک هفته مانده تا انتخابات علی‌رغم اینکه اصلاح‌طلبان تنها به حمایت ضمنی از لیست صدای ملت مطهری اکتفا کردند اما لیست‌هایی از نامزدهای مورد حمایت خود در شهرستان‌ها منتشر کرده‌اند. از همین‌رو به نظر می‌رسد فضای رقابتی در برخی از شهرهای بزرگ داغ‌تر از پایتخت باشد و برای کرسی‌های غیرتهرانی مجلس یازدهم حساب ویژه‌ای باز شده‌ است.

 ارائه لیست اصلاح‌طلبان معتدل در شهرها در شرایطی اتفاق افتاد که جبهه پیش از این اعلام کرده بود که از نامزدی نه در تهران و نه شهرستان‌ها حمایت نخواهد کرد.

اما احزاب اصلاح‌طلب معتدل هر یک مجزا لیستی منتشر کردند. این امر در ادامه بیانیه، روزنه‌گشایی و دفاع آنها از مشارکت در انتخابات و مخالفت با تحریم تعریف می‌شود. اصلاح‌طلبان معتدل البته تلاش کردند تا سطح‌ تنش‌ها و اختلافات با جبهه اصلاحات را کنترل کنند. برهمین مبنا نیز احزاب اصلاح‌طلب مثل اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران هر یک لیست مجزایی منتشر کردند که البته اسامی بیشتر آنها با یکدیگر مشترک است. برمبنای کسب اطلاعی که خبرنگار «فرهیختگان» داشته این امر از آن جهت صورت گرفته که اگر این احزاب با یکدیگر ائتلاف می‌کردند به معنای تشکیل ائتلاف تازه‌ و جدیدی مجزای از جبهه بود، از این جهت هریک از احزاب اصلاح‌طلب لیست مجزایی منتشر کردند.

 اصلاح‌طلبان این‌طور برنامه‌ریزی کردند که حتی اگر به تعداد اندک هم شده کرسی‌هایی در مجلس تصاحب کنند و کمیسیون اقلیتی‌ در مجلس دوازدهم شکل بدهند تا مجلس یکدستی شکل نگیرد و در تصویب و رای دادن به طرح‌ها، طیف اقلیت مجلس بتوانند تعیین‌کننده باشند. علاوه‌براین فضای رقابت انتخاباتی از درون جبهه اصولگرایی به رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان که عموما دو نگاه متفاوت دارند، تبدیل خواهد شد و هر نامزد می‌تواند طیف مورد حمایت را با خود همراه کند.

 

***

دلیل ردصلاحیت روحانی از نگاه واعظی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که روند مشارکت مردم در انتخابات را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: اعتقادمان بر این است که برای تحول در کشور، اصلاح و تغییر هیچ راهی غیر از مشارکت بالای مردم وجود ندارد. مشارکت بالای مردم، مشارکت در امور سرنوشت خودشان است. از طرف دیگر شورای نگهبان، وزارت کشور، دولت و همه این‌ها باید زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم به آینده‌شان امیدوار باشند و بدانند که اگر رأی دهند و بیایند، صندوق رأی می‌تواند همه مسائل را حل کنند.

واعظی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان چیست، گفت: به نظر من خیلی اتفاق عجیبی است، در مجلس خبرگانی که از حالا معلوم است اکثریت آنها یک تفکر را دارند، سه تا چهار تفکر غیر از خودشان را هم نپذیرفتند. قطعا آقای روحانی را به خاطر صلاحیت علمی و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و حرف‌های سیاسی که حرف‌های مردم است، رد کردند.

***

انتخابات را مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم

منوچهر متکی، سر لیست انتخاباتی شورای وحدت گفت: ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام(ره) همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم. 

منوچهر متکی در نشست خبری که با حضور کاندیداهای شورای وحدت در تهران برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اسم شما در ۴ لیست انتخاباتی وجود دارد، در حالی که سخنگوی شورای وحدت هستید؟ گفت: در هیأت عالی شورای وحدت مطرح شد که نامزدهای شورای وحدت می‌توانند در فهرست‌های دیگر هم باشند و ممانعتی از این حیث برای ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خودمان را به امر کشورداری و حکمرانی بیان می‌کنیم، افزود: ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند عبور کردیم و به‌دنبال دردآشنایانی گشتیم که با تخصص، تعهد و شناخت مسائل کشور می‌توانند راهکار ارائه دهند.

***

تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما درباره میزان مشارکت در انتخابات
تازه ترین نظرسنجی صداوسیما که روز گذشته 7 اسفند در سراسر کشور انجام شده حکایت از روند روبه رشد مشارکت در انتخابات را دارد.
 
به گزارش فارس در این نظرسنجی 41.5 درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. 29.5 درصد مردد هستند و هنوز تصمیم نگرفته اند و 29 درصد هم اعلام کرده اند که قطعا در انتخابات شرکت نمی کنند. در میان مرددین، 16.3 اعلام کرده اند که احتمالا رای می دهند، 9.1 هنوز تصمیم نگرفته اند و 4.1 هم گفته اند که احتمالا شرکت نمی کنند.

گفتنی است با نگاهی به میزان مشارکت در ادوار مختلف مجلس بیشترین آن مربوط به دوره پنجم انتخابات با مشارکت ۷۱.۱ درصدی اختصاص داشت اما انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی کمترین میزان مشارکت را با 42.57 به نام خود ثبت کرد. در آخرین مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم میزان مشارکت 48.8 بوده است.

***

دومین رکورد رشد اقتصادی ۶ درصدی دو سال اخیر ثبت شد

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اشاره آمارهای حوزه اقتصادی تاکید کرد: یکی از معضلات اقتصاد کشور قبل از دولت سیزدهم، رشدهای اقتصادی منفی و ناپایدار در کنار وضعیت نگران کننده و بحرانی متغیرهای اسمی مانند رشد نقدینگی، رشد بدهی‌های دولت و... بود.

سید احسان خاندوزی با مقایسه رشد ۹ ماهه امسال با سال‌های گذشته گفت: در ۹ ماهه امسال دومین رکورد دولت سیزدهم در رشد اقتصادی مثبت ۶ از سال ۱۳۹۶ به بعد شکسته شد.

خاندوزی در ادامه با اشاره به آخرین گزارش مرکز آمار در خصوص وضعیت بخش حقیقی اقتصاد در پاییز امسال گفت: رشد اقتصادی در پاییز امسال با ثبت عدد ۵.۱ درصد با نفت و ۲.۵ درصد بدون احتساب نفت، ادامه دهنده روند مثبت رشد در فصول گذشته بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۹۴۰۶۲۰:۴۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۸
فقط سردار قالیباف ساه زیست
ناشناس۳۳۹۹۵۳۴۰۰:۱۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
عارف :با حضور در انتخابات نگذاریم خواب براندازان تعبیر شود .ایشان خودش و خاتمی و آذر منصور تا قبل از انتخابات نظام به براندازی تهدید کردند که اگر قانون عفاف و حجاب را اجرا کنید....
محمود۳۳۹۹۶۲۳۰۶:۴۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
این عارف با چه رویی حرف می زنه ، به رسایی رای بدم خاصیت ش بیشتره تا امثال عارف راحت طلب
ناشناس۳۳۹۹۶۴۳۰۷:۱۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
عارف غیر مستقیم پالس به مردم برای براندازی داده
ناشناس۳۳۹۹۶۹۱۰۸:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
عارف را به جهت تشویش و تهدید افکار عمومی ، احضار و او را به دادگاه بفرستید
ناشناس۳۳۹۹۴۰۷۲۰:۴۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۸
اصلاح طلبان نامزد دارند اما رای ندارند.
معلم۳۳۹۹۵۹۶۰۲:۴۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
ترامپ توانست با خروج از برجام وجنگ ظالمانه اقتصادی تمام سختی های حاصل از انرا به گردن روحانی و اصلاح طلبان بیاندازد و از این طریق با فریب افکار عمومی اصلاح طلبان را از صحنه سیاسی ایران حذف کند.
ناشناس۳۳۹۹۸۶۳۱۰:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
لطفا کار خودتان در بیراهه بردن کشور را به گردن دیگران نیاندازید و سهم ترامپ را هم بزرگ نفرمایید
ناشناس۳۳۹۹۸۸۲۱۰:۵۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
حضور اصلاح طلبان در قدرت به نفع آمریکا و اسرائیل است این گفته خود آن هاست و در انتخابات گذشته هم رسانه های فارسی زبان بیگانه از اصلاح طلبان حمایت کرده اند. ترامپ برای چه باید به ضرر خودش کار کند؟؟
ناشناس۳۳۹۹۸۲۲۱۰:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اصلاح طلب های شاخص رد صلاحیت شدن
ناشناس۳۳۹۹۴۱۲۲۰:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۸
انتخابات کاملا رقابتی است لیست پیروز را مردم انتخاب می کنند.
ناشناس۳۳۹۹۶۵۰۰۷:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
دولت اگر قصد دارد خدمات دولتی و یا خودرو را باز گرانتر کند در همین دو سه روز قبل از انتخابات انجام دهد .
ناشناس۳۳۹۹۵۱۶۲۳:۲۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۸
برای ایجاد تحول مثبت
ناشناس۳۳۹۹۵۳۳۰۰:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
در آخرین مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم میزان مشارکت 48.8 بوده است!!!!!!!!
عمران۳۳۹۹۵۹۵۰۲:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۹
بله نفر دوم آرای باطله بوده
ناشناس۳۳۹۹۵۴۸۰۰:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
بنده با نقد علمی نظر آقای روحانی در مورد صلح امام حسن (ع) می گویم او صلاحیت علمی ندارد.
ناشناس۳۳۹۹۷۳۴۰۹:۰۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۹
امام حسن (ع) به خاطر خیانت فرماندهانش مجبور شد جهاد را ترک کند.
ناشناس۳۳۹۹۷۴۵۰۹:۱۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۹
بنده با نقد عملکرد پسر آقای قالیباف در ماجراهای ترکیه و کانادا می گویم او تعهد ندارد.
ناشناس۳۳۹۹۸۶۴۱۰:۴۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چه ربطی داشت
ناشناس۳۳۹۹۵۶۴۰۰:۳۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
حداد عادل: خط قرمز ما در انتخاب افراد، یکی مخالف دولت نبودن است؛ یعنی ما دولت آقای رییسی را از خودمان می‌دانیم و پشتیبانی از این دولت را وظیفه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند؛ خیلی جالب است، آنوقت همین آقا میگوید که از تمام عقاید و افکار و ... در تشکل ما هستند. معنی حرفش اینست که عده ای را جمع کرده اند که برای تصویب لوایح دولت به مجلس بروند.
حمید۳۳۹۹۶۲۵۰۶:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
سلام کدام همه را می فرمایند؟!
ناشناس۳۳۹۹۶۵۲۰۷:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
خیلی جالبه که هیچ کدام از نامزدها هیچ راهکاری برای مشارکت مردم ندارند و صرفا میخوان رای بیشتر بشه واقعا این کار جالبه ؟
ناشناس۳۳۹۹۶۶۳۰۷:۴۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
قالیباف مورد توافق شماهاست.
علی۳۳۹۹۷۳۲۰۹:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
آنچه که پشتوانه قوی برای جمهوری اسلامی در شرایط سخت فعلی است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هست همه باید کمک کنند این اتفاق بیافتد چرا که بقول سردار شهید سلیمانی ایران حرم هست و اگر این حرم حفظ شد دیگر حرمها باقی خواهند ماند ضمن اینکه برای مجاب کردن مردم مردد به شرکت در انتخابات باید بصورت منصفانه هم دستاوردها و پیشرفتها را بیان کرد و هم عدم موفقیت ها و نارسائی ها و سوء مدیریتها را چون اینگونه بیان کردن منصفانه بیشتر در دل و جان افراد می نشیند
sina۳۳۹۹۷۹۶۰۹:۴۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
جناب حداد عادل منظورشون اینه که یعنی قالیباف از الان خودشو رییس مجلس آینده میتونه ببینه!!!!
ناشناس۳۳۹۹۷۹۹۰۹:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
این همه کیا هستن بگین ماهم بدونیم
ناشناس۳۳۹۹۸۲۷۱۰:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
عارف خودش بزرگترین فرصت سوز و عامل نا امیدی مردم از اصلاح طلبان هست پسرش هم که ژن برتر
y f۳۳۹۹۸۴۷۱۰:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
به نظرم تا دیر نشده بعضی از اصول گرایان و تمامی اصلاح طلبها !!! باید انصراف دهند .
ناشناس۳۳۹۹۸۶۶۱۰:۴۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اصلاح طلب یعنی آشوب و تحریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  3. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  4. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  5. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

  6. آذری جهرمی سخنان رئیسی را تحریف کرد + فیلم

  7. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  8. انتشار پیام مهم و معنادار نسرین به نیکا شاکرمی/ آتش چرا در شب مرگ نیکا او را از خانه بیرون کرده بود؟!

  9. ماجرای خرابکاری اسرائیل در اصفهان چه بود؟/ توضیح «خرازی» درباره ظرفیت تولید بمب اتم توسط ایران

  10. درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری

  11. فیلمی تکان‌دهنده از تیراندازی مرگ‌بار در عروسی/ جشن به عزا تبدیل شد

  12. بانک مرکزی پاسخ ادعای «همتی» را داد

  13. چرا صهیونیست ها چشم دیدن الجزیره را ندارند؟!

  14. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  15. اینکه می‌گویند بچه نیاورید اشتباه است/ فرزند نمی‌آورند چون نگهداری سگ و گربه راحت‌تر است

  16. چه کسی صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد؟/ پاسخی به ادعای عجیب «زیباکلام»

  17. علی‌رغم اعلام قبلی، ترکیه اجازه صادرات کالا به اسرائیل را داد

  18. انتقاد نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش: «ساسی‌مانکن» از دفاتر پرورشی شما موثرتره!

  19. تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  21. تنوری که هنوز سرد است...

  22. ایثارگران را بدنام نکنید !

  23. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    3. چرا این همه بد اخلاقی؟

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    9. تنوری که هنوز سرد است...

    10. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    11. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    13. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

    14. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

    15. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

    16. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

    17. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

    18. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

    19. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

    20. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

    21. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

    22. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

    23. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

    24. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

    25. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

    آخرین عناوین