به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی در دیداری که با جمعی از هنرمندان در مرکز همایشهای سازمان صداوسیما داشت، هنرمندان را صاحبان اصلی رسانه ملی دانست و گفت: هنرمندان متعهد سالهای سال است که در خدمت مردماند، دست به آفرینش هنری میزنند، فرهنگ میسازند و با عشق و علاقه به مردم از هیچ تلاشی برای خلق آثار ماندگار دریغ نمیکنند.
وی به اقتضائات رسانهای در زیستبوم جدید که با تغییرات تکنولوژیک روزآمد روبهروست اشاره کرد و گفت: ناگزیر به فهم و درک زیستبوم جدید هستیم؛ و واقفیم ذائقه فرهنگی و مصرف رسانهای درطول زمان از نسلی به نسل دیگر در حال تغییر است.
جبلی با اشاره به دو سرفصل هویت محوری و عدالت گستری در دوره تحول صدا و سیما، به نتایج نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون میزان تمایل مردم به تولید و تماشای مجموعههای نمایشی در فضای روستا اشاره کرد و گفت: 63 درصد مخاطبان رسانه ملی اعلام کردهاند که تاکنون شهر و استان خودشان را در مجموعههای تلویزیونی صداوسیما ندیدهاند؛ 78.9 درصد این پاسخگویان نیز گفتهاند علاقهمند به تماشای مجموعههای نمایشی هستند که در روستاها تولید شود.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است در آثار نمایشی هرچقدر بیشتر به فرهنگها، خردهفرهنگها و آداب و رسوم مختلف و متنوع کشورمان بپردازیم، جامعه بیشتر استقبال کرده است.
رئیس رسانه ملی به برنامهریزی و تلاش گسترده برای تقویت روز افزون مرجعیت رسانه ملی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پیگیری مستمر برای پیشبرد مجموعههای نمایشی و تمرکز در پی احیای جایگاه ژورنالیستی رسانه ملی هستیم. وی راه اندازی 200 کانال تلویزیونی در انتخابات اخیر و تهیه و پخش برنامههای چالشی مختلف برای تبیین دیدگاههای مختلف را از جمله مصادیق احیای نقش رسانگی صدا و سیما دانست و بر استمرار این سیاست تاکید کرد.
جبلی افزود در دوره تحولی جدید با هدف تنوع بخشی به تولیدات و عمل به دو سرفصل هویت محوری و عدالت گستری 12 کارگروه تخصصی محتوایی فعال شده است تا در برخی گونههای موضوعی و یا برنامه سازی دچار تورم تولیدات و در دیگری دچار خلأ و کمتوجهی نشویم.
وی خطاب به هنرمندان حاضر در این نشست تاکید کرد که مرجعیت رسانه ملی حفظ و تقویت خواهد شد. رئیس رسانه ملی با اشاره به خیل افراد هنرمند و جوانان توانمند و مستعد در نقاط مختلف کشور تاکید کرد رسانه ملی هیچگاه دچار محدودیت و بن بست نخواهد شد.
وی با اشاره به نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات گفت: پاییز سال گذشته میزان مخاطب رسانه ملی نسبت به تابستان، شش درصد و در زمستان نسبت به پاییز پنج درصد رشد داشت. همچنین هفته اول سال نو و در ایام نوروز میزان مخاطبانمان هشت درصد بیش از سال گذشته بود و این یافتهها امید بخش و حاکی از آن است که به یاری خدا و با تلاش مضاعف تحولی که پرچمش را رسانه ملی برافراشته است به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: توجه به هویت فرهنگی، دینی و اجتماعی مردم و عدالتگستری به معنای آنکه همه مردم خودشان را در تلویزیون ببینند شعار محوری تحول رسانه ملی است و معتقدیم میتوانیم با کمک شما دوران جدیدی خلق کنیم.