تعداد فروشگاههای اینترنتی لباس، مدام درحال گسترش است. بههرحال خریدهای اینترنتی هم مزایای خاص خود را دارد. مثلا اینکه مجبور نیستید ساعتهای زیادی از روز را در شلوغی خستهکننده بازار سرگردان باشید، مغازه به مغازه بهدنبال کالایی باشید که نمونهای از آن را بر تن دوست و آشناهایتان دیدهاید یا اینکه در اتاق پرو تنگ و تاریک فروشگاهها لباس تعویض کنید.
بااینحال، خریدهای اینترنتی در کنار همه مزایایی که دارند، دردسرآور هم هستند. مثلا وقتی بسته پستی به دستتان میرسد و آن را باز میکنید، با لباسی مواجه میشوید که خیلی از بزرگتر از اندام شماست یا جنس آن، اصلا چیزی نیست که فکر میکردید. بهنظر شما چه کنیم تا با این غافلگیریهای وحشتناک روبهرو نشویم؟
نکته اول، معیارهای اندازه گیری را بشناسید و جدول اندازه ها را بررسی کنید
شاید این نکته را نمیدانستید اما همه برندها و تولیدیها از اندازهگیری یکسان تبعیت نمیکنند. حتی ممکن است لباسهایی که در یک سری تولید میشوند، با لباسهای سری قبلی ازلحاظ اندازه متفاوت باشند.
حالا این اختلاف اندازه، ممکن است در حد یک یا 2 سانتیمتر باشد. شاید این موضوع در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشد اما وقت لباس را میپوشید، متوجه میشوید که همین جزئیات، چه تاثیر عمیقی بر جلوه لباس و اندامتان دارد.
شاید بیان این نکته، خیلی پیشپاافتاده بهنظر برسد اما سعی کنید حتما یک اندازهگیری دقیق از دور قفسه سینه، کمر، پایینتر از کمر، قد کلی لباس و قد آستینها داشته باشید و با جدول راهنمایی که فروشنده از اندازه لباسها در اختیار شما قرار میدهد، مطابقت دهید.
نکته دوم، جنس لباس ها را بشناسید
هیچ اتفاقی ناراحتکنندهتر از این نیست که بعداز مدتها، سفارشی که ذوق رسیدن آن را داشتید، به دستتان برسد اما وقتی آن را لمس میکنید، با جنسی که اصلا انتظار آن را ندارید، مواجه شوید. ازآنجاییکه در خریدهای اینترنتی، امکان لمس فیزیکی اجناس را ندارید، بهتر است اطلاعاتتان را نسبت به تنوع پارچهها افزایش دهید.
بدین منظور، کمد لباستان را زیرورو کنید و جنس لباسهایی را که با پوشیدن آنها حس خفگی به شما دست میدهد، پوستتان خارش میگیرد یا بهشکلهای دیگری نسبت به آن حساسیت دارید، بشناسید تا خریدهای مشابه آنها نداشته باشید.
نکته سوم، در برخورد با محصولی که به دست تان می رسد، منعطف باشید
تصاویری که شما از لباسها در صفحات مجازی میبینید، ممکن است کمی تیرهتر یا روشنتر از خود واقعی آن باشند. بنابراین، وقتی بسته را باز میکنید، از این تفاوت جزئی دلگیر نشوید. بههرحال دوربینها قادر نیستند رنگها را دقیقا عین خودشان تصویربرداری کنند. ازطرفدیگر، برخی فروشگاهها ممکن است برای باکیفیت بهنظررسیدن عکسها، از جلوههای رنگی مختلفی هنگام عکاسی بهره ببرند.
نکته چهارم، به سلیقه ها احترام بگذارید
قصد خرید اینترنتی برای چه شخصی را دارید؟ مسلما وقتی میخواهید برای خودتان خرید کنید، حسابی وبگردی میکنید و صفحات مجازی را یکی پساز دیگری بالا و پایین میروید تا در نهایت، به آن چیزی که باب میلتان است، دست یابید.
اگر برای شخص دیگری خرید میکنید، باز هم به سلیقه او توجه زیادی داشته باشید تا پولی که خرج کردهاید، نیازهای او را پاسخ داده باشد. از علایق او پرسوجو کنید، به سبک لباسهایی که میپوشد، توجه داشته باشید و همچنین اندازه تقریبی لباسهای او را به ذهنتان بسپارید تا هنگام انتخاب، با چالشهای کمتری مواجه شوید.
نکته پنجم، تجربیات شخصی سایر مشتریان را بخوانید
خرید آنلاین، ممکن است یک تجربه مفید، خندهدار و حتی شکستآمیزی باشد. باایناوصاف، خواندن نظرات مشتریان سابق را حتما در دستور کار خود قرار دهید. سایتهای شناختهشدهای که درزمینه فروش لباس فعالیت میکنند، مشتریان متعددی دارند. به احتمال زیاد، افراد زیادی قبلاز شما کالای مورد علاقهتان را پسندیدند، خریدند و نظر خود را درباره آن ثبت کردند.
با خواندن نظرات متفاوت مشتریان، علاوهبر اینکه با نقاط قوت و ضعف لباس آشنا میشوید، میتوانید نسبت به اعتبار برند و تلاش او برای جلبرضایت مشتری، اعتماد بیشتری داشته باشید تا در آینده، با مشکلی مواجه نشوید.
نکته ششم، امکان مرجوع لباس را در نظر داشته باشید
اصلا ماهیت خرید آنلاین همین است. اینکه شما قصد سفارش و خرید کالایی را دارید که با وجود همه دقت عملها و احتیاطورزیها، باز هم ممکن است آن چیزی نباشد که تصور میکردید. فرقی ندارد که نارضایتی شما از چیست؟ رنگ؟ اندازه؟ مدل؟ یا جنس؟ بههرحال باید بهسراغ فروشگاههایی بروید که امکان بازگشت کالا و خرید مجدد را فراهم کرده باشند.
نکته مهم دیگری که دراینباره باید مد نظر داشته باشید، شرایطی است که فروشگاهها برای ارجاع کالا تعیین کردهاند. مثلا در چه بازه زمانی، قابلیت برگشت کالا را دارید؟ آیا برای این اقدام باید هزینهای هم بپردازید یا رایگان است؟ آگاهی از این مسائل، به شما کمک میکند تا دچار مشکلات بعدی نشوید.
نکته هفتم، قیمت ها را مقایسه کنید
شاید این حرف را از زبان برخی افراد شنیده باشید که فروشگاههای اینترنتی، بهدلیل عدم پرداخت اجاره مغازه یا هزینه مصرف انرژی، قیمتهای بهصرفهتری را برای فروش کالاهای خود در نظر گرفتهاند اما بااینحال برای اینکه خرید اقتصادیتری داشته باشید، به سایتهای مختلف هم سر بزنید تا با مقایسه قیمتها، بتوانید خرید رضایتبخشی را رقم بزنید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که اعتبار یک فروشگاه، مهمتر از تعرفههای آن است.
دیجی کالا، مقصد امن خرید اینترنتی لباس
دیجی کالا، بزرگترین فروشگاه اینترنتی و خردهفروشی آنلاین کشور است که بیش از 4.5میلیون کالای مختلف توسط دهها هزار فروشنده بهصورت روزانه در آن عرضه میشود. از امکان خرید لباس گرفته تا کفش، طلا و جواهرات، لوازم الکترونیکی و انواعواقسام اکسسوریها مانند کیف، کمربند، ساعت و عطر.
دیجی کالا، همان مرجع معتبر و شناختهشدهای است که با لبخندی ازسر شگفتی وارد آن میشوید و با لبخندی ازسر رضایت خرید، آن را ترک میکنید تا دفعات بعدی، بازم هم به آن مراجعه کنید و حس خوب خرید کالایی که همهرقم مورد تاییدتان است، بارها و بارها تکرار شود.
جمعبندی
در دهه گذشته، پیشرفت فناوری و انتشار گسترده اینترنت، خرید آنلاین را به یک روش محبوب برای تهیه ملزومات تبدیل کرد. یکی از محصولاتی که بهوفور در وبسایتها و شبکههای اجتماعی مختلف بهفروش میرسد، لباس است. خرید آنلاین لباس، از مرجع معتبری مانند دیجی کالا، مزایایی مانند وسعت انتخاب، قیمت رقابتی، مقایسه محصولات، امکان مشاهده بازخوردهای مشتریان و قابلیت ارجاع کالا را دارد.