برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است

  4030203106

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه برخی رشته‌های پزشکی در حال حذف شدن است، گفت: متاسفانه در رشته‌هایی مانند جراحی کودک، طب اورژانس و بیهوشی با مشکل جذب دانشجو روبه رو هستم.

 برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است

 به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دیدبان پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به زیرساخت‌های حوزه درمان و تکمیل پروژه‌های عقب مانده این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان قزوین توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان قزوین انجام شد، تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۴۲ پروژه درمانی در استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده و دو طرح نیز به طور موقت تحویل داده شده است.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ۶۰ پروژه در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین پروژه‌های حوزه درمان در استان قزوین مربوط به ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم این بیمارستان تنها ۹ درصد پیشرفت داشت اما امروز ساخت این بیمارستان تا به امروز ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

وی جابجایی بیمارستان اعصاب و روان استان را نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان دانست و عنوان کرد: این پروژه در فضای دانشگاه سابق غزالی با ۱۵۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید.

دیدبان بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور کمبود پزشک در برخی‌های تخصصی است و کمتر کسی در برخی حوزه‌ها مثل جراحی کودکان به تحصیل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های پزشکی در حال حذف شدن است، ادامه داد: متأسفانه کسی از رشته تخصصی طب اورژانس و بیهوشی استقبال نمی‌کند و در رشته‌هایی همچون رشته بیهوشی ورود بسیار کمی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با این روند در سالهای دیگر در برخی رشته‌های تخصصی با مشکل روبرو خواهیم بود، ادامه داد: حقوق پایین این رشته‌های تخصصی و پرداخت دیر به دیر کارانه‌های تأمین اجتماعی در کاهش استقبال از این رشته‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی از راه اندازی دانشکده داروسازی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد و بیان کرد: بدون شک با راه اندازی این دانشکده شاهد ساخت یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور با ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی خواهیم بود.

دیدبان در پایان با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین بویین زهرا گفت: در این بیمارستان پزشک متخصص وجود دارد اما در برخی ایام شاهد مراجعه بیشتر و در نهایت انتظار بیشتر مردم برای رسیدگی هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین