مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!

  4030214047 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که هر اتوبوس برقی در داخل ۳۲۳ هزار یورو به فروش می‌رسد، در چین همین خودرو ۲۴۵ هزار یورو است. به گفته مدیران شهری «در هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»

مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!
به گزارش فارس، «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده و ضرر آن فقط برای مردم است،» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران حواشی ایجاد کرده است و برخی خواستار انتشار قرارداد شدند. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که «نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد را جار بزنیم؛ ایران هزار و یک دشمن دارد اما تمام نهادهای ذی‌ربط در جریان کار بوده و ضمانت‌نامه بانکی داریم.»
 
2100 دستگاه اتوبوس فعال در تهران موجود است این در حالی است که پایتخت نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است و کمبود حدود 80 درصدی در این زمینه باعث بروز صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شده و اگر اتوبوس جدید تزریق شود این صف‌ها حدود یک چهارم کوتاه‌تر می‌شود.
 
سال گذشته قرارداد 791 دستگاه واگن، 2500 دستگاه اتوبوس، 27500 تاکسی، 100 هزار موتورسیکلت برقی با چین بسته شد تا عقب‌ماندگی چندین ساله جبران شود.قرار است امسال اولین سری واگن‌ها و اتوبوس‌ها وارد می شود اما مدیران شهری می‌گویند که «مافیا همه جوره دست و پا می‌زند تا اتوبوس و واگنی از چین وارد نشود» چرا که قیمت «اتوبوس برقی داخلی 323 هزار یور است اما اگر مستقیم همین اتوبوس از چین خریداری شود، قیمت 245 هزار یور خواهد بود یعنی در هر اتوبوس 71 هزار یورو معادل 4 میلیارد و 750 میلیون تومان به جیب مافیا می‌رود.»«روزانه 66 درصد ترددها در تهران با وسایل شخصی انجام می‌شود» و همین امر باعث آلودگی هوا و مرگ هزاران تهرانی‌ در سال می‌شود.«پکن که یکی از شهرهای آلوده دنیا بود با برقی‌سازی مشکل آلودگی را برطرف کرد.» در صورت تجهیز ناوگان میزان آسیب به سلامت روان مردم کمتر و شهروندان رنج کمتری می‌کشند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت امیرحسن کاکایی می‌گوید که «تامین برق خودروهای برقی، بحران مازوت سوزی(آلودگی هوا) در نیروگاه‌ها را تشدید می‌کند. در مقابل رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست علی سلاجقه می‌گوید که «مازوت سوزی در تهران نداریم»، سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا است و از ورود خودروی برقی حمایت می‌کنیم.»

به گفته کارشناسان، باید قانون هوای پاک در تهران اجرایی و تمامی دستگاه‌های مسوول در این زمینه پای کار بیایند. همچنین باید نظارت دقیقی بر روی نرخ‌گذاری خودروها در داخل صورت گیرد.مهمترین راه‌کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی و برقی‌سازی ناوگان مانند نروژ، چین، آلمان و هلند است