همزمان با برپایی «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی»، طرح پاسداشت زبان فارسی روی سازههای تبلیغاتی محیطی در معابر پرتردد تهران و سراسر کشور اجرا شد.
مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی با اشاره به صیانت و حفظ هویت ملی و زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان مهم برنامههای دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، گفت: امروز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه 1403، همزمان با زادروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، طرح پاسداشت زبان فارسی با استفاده از ظرفیتهای گرافیکی و تبلیغات محیطی به کمک کانونهای آگهی و تبلیغاتی فعال در رسته تبلیغات محیطی در سراسر کشور اکران شد.
محمدیان با بیان اینکه پاسداشت زبان فارسی از جمله مسایل مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری و امری فرانهادی و هویتی و البته در عرصه تبلیغات با تکالیف و وظایف دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی مرتبط است، اظهار داشت: توسعه، ترویج و حفظ و نشر زبان فارسی به عنوان نماد و هویت ملی ایرانیان با بهرگیری از همه ظرفیتهای تبلیغاتی در عرصههای مختلف محیطی، مجازی، بستهبندی کالا و نامگذاریهای سر در اصناف با احصا و بهکارگیری شاخصهای فرهنگی کشور از جمله اقدامات نوآورانه و خلاقانهای است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: امید است در راستای تحقق اهداف توسعهای - تبلیغاتی کشور با سیاستگذاری و برنامهریزی دقیقتر، این حرکت فرهنگی-اجتماعی نه تنها گامی ثمربخش برای اعتلای جایگاه زبانی فارسی به عنوان هویت ملی مردم عزیز ایران بلکه ابزار انتقال تمدن ایرانی-اسلامی به جهان باشد.