فروش نمایشگاه کتاب به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید  

  4030227092

قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مجموعاً تا پایان روز هشتم ۳۵۰ میلیارد فروش را در نمایشگاه کتاب تجربه کرده ایم.

 به گزارش مهر، نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رمضانی در ابتدای این نشست گفت: همانطور که مشاهده می کنید امروز جمعیت زیادی برای حضور و بازدید از نمایشگاه کتاب آمدند و از همان ساعات اول پارکینگ ها تکمیل بود و مردم از آنها استفاده کردند. باز هم خواهشمندیم مردم با مترو به نمایشگاه کتاب تشریف بیاورند. در بخش مجازی نیز ترافیک گسترده ای داریم و از مردم خواهشمندیم خرید خود را در اوایل صبح انجام دهند.

وی افزود: امروز ۴۰ برنامه با حضور ۱۱۲ نفر سخنران و اصحاب فرهنگ برگزار می شود و تا پایان روز گذشته ۲۳۲ برنامه به طور کلی در نمایشگاه کتاب برگزار شده است. اگر به این تعداد برنامه هایی که در غرفه هایی مانند نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می شود را اضافه کنیم بیش از چند هزار برنامه تا کنون در نمایشگاه کتاب برگزار شده است. پیش بینی می کنیم قریب به ۴۰۰ برنامه تا پایان نمایشگاه برگزار شود.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برنامه ای با ضرورت بازخوانی تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) برای جوانان، تکریم مرتضی سرهنگی از جمله برنامه های مهم امروز در نمایشگاه کتاب بوده است. همچنین برنامه ای در مجموعه صحن بیرونی نمایشگاه همزمان با سالگرد بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی با حضور امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش تا ساعاتی دیگر در صحن انتهایی حیاط مصلی برگزار می شود. برنامه دیگری در ساعت ۲۰ امشب با حضور خادمان و گروه زیر سایه خورشید را خواهیم داشتم که پرچم متبرک امام رضا (ع) در معرض دید مردم قرار خواهند داد.

رمضانی افزود: در نظرسنجی ها از مخاطبان نمایشگاه درباره نظافت محیط سوال شده است که ۸۱ درصد از مردم نسبت به آن رضایت داشتند. افزایش برنامه های تفریحی، گسترش آب سردکن ها در محوطه داخلی شبستان و در نظر گرفتن امکانات رفاهی برای مسافران از جمله درخواست های مخاطبان از مجموعه نمایشگاه ها بوده است.

وی گفت: پراکندگی و فاصله سالن ها از یکدیگر، کوتاه بودن ساعات بازدید در روزهای تعطیل، تهویه نامناسب و گرمی هوا نیز از جمله نقاط ضعفی بود که مخاطبان از آن یاد کردند.همچنین نظم در برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای برنامه های رسانه ای و جامعیت موضوعی کتاب ها و ناشران از جمله نقاط قوت نمایشگاه بود که توسط مخاطبان از آن یاد شد.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه مردم در بخش حضوری در روز هشتم نمره ۷۳ را به نمایشگاه دادند افزود: امشب و فرداشب تا ساعت ۲۱ نمایشگاه میزبان مخاطبان است.

به گفته رمضانی در بخش مجازی نیز نظرسنجی شکل گرفته است و از مخاطبان درباره قیم کتاب ها سوال شده است که ۳۲ درصد از مخاطبان از قیمت ها راضی بودند.همچنین ۸۵ درصد از مخاطبان حضور ناشران را در کنار کتابفروشان مفید دانستند و نمره کلی در بخش مجازی ۸۰ بوده است.

رمضانی افزود: روز گذشته هیئت رسیدگی به تخلفات ۱۱ رای صادر کردند که ۱۰ رای منجر به محکومیت و یک مورد هم برائت بوده است. عمده تخلفات عرضه کتب بدون مجوز، فروش کتاب بدون مجوز اعلام وصول بوده که توبیخ کتبی، اخذ تعهد و عدم تکرار از جمله احکام صادره بوده، ۵ ناشر نیز با کاهش ۵۰ درصدی متراژ غرفه برای سال بعد را داشتند، ۳ ناشر نیز تعطیلی غرفه و ۲ ناشر پنل مجازی شان تعطیل شده است.

سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تا پایان روز هشتم در بخش حضوری ۳۲۰ میلیارد فروش داشته ایم که از این میزان ۱۵۲ میلیارد از طریق درگاه رسمی ثبت شده است و ۷۸ میلیارد از درگاه غیر رسمی و مبادی کارت به کارت به ثبت رسیده است. در بخش مجازی نیز ۱۲۰ میلیارد فروش داشته ایم که ۸۵ میلیارد سهم ناشران و ۳۵ میلیارد سهم کتابفروشان بوده است. مجموعاً تا پایان روز هشتم ۳۵۰ میلیارد فروش را در نمایشگاه کتاب تجربه کرده ایم. همچنین ۶۹۰ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی خریداری شده که در قالب ۴۱۰ هزار بسته ساماندهی شده اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  2. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  3. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  4. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  6. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  7. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  8. همه چیز برای فروش !

  9. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  10. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  11. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  12. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  13. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  14. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  16. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  17. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  18. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  22. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  23. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  24. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  25. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

آخرین عناوین