عاقبت نبرد غزه

محمدکاظم انبارلویی،   4030231004 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
عاقبت نبرد غزه

1- برتراند راسل مي‌گويد؛ ارتش‌ها بي‌فايده‌اند مگراين‌كه سربازان براي امري كه مي‌جنگند باورداشته باشند. مؤلفه اصلي در يك نبرد نظامي «قدرت باور» است.
ارتش تروريستي رژيم اشغالگر قدس سال‌هاست به پشتوانه «ناتو» مي‌جنگد پس از پيروزي انقلاب فلسفه جنگيدن و باور به امري كه براي آن مي‌جنگد را از دست داده است. نشانه‌هاي اين حقيقت پس از جنگ 33 روزه و نبردهاي پس از آن به‌ويژه نبرد طوفان‌الاقصي رونمايي شد.

2- آخرين خبرها از جنگ غزه حاكي است ، رسانه‌هاي صهيونيستي هشدار داده‌اند شوراي جنگ اسرائيل در حال فروپاشي است. رژيم صهيونيستي به هيچ يك از اهداف خود در جنگ با مردم غزه نرسيده است. اسرائيل غاصب در گرداب نفرت جهاني و انزواي بين‌المللي گرفتار شده است. اتهام نسل‌كشي و جنايات جنگي مشروعيت حقوقي آن را زير سؤال برده است وجايگاه اين كشور جعلي در سازمان ملل زير چكش رأي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل قرار گرفته است.
فريد زكريا در واشنگتن پست نوشته است: اسرائيل به سرنوشت آمريكا درجنگ عراق و افغانستان دچار مي‌شود.
امروزها سخنگوي ارتش رژيم اشغالگر قدس به هذيان‌گويي، پرگويي و بي‌ربط‌گويي دچار شده است! نتانياهو از چاه بدگويي به چاه دروغگويي افتاده است!
او جنگ را هم در عرصه سخت و هم در عرصه نرم باخته است.

3- بنيانگذاران رژيم غاصب صهيونيستي 2 مفهوم كليدي را در راهبردهاي جنگي خود مراعات مي‌كردند و معتقد بودند نبايد در هيچ جنگي با فلسطيني‌ها غافلگير شد. همچنين نبايد در هيچ جنگ درازمدتي با اعراب و به‌ويژه مسلمانان وارد شد. آنها معتقد بودند اولين شكست، آخرين شكست خواهد بود.

4- صهيونيست‌ها در جنگ 33روزه لبنان توسط حزب‌الله غافلگير شدند. در عمليات محيرالعقول طوفان‌الاقصي هم غافلگير شدند. در نبرد اولي از ورود به يك جنگ درازمدت پرهيز كردند. 33 روز سوت پايان جنگ را كشيدند اما در دومي نزديك به 8 ماه است درگير شده‌اند. آنها در تله‌اي گرفتار شدند كه قبلا با تذكار آن دو مفهوم راهبردي از آن پرهيز داشتند.

5- صهيونيست‌ها كه از جنگ طولاني و درازمدت پرهيز داشتند امروز در حال و هواي نفرت جهاني دست و پا مي‌زنند. كابوس احكام دادگاه لاهه پيرامون جنايات جنگي و نسل‌كشي آنها را رها نمي‌كند. جامعه جهاني در سازمان ملل به سمت و سويي در حركت است كه حتي به اين نقطه برسد رژيم صهيونيستي را به دليل عدم مشروعيت و زير پا گذاشتن قطعنامه‌هاي سازمان ملل از نام كشورهاي اين نهاد بين‌المللي حذف كند و نام كشور فلسطين را به عنوان يك دولت قانوني در فهرست كشورهاي عضو بنشاند.

6- دولت تروريستي و جنايتكار نتانياهو محكوم به پذيرش آتش‌بس و خواسته‌هاي حماس و جهاد اسلامي است.
اكنون نمايندگان رژيم در قطر و قاهره مشغول چانه‌زني شروط آتش‌بس هستند.
رژيم صهيونيستي از بي‌تصميمي رنج مي‌برد آنها خوب مي‌دانند گرفتن تصميم «بد» از «بي‌تصميمي» به مراتب بهتر است.
در تصميم «بد» مي‌توان به يك جمع‌بندي از هزينه – فايده جنگ رسید اما «بي‌تصميمي» مي‌تواند حيات رژيم را از درون و بيرون تهديد كند اين تهديد هر روز در جامعه جهاني از بيرون بيشتر مي‌شود و از درون هم جامعه يهودي و جامعه صهيونيستي به مرگباربودن آن ترديد ندارد.

7- رژيم صهيونيستي سرتاسر غزه را با بمب شخم زده است. تخم نفرت ، كينه و دشمني را در دل مردم فلسطين، مسلمانان جهان و حتي آزادگان جهان كاشته است محصول اين زراعت جز تسليم در برابر جامعه جهاني و پذيرش ذلت شكست نيست.
يك منطق مقدس در اراده حماس و فلسطيني‌ها در جنگيدن وجود دارد. اين منطق تنها يك فكر و نظريه نيست يك باور انساني و تاريخي است. اين منطق اجازه نمي‌دهد انگشت فلسطيني‌ها از روي ماشه تفنگ‌هايشان كنار رود. صهيونيست‌ها فاقد چنين منطق و باوري هستند لذا با يك ارتش فروپاشيده روبه‌رو هستند.
آنچه اين‌همه رنج و مرارت و زحمت مبارزه را در غزه تحمل‌پذير مي‌كند عشق جنگيدن را شعله‌ور مي‌سازد اين است ؛
جهان عشق است باقي زر بازي
همه عمر بازي است الا عشق بازي