احراز صلاحیت ها ؛ ۵ به ۱ به نفع اصلاح طلبان !

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030321034 ۱۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
احراز صلاحیت ها ؛ ۵ به ۱ به نفع اصلاح طلبان !

بالاخره لیست 6 نفره کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم توسط شورای نگهبان اعلام گردید.

این افراد از بین بیش از 80 نفر داوطلب ریاست جمهوری احراز صلاحیت شده اند که قرار است در سومین انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری به رقابت بپردازند.

با نگاهی به کاندیداها و پیشینه سیاسی آنها متوجه م شویم که 5 نفر از این افراد متعلق به اردوگاه اصول گرایان و 1 نفر اصلاح طلب می باشد.

در نگاه و قضاوت اول شاید اینگونه به نظر برسد که با توجه به تعداد بیشتر افراد احراز صلاحیت شده اصول گرایان ، پس اوضاع به نفع آنها خواهد بود ، اما در واقع این گونه نیست و اصلاح طلبان به لطف تایید فقط یک کاندیدای معرفی شده خود توسط شورای نگهبان راه بسیار آسان تری در رقابت های انتخاباتی پیش رو خواهند داشت.

در واقع اصول گرایان برای اینکه بتوانند از شکستن رای خود توسط 5 کاندیدا جلوگیری کنند کار بسیار سخت اجماع همه بر روی یک نفر را در پیش رو خواهند داشت در حالی که این مورد برای اصلاح طلبان از پیش حل شده و از این بابت 5 به 1 از اصول گرایان جلو تر می باشند.

تمام گروهها واحزاب ذیل گفتمان اصلاح طلبی بدون هیچ مناقشه و درگیری و چک و چانه زدن و لابی گری برای رسیدن به یک کاندید واحد  با فراغ بال از روز اول تبلیغات انتخاباتی می توانند همه توان خود را برای حمایت از تک کاندیدای خود گذاشته و این در حالی است که اصول گرایان مجبور خواهند بود کلی از توان خود را جهت رسیدن به یک کاندیدای واحد صرف نمایند.

پس هم اینک شرایط بسیار مطلوبی برای اصلاح طلبان فراهم شده که هیچ بهانه ای برای عدم شرکت آنها در انتخابات باقی نمی گذارد و " این گوی و این میدان اصلاح طلبان ".