اعترافات خطرناک شبکه جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی در یمن

  4030410049 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرویس‌های امنیتی یمن در صنعا اعترافات یک گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را فاش کردند که بخش فرهنگی یمن را هدف قرار داده بود.

اعترافات خطرناک شبکه جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی در یمن

به گزارش ایسنا، منابع به المیادین گفتند که وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن همه اقشار جامعه این کشور را هدف قرار داده و از طریق آن، گروهک‌هایی را برای جمع آوری و به کارگیری اطلاعات جذب کرده بود.

این منابع افزودند: «اعترافات این شبکه جاسوسی نشان می‌دهد که سفارت آمریکا چیزی جز لانه جاسوسی و ابزاری برای خرابکاری نبوده و وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن با سازمان اطلاعات آمریکا -سیا- مرتبط بوده است.»

اعضای گروه جاسوسی برجسته‌ترین طرح‌های وابسته فرهنگی که با هدف گسترش مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اخلاقی و از طریق مؤسسات، مدارس و دانشگاه‌هایی مانند آمیدست، اکسید، یالی و مالی انجام شده متذکر شدند. از جمله این اقدامات اعطای مجوز سفر به آمریکا تحت عنوان «مبادله فرهنگی» یا بورسیه تحصیلی با هدف تبلیغ فرهنگ غربی، تغییر عقاید دانش‌آموزان و استخدام آنها برای همکاری در پروژه‌های خرابکارانه بود.

جاسوس جمال الشرعبی به نقش آمریکا در حمله به فرهنگ یمن و جایگزینی آن با فرهنگ غربی، از طریق وابسته فرهنگی و سفارت در حمایت از مؤسسات آموزش زبان و تشویق به مختلط شدن، توانمندسازی زنان، توانمندسازی جوانان در جامعه و هر آنچه به فرهنگی مغایر با فرهنگ کشور و هویت دینی ملی و با هدف فساد مستمر جامعه و جوانان مرتبط است، اشاره کرد.

شائف الحمدانی جاسوس دیگر این گروهک نیز در اعترافات خود جنبه‌ای از نقش اطلاعاتی وابسته فرهنگی و رسانه‌ای را فاش کرد، به طوریکه وابسته فرهنگی یکی از فعال‌ترین وابسته‌های سفارت آمریکا محسوب می‌شود که به آژانس اطلاعاتی آمریکا، سیا، و وابسته سیاسی و اقتصادی در دستیابی به شخصیت‌های مورد هدف برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی کمک می‌کند تا اطلاعاتی در خدمت منافع آمریکا در یمن به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: وابسته فرهنگی در ظاهر نهادی است که برنامه‌های تبادل فرهنگی را به بهانه انتشار دانش و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای شخصیت‌های مورد هدف در یمن از اقشار مختلف جامعه اجرا می‌کند، در حالی که نقش واقعی آن خدمت به اطلاعات آمریکا در رسیدن به شخصیت‌ها و نهادهای تأثیرگذار با اطلاعات مهم در ابعاد اطلاعاتی، سیاسی، نظامی، اجتماعی، دانشگاهی و غیره است.

این اعترافات تلاش آمریکا برای اجرای پروژه‌های خصمانه علیه یمن را از طریق جمع‌آوری اطلاعات دقیق و پرسش‌نامه‌های جامع نشان می‌دهد که تمرکز سفارت آمریکا بر آن بسیار بوده است.

در ۱۰ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا، پایتخت یمن، یک شبکه جاسوسی بزرگ آمریکایی - اسرائیلی را کشف کردند که از سال ۲۰۱۵ در موسسات مختلف فعالیت می‌کرد.

در ۱۳ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا اعترافات جدید اعضای این گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را منتشر کردند.