جشن پیروزی

  4030417044 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
جشن پیروزی

سید مسعود شهیدی در یادداشتی نوشت: اگر با دید جناحی به انتخابات نگاه کنیم، ما اصولگراها شکست خورده ایم و هر شکستی به طور طبیعی تلخ و ناگوار است اما اگر با دید منافع ملی بنگریم در همین انتخابات پیروزی های بزرگی را مشاهده خواهیم کرد که باید قدردان و شکر گزار آنها  باشیم.
۱_ بزرگترین پیروزی این انتخابات همانگونه که رهبر عزیز  هم مورد تأکید قرار دادند  افزایش چشمگیر  مشارکت مردم در دور دوم بود که امری بی سابقه و شگفتی ساز بود ، ظرف یک هفته ده در صد از واجدین شرایط که در دور اول مشارکت نکرده بودند وارد صحنه انتخابات شدند و برای ایران افتخار آفریدند و اعتبار جمهوری اسلامی را در سطح جهان افزایش دادند .آنها  با این  حضور چشمگیر  خود   سرمایه گذاری کلان رسانه های دشمن در ماه های اخیر برای تحریم انتخابات  را  خنثی و بی اعتباری آنها را اثبات کردند .

۲_ شبکه های ماهواره ای  و حتی برخی رسانه های داخل در طول این چهل و پنج سال در هر انتخاباتی که نتیجه اش مطابق میل آنها نبوده تهمت تقلب و خیانت در آراء مردم و مهندسی انتخابات را به نظام جمهوری اسلامی  زده  و انتخابات را صحنه پردازی و نمایشی  معرفی کرده اند تا جایگاه ایران در افکار عمومی جهان را مخدوش کرده و  اعتماد مردم ایران  به نظام را کاهش دهند   . در انتخابات اخیر با وجود آنکه قوه مقننه و  قوه مجریه  و قوه قضائیه و صدا و سیما و مجریان و ناظران انتخابات و  استانداران و فرمانداران و بخشداران عموما در جبهه نیروهای انقلاب بودند ،  رقیب آنها که سالها در حاشیه بود و نقشی در قدرت نداشت   پیروز  شد  ، و امین بودن و امانت دار بودن و معتمد بودن  نظام و نیروهای انقلاب به زیباترین شکل  ثابت شد  و تمام آن اتهامات ناجوانمردانه که با هزارها میلیارد هزینه و هزارها  ساعت دفاع و استدلال  مرتفع نمی شد  ظرف چند روز از ذهن ها پاک شد و حالا حتی دشمن نمی تواند چنین تهمتی را در مورد جمهوری اسلامی  تکرار کند  .

۳_ شورای نگهبان ، جایگاه حساس و رفیعی در اسلامیت نظام دارد  ولی متأسفانه در انتخابات های مختلف ، دشمنان خارجی  و ناآگاهان داخلی   حملات ناجوانمردانه ای را به این نهاد حافظ شریعت شکل داده اند و شورای نگهبان را متهم به سلیقه ای عمل کردن و  احراز صلاحیت  همفکران خود و جناحی نظر دادن  کرده اند   ، با وجود آنکه  در گذشته بارها شورای نگهبان ، نامزدهائی دارای  دیدگاه مخالف  خود را تأیید کرده و بارها نامزدهائی با دیدگاه نزدیک به خود را رد کرده اما بازهم این اتهام  تکرار می شد اما در این انتخابات عمل شورای نگهبان که عملا موجب پیروزی اصلاح طلبان و شکست اصولگرایان شد  اثبات کرد که هرگز محاسبات و مصلحت گرائی های  سیاسی  ، در شورای نگهبان جائی ندارد و به این که عملکردش به نفع کدام جناح سیاسی تمام می شود توجهی ندارد و فقط معیارهای شرع و قانون را  مد نظر قرار می دهد. 
در این انتخابات ، سلامت عمل شورای نگهبان به  دوست و دشمن ثابت شد و ماشین  تهمت و حمله و تخریب  شورای نگهبان از کار افتاد .

۴_ افزایش سرمایه اجتماعی نظام  موجب سربلندی هر ایرانی و پشتوانه اعتبار و آبروی نظام است  . آنگونه که علمای بزرگ اسلام تصریح کرده اند مشروعیت نظام اسلامی دو پایه دارد ، نصب الهی و پذیرش مردمی ، در فتنه سال ۸۸ و دروغ تقلب ، جمع زیادی از مردم  تحت تأثیر نامزدهای شکست خورده و برخی رهبران جبهه اصلاحات  از نظام  و انتخابات فاصله گرفتند و نوعی دلسردی و نا امیدی بین آنها شکل گرفت و تا مرز خروج از نظام پیش رفتند  . پیروزی آقای پزشکیان این جمعیت را و حتی رهبران آنها را دو باره به داخل نظام بازگرداند و سرمایه اجتماعی نظام افزایش بیشتری  یافت  .

۵_  حیات دوباره جبهه اصلاحات امر مهمی است . این جبهه در اثر خطای بزرگ  سال ۸۸ به حالت اغما  رفته و فقط با تنفس مصنوعی   زندگی می کرد . وجود یک جبهه اصلاحات زنده و فعال و قوی نه تنها به نفع  نظام جمهوری اسلامی  بلکه به نفع جبهه اصولگرا و انقلابی است چرا که رقابت این دو جریان اصلی ،  موجب رشد و تقویت هر دو و پیشرفت کشور  می شود . جبهه اصلاحات ، امروز تجربه های گرانبهائی از عملکرد گذشته خود دارد و بیانیه های روزنه گشائی و راهگشائی نشان می دهد که در دوره جدید دیگر به  براندازها و ساختارشکن ها که موجب افول این جبهه و خسارت ملت شدند  میدان نخواهند داد  .
وقتی دو جبهه سیاسی  فعال و قوی با سلیقه های متفاوت در کشور وجود داشته باشد هر دو جبهه برای جلب اعتماد مردم سعی می کنند عملکرد بهتر و سلامت  بیشتری  داشته باشد و مسابقه خدمت  خواهند داشت  . این رقابت دائمی باعث رشد آنها و رشد کشور و جذب  جوانان در هر دو سو خواهد شد و دیگر زمینه ای برای گرایش جوانان  به گروه های  افراطی  باقی نمی ماند .

۶_ زنده شدن و قدرت گرفتن جبهه اصلاحات فایده بزرگ دیگری هم به دنبال دارد ، همه کارشناسان  اتفاق نظر دارند  که فساد ، بزرگترین بلا و مصیبتی  است که نظام را تهدید می کند . وقتی  دو جریان رقیب قدرتمند در کشور فعال باشند ، آنها برای شکست دادن طرف مقابل در مسابقه جلب اعتماد عمومی  ، دائما مراقب یکدیگر خواهند بود  و بدون ملاحظه کوچکترین فساد و رانتخواری و اشرافیگری طرف مقابل  را برملا  خواهند کرد  و این قرار داشتن دائمی دو جناح  زیر نور افکن رقیب ، فساد را در هر دو جریان سیاسی و در دستگاه های حکومتی   کاهش خواهد داد

۷__ اقلیت های قومی ، پاره های تن ایران عزیز و حافظان مرزهای کشور اند و در دفاع مقدس بالاترین ایثارها و فداکاریها را برای حفظ نظام و حفظ سرزمین مقدسمان داشته اند  ، شادمان شدن این اقلیت های قومی به ویژه در منطقه بسیار مهم  شمال و شمال غرب  کشور  باید شادمانی همه ما باشد .در شرایطی که  آنها دائما  در معرض تبلیغات دشمنان جهانی ما و در معرض تبلیغات همسایگان ما هستند ، وقتی  رئیس جمهور را از خودشان بدانند مطمئنا با دلگرمی و امید بیشتری ، توطئه های دشمنان تجزیه طلب را خنثی و امنیت و آرامش حداکثری را در مناطق خود حاکم خواهند کرد . شادی و دلگرمی  آنها سرمایه بزرگی برای کشور ما است  .

۸_  اثبات عملی و هزار باره این حقیقت به همه سیاستمداران و مسئولان و جبهه ها و به توده مردم   که وحدت رمز پیروزی است  و تفرقه رمز شکست است . در این انتخابات  همه دیدند که اصلاح طلبان با وحدت ،پیروز شدند و اصولگرایان با تفرقه شکست خوردند . اگر در این انتخابات این حقیقت به خوبی از سوی همه ادراک شده باشد ، این آگاهی به ویژه در  میان مسئولین و خواص ،  زمینه ساز پیروزی های بزرگ آینده خواهد بود .

۹ _  اما پیروزی بزرگتر این انتخابات ،  این است که رهبر عزیز ما ، اکنون محبوب تر از همیشه  در جایگاه رفیع  پدری مهربان که  هر دو جناح را تحت مراقبت و محافظت خود دارند  و زمینه رشد و  اصلاح و پیشرفت آنها  را فراهم می کنند تا تمام  توان و ظرفیت  آنها  صرف خدمت  به کشور و تأمین سعادت مردم شود و از دام‌های دشمن مصون باشند  قرار دارند ، دل بستن و پیوستن همه اقشار به خیمه ولایت تضمین کننده پیروزی های بزرگ آینده و خود  بالاترین پیروزی است .
از خداوند بخواهیم که آقای  پزشکیان  ، بتوانند از این فرصت طلائی که ملت ایران به ایشان عطا کرده و به سرعت خواهد گذشت ، حداکثر  استفاده را برای سعادت و سربلندی این مردم شریف و برای عاقبت به خیری خود  ببرند و همچون شهید رئیسی نام نیکی از خود به یادگار گذارند .