پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

  4030424056 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه و با ظرافت عمل کند.

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

به گزارش مشرق، ۱۸ خرداد سال ۱۳۸۱ یک خبر مثل بمب در روزنامه‌های اصلاح‌طلب که آن روزها به روزنامه‌های زنجیره‌ای معروف بودند ترکید که قرار است خاتمی دو لایحه مهم را به مجلس ببرد که اختیارات رئیس‌جمهوری را حتی بالاتر از رهبری قرار خواهد داد، خاتمی قبل از ارسال این لایحه به مجلس ششم که معروف به «لوایح دوقلو» بود برای کروبی پیام فرستاده بود که هر مخالفتی با عدم تصویب آن را تحمل نخواهد کرد.

هم‌زمان فشارهای جریان‌های تندرو اصلاح‌طلب برای تصویب لوایح به‌شدت افزایش‌یافته بود، عباس عبدی در سرمقاله روزنامه ایران که آن روزها تریبون دولت بود نوشت که در صورت تأیید نشدن کامل این دو لایحه، اصلاح‌طلبان از حاکمیت خارج خواهند شد؛ زیرا عملاً کاری از دست آن‌ها درنخواهد آمد تا به مطالبات مردم پاسخ دهند. خروج از حاکمیت هم شامل استعفای دسته‌جمعی رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس ششم است.

سعید حجاریان نیز در روزنامه اختصاصی‌اش تهدیدها را شفاف‌تر کرده و اعلام کرد که اگر مجلس خط قرمز خاتمی را بشکنند، ادامه نخواهد داد و با رد لوایح دوگانه، خاتمی از رئیس‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی و عضو ارشد حزب منحله مشارکت، در همین راستا این لایحه را درواقع افزایش اختیارات خاتمی دانست و رو به خبرنگاران در صحن پاستور می‌گوید که لایحه افزایش اختیارات ریاست جمهوری از ضروریات جامعه ازنظر دولت است.

اصلاح‌طلبان برای تصویب این لوایح در مجلس و نیز عبور دادن آن از فیلتر شورای نگهبان اسلحه «تهدید به خروج از حاکمیت» را روی میز قرار داده بودند روزنامه فرانسوی فیگارو آن زمان در تحلیلی نوشته بود که آبستراکسیون اصلاح‌طلبان از قدرت به معنای زلزله سیاسی در تهران خواهد بود و اروپا باید پشتیبان این وضعیت باشد!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

پرونده سه پروژه آمریکایی را چه کسی به تهران آورد؟

در حالی هرروز رادیکال‌های اصلاح‌طلب زیر گوش خاتمی می‌خوانند که باید فشار روی حاکمیت را تا روی گردن حفظ کنی تا بتوانی در دولت به کار خود ادامه بدهی، در آن‌سو مهدی کروبی که آن روزها رئیس مجلس بود ازجمله مخالفان جدی این طرح محسوب می‌شد.

کروبی درباره ماجرای تصویب لوایح دوقلو گفته بود:

همان زمان احساس کردم که طرح خروج از حاکمیت به‌شدت مطرح می‌شود و حرف‌هایی در جلساتی زده می‌شود و نامه‌هایی نوشته می‌شود که گویای درگیری‌های تندی است. در جلسه‌ای که بزرگان بودند به‌صراحت گفتم، من وارد ماجرایی می‌شوم که بدانم از کجا شروع‌شده و به کجا ختم می‌شود. زمزمه خروج از حاکمیت آن‌قدر در جامعه پیچیده که یک روز رفتم تا جلسه مجلس را اداره کنم، یکی از نمایندگان آمد و گفت که برای چی مانده‌ای، همه می‌گویند نباید در حکومت بمانیم، نتیجه ندارد، فقط به او نگاه کردم و رفتم!

آن روزها درحالی‌که مجلس برای عدم رأی به لوایح خاتمی در تردید بود تاج‌زاده عضو مشترک سازمان غیرقانونی مجاهدین و حزب منحله مشارکت و معاون سیاسی وزارت کشور د درباره اقدامات همفکرانش در واکنش به رد لوایح دوگانه، تهدید به تغییر فصل‌هایی از قانون اساسی را اعلام نموده و می‌گوید که اگر این دو لایحه درنهایت تصویب نشود، بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان به این نتیجه می‌رسند که با استعفا خود و عدم پذیرش مسئولیت، صدای اعتراض خود را بلند خواهند کرد.

تاج‌زاده در ادامه رجزخوانی‌های خود گفته بود که تصور می‌کنم که ما حتی به سمتی خواهیم رفت که بخشی از اصلاح‌طلبان با ارائه پیشنهادی مشخص، به تغییر فصل‌هایی از قانون اساسی تأکید کنند! هم‌زمان با فشار رادیکال‌ها برای تغییر در قانون اساسی و خروج از حاکمیت موج سوم شورش نیز راه افتاده و عبدالکریم سروش دستور به رفراندوم قانون اساسی می‌دهد.

سروش که از آمریکا به ایران آمده بود، در مصاحبه‌ای با رویداد، ارگان اینترنتی حزب منحله مشارکت، دربارهٔ راه‌های پیش پای افراطیون پس از رد لوایح از سوی شورای نگهبان، رفراندوم را به‌عنوان تهدید ساختاری پیشنهاد داد ازجمله رفراندوم را می‌توان در این راستا موردتوجه قرارداد.

جالب آنکه در جهت عملیاتی کردن طرح آمریکایی رفراندوم میردامادی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم به صحنه آمده و می‌گوید:

طبق قانون می‌توان در مورد مسائل مهم، تقاضای همه‌پرسی کرد و همه‌پرسی می‌تواند یکی از گام‌ها باشد. محمدرضا خاتمی، نیز بر راه‌حل رفراندوم تأکید کرد: اگر از سوی شورای نگهبان (لوایح دوگانه) رد شود، رفراندوم را پیشنهاد می‌کنیم، به فاصله سه روز از تهدید صورت گرفته رضا خاتمی مبنی بر رفراندوم، جلایی‌پورنیز در مصاحبه‌ای با ایسنا بر این تهدید صحه گذاشت: اگر لوایح تصویب نشود، جنبش اصلاحی دو راهکار پیش رو دارد: اول رفراندوم و نهایتاً استعفا.

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

البته در همان زمان به‌خوبی مشخص بود که تهدید نظام به خروج از حاکمیت، تغییر قانون اساسی و راه انداختن رفراندوم طبلی توخالی است برای همین خاتمی و تیم همراهش وقتی ازتهدید و بحث خروج از حاکمیت نتیجه‌ای نگرفتند، بحث حرمت‌شکنی به ساحت رهبر معظم انقلاب را کلید زدند.

ازاین‌رو نزدیکان محمد خاتمی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان خواستند جام زهر را بنوشد! در این نامه اهانت‌آمیز خطاب به مقام معظّم رهبری آمده بود:

بااین‌حال و روز کشور، فرصت چندانی باقی نمانده است. غالب ملّت ناراضی و ناامید، اکثریت نخبگان ساکت یا مهاجر، سرمایه‌های مادّی گریزان و نیروهای خارجی از هر طرف کشور را احاطه کرده‌اند. با این وضع برای آینده کشور دو حالت بیش متصور نیست؛ یا دیکتاتوری و استبداد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت فرجامی جز وابستگی و درنهایت فروپاشی یا استحاله ندارد و یا بازگشت به اصول قانون اساسی و تمکین صادقانه به قواعد دموکراتیک.

در ادامه این نامه بابیان این‌که مسئولان حاکمیت باید صادقانه از مردم در قبال همه قصورها و سوء تدبیرها پوزش بخواهند، از معظّم له تقاضای عذرخواهی کردند:

اگر جام زهری باید نوشید قبل از آن‌که کیان نظام و مهم‌تر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی‌تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملّت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبه‌رو شد.

البته این نامه موهن و تهدیدآمیز که به امضای ۱۲۷ نفر از نمایندگان مجلس ششم رسیده بود، توسط افرادی مانند حجت‌الاسلام محتشمی پور و مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز موردانتقاد و اعتراض قرار گرفت.

محتشمی پور دراین‌باره گفت که ملّت ایران نباید فریب نیت شوم این افراد را بخورد همچنین مجید انصاری هم طی نطقی اعتراضی اظهار کرد که این نمایندگان به این سؤال پاسخ دهند که نامه آن‌ها چرا قبل از آن‌که به دست رهبر معظّم انقلاب برسد سر از اینترنت و سایتهای آمریکایی درآورد؟

مدتی بعد و پس‌ازآنکه تیر اصلاح‌طلبان تندرو به سنگ خورد فتنه جدید دیگری از سوی همکاران و همراهان خاتمی کلید خورد تا جایی که در آستانه برگزاری مجلس هفتم و پس از رد شدن صلاحیت برخی از کاندیداهای تندروهای اصلاح‌طلب و اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، نمایندگان وابسته به آن‌ها در مجلس ششم رسماً اعلام تحصن و متعاقباً طرح «روزه سیاسی و استعفا» را مطرح کردند، ۱۳۹ نماینده مجلس ششم ۲۸ روز در این اقدام ضد امنیت ملی یعنی تحصن شرکت داشتند!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

روزنامه یاس نو که موضع اصلاح‌طلبان ساختاری و رادیکال را منتشر می‌کرد تصاویری را این باز چاپ کرد که حکایت از آن داشت که علاوه بر نمایندگان خودسر و تندرو تعدادی از اعضای دولت نیز در این تحصن آمریکایی حاضر هستند، محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار، محمود حجتی و...از آن جمله بودند.

همچنین تعداد زیادی از استانداران و فرمانداران کشور هم در همراهی با نمایندگان مجلس ششم، اعلام استعفا نمودند که نشان می‌داد رادیکال‌ها در تلاش هستند تا کشور را به «بن‌بست سیاسی» بکشند.

استانداران وقت دولت خاتمی در نامه خود با حمایت همه‌جانبه از تحصن‌کنندگان مجلس ششم خطاب به رئیس‌جمهور وقت نوشتند: که اقدام عاجل شمارا خواستاریم، در صورت عدم حصول نتیجه از مسؤولیت کناره‌گیری خواهیم کرد.

در زیر این نامه اسامی استانداران امضاکننده نامه به شرح زیر آمده بود: محمدعلی سبحان‌اللهی، جمشید انصاری، جواد نگارنده، سید محمود حسینی، کریم شورانگیز، اسماعیل تبادار، علی اکبر رحمانی، محمود زمانی قمی، سید حسن رسولی، فتح الله معین، جعفر رحمانزاده، محمد علی پنجه فولادگران، حسین امینی، محمد ابراهیم انصاری لاری، مسعود امامی، سید حمید طهائی، اسدالله رازانی، محمد علی کریمی ابرقویی، احمد ترک نژاد، اسماعیل دوستی، محمد هاشم مهیمنی، مسعود سلطانی فر، قربانعلی سعادت، عبدالمحمد زاهدی، عبدالحسین مقتدائی، علی اصغر زبردست، حمید کلانتری!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

چپ‌های خیابانی و سرنوشتی شومی که در انتظارشان بود!

هم‌زمان با تلاش برای ایجاد بن‌بست و بحران سیاسی در کشور آن‌گونه که پیش‌ازاین روزنامه فیگارو از آن پرده برداشته بود مشاوران دولت خاتمی نیز یکی پس از دیگری استعفا داده تا نشان دهند عزمشان برای بحران سازی باهدف براندازی جزم است.

هم‌زمان باروی دادن این حوادث سریالی از هدف نهایی پروژه بحران سازی در کشور پرده برداشته و علیرضا علوی تبار با حضور در بین متحصنین در مجلس گفت که مشکل اساسی کشور را مشکل ساختاری و بنیادین است و باید از اعتراض به شورای نگهبان عبور کرده و خواستار تغییرات بنیادین در نظام جمهوری اسلامی شد، تئوریسین اصلاح‌طلبان خیابانی گفته بود که اگر ما به این نتیجه رسیدیم که مشکلات ما سیستماتیک است، ازاین‌رو میل به تغییرات بنیادین باید در شعارهای اصلاح‌طلبان مطرح شود!

هم‌زمان بااینکه رادیکال‌ها دائم به خاتمی تأکید می‌کردند که مقاومت کرده و از مواضع اصولی خود کوتاه نیامده تا نظام عوض شود، برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم مواضع مناسبی اتخاذ کردند و در آن شرایط بحرانی، در مقابل این براندازان ایستادند.

قدرت الله علیخانی (عضو فراکسیون روحانیون مبارز مجلس ششم) از آن جمله افرادی بود که با انتقاد از طرح بحث استعفا از سوی نمایندگان مشارکتی، این ادعا را یک بلوف سیاسی ارزیابی کرد و گفت:

حتی با استعفای برخی نمایندگان، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ممکن است برخی نمایندگان استعفا دهند، ولی مطمئن باشید هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. اگر برخی از تندروها استعفا دهند، مجلس به کار خود ادامه می‌دهد و مطابق معمول به قانون‌گذاری و انجام‌وظیفه خواهد پرداخت و این مساله نمی‌تواند خللی در روند کاری کشور و بخصوص مجلس ایجاد کند. آقایان تا به حال هرچه درباره استعفا و خروج از حاکمیت گفتند به واقعیت نپیوست و حتی بعید می‌دانم این بار نیز کسی از آقایان به قول خود برای استعفا عمل کند.

روزنامه نسیم صبا از دیگر روزنامه‌های متمایل به مجمع روحانیون مبارز نیز در مقاله‌ای با ابزاری خواندن موضوع استعفای نمایندگان نوشت:

آیا دوستان تصور می‌کنند ملت تمام قصور را در انحصارطلبی و توسعه‌نایافتگی رقبا می‌دانند؟ آیا برخی دوستان اصلاح‌طلب، به نام استعفا در جست‌وجوی فرار از زیر پاسخگویی به مطالبات ملت و وکالت مردم نیستند؟ راستی چگونه است که این داستان در ماه‌های آخر حضور اصلاح‌طلبان در مجلس که با چشم‌انداز منفی نظارت در انتخابات آتی به ماه‌های وداع دائم بدل شده، اوج یافته است؟

بعدها، مهدی کروبی رئیس مجلس ششم در گفتگو با روزنامه اعتماد ملی به تحلیل آن وضعیت عجیب کشور در آن روزها پرداخته و گفت که آن‌ها فکر می‌کردند که در جامعه از این کار آن‌ها استقبال می‌شود ولی مشت گره‌کرده خالی باز شد و حتی دسته‌ای از نمایندگان مجلس به آن‌ها طعنه و کنایه می‌زدند و می‌گفتند از جمعیتی که در حمایت از شما در خیابان جمع شده به‌سختی عبور کردیم!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

خطری که بیخ گوش دولت است!

واقعیت آن بود که اصلاح‌طلبان رادیکال گمان می‌کردند که با ایجاد بن‌بست سیاسی در کشور مردم آن‌ها را روی دوش گرفته و از بهارستان به‌سوی پاستور خواهند برد اما این وقایع گرچه در میان روزنامه‌های زنجیره‌ای باآب‌وتاب فراوان بیان می‌شد اما در میان جامعه کوچک‌ترین بازخوردی نداشت، تقی رحمانی از عناصر گروهک آمریکایی ملی- مذهبی در جزوه براندازی خود نوشته است که می‌خواستند مثل مصدق شوند اما مانند زاهدی میان مردم خار گردیدند.

پس از گذشت سال‌ها باز کردن این پرونده و بیان ماجرای عبرت‌آمیز اصلاح‌طلبان برای ایجاد انسداد و بن‌بست سیاسی در کشور بی‌دلیل نبوده است، این روزها و پس از پیروزی قابل‌توجه مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اخباری به گوش می‌رسد که نگران‌کننده بوده و حکایت از آن دارد که خطری بزرگ بیخ گوش آقای رئیس‌جمهور است.

در برخی محافل اصلاح‌طلب این روزها شنیده می‌شود که افرادی تندرو مانند دبیر کل حزب رادیکال اتحاد ملت مدام این نکته را مطرح می‌کنند که پزشکیان مدیون اصلاح‌طلبان رادیکال بوده و دولت را باید آن‌گونه که آن‌ها می‌خواهند اداره کند! این جمله چنان مطرح‌شده است که آذر منصوری خود را اولین زنی خوانده که «رئیس‌جمهور ساز» است.

این ادعاهای عجیب گرچه حکایت از توهم اصلاح‌طلبان رادیکال دارد اما در دل خود هشدارهایی نیز خواهد داشت، دوره کردن رئیس‌جمهور برای تحمیل کابینه و راه‌اندازی طرحی چون «کابینه موازی» برای دولت ازجمله این موارد است.

اصلاح‌طلبان رادیکال در جلسات محفلی روی این موضوع تأکیددارند که پزشکیان باید دوکابینه مجزا از هم داشته باشد، یک دولت که به مجلس معرفی‌شده و رأی اعتماد خواهد گرفت و دولتی دیگر که به‌صورت موازی امور کشور را بر عهده خواهد داشت، راه‌اندازی این طرح به‌طور حتم عواقبی دارد که کشور را درگیر بحران‌های متعدد سیاسی و فتنه‌هایی می‌کند که آمریکایی‌ها برای آن نقشه‌هایی در سردارند.

البته روحیات رئیس‌جمهور عزیز مسعود پزشکیان نشان داده که حاضر نیست در زمینی بازی کند که بازیگر آن نباشد، معروف است که پزشکیان اهل بازی فوتسال است ازاین‌رو به‌خوبی می‌داند که اگر پیش و پس یک دولت باهم هماهنگ نباشد و تیم اصلی بیرون زمین نشسته و مربی‌گری کند عاقبت خوشی آن بازی نخواهد داشت، به خصوص آنکه تیم بیرونی اهل بازی به هم زدن و خروج از زمین نیز باشد!

استفاده از بازیکنان بازی پس داده از یک‌سو و نیز عدم توجه به علائم راهنما ممکن است یک تیم را به یک شکست بی‌آبرو کننده رهنمون سازد ازاین‌رو برادرانه باید به رئیس‌جمهور گفت که در استفاده از رادیکال‌ها باید بااحتیاط بیشتری عمل کند.

ادعای دولت موازی از سوی رادیکال‌ها البته بدون شاهد هم نیست، روز گذشته محمدعلی ابطحی که روزگاری در دو ماجرای بن‌بست سازی در کشور در سال ۸۱ و راه‌اندازی فتنه تقلب در سال ۸۸ خود دستی بر آتش داشته نوشته است که تا وقتی ما تندروها (در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی) اصرار بر رودررو کردن نهادهای وابسته به رهبری و رئیس‌جمهور نداشتیم، حمایت خوبی از نهادهای انتصابی پشت سر آقای خاتمی بود.

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

این اعتراف گرچه دیرهنگام است اما در خود درس‌های مهمی برای رئیس‌جمهور منتخب دارد، واقعیت آن است که آغوش حاکمیت به‌سوی مسعود پزشکیان باز بوده و همه امکانات کشور برای حمایت از او آماده فعال شدن است، این آمادگی را حتی دولت‌های متخاصم و نیز دشمنان نیز درک کرده و سیگنال آن را نیز ارسال کرده‌اند.

در این وضعیت رئیس‌جمهور باید باهوش بالا ظرافت‌های سیاسی را درک کرده و مقهور عملیات رادیکال‌ها نشود. در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه عمل کند، در این بازی درخشان جریان انقلابی حامی آقای رئیس‌جمهور است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۶۳۸۴۱۴:۲۷:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۴
بعدها دیدیم که اتفاقا لوایح دوگانه راه نجات کشور بود.
ناشناس۳۵۵۶۷۶۲۰۰:۴۵:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تا مانند لیبی و عراق و اوکراین اخیر شویم!!!!
محمود۳۵۵۷۰۷۹۱۶:۳۱:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اگر گول خاتمی را نخورد هیچ مشکلی پیش نمیاید ولی اگر گول بخورد خطش ازانقلاب جدا میشود.
ناشناس۳۵۵۷۵۷۲۱۲:۴۳:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۲۶
تو لیبی و عراق مگر آزادی داشتن قذافی هر کی حرف میزد میکشت تو عراقم صدام همین کارو میکرد اوکراین مردمش دارن تمام قد با روسیه میجنگن
حمید۳۵۵۷۱۶۱۱۹:۳۲:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
خدارا شکر سایه امام خامنه ای بالای سر ما هست وگرنه ایران را شما مثل افغانستان می‌کردید
ناصری۳۵۵۷۶۶۴۱۵:۵۹:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
زمان ریاست‌جمهوری رفسنجانی ، رفسنجانی واقعاً قدرتمند بود . زمان خاتمی واقعاً ریاست‌جمهوری هیچ قدرتی نداشت و رییس جمهور فقط حالت یک نماد رو به خودش گرفته بود که قدرتی از خودش ندارد و نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
محمد۳۵۵۶۴۱۴۱۴:۵۴:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
با سلام، تحلیل و راه حل شما در ارتباط با دولت در سایه که مدعی پشتوانه رای ۱۴ میلیونی دارد؛ چیست؟!!!
ناشناس۳۵۵۶۷۵۶۰۰:۳۲:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
این همه گروه کارشناسی در کشور داریم حالا یک گروهی اسم خودش را گذاشته دولت سایه، چقدر به شما فشار آورده
ناشناس۳۵۵۶۹۹۹۱۳:۳۸:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
در سایه بنشینند خرابکاری و مزاحمت ایجاد نکنند، هیچ اشکالی ندارد!
ناشناس۳۵۵۷۹۰۸۰۱:۴۶:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۷
والله به ما (بعنوان منتقد) فشار نیاورده، ولی به کشور و ملت (که باز همان ما هستیم) فشار بی نهایت آورده!
ناشناس۳۵۵۷۲۰۱۲۰:۵۳:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۵
باسلام و احترام۱۴ملیون رای دربرابر جمعیت ۸۵ملیونی یعنی چند درصد .
علی علوی۳۵۵۷۴۱۶۰۹:۱۵:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۶
این بزرگواران با اسم ها و حزبها مشکل دارند،مثلا کابینه موازی باعث خسران دنیا و عقبا میشه ولی دولت در سایه خیلی هم خوبه .
ناشناس۳۵۵۷۴۸۶۱۱:۰۵:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
دولت سایه به اون معنایی که مدنظر اصلاح‌طلبان است مطلوب نیست؛ ولی دولت سایه‌ای که به آقای جلیلی منتسب می‌باشد بسیار هم مطلوب است؛ زیرا این دولت سایه در اجرا دخالت ندارد بلکه نقش مشاور دارد.
ناشناس۳۵۵۶۴۲۳۱۵:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۴
ایشان از دایره اصلاح طلبان خارج نشود وضع ایشان و مملکت همین هست
ناشناس۳۵۵۶۴۳۵۱۵:۱۷:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
فعلا که همه کاره آقای ظریف است و حتی مشغول تشکیل کابینه و دولت است .
ناشناس۳۵۵۶۷۷۰۰۰:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
هنوز هیچی نشده از صدها کیلومتر آنطرف‌تر همه چیز را می‌بینید و قضاوت می‌کنید؟
سعید۳۵۵۶۸۰۶۰۳:۵۰:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
زنده باد ظریف
سلمان۳۵۵۶۴۸۵۱۶:۳۱:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
حدود بیست سال گذشته و باید قضاوت کرد که اون نامه درست بوده یا نه! بنظر پیشبینی نویسندگان اون نامه درست از آب در اومده
ناشناس۳۵۵۶۵۳۰۱۷:۴۶:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۴
درست از آب درامد آشوب‌های متعدد و تحریم
ناشناس۳۵۵۷۳۹۰۰۷:۳۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
لوایح دوگانه راهکاری بود که اجرای آن الان ۲۵ سال جلو انداخته بود . ضمنا آنچه حضرات نویسندگان مطلب لطف کند تا زمان انتخابات بعدی دندان روی جگر بزارند . مردم پزشکیان را بخاطر اینکه افرادی مثل ظریف خاتمی و غیره در کنارش بودند .انتخاب کردند .
منصور۳۵۵۷۴۷۶۱۰:۵۵:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۲۶
نه دیگه، درست در نیومد! قطعا، وضعیت بهتر از اون دوره شده.
بنده خدا اصل۳۵۵۶۶۵۵۲۰:۳۸:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۴
آقای پزشکیان واقعا فرد غیر حزبی و عاقل است و بنده معتقدم ایشان گاندی ایران است. امیدوارم از کینه و تندروی ها جان سالم بدر کند . الهی آمین.
ناشناس۳۵۵۶۶۵۶۲۰:۴۱:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
این دیدگاههای قدیمی نقش راه امروز رئیس جمهور نیست ،،.......، امروز و الان سال ۱۴۰۳ میباشد و شرایط کشور بسیار حساس بوده و میتوان آخرین فرصت برای احترام به خواسته های مردم است و اقای دکتر پزشکیان بخوبی وضعیت حساس رو درک کرده و با توجه به صداقت و پاک دستی و عدالت و راستگویی و خاکی بودنش تمام برنامه های ایشان بر پایه عقلانیت و خردورزی و اعتدال و مصلحت و عزت و منافع مردم
ناشناس۳۵۵۷۳۸۹۰۷:۳۲:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
إن شاءالله در عمل و واقعیت هم شاهد همین‌ها باشیم و آقای پزشکیان در دام و نقشه دشمن نیوفته و بعداً مسئولیت همه چیزو قبول کنه و ناکارآمدی‌ها رو به مجلس و شورای نگهبان نسبت نده!!! با امید رشد و شکوفایی ایران و ایرانیان.
ناشناس۳۵۵۷۸۷۳۲۳:۵۲:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
درود به شرف شما متن بسیار زیبایی نوشتین واقعا دکتر انسان بسیار پاک وصادق هستن ومطمن باش،که کشور رو به سمت پیشرفت سوق میدهد انشالله
رضا۳۵۵۸۱۶۸۱۳:۱۶:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۷
اصلاح‌طلبان رادیکال هر وقت و هرجا که فرصتی پیدا کنند با خطیر نشان دادن اوضاع و تهدید مردم در هر مقطعی از سال‌های گذشته که زمینه را فراهم دیدند ، با استفاده از رسانه های پر سروصدای خود و دشمنان خارج نشین ، وضع را خطیر ، حساس ، مهم و... جلوه داده اند . اینک هم در حالی که پزشکیان تفکرات اصلاح طلبی متعادل دارد ، تندروهای اصلاح‌طلب قصد مصادره او را دارند تا به واسطه او نظام را دچار بن بست نمایند
ناشناس۳۵۵۶۶۷۱۲۱:۰۰:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۴
صرفا جام زهری مثل قبول قطعنامه نبود بلکه منظورشان به مراتب شدیدتر بود اگر می‌توانستند حرفشان را به کرسی بنشانند ممکن بود تا تغییر صددرصدی حکومت پیش میرفتن مضاف بر اینکه منطقه را تغییر میداد
جانباز۳۵۵۷۳۳۲۰۲:۰۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
نامه آیی که جام زهر دران درج شده بود : نشان از خود خواهی و کوتاه بینی اصلاح طلبان تندرو بوده !
ناشناس۳۵۵۶۶۹۱۲۲:۱۰:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۴
آقای دکتر انسان با تجربه وباخدا هست وتا زمانی که مردم کنار دکتر هستن وکمک حال او می‌باشند نمیذارن که انسانهای بی تدبیر نزدیک کابینه او شوند در ضمن الان سال ۱۴۰۳ هست
رضا میر۳۵۵۶۶۹۵۲۲:۱۷:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۴
شما را به خدا دست از این بازی‌های سیاسی بردارید
معلم۳۵۵۶۷۰۱۲۲:۲۸:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۴
پزشکیان برنامه های رهبر معظم انقلاب را دنبال خواهند کرد. حتی در مورد انتخاب وزیران و استفاده از ظریف. باید دید برنامه ترامپ چیست.
ناشناس۳۵۵۶۷۰۵۲۲:۳۷:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۴
کشور را دولت خاتمی روحانی به بیراه کشاند
مرتضی۳۵۵۷۲۰۳۲۰:۵۵:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
ای گل گفتی
ناشناس۳۵۵۶۷۳۷۲۳:۵۷:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۴
دکترپزشکیان هرچی باشد ازسایه نشینان و کاسبان تحریم بهتر هست
ناشناس۳۵۵۶۷۴۲۰۰:۰۷:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تکلیف دولت درسایه چه میشود؟؟
ناشناس۳۵۵۶۷۶۰۰۰:۴۴:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقا ملت انو انتخاب کردن.حالا باید چه کرد
حسن۳۵۵۶۷۷۸۰۱:۰۴:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تنها راه برون رفت از مشکلات جاری مملکت همسو و همراه شدن همه نهادهای قدرت و نهادهای مدنی با دولت و رئیس‌جمهور منتخب مردم است، همه نهادها و همه مسئولان و بویژه توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این همسویی و همدل شدن تا انشاءالله به امید خدا کشوری متحد و سربلند در همه جنبه ها در عرصه‌های مختلف جهان باشیم..... به امید آن روز درود بر رهبر عزیزمان حضرت آیت الله خامنه ای و رئیس‌جمهور محبوبمان جناب آقای دکتر پزشکیان !!!!!!!......
امید۳۵۵۶۷۸۸۰۱:۲۸:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای پزشکیان به هیچ حزبی وابسته نیست ومن که به وی رای دادم بخاطر نگرش درست وی به کشور بود نه به خاطر اصلاح طلب یا اصول گرا وغیره .،،،،پس وی مدیون کسی نیست،من خودم شاهدم برخی چگونه سواستفاده میکنند
عدالت۳۵۵۶۷۹۳۰۲:۰۹:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
من اون موقع پونزده سالم بود و زیاد نمی فهمیدم و پیگیری نمی‌کردم الان می فهمم هرچه فتنه بعداز انقلاب بوده از گور همین اصلاح طلبان تندرو بوده.
منوچهر۳۵۵۶۷۹۵۰۲:۱۱:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اینکه اختیارات رییس‌جمهور باید زیاد شود که بحثی نیست چون رییس جمهور با رای مستقیم و اکثریت مردم روی کار میاد .پس باید همه اختیارات را داشته باشد
علی۳۵۵۶۷۹۹۰۳:۱۸:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
باید به دکتر اعتماد کرد،، وحتما تمام موانعی که سر راه ایشان است با خواست رهبر معظم ودرک رهبری از موقعیت کشور،و دادن اختیارات بیشتر به ایشان ،حتما ایران عزیز از بیماری نجات پیدا میکند
ناشناس۳۵۵۶۸۰۰۰۳:۲۸:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
بذارید کارش رو رسماً شروع کنه بعد برید تو کار آزار و اذیت و فشار.
ناشناس۳۵۵۶۸۰۸۰۴:۳۳:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
دعواهای جناحی را کنار بگذارید الان وقت کار و تلاش است با این دعواها خودمون رو فقط بیچاره می کنیم
ناشناس۳۵۵۶۸۱۴۰۶:۳۰:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۲۵
البته رفراندم از اصول قانون اساسی است وهر وقتی در موضوعات مهم نیاز شد باید به آرا مردم مراجعه کرد رفراندم اعلام نظر عموم مردم است .
خلیلی هستم۳۵۵۶۸۲۳۰۸:۰۰:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
شکی نیست که خاتمی وروحانی درکشورانچنان جایگاهی ندارندوچه خوب هست یکباردیگرامتحان کنندومتوجه بشوند .
جلیل۳۵۵۶۸۳۹۰۸:۴۰:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
دیدید که با ایستادگی رهبری تیر شان به سنگ خورد الان هم همینطور است
ناشناس۳۵۵۶۸۶۴۰۹:۲۵:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای دکتر پزشکیان انسان باایمان و درستکاری است انشاءالله با رهنمودهای مقام معظم رهبری کشورایران را بسوی آبادانی و امنیت و بهترشدن اقتصاد پیش خواهند برد درضمن مردم غیور ایران با رییس جمهور همراهی خواهند کرد اللهم عجل لولیک فرج به امید سربلندی ایران آباد
سعید۳۵۵۶۸۹۳۱۰:۱۴:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
بعد از گذشت سال ها الان میبینید که دوران طلایی ایران همان دولت خاتمی بود ، چون بعد از اون دولت های اصول گرایان هم به قدرت رسیدن و چیزی جز تورم به بار نیاوردن .
اسماعیل۳۵۵۶۹۰۲۱۰:۴۲:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۵
سلام برخون پاک شهدا، رییس جمهورمنتخب از اساتید مومن ومتخصص که به هیج حزب ودسته ای وابسته نباشد و دلش برای مردم فقیر وسرزمین مظلومش بطپش بیفتد انتخاب کند وسلام
ناشناس۳۵۵۶۹۵۶۱۲:۱۶:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اصلاح طلبان کم گند به کشور نزدند حالا اختیارات اضافه هم می‌خواهند این کشور ولایت فقیه دارد
آذربایجانی۳۵۵۷۰۲۳۱۴:۱۶:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
پزشکیان مدیون قشر خاصی نیست و حتی ما آذربایجانی ها در ۴ استان که با مشارکت بالا رای ایشان را بالا بردیم او را مدیون آذربایجان نمی دانیم چون ایشان رئیس جمهور همه هست و باید برای ۹۰ میلیون ایرانی جانفشانی کند نه اصلاح طلبان .
شمس کرزانی۳۵۵۷۰۲۵۱۴:۱۸:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
دکتراگربخواهدبه خاتمی ومشارکتی های نزدیک شودوازآزموده های به اصطلاح اصلاح طلب استفاده صددرصدی کند به بیراهه رفته ای
حمید۳۵۵۷۰۳۵۱۴:۵۳:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تا دیروز که پزشکیان بد بودن و هرچه خواستید به ایشان نسبت دادید؟!!! حالا براتون شدن آقای دکتر پزشکیان و.... ب
شهروند۳۵۵۷۰۴۷۱۵:۱۰:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای پزشکیان واقعا آدم خوب و پاکدست وبسیارمردمی هست لذامردم مخصوصااونایی که بایشان رای دادنددرهمه صحنه هاایشان راحمایت وتنهانگذارندودست تندروهای باصطلاح اصولگرا واصلاح طلب راکوتاه کنند.بااین کارکشوربه جایی خواهدرسید درغیرصورت این همان آش وهمان کاسه خواهدبود
مهدی۳۵۵۷۰۶۴۱۵:۴۸:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۵
رشد قارچ گونه نعمت زاده ها، فریدون ها و جهانگیری ها و .... را دوباره بعد از سه سال تجربه خواهیم کرد
توحید۳۵۵۷۰۶۷۱۶:۰۴:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای پزشکیان عزیز نه عربی میگم نه فارسی ترکی میگویم که بعداً نگید متوجه نشدم دورد ایل سونرا دئمیسن قویمادیلار ایشلیم،یا دیسن ریئس جمهور تدارکاتچیدور،هر واخت قویمادیلار ایشلیم!؛؛هر واخت قویمادیلار ایشلیسن مردومون رایین قایتار اوزونه،مردوم امودینن سیزه رای ویریبلر
ناشناس۳۵۵۷۰۷۰۱۶:۱۲:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اصلاح طلب واصولگرادیگرمهم نیست همه بایدزیرپرچم جمهوری اسلامی ایران راشکوفا و به پیش ببرند
ناشناس۳۵۵۷۰۷۵۱۶:۱۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای پزشکیان باید تمام کارهای قانونی کشور زیر نظر رهبر انقلاب انجام بده هیچ اتفاقی نمی‌افته وموفق خواهد شد اما اگر برعکس عمل کنه زیر رادیکال خاتمی وسایر اصلاح طلبها وجامعه روحانیون بره زمین میخوره و کشور دچار حرج ومرج خواهد شد
سید محمد۳۵۵۷۰۸۸۱۶:۴۶:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
کل جامعه اون شصت در صدی هست که در انتخابات اصلا حاضر نشدن و‌دور دوم چند درصدی هم از ترس قدرت گرفتن اصول گراها آمدن پای کار ؛ قطعا اوضاع اصلاحات در بین جامعه بهتر است و اگر جلوشون سنگ نندازن کار هم خواهند کرد. انشاءالله
ایرانی۳۵۵۷۱۰۸۱۷:۲۶:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
من اگر رییس جمهور می بودم و به جای جناب پزشکیان می بودم. یک تیم از اصول گرا و اصلاح طلب تشکیل می دادم و شروع به کار می کردیم ..و به یک سیستم و پلن و استراتژی خوب برای تفاهم دست می یافتیم و بعد می رفتیم به عنوان کشور یک دست ایران برای عرصه های جهانی...خواهشن از آمار گویی و آمار سازی و سخن رانی بیش از حد پرهیز کنید ملت به طور عملی و واقعی منتظر شکوفایی در تمام عرصه ها هستند....زنده باد ایران و ایرانی...پاینده باد ایران....
ناشناس۳۵۵۷۱۱۳۱۷:۴۱:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تنها راه نجات این است دست دزد را ازکتف قطع کنی
سید۳۵۵۷۱۱۷۱۷:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
مردم اصلاح طلبان دیگر تمام شد الان آقای پزشکیان خودش گفته من دولت خاتمی را قبول نداشتم ولی به خاطر کارهای خوبم به من پست دادند واز روحانی هم حمایت نکرد یعنی من یک اصولگرای اصلاح طلب هستم وهمه چیز تمام شد انشالله که موفق وسربلند شود وکشور از حزب سازی پاک کند
معلم۳۵۵۷۱۲۷۱۸:۰۷:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۲۵
هربلایی سر کشور آمده فقط بدست خاتمی و روحانی بوده
ناشناس۳۵۵۷۱۳۰۱۸:۱۳:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
چرا بعضی بیان می کنند که پزشکیان بی طرف هست. پزشکیان اصلاح طلب هست. چون اطرافیان او همه اصلاح طلب هستند. و با وعده دادن به اصلاح طلبان رای آورده اند و عادتی که اصلاح طلب ها دارند. همیشه وقتی توانایی انجام کاری ندارند. خودشان و طرفداران آن ها می گویند. نگذاشتند که آن کار پیش ببریم. که این کاملا به دور از مردانگی هست. ان شاالله در این دوره که ریاست جمهوری بدست گرفته اند. وجدانی و عاقلانه فکر و عمل نمایند. و دیگران رامقصر کم کاری و... خود ندانند.
ناشناس۳۵۵۷۱۳۱۱۸:۱۹:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
این مطالب هیچ ربطی به پزشکیان و وضعیت فعلی ندارد.
ناشناس۳۵۵۷۱۳۴۱۸:۲۴:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
لان وقت تفرقه نیست وقت احیا شدن و شکوفایی دولت و مردم ،همبستگی بین یکدیگر،خودمون به خودمون رحم کنیم وبه مشکلات دامن نزنیم همون همبستگی رو میخواهیم که درطول جنگ پشت جبهه داشتیم و۸سال تونستیم دوام بیاریم باید بهم دست یاری بدیم
م۳۵۵۷۱۷۲۱۹:۴۴:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۵
پزشکیان اگر قدرت می خواهد که الان دارد و همه مردم و نظام پشت او قرار دارند و اگر ثواب می خواهد که خدمت به نظام و مردم از بالاترین ثواب است همین را که به آن فکر کند راه صحیح را پیدا خواهد کرد زیاد هم پیچیده نیست غیر این گذشتگان تاریخ انقلاب عبرت بزرگی است انشاالله که کشوری ابر قدرت و جهانی رقم بزند که الان زیر ساختمان‌های آن بهتر از هر روزی است.
ناشناس۳۵۵۷۱۹۶۲۰:۴۱:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
موضوع بسیارمهمی را مطرح کردید. تحلیل بسیار جالب و آموزنده را یادآور شدید. درود بر سایت بصیر و آگاه «الف»
علی۳۵۵۷۲۲۶۲۱:۴۰:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
رای دهندگان به پزشکیان دوگروه هستند اصلاح طلبان منتظران بهبود وضعیت گروه دوم سر خورده از اصول گرایان که برای تغییر وضعیت به پزشکیان رای دادند.
صفدر شهریاری۳۵۵۷۲۳۶۲۲:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
باسلام اگر آقای پزشکیان بخواهد دوباره دولت سوم روحانی راتشکیل دهد نمایندگان مجلس باید به کابینه پزشکیان رأی اعتماد ندهند چون اصلاح طلبان و روحانی و خاتمی بیشترین ظلم وخیانت رابه کشور ومردم کردند پس آقای پزشکیان مواضب خودت باش که مردم هوشیارند
سیدموسوی۳۵۵۷۲۴۲۲۲:۲۶:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۵
امید وپناه خدا باشد همه کارها به سادگی درست میشود
حسن۳۵۵۷۲۸۳۲۳:۵۲:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تا حالا که دولت ایشان دولت دوم شهید جمهورست
A۳۵۵۷۲۹۳۰۰:۲۴:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
اگر قبول داریم که مردم بر خودشان حکومت می کنند دیگر نباید به بهانه تسلط غرب یا شرق خودمان را از تکنولوژی روز دنیا و توسعه و پیشرفت محروم کنیم و اینکه چون مردم بر سرنوشت خود با دادن رای و حق رای مسلط شده اند پس نباید از رای که میدهند بترسیم و جلوی آن بایستیم.
ناشناس۳۵۵۷۳۱۵۰۱:۰۹:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
خداوند ایران و ملت ایران ملت امام حسبن و رهبر ایران را رهبر امت اسلام از تمام بلیات و فتنه ها و دشمنان ملعون محفوظ بداردبه حق امام حسین ان شاا....
ناشناس۳۵۵۷۳۱۹۰۱:۱۵:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
خدایا سید علی خامنه ای عزیز را در پناه خودت محفوظ و منصور بدار. و ما را به رهبری ایشان به لشکر صاحب الزمانت ملحق بفرما ان شاا...... خبرگزاری الف بسیار از شما متشکرم خدا خیرتان بدهد که بر صراط مستقیم و در ترویج حق و حقانیت ثابت قدم و پیروز باشید و همراه سید علی خامنه ای عزیز تا لشکر امام زمان ان شاا....
ناشناس۳۵۵۷۳۲۳۰۱:۳۶:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
فقط دکتر پزشکیان
ناشناس۳۵۵۷۳۴۴۰۲:۳۷:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
فقط باید امام زمان هوای این مملکت و داشته باشه وگرنه با این مادی گراها خدا به دادمون برسه
یزدی۳۵۵۷۳۴۹۰۲:۵۵:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
اون زمان مردم تحمل داشتند و تا حد زیادی امید مخصوصا تندروها انقلاب نما همه چیز قبضه نکرده بودند .
ناشناس۳۵۵۷۳۵۳۰۳:۱۶:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۶
با این اوصاف به پزشکیان رای دادیم. معلوم نیست چی میخواد انجام دهد
ناشناس۳۵۵۷۳۵۴۰۳:۳۱:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
پزشکیان نیاید وارد حاشیه بشه تندروهارو باید دور کنه چه اصلاح طلب چه اصول گرا و هم سو با رهبری باشه طبق قانون اساسی عمل کنه و تلاش در رفع مشکلات مردم انشالا بهترین اتفاقا بیفته
خیاطی۳۵۵۷۳۷۶۰۶:۱۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۶
به نظرم رئس جمهور آدم باهوش هستند نباید آلت دست دیگران با شد مااز گذشته باید عبرت بگیریم کشور یک دل یک واحد تحد رهبری واحد قرار بگیرد
حمیدی۳۵۵۷۳۹۲۰۸:۰۰:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
سهراب۳۵۵۷۴۰۰۰۸:۱۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۶
این آقای دکتر پزشکیان فقط به نفع مردم ایران حرکت میکنه و ما مردم ایران باید از رئیس جمهور مردمی حمایت کنیم.
اکبر۳۵۵۷۴۱۷۰۹:۲۳:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۶
نمیشه کسی که ۱۴ میلیون نفر رای داره را براحتی کنار زد
پیمان۳۵۵۷۴۳۵۱۰:۰۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۶
البته از خصوصیات روشن آقای رئیس جمهور این موضوع نیز روشن است که ایشان به هیچ حزب یا گروه ضد نظام و ضد انقلاب یا تجزیه طلبی وابسته نیست ، برای عموم مردم و آنهایی که ازنعمت دیدن و خواندن برخوردار هستند روشن و کاملا واضح است که شخص رئیس جمهور محترم تمام ویژگی‌های یک وطن پرست ملت دوست را ، دارا هستند ، ناگفته نماند که دولت سایه در دولت آقای رئیسی بیش از هر دوره ای برای ملت عزیز قابل مشاهده بوده و در دولت جدید هم تا اندازه ای قابل پیش بینی میباشد ، لذا از هم میهنان خود میخواهم که با هر اخباری قضاوت نادرست نکرده و تا حد امکان با شفاف سازی و تحقیقات کامل لب سخن گشوده یا شروع به تایپ کنند تا اخبار غلط به دهک هایی که از هموطنان که بیگانگان از نا آگاهی این طبقه از جامعه در قالب اسلحه استفاده می‌کنند تزریق نشود ، ایرانمان چَشم زمین است ، ایرانمان قلب زمین است ۰ * وطنم پاره تنم *
محمود۳۵۵۷۴۴۶۱۰:۲۰:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۶
انشالله کشور در مسیر رییس جمهور شهید پیش خواهد رفت
ناشناس۳۵۵۷۴۵۸۱۰:۳۰:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۲۶
تحلیل درستی بود باید مراقب دور ووری های پزشکیان بود .
سید مناف۳۵۵۷۴۵۹۱۰:۳۱:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۶
فرق لیبی،عراق،افغاستان و... با ایران در رهبری حکیمانه میباشد وگر نه ماهم در صورت نبود رهبری الان یه افغاستان دیگه بودیم.دوستان تا سید علی رو داریم خیالتان راحت باشه.
مصطفی۳۵۵۷۴۶۲۱۰:۳۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۶
اتحاد واقعی و بدون حب و بغض و بیرون اومدن از سایه ها و دخمه ها در این برهه تاریخی راه نجات کشوره ،اول حل معضلات اقتصادی کشور که کار یک روز و دو روز نیست ،بعد گذر از ناملایمات اجتماعی ،واقعیت اینه که ترامپ عازم کاخ سفیده لازمه تدبیری و سیاستی درست و دور از احساسات اعمال بشه
ناشناس۳۵۵۷۴۸۵۱۱:۰۳:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۶
اون لوایح حداقل خواسته های ملت هست ،که جناب خاتمی دنبال می‌کرد، ، صدای بیش از ۶۰ درصد مردم را هنوز نشنیده ای .
ناشناس۳۵۵۷۵۴۹۱۲:۱۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
بهترین مسیری که دکتر پزشکیان پیش رو داره اینه که از اهل فن و افراد متخصص در هر حوزه مدیریت کلان کشور استفاده کنه از وزیر گرفته تا استاندارها ومدیرکل ها دوم از دستورات رهبری اطاعت بکنه غیر این باشه وضع بدترم میشه
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. طرح برخورد با تخلفات شیشه دودی و تخلفات پلاک آغاز شد

  2. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

  3. پلیس باید خلع سلاح شود!

  4. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

  5. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

  6. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  7. تصمیم پوتین برای گرفتن «انتقام سخت» از اوکراین

  8. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

  10. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

  11. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

  12. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

  13. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  14. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  15. پای صحبت پزشکی که از بالاترین حقوق در آمریکا گذشت و به ایران بازگشت

  16. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

  17. فقط وقت کشی و ژست !

  18. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  19. پشت پرده تحرکات نظامی اوکراین در خاک روسیه چیست؟

  20. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

  21. عدالت کاغذی!

  22. حاکم اصلی آمریکا کیست؟!

  23. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  24. چرا رژیم‌ صهیونیستی بر آتش جنگ می دمد؟!

  25. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

پربحث‌های هفته

  1. پلیس باید خلع سلاح شود!

  2. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  3. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

  5. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  6. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  7. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

  8. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  9. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  10. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  11. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

  12. همراهی مجلس با دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

  13. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

  14. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

  15. آقای پزشکیان! برنامه ندهید، برنامه می‌دهند!

  16. توکلی: "میدری" دغدغه عدالت دارد و شایسته ترین فرد برای تصدی وزارت کار و رفاه است

  17. باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

  18.  واکنش ظریف به رای اعتماد مجلس

  19. ابطحی: افراطیون به حاشیه رفتند

  20. سردار فدوی: ‌اسرائیل را شدیدتر از قبل تنبیه خواهیم کرد

  21. عضو هیئت رئیسه مجلس: همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد گرفتند

  22. تقدیر و تشکر احمد توکلی از دولت و نمایندگان مجلس

  23. توئیت ناصر ایمانی در مورد رای اعتماد برخی نمایندگان به وزرای پیشنهادی

  24. اقتصاد امروز کشور نیازمند تلاش و همتی همگانی است

  25. دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم را ادامه می‌دهیم

آخرین عناوین