پزشکیان: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم برازنده ایرانیان نیست

  4030425007 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری منتخب با بیان اینکه فقر، رواج کوله‌بری یا سوخت‌بری، زباله‌گردی و شرمندگی سرپرست خانوار پیش خانواده خود به هیچ وجه برای بنده قابل پذیرش و تحمل نیست، اظهار داشت: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم این کشور، برازنده و شایسته ایرانیان نیست.

پزشکیان: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم برازنده ایرانیان نیست

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در «نشست با نمایندگان ادوار و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی» ضمن قدردانی از نمایندگان حاضر در این نشست، تصریح کرد: حرف‌هایی که بنده در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح کردم، نه شعار و وعده، بلکه باورهای قلبی بنده بود که یک عمر با آنها زندگی کرده‌ام.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه بی‌عدالتی از نظر همه یک ظلم بزرگ است و هیچ کس حق ندارد گروه و دسته‌ای را حذف کند تا عده‌ای خاص رشد کنند، افزود: ما همه مثل خواهر و برادر یکدیگر هستیم و این کشور متعلق به همه ماست، اما باید اعتراف کنیم که وضع امروز ایران ما برازنده ما نیست. راه غلبه بر مشکلات موجود عبور از اختلافات و همکاری و همدلی برای آبادانی ایران است.

پزشکیان با اشاره به اینکه فقر، رواج کوله‌بری یا سوخت‌بری، زباله‌گردی و شرمندگی سرپرست خانوار پیش خانواده خود به هیچ وجه برای بنده قابل پذیرش و تحمل نیست، اظهار داشت: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم این کشور، برازنده و شایسته ایرانیان نیست و باید دعواهایی را که بر سر قدرت جریان دارند، کنار بگذاریم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر کشور را بسازیم.

رئیس جمهوری منتخب گفت: اگر ما با تمام وجود به همه مردم عشق بورزیم، ‌ برابر ظلم و بی‌عدالتی بیایستیم و انصاف را نسبت به دوست و دشمن رعایت کنیم، آیا باز هم ۶۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت نخواهند کرد. دلیل نارضایتی مردم این است که نه تنها با محبت با آنها برخورد نمی‌کنیم، بلکه با باتوم و چماق جواب آنها را می‌دهیم.

پزشکیان مهمترین وظیفه خود به عنوان منتخب ملت را خدمت بی‌منت و بدون تبعیض به همه مردم، رعایت انصاف و تلاش برای احقاق حقوق همه فارغ از قومیت، مذهب و جنسیت دانست و خاطرنشان کرد: وقتی بنده به عنوان مسئول فرصت‌ها را در اختیار اطرافیان و دوستانم بگذارم و هر کس را که با من نباشد، کنار بگذارم، قدم در راه ضلالت گذاشته‌ام و عاقبت ضلالت عذاب عظیم است؛ عذاب عظیم نیز وضعیتی است که گرفتار مشکلات باشیم، اما نتوانیم از عهده رفع آنها برآییم.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مشکل ما قبل از آنکه دشمنی دشمنانی مثل آمریکا باشد، مربوط به عملکرد خودمان است، گفت: اگر دست در دست هم دهیم و کار را به افراد نخبه و کارشناس بسپاریم و اجازه دهیم همه کسانی که دغدغه ایران را دارند در امور مشارکت کنند، مملکت آباد خواهد شد.

پزشکیان با تاکید دوباره بر این نکته که بنده هیچ برتری در خودم نسبت به شما و دیگران نمی‌بینم، اظهار داشت: اگر با من طوری برخورد شود که گویا به اعتبار اعتماد مردم، بنده کسی شده‌ام، آنگاه از خودم می‌ترسم؛ بنده همانی هستم که همیشه بودم و حاضر نیستم به خاطر موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ام احترام اضافه‌ای به من گذاشته شود.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: باور بنده، کلام امیر مومنان است که فرمود اگر به راه راست رفتم بنده را همراهی کنید و اگر بیراه رفتم مرا انذار کنید. اگر بی‌جهت از بنده تعریف کنید و احترام متفاوت بگذارید، ممکن است تصور کنم که کسی شده‌ام؛ این شما هستید که می‌توانید بنده را تبدیل به انسانی غیرمتعارف تبدیل کنید، اگر نه بنده هیچ فرقی نکرده‌ام و فقط باری سنگین بر عهده‌ام گذاشته شده که باید به من کمک کنید تا آن را به مقصد برسانم.

پزشکیان در پایان با بیان اینکه امروز رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و زمان همدلی و وفاق ملی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: اگر همه با هم همدل شویم و دست در دست یکدیگر، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور را به صحنه بیاوریم، قطعا در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده موفق خواهیم شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور منتخب، آقایان ناصر نصیری، هادی شوشتری، احمد همتی، یدالله اسلامی و عبدالرضا عزیزی به نمایندگی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، خانم فریده اولاد قباد به نمایندگی از نمایندگان زن ادوار مجلس و معین‌الدین سعیدی به نمایندگی از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدرضا صباغیان بافقی، محمد جلالی، رضا سپهوند، قدرت‌علی حشمتیان و غلامرضا نوری قزلجه نیز به عنوان نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به تشریح نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ضرورت اتحاد، همدلی و انسجام برای غلبه بر مشکلات، توجه به توسعه متوازن و پایدار، بهره‌گیری از همه نخبگان و افراد توانمند در اداره کشور فارغ از قومیت، مذهب و جنسیت، ضرورت تلاش برای رفع تنش‌ها در سیاست خارجی و نیز اصلاح نظام اداری کشور محور سخنان و نظرات ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۶۸۱۱۰۵:۱۹:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
پزشکیان: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم برازنده ایرانیان نیست.
ناشناس۳۵۵۷۳۰۶۰۰:۳۸:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۲۶
امروز در ایران مسأله تب دنگی و اپیدمی آن مطرح شده است ... پروژه حشرات دارپا DARPA (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته) بالاترین جناح تحقیقاتی مخفی ارتش ایالات متحده است که روی پروژه های مختلفی چون علوم مغز و اعصاب، رباتیک، اسلحه های فوق پیشرفته برای آینده و سایر موارد جالب از جمله استفاده تسلیحاتی از حشرات کار می‌کند. انتقال بیماری گسترده با استفاده از حشرات شروع این ماجرا به سپتامبر 1954 برمی‌گردد، وقتی دولت ایالات متحده برای تعیین کک ها به عنوان ناقل عوامل بیماری زا وارد یک آزمایش میدانی شد. ایده آن‌ها برای این کار جمع آوری تعداد زیادی از کک‌ها و آلوده کردن آن‌ها به برخی ویروس‌های کشنده مانند ویروس هپاتیت یا وبا و سپس رها کردنشان در یک شهر پرجمعیت با هدف کشتن صدها هزار نفر بود.دولت آمریکا که اسناد زیادی در مورد جنگ حشره شناسی در آزمایشگاه های نازی‌ها کشف کرده بود به طور جدی تصمیم به مسلح سازی حشرات به منظور استفاده به عنوان سلاح بیولوژیک کشتار جمعی گرفت. بنابراین کک‌ و پشه که توانایی زیادی در ایجاد بیماری دارند و به عنوان ناقلین قوی شناخته می‌شود بهترین گزینه بودند. طراحی این آزمایش به صورت جمع آوری هزاران کک در بمب‌های هوایی بود و روی زمینی در یوتا بر روی جمعیتی از خوکچه‌های هندی امتحان شد. این آزمایشات موفقیت آمیز بود و این عمل ثابت کرد که کک ها خود، نه تنها می توانند از این آزمایشات جان سالم به در ببرند، بلکه می توانند پس از مدت کوتاهی خود را به میزبان ها متصل و آنان را آلوده کنند. --عملیات عجیب و غیرانسانی Big Buzz این بار میزبانان ناخواسته آزمایش دیوانه وار دولت آمریکا ساکنان جورجیا بودند و ناقلین آن 333000 پشه تب زرد بود و باز هم خود پشه ها آلوده نشده بودند. هدف از این مأموریت دقیقاً مانند مأموریت قبلی آزمایش امکان ریختن هزاران پشه بر روی یک شهر شلوغ و تخمین سطح پوشش پشه ها بود.طی این آزمایش که در ماه مه سال 1955 انجام شد 330،000 پشه آلوده به تب زرد از طریق هواپیما در ایالت جورجیا ریخته شد.اما این آزمایش به همین جا ختم نشد و دولت آمریکا آن را در چند مرحله با هدف‌های مختلف مورد آزمایش قرار داد. گزارشاتی از برنامه ریزی ارتش آمریکا برای ایجاد تأسیسات جنگ حشره شناسی با توانایی تولید ماهانه 100 میلیون پشه آلوده به تب زرد وجود دارد ۰۰۰۰۰ خود را به میزبان ها متصل و آنان را آلوده کنند. --عملیات عجیب و غیرانسانی Big Buzz این بار میزبانان ناخواسته آزمایش دیوانه وار دولت آمریکا ساکنان جورجیا بودند و ناقلین آن 333000 پشه تب زرد بود و باز هم خود پشه ها آلوده نشده بودند. هدف از این مأموریت دقیقاً مانند مأموریت قبلی آزمایش امکان ریختن هزاران پشه بر روی یک شهر شلوغ و تخمین سطح پوشش پشه ها بود.طی این آزمایش که در ماه مه سال 1955 انجام شد 330،000 پشه آلوده به تب زرد از طریق هواپیما در ایالت جورجیا ریخته شد.اما این آزمایش به همین جا ختم نشد و دولت آمریکا آن را در چند مرحله با هدف‌های مختلف مورد آزمایش قرار داد. گزارشاتی از برنامه ریزی ارتش آمریکا برای ایجاد تأسیسات جنگ حشره شناسی با توانایی تولید ماهانه 100 میلیون پشه آلوده به تب زرد وجود دارد
ناشناس۳۵۵۶۸۴۷۰۸:۴۹:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۵
چون جریان حامی شما کشور را عقب بردن و دوباره آمدید!!
ناشناس۳۵۵۷۳۱۴۰۱:۰۵:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۶
نه عزیزم جناب دکتر جلیلی شما کشور را به این روز انداخت
الاحقر شیخ حسنعلی سبد سبد گل یاس۳۵۵۶۸۷۰۰۹:۳۱:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
ریاست جمهوری منتخب چندین مورد مهم در مورد عدالت به دلیل فساد مویرگی مسولان اجرا نشده است و باید پیگیری شود
ناشناس۳۵۵۶۸۹۷۱۰:۱۹:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
فقط با یک اصل کلی اجرا شود و آن این است که به طریقی اصولی و زیر بنایی مشخص شود منشا ثروت هر فرد از آحاد جامعه چه میزان است واز چه راهی بدست آمده است و در این بین اگر ثروت های نامشروع در بین بستگان و دوستان و افراد در سایه پخش شده است مشخص گردد
ناشناس۳۵۵۶۹۰۶۱۰:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
به حرفات عمل کن منم به آقای جلیلی رای دادم شما اگه خوب باشی به شما رای میدم
علی۳۵۵۶۹۱۶۱۱:۰۹:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اینکه وضعیت امروز ایران برازنده ایرانیان نیست را همه مردم ایران از قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز می دانستند.
ناشناس۳۵۵۶۹۳۰۱۱:۲۷:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۵
ازین فرمایشات رو از همه آقایان قبل از شما هم شنیدیم بدون همراهی بدنه دولت و جامعه بدون کنارگذاشتن اخلاق فرصت طلبی و به خود اندیشیدن و به جیب خود فکر کردن توسط همه افراد جامعه ، چیزی تغییر نخواهد کرد
ناشناس۳۵۵۶۹۴۳۱۱:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
مردم تحصیل کردگان فر هیخته‌گان کار افر ینان پز شکان کارگران باز نشسته‌گان کشاورزان فقرا دانشجویان کسبه‌همه‌پشتیبان دکتر قلب ها هستند خدا نگهدارت دکتر واقعی
ناشناس۳۵۵۶۹۵۹۱۲:۱۹:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
چقدر خوب حرف میزنن
ناشناس۳۵۵۶۹۷۲۱۲:۵۵:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
جناب پزشک جمهور لطفا با حمایت مردم دزدان و اختلاس گران را از بدو انقلاب تا به حال دستگیر و به جزای اعمال برسانید انتظار داشتیم شهید جمهور این کار را انجام دهد اما عمرش کفاف نکرد
ناشناس۳۵۵۶۹۸۳۱۳:۱۸:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
نمونه ای از مهارکردن پشه ائودس در کشور چین : در سال 2019، محققان گزارش دادند که A. albopictus را در دو جزیره در گوانگژو، چین تقریباً ریشه کن کردند. جمعیت این گونه بین سال های 2016 تا 2019 به دنبال ورود پشه های ماده که توسط تشعشعات در آزمایشگاه عقیم شده بودند و نرهایی که به سویه‌ای از این باکتری آلوده شده بودند، 94 درصد کاهش یافت. به طبیعت کاهش یافت. Wolbachia pipientis، که توانایی نرها را برای تولید مثل و انتقال بیماری مختل می کرد.
ناشناس۳۵۵۶۹۸۷۱۳:۲۶:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
سلامت باشی که حرف دل میلیونها ایرانی را می زنی ،دوستت داریم .
ناشناس۳۵۵۷۰۳۹۱۴:۵۹:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای پزشکیان، اگه خوب به ستاد تبلیغاتی خودت نگاه کنی دلایل شو پیدا میکنی
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

    2. پلیس باید خلع سلاح شود!

    3. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

    4. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

    5. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

    6. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

    7. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

    8. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

    9. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

    10. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

    11. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

    12. فقط وقت کشی و ژست !

    13. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

    14. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

    15. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

    16. عدالت کاغذی!

    17. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

    18. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

    19. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

    20. موسسه گوته در تهران پلمب شد

    21. بدون تعارف با نوۀ دکتر مصدق

    22. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

    23. واکنش مبینا نعمت زاده به درخواستش از رئیس جمهور و قبولی در رشته پزشکی

    24. پیام موشکی حماس

    25. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. پلیس باید خلع سلاح شود!

      2. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

      3. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

      4. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

      5. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

      6. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

      7. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

      8. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

      9. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

      10. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

      11. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

      12. آقای پزشکیان! برنامه ندهید، برنامه می‌دهند!

      13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: قضاوت درباره وزرای پزشکیان باید براساس عملکرد آن‌ها باشد/ ظریف نباید اینقدر زود استعفا می‌داد

      14. توکلی: "میدری" دغدغه عدالت دارد و شایسته ترین فرد برای تصدی وزارت کار و رفاه است

      15. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

      16. باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

      17.  واکنش ظریف به رای اعتماد مجلس

      18. ابطحی: افراطیون به حاشیه رفتند

      19. سردار فدوی: ‌اسرائیل را شدیدتر از قبل تنبیه خواهیم کرد

      20. عضو هیئت رئیسه مجلس: همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد گرفتند

      21. تقدیر و تشکر احمد توکلی از دولت و نمایندگان مجلس

      22. همراهی مجلس با دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

      23. توئیت ناصر ایمانی در مورد رای اعتماد برخی نمایندگان به وزرای پیشنهادی

      24. اقتصاد امروز کشور نیازمند تلاش و همتی همگانی است

      25. قالیباف: مجلس به وظیفه خود عمل کرد

      آخرین عناوین