واکنش زاکانی به انتقادات عضو شورای شهر/ اعتراض بهزاد نبوی به سهم‌خواهی اصلاح طلبان از دولت پزشکیان

  4030427064 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش زاکانی به انتقادات عضو شورای شهر/ اعتراض بهزاد نبوی به سهم‌خواهی اصلاح طلبان از دولت پزشکیان

واکنش زاکانی به انتقادات عضو شورای شهر

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص پشت پرده امضاهای جمع شده در مورد شهردار تهران، قبلا توضیحات لازم را دادم و باید بگویم مبنای جمع آوری این امضاها سراسر تهمت است و حتما شکایت خواهد شد.

وی افزود: رای و نظر آنان که بر علیه بنده امضاء جمع کردند محترم است اما بیش از آنها هم امضاهایی برای ماندن اینجانب در شهرداری تهران بوده است، اما باید بگویم که چه آنهایی که علیه بنده امضاء جمع کردند و چه آنها که به نفع بنده این کار را کردند این امضاها مبنای قانونی ندارند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده منتقدین شهرداری در شورای شهر تاکید کرد: در شورای شهر یک اقلیت مخالفی وجود دارند که نظرات خود را بیان می‌کنند.

زاکانی اذعان کرد: به نظر می‌آید برخی نمی‌خواستند بنده در انتخابات حضوری داشته باشم و پاسخ بنده به منتقدین آن است که انتقادات آنها صد در صد نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۳ پروژه افتتاح کردیم و علی رغم آنکه منتقدین خود را دعوت کردیم، هیچ کدام در افتتاح‌ها حضور نیافتند. یک اقلیت مخالف از اول بوده اند که الان هم هستند و رای و نظر آنها برای ما مهم است.

گفتنی است روز یکشنبه نرجس سلیمانی، عضو شورای شهر تهران انتقاداتی به عملکرد زاکانی در شهرداری تهران وارد کرده و گفته بود: «باید شهر را به دست کسی سپرد که فردی باهوش و با دانش باشد و بتواند کارآمدی لازم را داشته باشد.»

واکنش روزنامه شهرداری به انتقادات نرجس سلیمانی از زاکانی

همشهری نوشت: «وظیفه شورای شهر نظارت است، نقد است، گلایه است، تذکر و حسابرسی است. حق هم همین است. مردم نیز همین را انتظار دارند. اما نظارت با مچ‌گیری فرق دارد، نقد با تخریب متفاوت است؛ تذکر، حرف گوشه‌دار و تندی و طعنه نیست، گلایه حرف غیرمنصفانه و خلاف‌واقع نیست. این تفاوت‌ها را نمی‌بینیم؟ اگرچه این‌دست رفتارها منحصر به انگشت‌شمار و معدودی از نماینده‌های محترم است اما مردم این بداخلاقی را به کلیت شورای انقلابی منتسب می‌کنند.

اگر واقعا تفاوت نقد مشفقانه و تذکر دلسوزانه و گلایه مسئولانه با بداخلاقی و بی‌انصافی روشن نیست به اثر رفتارها توجه کنیم. ببینیم چرا ضدانقلاب اینقدر خوشحال می‌شود؟ ببینیم چرا سوت و کف می‌زند؟ چرا تشویق می‌کند؟ رفتار ما چه آورده‌ای برای دشمنان خبیث انقلاب داشته است؟

تنها برای نمونه، روز یکشنبه ‌گفته شد طی 3سال گذشته مدیریت شهری هیچ دستاورد مهمی نداشته است؛ واقعا نداشته است؟ این نقد است؟ نظارت است؟ ‌یا تکیه‌کردن به دروغ آشکار مجازی که از بیخ و بن تکذیب شده است و آن‌را نشانه ضعف مدیریت شهری دانستن، اخلاق است؟ تقواست؟»

***

توضیحات اسماعیلی درباره انتصابات اخیر در وزارت ارشاد

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتصابات در وزارت ارشاد اظهار کرد: در وزارت ارشاد هیچ انتصاب جدید خارج از رویه اتفاق نیفتاده است. نمی‌دانم این بحث‌ها برای چه پیش آمد و این مقدارش را هم جزو بداخلاقی‌های رسانه‌ای می‌دانم.

وی افزود: بحث‌هایی که مطرح شده بود ۷۰ تا ۸۰ درصدش کذب محض بود و دوستان ما هم درباره آن‌ها توضیح دادند. اساسا بعضی چیزها هم وجود خارجی نداشت که مطرح کرده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بقیه موارد هم آنهایی بودند که از اول دولت بودند. مثلاً ما رئیس مرکز حراست داریم که شخصیت معتبر امنیتی کشور است. دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات داریم که سال‌ها رایزن جمهوری اسلامی بوده و جزو بهترین رایزن‌های خارج از کشور بوده است و حالا ممکن است یک نسبتی هم با من داشته باشد، اما کارمند همان مجموعه است آن‌هم قبل از اینکه ما به آنجا برویم.

اسماعیلی تاکید کرد: به هرحال بخشی از این موارد مطرح‌شده بداخلاقی است و بخشی هم سوءتفاهم و بخشی هم مربوط به هیجانات پایان دولت است که خیلی جدی نیست.

***

روایت روزنامه دولت از عصبانیت تندروها از پزشکیان

روزنامه ایران نوشت: «یادداشت رئیس‌جمهور منتخب در روزنامه تهران تایمز بیانگر چهارچوب و مرامنامه سیاست خارجی دولت چهاردهم بود. تأکید بر تداوم روابط گسترش یافته با کشورهایی از جمله روسیه و چین و همچنین فراخواندن کشورهای غربی به عمل به تعهداتشان در برجام، مواردی بود که در یادداشت اخیر دکتر مسعود پزشکیان مورد توجه قرار گرفت.

موضوعی که نشان داد مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس دولت چهاردهم، نه به دنبال تغییر ریل سیاست خارجی شهید رئیسی که به دنبال تقویت این مسیر واقع‌بینانه است... پس از انتشار یادداشت پزشکیان در روزنامه تهران تایمز که تا حدودی ابعاد سیاست خارجی دولت چهاردهم را نمایان کرد، برخی از رادیکال‌ها با انجام مصاحبه‌ها و نگارش مطالبی، عصبانیت خود از پزشکیان را بروز دادند.

در همین راستا مسیح مهاجری از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به اصلاح طلبان و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله این روزنامه از مسعود پزشکیان انتقاد کرده که چرا در مقاله‌ اخیر خود نقش روسیه و چین را در سیاست خارجی ایران پررنگ کرده است.

مهاجری اعلام آمادگی پزشکیان برای تقویت روابط با کشورهای اروپایی و حل مشکلات با امریکا را از نقاط قوت مقاله اخیر رئیس‌جمهور منتخب دانسته و در مقابل از تأکید پزشکیان بر تقویت روابط با چین و روسیه به‌عنوان نقطه ضعف این مقاله نام برده است.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در دولت روحانی هم به انتقاد از مانیفست سیاست خارجی مسعود پزشکیان پرداخت و خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران نوشت: «تصویری مغشوش، بدون اولوّیت، رؤیایی، غیرمنسجم، با کلی‌گویی فراوان نسبت به همه‌چیز و هرچیز و… ارائه فرموده‌اید.»

مشاور سیاسی حسن روحانی نیز همچون مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی تأکید پزشکیان بر گسترش روابط با کشورهای غیر غربی از جمله چین و روسیه را آماج حملات خود قرار داده و با اعلام اینکه دولت شهید رئیسی دچار شرق‌گرایی مفرط شده بود، سیاست خارجی دولت چهاردهم را در ادامه سیاست خارجی دولت سیزدهم می‌داند...

مسعود پزشکیان چه در رقابت‌های انتخاباتی و چه پس از پیروزی در انتخابات، همواره روی این موضوع تأکید کرده که در پیشبرد امور کشور جناحی عمل نخواهد کرد. او به صراحت گفته است حزبی نیست و از استعداد همه کارشناسان و نخبگان بهره خواهد برد و به دنبال ایجاد اجماع و همدلی میان مردم و نیروهای سیاسی کشور است.»

***

اعتراض بهزاد نبوی به سهم‌خواهی از دولت پزشکیان

به گزارش جماران؛ بهزاد نبوی پیشکسوت اصلاحات در اعتراض به سهم‌خواهی عده‌ای از دولت چهاردهم، با این متن از آن‌ها خواسته است دست از این کار بردارند:

«با مطالعه مطالب دوستان، به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده.

از همه اعضای کمیته‌ها عاجزانه استدعا دارم، به خاطر ایران و به خاطر دکتر پزشکیان بینوا، دست از سهم‌خواهی از این گوشت قربانی بردارند.

پیشنهاد می‌کنم رئیس و همه اعضای کمیته‌ها، از داشتن پست و مقام منع شوند، تا بتوانند کمی هم به فکر ایران و آینده آن باشند.»

***

ضرورت‌های اجماع ملی در دولت پزشکیان

خراسان نوشت: «مسعود پزشکیان در کمپین انتخاباتی خود بارها اظهار کرده بود که باید اختلافات و نزاع های سیاسی داخلی را کنار بگذاریم و با همدلی و اجماع ملی، از همه ظرفیت های ملی برای عبور کشور از مشکلات استفاده کنیم. به نظر می رسد، این رویکرد قابل تحسین پزشکیان منحصر به کمپین انتخاباتی نبوده و او پس از پیروزی نیز بر این گفتمان سیاسی اش تاکید ورزیده و دست همکاری و همیاری به سوی همه جریانات سیاسی کشور و از جمله رقبای انتخاباتی برای تشکیل دولت اجماع ملی دراز کرده است.

بدون شک اگر رئیس جمهور منتخب بتواند این گام بزرگ را بردارد و دولتی متشکل از همه سلایق و ظرفیت های ملی تشکیل دهد، اولین «دولت اجماع ملی» در ایران شکل خواهد گرفت. دولتی که می تواند کشور را از مسائل و بحران های پیش رو عبور دهد و ریل گذاری جدیدی در سیاست گذاری و امور اجرایی کشور ایجاد کند...

 در دولت اجماع ملی، شکاف ها و اختلافات میان دولت و حاکمیت بر سر موضوعات کلان داخلی و خارجی به حداقل ممکن برسد و هماهنگی ها به صورت فزاینده ای ارتقا پیدا کند. این مسئله ای است که به نظر می رسد مسعود پزشکیان به آن واقف است و در همین زمینه تلاش ها و تحرکات مناسب و مطلوبی را آغاز کرده است. استفاده از نیروها و شخصیت های ملی و معتمد نظام از اهمیت زیادی برخوردار است...

در دولت اجماع ملی، نباید افرادی که منبع تنش و اختلاف هستند به کار گرفته شوند. باید در نظر داشت که اجماع ملی بدون آرامش سیاسی امکان پذیر نیست. 

به صورت کلی، تشکیل اولین دولت اجماع ملی توسط مسعود پزشکیان می تواند رویدادی تاریخی و مهم در صحنه سیاسی کشور باشد. این اتفاق مهم دو سویه است. در یک سوی آن دولت مسعود پزشکیان قرار دارد که باید به آن متعهد باشد و در سوی دیگر، سایر قوا و همه ارکان حاکمیت قرار دارند که لازم است از پیشگامی پزشکیان برای اجماع ملی استقبال و او را همراهی کنند. حمایت های اخیر رهبر معظم انقلاب از دولت جدید مانند حمایت هایی که از همه دولت ها داشتند، در کنار رویکرد سازنده رئیس جمهور جدید، می تواند یک سرآغاز جدید باشد.»

***

علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌شود؟

خبرآنلاین نوشت: «در روزهای اخیر گمانه‌های زیادی‌ پیرامون لاریجانی مطرح شده است.

مهمترین دستور کاری که دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت چهاردهم خواهد داشت، پرونده هسته‌ای خواهد بود؛ لاریجانی احتمالا از این بابت نامش مطرح می‌شود که در این موضوع از جمله افراد مسلط به شمار می‌رود و البته مهمتر، قدرت لابی و چانه‌زنی اوست که لاریجانی به این توانایی‌اش شهره است. نکته دیگر در رابطه با لاریجانی، عدم درگیر ‌بودنش با مسائل حاشیه‌ای مرتبط با تحریم‌ها و رویکرد تعاملی او در زمان مذاکرات هسته‌ای منجر به توافق برجام است.

البته ممکن است برخی رد صلاحیت او برای ریاست‌جمهوری را به عنوان مورد منفی لاریجانی به حساب بیاورند، اما هرچند بحث و انتقادات زیادی به تصمیم شورای نگهبان می‌توان وارد کرد، که وارد است، اما طبق گفته‌های همیشگی شورایی‌ها، اگر یک نفر برای ریاست‌جمهوری تایید نشود، به معنای نداشتن صلاحیت برای پست‌های دیگر نیست.

حالا با توجه به جمیع جهات و همینطور حضور همزمان و گفت‌وگوی پزشکیان و لاریجانی در مراسم عزاداری شب تاسوعا در امامزاده صالح تهران که دومین ملاقات رسانه‌ای و اعلام شده دو طرف از زمان پیروزی پزشکیان به حساب می‌آید، احتمال انتصاب علی لاریجانی برای کرسی دبیری شورای عالی امنیت ملی بیش از قبل شده است.»

***

تقدیر رسانه اصولگرا از رفتار پزشکیان پس از انتخابات

جهان نیوز، رسانه نزدیک به زاکانی نوشت: «این روزها که دوران انتقال دولت است و باید منتظر زمان نتفیذ و مراسم تحلیف ریاست جمهوری باشیم، پزشکیان رفتار اجتماعی مذهبی خاصی از خود نشان داده و به هئیت‌های مذهبی سر زده و عزاداری کرده است. به نظر می‌رسد این رفتار پزشکیان به سبب رویکرد فرهنگی و ارادتی است که آذری زبانان به امام حسین (ع) دارند.

این کنش اجتماعی فرهنگی مذهبی پزشکیان یکی از عوامل تقدیر از وی در میان افکار عمومی بوده که تاکنون نشان داده شباهتی به روسای دولت های اصلاحات و اعتدال ندارد و همین فصل بندی سیاسی باعث شده که امیدهایی در کشور و میان افکارعمومی زنده شود...

نگرانی درباره روابط خارجی با برخی کشورها از جمله چین و روسیه با تاکید پزشکیان بر مذاکره با غرب و تجربه دولت های گذشته خصوصا دولت حسن روحانی احساس می شد. پزشکیان در این چند روز با ارتباط تلفنی نه تنها در جهت تداوم روابط و استفاده از دستاوردهای گذشته حرف زد بلکه بر ارتقای آن نیز تاکید کرد...

اگرچه برخی اصلاح طلبان در فضای مجازی اقدام به تخریب دستاوردهای دولت شهید رئیسی کرده اند و به قول سیاسیون پوست موز زیر پای وی انداخته اند، اما وی رفتار دیگری در پیش گرفته و با حضور در منزل شهید جمهور با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کرد. پزشکیان در این دیدار گرامیداشت نام و یاد شهید رئیسی، از تلاش‌های ارزنده و فراموش ناشدنی این شهید بزرگوار در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت کشور قدردانی کرد.

همین رفتار و منش وی سبب شده که بسیاری نسبت به مواضع وی قدردانی کنند و از وی بخواهند که این فضای مثبت تعاملی را ادامه دهد. فضایی که به دور از تنش های سیاسی که برای کشور سم مهلک است می‌تواند در ادامه برای خود پزشکیان و اداره دولتش نیز موثر باشد.»

***

جنتی دبیر شورای نگهبان ماند

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه شورای نگهبان در جلسه اخیر این شورا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات طبق آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان هر ساله و در ایام سالروز تاسیس شورای نگهبان که روز ۲۶ تیر است، برگزار می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد، براساس آرای اعضای شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی به عنوان دبیر، سیامک ره‌پیک به عنوان قائم‌مقام دبیر و وی به عنوان سخنگو انتخاب شدند. اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان در یک سال گذشته نیز آیت‌الله جنتی، ره‌پیک و طحان‌نظیف بودند.

***

نقاط ضعف و قوت فرایند جدید انتخاب اعضای کابینه

دنیای اقتصاد نوشت: «در روزهای اخیر، خبرهای رسمی و غیررسمی، درباره فرآیند انتخاب افراد برای ترکیب دولت جدید به گوش می‌رسد. طبق اخبار، ۵ کارگروه قرار است این وظیفه را بر عهده بگیرند.

با توجه به فرصت محدود، فرآیند جدید انتخاب اعضای کابینه قوت‌ها و ضعف‌هایی خواهد داشت. برای مثال شفافیت، استفاده از خرد جمعی، تنوع اشخاص و گروه‌های موثر در انتخاب کابینه و شکل‌گیری رویکرد جدید را می‌توان از نقاط قوت این شیوه جدید دانست.

اما باید تاکید کرد که این روش، نقاط منفی نیز دارد. تنوع اعضا بدون داشتن راهبرد مشخص و نگاه منسجم در دولت می‌تواند منجر به عدم شکل‌گیری اجماع در میان اعضای دولت شود. در شرایطی که دولت، نیازمند دیدگاهی همسو در میان اعضای کابینه است، انتخاب وزرا توسط افراد دارای دیدگاه‌های معارض و متفاوت می‌تواند در عرصه عمل، منجر به تشتت آرا و جلوگیری از همکاری دولتمردان با یکدیگر شود.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۸۴۲۵۲۱:۰۱:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۲۷
قطعا و یقینا و تحقیقا در این دوره مجلس آن دسته از نمایندگان مجلس که پاک هستند در انتخاب وزرا با دقت عمل می کنند
مش جعفر قلی پیر و کور پیش بین۳۵۵۸۶۸۲۰۸:۳۷:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
آقای پزشکیان بسیار مواظب باشند
ناشناس۳۵۵۸۴۳۹۲۱:۲۷:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۷
افراد زیادی برای کشور و مردم هزینه ساز بودن و فعلا نوبت زاکانیه که وقت و انرژی کشور رو داره جذب میکنه و عجیب اینه که این روش کهنه و پوسیده مرتب داره تکرار میشه.
ناشناس۳۵۵۸۴۴۰۲۱:۲۷:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۷
شورای محترم نگهبان هر چه سریعتر لایحه عفاف پ حجاب را تعیین تکلیف فرمایند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۸۴۹۰۲۳:۳۲:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۷
با لایحه حجاب و عفاف و یا عناوین دیگری از این دست وضعیت حجاب و عفاف جامعه بهبودی پیدا نمی کند. کار صد در صد فرهنگی لازمه و شرط اصلی برای رسیدن به جامعه ای ملزم به رعایت عفاف و حجاب است و چنانچه این لایحه باصطلاح عفاف و حجاب هم یک لایحه کامل و جامع و مانعی بود مطمئنا تاکنون تصویب شده بود
ناشناس۳۵۵۸۴۶۴۲۲:۳۰:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۷
به نظر کار مذاکرات در این دوره به دلایل زیر خیلی از دوره قبل دشوارتر باشه ۱- جنگ اکراین و حضور دو طرف مذاکره در سمت مخالف هم در جنگ ۲- پیشرفت چشمگیر برنامه اتمی ایران نسبت به ۲۰۱۵ و در نتیجه بی معنی شدن حدود تعریف شده در برجام ۳- احتمال بالای انتخاب ترامپ ۴- انقضای مکانیسم ماشه در مهر ۱۴۰۱ و خطر فعال کردن آن توسط اروپایی‌ها
ناشناس۳۵۵۸۵۱۸۰۰:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
جریانی علیه شهرداری هستند
ناشناس۳۵۵۹۳۰۷۰۹:۲۱:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شهرداری با حرکات نا معقولش علیه خودش است!
ناشناس۳۵۵۸۶۱۹۰۶:۴۰:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
زاکانی باید در خصوص انتصاب اقوام درجه یک خویش در شهرداری تهران پاسخگو باشد .
ناشناس۳۵۵۸۶۳۳۰۷:۱۰:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۸
قابل توجه آقای زاکانی و روزنامه همشهری این باشد که شورای شهر نهاد بالادستی شماست
ناشناس۳۵۵۸۷۸۳۱۱:۳۱:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۲۸
جناب زاكاني بزرگ باش و خودت از شهرداري برو
ناشناس۳۵۵۸۸۶۲۱۴:۰۰:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۸
هروقت سایت رو باز کنی عکس از زاکانی است
ناشناس۳۵۵۸۹۰۶۱۵:۳۲:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۸
متاسفانه ما شوراهایی هم داریم که انقدر آرای پایینی دارند که صلاحیت لازم را ندارند./
ناشناس۳۵۵۹۳۴۳۱۰:۲۲:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
نظرات یک طرفه گذاشتن
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. طرح برخورد با تخلفات شیشه دودی و تخلفات پلاک آغاز شد

  2. مطالبه‌ای که در حال به‌ثمر نشستن است

  3. تصمیم پوتین برای گرفتن «انتقام سخت» از اوکراین

  4. مردم از نفس افتاده و چرتکه بنزینی دولت ها

  5. مراقب تکرار فرجام برجام باشیم!

  6. بازگشت مدیر خوش‌نام صنعت آب و برق کشور به وزارتخانه

  7. کمبود برق فقط تقصیر مردم نیست

  8. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

  10. آیت‌الله سبحانی در نامه‌ای خطاب به قالیباف: اجازه ندهید طرح تعطیلی شنبه بار دیگر بررسی شود

  11. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  12. پای صحبت پزشکی که از بالاترین حقوق در آمریکا گذشت و به ایران بازگشت

  13. هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم

  14. نیامده، شاخ و شانه می کشد!

  15. رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند/ در هوش مصنوعی باید به لایه های زیر ساختی برسیم

  16. پشت پرده تحرکات نظامی اوکراین در خاک روسیه چیست؟

  17. حاکم اصلی آمریکا کیست؟!

  18. بازگشت ظریف به دولت / روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

  19. واکنش ها به خداحافظی ضرغامی از وزارت میراث

  20. چرا رژیم‌ صهیونیستی بر آتش جنگ می دمد؟!

  21. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  22. آینده بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

  23. فرصتی طلایی پشت دیوار کمبود پزشک

  24. عملیاتی که اسرائیل را تعطیل کرد!

  25. توضیح عراقچی درباره مرگ برجام/ پاسخ عباس عبدی به انتقادات از نطق پزشکیان در دفاع از کابینه

پربحث‌های هفته

  1. مراقب تکرار فرجام برجام باشیم!

  2. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

  4. آیت‌الله سبحانی در نامه‌ای خطاب به قالیباف: اجازه ندهید طرح تعطیلی شنبه بار دیگر بررسی شود

  5. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  6. نیامده، شاخ و شانه می کشد!

  7. رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند/ در هوش مصنوعی باید به لایه های زیر ساختی برسیم

  8. بازگشت ظریف به دولت / روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

  9. واکنش ها به خداحافظی ضرغامی از وزارت میراث

  10. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  11. توضیح عراقچی درباره مرگ برجام/ پاسخ عباس عبدی به انتقادات از نطق پزشکیان در دفاع از کابینه

  12. بازگشت ظریف به دولت

  13. رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است

  14. نامه عبدی به خاتمی در انتقاد از جبهه اصلاحات/ راه دشوار عراقچی در مسئله رفع تحریم‌ها/ تمجید رسانه اصولگرا از گفتمان پزشکیان

  15. واکنش سلیمی نمین به اهانت عضو مجلس خبرگان به شریعتی

  16. نقد رادیکال های اصلاح طلب در نامه عباس عبدی به خاتمی

  17. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

  18. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

  19. سردار سلامی: خبرهای خوبی از انتقام خواهید شنید

  20. دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم را ادامه می‌دهیم

  21. پزشکیان: با مردم بودن هرگز به معنای پوپولیست بودن نیست

  22. اصلاح‌طلبان رابطه جناحی خود را با دولت مشخص کنند

  23. عراقچی: مذاکرات رفع تحریم‌ها را از مسیرهای شرافتمندانه دنبال خواهیم کرد

  24. صدیقی: حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین بی سابقه است

  25. سرلشکر سلامی: سپاه امنیت را در پایانه‌های مرزی برقرار کرده است

آخرین عناوین