دولت چهاردهم؛ سوم خاتمی، سوم روحانی یا اول پزشکیان!

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030427070 ۹۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
دولت چهاردهم؛ سوم خاتمی، سوم روحانی یا اول پزشکیان!

 

در روزهای پس از انتخابات به سر می بریم ، روزهایی که مهم ترین دغدغه مردم ، فعالان سیاسی و در مجموع شاید مهم ترین موضوع مطرح کشور بحث تشکیل کابینه و دولت رییس جمهور منتخب جناب آقای پزشکان می باشد.

در ایام رقابت ها انتخاباتی یکی از موضوعات مطروحه در مورد دولت آینده پزشکیان که به ویژه از جانب رقبای ایشان مطرح می شد این بود که دولت او " دولت سوم روحانی یا خاتمی " می باشد.

هر چند ایشان این گزاره را رد می کرد اما حضور پر رنگ و موثر برخی از اعضا کابینه روحانی در ستاد ایشان و فعالیت شدید آنها دراین  ستادها ، باعث شده بود که دست رقبا برای مطرح کردن این گزاره چندان خالی هم نباشد.

در مورد دولت سوم روحانی ،  به نظر می رسد که هیچ کس من جمله خود آقای پزشکیان تمایل ندارد که دولتش دولت سوم روحانی معرفی شود.

و اما در مورد دولت سوم خاتمی بودن ، واقعیت این است که  برخی از اصلاح طلبان اتفاقا دولت او را دولت سوم خاتمی معرفی کرده و این موضوع را نه  تنها یک نکته منفی و یا تهدید بلکه ازامتیازات دولت پزشکیان نیز برمی شمردند.

مسلما هر دولتی نقاط ضعف و قوت خود را دارد و اینکه کدام دولت در مجموع عملکرد بهتری داشته و مردم از آن رضایت بیشتری داشته اند در رای آنها متبلور می شود.

اصلاح طلبان به شدت اصرار دارند که بهترین دولت پس از جنگ تا به امروز را  دولت اصلاحات قلمداد کنند ، و در نتیجه بدشان نمی آید که دولت پزشکیان را دولت سوم خاتمی معرفی نمایند .

خوب به فرض حرف آنها را قبول کردیم اما لطفا فقط  به این  یک سئوال و شبهه  که خلاف ادعای آنها را اثبات می کند  پاسخ دهند : 

اگر اینگونه  است و دولت خاتمی بهترین دولت بوده  پس چرا مردم در سال 84 و در نهمین دوره ریاست جمهوری و  انتخاباتی که دولت اصلاحات برگزار کرد که یکی از سالم ترین و رقابتی ترین انتخابات ها هم شمرده می شود و چندین نامزد اصلاح طلب مطرح و قدرتمند  در جمع نامزدها وجود داشت، به نامزدی رای دادند که افکار و نظراتش 180 درجه در خلاف جهت  آرا و نظرات رییس دولت اصلاحات جناب آقای خاتمی ، دولت او و کل جریان اصلاحات بوده است ؟ *

اگر آنگونه که اصلاح طلبان می گویند دولت آنها اینقدر خوب بوده  طبیعتا مردم باید به نامزدی رای می داند که در راستای دولت گذشته باشد نه آنکه از بین همه نامزدها اتفاقا کسی رای آورد که کاملا در خلاف جهت آنها حرکت می کرده است.

رای مردم یعنی اینکه آنها در مجموع ازدولت خاتمی رضایت نداشته اند و با رای خود این عدم رضایت را عملا نشان داده اند.

پس دولت سوم خاتمی بودن هم نمی تواند گزینه خوبی برای رییس جمهور منتخب باشد و او چاره ای ندارد جز این که  "دولت اول پزشکیان " را تشکیل دهد.

دولت اول پزشکیان دولتی است که می تواند از دولت اول و دوم  خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و سه ساله اول رییسی حداکثر بهره را ببرد ، بدی هایشان را وانهد و خوبی هایشان را فراگیرد.

دولتی که چه خوب باشد و چه بد به نام اوست و اعضا کابینه اش و نه هیچ دولت دیگری .

او باید در این صحنه یکتای هنرمندی ، نغمه خود  را بخواند و هنگامی که از این صحنه همواره به جای  می رود ، امیدوار باشد  که مردم  خرم نغمه  او را تا همیشه به یادهاشان سپرده باشند.

* نامزدهای نهمین دوره ریاست جمهوری در سال 1384: آقایان هاشمی رفسنجانی ، مهدی کروبی ، مصطفی معین ، محسن مهر علیزاده ،علی لاریجانی ، محمد باقر قالیباف و محمود احمدی نژاد .

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۸۷۱۴۰۹:۵۷:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
مخلوط همه آنها و خدا رحم کند
ناشناس۳۵۵۹۱۸۳۰۰:۵۱:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
به نظر من دولت اول پزشکیان است اما بهترین حالت این است که دولت سوم خاتمی باشد ، و امیدوارم که باشد
ناشناس۳۵۵۹۶۶۱۱۸:۱۱:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
امیدوارم در ۱۵ تیر ماه سال آینده حداقل بتوانیم بگوئیم اوضاع و احوال مملکت و ملت مانند سال گذشته است ، همین و بس .
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۹۳۸۱۱۱:۲۲:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۹
تحلیل نویسندگان مقاله درباره انتخابات سال ۱۳۸۴ ناقص و در جهت نتیجه گیری مطلوب مورد نظر خودشان نوشته شده است. دولت اصلاحات چه در دوره اول و چه در دوره دوم طی سالهای ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴ الحق و الانصاف با رضایتمندی اکثریت ملت ایران در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته بودند و پیروزی نامزد دیگری در انتخابات دو مرحله ای سال ۱۳۸۴ نیازمند تحلیل به مراتب وسیع تر و جامع تری است که مستقلاً میبایست صورت گیرد. والسلام
ناشناس۳۵۵۹۵۲۹۱۴:۳۷:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آمار اقتصادی نشان می‌دهد دولت خاتمی بهترین دولت بود.
ناشناس۳۵۶۰۵۸۹۱۵:۵۰:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
وضعیت زمان خاتمی هر روز یک بحران بود محور شرارت شده بودیم و... احمدی نژاد آمد یک نفسی کشیدیم یارانه و...
ناشناس۳۵۵۸۷۱۶۰۹:۵۸:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
هر آنچه كه دوست داريد اسمشو ميتونيد بذاريد؛ مردم در رقابت با كانديداي دیگر، قاطعانه همين دولت سوم خاتمي يا سوم روحاني يا اول پزشكيان را انتخاب كردند و وقتشه كه احترام بگذاريد
ناشناس۳۵۵۹۱۴۳۲۳:۴۵:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
درشرایطی‌که‌بیش‌از۷۵٪از واجدان‌رای‌به‌پزشکیان‌رای‌ ندادن،حضورظریف‌وجهرمی‌ به‌نفع‌ایشون‌نیست
ناشناس۳۵۵۹۶۳۱۱۷:۲۷:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
با طناب ظريف يعني به فنا رفتن
ناشناس۳۵۶۰۲۸۷۱۰:۲۵:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
ظریف چه کرده که اینقدر از او کینه به دل دارید؟ برجام را به ارمغان آورده که الآن چهار سال است سعی می کنید آن را دوباره احیا کنید. اگر کار بدی کرده و دستاورد نامناسبی داشته بگویید تا مردم هم بدانند.علی ایحال دیپلمات توانمندی است سعی کنید از او استفاده کنید و بخاط اختلافات جناحی و قومی و قبیله ای کشور را از وجود او محروم نکنید.
ناشناس۳۵۵۹۱۹۲۰۱:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
تا کشور را بیشتر بیچاره کنند؟!
ناشناس۳۵۵۹۴۴۳۱۲:۴۸:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
البته اگر ذره ای صداقت داشته باشیم باید بگوئیم که تمام سیاسیون وطنی از کلیه جناح ها ( بدون استثناء ) در هر چه بیشتر بیچاره کردن مملکت و ملت سهیم هستند و فقط با درصدی اختلاف جزئی !
ناشناس۳۵۵۹۲۶۸۰۸:۰۷:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب باید تصویب و اجرا شود
ناشناس۳۵۶۰۱۳۶۰۸:۳۷:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
همین قانون فعلی را چند سال هست اجرا نمی کنند!!
ناشناس۳۵۶۰۰۹۰۰۸:۰۱:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اولا همچی هم قاطعانه نبود رقابت خیلی نزدیک بود دوما اشکالی نداره فقط اگه مشکلات زمان روحانی پیش اومد لطفا تقصیر نظام نندازین بگین خودتون کردین که ...
ناشناس۳۵۶۰۱۷۰۰۸:۵۷:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
قاطعانه ؟؟؟!!!! منظورت پایین ترین رای روسای جمهور و با کمترین درصد آرا بعد انقلاب و اون هم فقط با دو میلیون و هفتصد هزار رای بیشتر از نفر دوم ؟؟!!!
ناشناس۳۵۵۸۷۱۷۰۹:۵۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
با عرض معذرت ایشان با کارهایی که شورای نگهبان کرد پیروز شد...
ناشناس۳۵۵۹۲۷۸۰۸:۲۴:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
قبلا از این اعتقادها نداشتین ؟!
ناشناس۳۵۵۹۳۰۴۰۹:۰۹:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شورای نگهبان در دور دوم که دو رقیب رو در رو هم بودند هم کاری کرد؟! یا منظورت اینه که بجای شش نفر فقط جلیلی تایید میشد؟! شکست را قبول کنید. کشور مال همه ایرانیان است
ناشناس۳۵۵۹۹۶۲۰۰:۵۷:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
تخریب شده چند روز قبل و چندماه قبل را به یاد بیاور که علیه هم می کردن!!!
ناشناس۳۵۵۸۷۱۹۰۹:۵۹:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
با توجه به سوابقش ایشان هیچ چیزی را گردن نمی گیرد....
ناشناس۳۵۵۸۷۲۱۱۰:۰۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۸
تو این دولتهایی که شما نام بردید وضعیت مردم و مسکن خیلی بهتر بود..
ناشناس۳۵۵۹۱۹۵۰۱:۳۳:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
تا قبل دولت روحانی با کف حقوق می شد 6 الی 7 ماهه یک متر خانه خرید اما در دوره روحانی 14 ماهه!!! الان دوماه کاهش یافته و شده 12 ماه !!! تازه دوران احمدی نژاد هم تحریم بود دوره خاتمی تحریم می شد چی کار می کرد؟!!!
ناشناس۳۵۵۹۸۵۸۲۳:۰۰:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شما قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار آقای احمدی نژاد را نمی توانید با دوران آقای خاتمی که نفت ۱۰-۲۰ دلار بود مقایسه کنید، ثانیا تحریم ها از حدود سالهای ۹۰-۹۱ شروع شد که قیت ارز بیش از ۳ برابر رشد داشت.
ناشناس۳۵۶۰۲۶۵۱۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
حرف های نادرست، مانند ارز، ان سال ها سرکوب ارزی شده بوده و از سال 91 تخلیه شد همزمان با تحریم
ناشناس۳۵۶۱۲۱۲۰۸:۴۰:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳۱
یکی از شاخص های تعیین قیمت نفت سیاست و دیپلماسی است با دیپلماسی التماسی خاتمی انکاهش قیمت نفت طبیعی بود
ناشناس۳۵۶۱۲۱۳۰۸:۴۱:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳۱
اره مخصوصا تو زمان خاتمی که یهو قیمت مسکن دقیقا 2 برابر شد
علیجانی۳۵۵۸۷۲۵۱۰:۰۶:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دولت 14 ام دولت پزشکیان است و هیچ ارتباطی با خاتمی و یا روحانی ندارد
ناشناس۳۵۵۹۲۳۷۰۶:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
دولتی مخلوط از روحانی، ظریف، رفسنجانی....
ناشناس۳۵۵۸۷۳۷۱۰:۲۹:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۸
حرف شما کاملا منطقی و صحیح است و حرف حساب جواب ندارد به شرطی که همین استدلال را در مورد دولت احمدی‌نژاد و اصولگراها هم بپذیرید
ناشناس۳۵۵۸۷۴۵۱۰:۳۸:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۸
نوشته اید :اصلاح طلبان به شدت اصرار دارند که بهترین دولت پس از جنگ تا به امروز را دولت اصلاحات قلمداد کنند. خوب تمام آمارهای اقتصادی ، رفاهی و روابط خارجی ایران همین را تائید می کنند. واقعیت اینست که اصلاحات هم در انتخابات 84 با نیامدن اشتباه و هم در انتخابات 88 با آمدن اشتباه از سوی میرحسین موسوی ضربه خورد .
ناشناس۳۵۵۹۱۹۶۰۱:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
خیر بهترین دوران صدرصد نبود در ضمن تناقض گویی هم داشتی
ناشناس۳۵۵۹۲۳۸۰۶:۴۷:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
در سال ۸۴ اصلاح طلبان نیامدند!؟ واقعیت‌ها را تحریف نکنید. اصلاح طلبان کاملا در انتخابات حضور فعالی داشتند، ولی ملت به آنها رای ندادند و با ۱۸۰ درجه تفاوت، به احمدی نژاد رای دادند.
ناشناس۳۵۶۰۰۸۰۰۷:۵۳:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
نیامدن و آمدن یک کاندیدا مدنظرشون هست
ناشناس۳۵۵۹۲۴۱۰۶:۵۵:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
می فرمایید اصلاح طلبان در انتخابات ۱۳۸۴ شرکت نکردند؟ یعنی آقایان کروبی، مصطفی معین ، محسن مهر علیزاده اصلاح طلب نبودند؟ تازه آقای هاشمی رفسنجانی هم که کاندیدا بودند. ولی مردم به آنها رای ندادند و بر عکس به احمدی نژاد که تفاوت ماهوی زیادی با اصلاح طلبان داشت رای دادند
ناشناس۳۵۵۹۳۹۲۱۱:۳۲:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۲۹
حالا هم اصولگرایان با تمام قوا آمدند ولی مردم به آنها رای نداند،
ناشناس۳۵۵۹۵۵۴۱۵:۱۹:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اشتباه میرحسین این بود که باید 84 می آمد تا اصلاح طلبان به اجماع برسند، در صورت حضور موسوی در سال 84 کروبی و معین و مهرعلیزاده به طور قطع شرکت نمی کردند و احتمال زیاد هاشمی هم با موسوی رقابت نمی کرد و نمی آمد.
ناشناس۳۵۵۸۷۴۶۱۰:۳۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۲۸
ظریف دیشب در تلویزیون چیزی نگفت؟!
ناشناس۳۵۵۸۷۴۸۱۰:۴۳:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
سوم روحانی و رفقا
ناشناس۳۵۵۸۷۶۶۱۱:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
میزان رای ملت است. اکثریت انتخاب کردندو الان ایشان رئیس جمهور همه مردم ایران است. چه خوشتان بیاید و چه نیاید.
ناشناس۳۵۶۰۱۰۰۰۸:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
فقط مساله اینه که تر هم به اتش خشک خواهد سوخت برق که قطع بشه برای ما هم قطع میشه /اینده هسته ای نابود بشه برای بچه های ما هم نابود میشه/ اگه دوباره یک بیماری مثل کرونا بیاد و مدیریت روحانی با 700 کشته تکرار بشه اقوام و شاید اینبار خود ما خواهیم مرد و قطار اتش خواهد گرفت، مسکن مهر ساخته نخواهد شد و ...
ناشناس۳۵۵۸۷۷۵۱۱:۲۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
بهترین عنوان دولت چهاردهم جمهوری اسلامی است.
صمصام۳۵۵۸۷۸۲۱۱:۳۰:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۸
خدا کند این دولت مانند دولت خانمی باشد چون در آن صورت ملت ایران مانند دوران ۷۶ تا ۸۴ فقط سالی یکبار شاهد تورم خواهند بود
ناشناس۳۵۵۹۱۱۳۲۳:۰۲:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
در کنار رکود شدید اقتصادی و رشد نرخ بیکاری مطمئن باش همان می شود ، کاهش تورم به شکل کاملا کودکانه یعنی با تعطیل کردن پروژه های بزرگ عمرانی
ناشناس۳۵۵۸۸۰۷۱۲:۲۸:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دمشون گرم
ناشناس۳۵۵۸۸۰۹۱۲:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۸
کلا بعضیها فقط چوب لا چرخ میذارند
ناشناس۳۵۵۸۸۱۴۱۲:۴۲:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
الان چراغ به دست دنبال دولت خاتمی میگردیم ، میانگین تورم15 درصد ، ثبات اقتصادی ، رشد اقتصادی 6 درصد ، افزایش کم قیمت دلار در طول تمام 8سال افزایش اعتبار جهانی به طوری که طرح گفتگوی تمدن ها نام سال سازمان ملل گردید و بسیاری اقدامات دیگر که خاتمی را بهترین رئیس جمهور تاریخ کرد
ناشناس۳۵۵۹۱۱۴۲۳:۰۴:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۲۸
رکود اقتصادی در چه حدی بود؟ نرخ بیکاری در چه حدی رشد کرد؟ در آن دوره به جایی نرسیدیم که محور شرارت معرفی شدیم؟ در آن دوره به جایی نرسیدیم که کنسولگری ایران در مزارشریف اشغال شد و کارکنانش قتل عام؟ در آن دوره هر روز بر اثر توهین به مقدسات و مذهب درگیری ایجاد نشد؟
معلم تاریخ۳۵۵۹۱۳۲۲۳:۳۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۸
احسنت!
ناشناس۳۵۵۹۱۹۷۰۱:۳۶:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
عامل بحران هسته ای در آن دوران کلید زده شد آن هم با مذاکرات و پلمپ غیر قانونی در ضمن قدرت خرید در زمان احمدی نژاد بیشتر شد
ناشناس۳۵۵۹۲۴۴۰۶:۵۸:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اگر آقای خاتمی بهترین رئیس جمهور بودند چرا مردم با وجود کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات سال ۸۴، به آنها رای ندادند؟
ناشناس۳۵۵۹۳۹۷۱۱:۳۸:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
لطفا استدلالتون را طوری کنید که پای دیگران به میان نیاد.
ناشناس۳۵۵۹۲۴۶۰۶:۵۹:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
با چراغ دنبال آقای خاتمی می گردید تا دوباره قرارداد هایی مثل کرسنت امضا شود؟!
ناشناس۳۵۵۹۷۱۶۱۹:۴۶:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
بله امضا و اجرا شود.
ناشناس۳۵۶۰۱۰۷۰۸:۱۶:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
رشد اقتصادی و ... که عدد و رقم است شما چند دستاورد غرور افرین ملی از خاتمی نام ببر؟ مثلا در هوافضا؟ علم وصنعت و ... ضمنا تنها لقلقه زبان خاتمی هم گفتگوی تمدنها بود که همان سال جناب بوش پسر ایران را جزو سه کشور شرور طبقه بندی کرد از تعلیق هسته ای و فروش اینده هسته ای هم دیگه نگم
ناشناس۳۵۵۸۸۲۵۱۲:۵۶:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۸
به نظر من هیچکدام.
ناشناس۳۵۵۸۸۲۹۱۳:۰۱:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دولت فقط دولت اول احمدی نژاد، باسواد ، عملیاتی ، عدالت محور و... دولت دوم چگونه نابود شد !؟ وقتیکه از گفتمان و افراد گفتمانی اول دور شد !
ناشناس۳۵۶۰۱۰۸۰۸:۱۶:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دقیقا
ناشناس۳۵۵۸۸۳۹۱۳:۲۶:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۸
شايد اميدي نسبت ايشان براي بهبود وضعيت اقتصادي مردم باشد
مهدی۳۵۵۸۸۵۳۱۳:۵۰:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دولت وحدت ملی = اول پزشکیان
ناشناس۳۵۵۸۸۵۵۱۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
در سال 84 تفرقه میان اصلاح طلبان ایجاد شد ولی با این وجود، مجموع رای نامزدهای اصلاح طلب در دور اول انتخابات بیش از رای اصولگراها بود اما فراموش نکنیم احمدی نژاد هم پدیده ای خاص و منحصر به فرد بود.
ناشناس۳۵۵۸۸۷۲۱۴:۱۷:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۸
الان هدف از این نوشته دقیقا چی بود؟
ناشناس۳۵۵۸۸۹۴۱۵:۱۵:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۸
اندکی صبر، ...
ناشناس۳۵۵۸۹۰۱۱۵:۲۱:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
همین رای مردم به پزشکیان یعنی عملکرد اصلاح طلبان رو ترجیح میدن.
ناشناس۳۵۵۸۹۰۹۱۵:۴۱:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
والا من 52 سالم است و تنها در 8 سال خاتمی به عنوان شهروند عادی هم امنیت اقتصادی داشتم هم به آینده امیدوار بودم و هم نگران جنگ نبودم، و حس می کردم رسیدن به شرایطی چون امارات و ترکیه برای ایران نیز امکان پذیر شده است، من نه سوریه نه یمن نه عراق نه افغانستان را برای آینده کشورم نمی خواهم و از این ضریب فلاکت و جنگ بی پایان بی گلوله ولی ویران کننده بیزارم! بنابراین امیدوارم دولت سوم خاتمی باشد.
ناشناس۳۵۵۸۹۱۹۱۵:۴۹:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۸
شورای نگهبان ... لاریجانی که معقول بود.
ناشناس۳۵۵۸۹۴۰۱۶:۳۱:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۸
صبور باشید
ناشناس۳۵۵۸۹۷۵۱۷:۳۲:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
62 نظر
ناشناس۳۵۵۸۹۸۱۱۷:۴۵:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۸
چرا از دولت سایه نمی گویید
ناشناس۳۵۵۸۹۹۶۱۸:۱۷:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دولت اول پزشکیان . تمام
ناشناس۳۵۵۸۹۹۹۱۸:۲۸:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
هیچکدام! دولت اول ظریف.
سعید۳۵۵۹۰۰۱۱۸:۳۱:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۸
به داد مردم برسید سوم دوم را ول کنید اصولگرا اصلاح طلب را ول کنید
ناشناس۳۵۵۹۰۱۵۱۹:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
فعلا که همین اسم اصلاحات بدون اینکه کاری کنن ۵ تومن دلار پایین اورده
ناشناس۳۵۶۰۱۳۴۰۸:۳۵:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
همین دیگه قیمت دلار دست مافیا است و ربط چندانی به تحریم ندارد
ناشناس۳۵۵۹۰۳۰۱۹:۳۴:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۸
کاش سال ۸۴ قالیباف رییس جمهور میشد حیف حیف ... اینهمه پول اون موقع و مدیر توانا و عاقل مثل قالیباف احمدی‌نژاد خیلی اهل فکر و تدبر نبود
مرتضی۳۵۵۹۰۴۵۱۹:۵۹:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۸
نویسنده گرامی ، بنده عقیده دارم بهترین دولت. بعد از جنگ دولت خاتمی بود ، اما خود بنده هم با وجود اینکه در دور اول انتخابات به یک اصلاح طلب رای دادم ، اما در دور دوم دو عامل باعث شد که به آقای احمدی‌نژاد رای بدهم ، اول اینکه زمان زیادی از دولت آقای هاشمی نگذشته بود ، و با ایجاد فضای بازی که آقای خاتمی ایجاد کرده بود ، علاقه ای به تکرار دوره هاشمی نداشتم ، دوم اینکه رفتارهای پوپولسستی آقای احمدی‌نژاد برای بنده که در آن زمان حدود سی سال داشتم جالب بود ، ضمن احترام به نظر مخالفان ، اینکه آقای خاتمی بهترین دولت بوده ، در مقام مقایسه با سایر روسای جمهور به نظرم حرف درستی است ، نه اینکه گزینه صد در صد مطلوب همگان باشند.
ناشناس۳۵۵۹۰۵۴۲۰:۲۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۸
وقتی قرار بود دولت رییسی سرکار بیاد هیچ پرسیدی که آیا دولت دوم احمدی نژاد هست یا نه؟
ناشناس۳۵۵۹۱۹۸۰۱:۳۷:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شخصیتش هیچ شباهتی با هیچ کدام نداشت
ناشناس۳۵۵۹۰۵۵۲۰:۲۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
چرا در باره دولت شهید رییسی هیچ سوالی نکردی؟
علیرضا۳۵۵۹۰۷۰۲۰:۵۶:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۸
طرح واردات خودرو خوب هست ولی حداقل تصميم گیران باید واردات خودرو را به از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده می‌کردند تا هم مصرف بنزین کاهش یابد و هم یک پولی به صاحبان مستضعف خودروهای فرسوده میرسید
ناشناس۳۵۶۰۰۳۶۰۶:۲۵:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اتفاقاً توی تصویبنامه ش هست که پولشو میگیرن .
ناشناس۳۵۵۹۰۹۳۲۱:۵۷:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دولت اول ظریف.
ناشناس۳۵۵۹۰۹۷۲۲:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۸
دولت این و اوون نکنید خودتون هم میدانید
ناشناس۳۵۵۹۲۳۵۰۶:۴۳:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
تفسیر بسیار خوبی بود.
ناشناس۳۵۵۹۲۴۹۰۷:۰۳:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
دولت آقای ظریف...
ناشناس۳۵۵۹۲۵۳۰۷:۲۰:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آقای ظریف، شما که فرموده بودید در کابینه شرکت نخواهید کرد. پس چرا اسمتان را در لیست قرار داده اید؟ خدا کند نماینده ایران در سازمان ملل و .... نشوید.
ناشناس۳۵۵۹۸۸۵۲۳:۳۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اگر ظریف در کابینه شرکت کند اعتراض شما درست است. ولی تاکنون کابینه ای تشکیل نشده و شما پیشاپیش داری اعتراض میکنی!
ناشناس۳۵۵۹۲۵۴۰۷:۲۵:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
در هیئت مذاکره کنندگان برجام آقای ظریف مذاکرات برجام، دو نفر، دو تابعیتی بودند. افراد این لیست باید بررسی شوند تا بین‌شان فردی دو تابعیتی نباشد. البته ای کاش افرادی که بستگان درجه اولشان هم در امریکا، انگلیس، و کشورهای متخاصم زندگی می کنند، از این لیست حذف شوند.
ناشناس۳۵۵۹۸۸۲۲۳:۳۰:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آقای باقری سرپرست وزارتخارجه که قبلا مخالف برجام بود دو روز پیش در نشست شورای امتیت گفته است: برجام یک ابتکار موفق است.
علی۳۵۵۹۳۰۲۰۹:۰۴:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
چه فرقی میکنه؟ چه تفاوت‌های بنیادی این دولت‌ها که یکی بعد از دیگری میایند دارند
ناشناس۳۵۵۹۳۰۶۰۹:۱۸:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
بجای این دولت و اون دولت کردن بیایید در هر مقاله راه حلی برای یک مشکل کشور ارائه بدید.
ناشناس۳۵۵۹۳۲۶۱۰:۰۵:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
زحمات شهید رییسی رو برخی رسانه های رنگین کمانی نذاشتن به مردم اطلاع رسانی بشود. حالا هم باید برخی را در نهاد ریاست جمهوری هر روز ببینیم..
مهران۳۵۵۹۴۶۹۱۳:۲۱:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
با سلام در اینکه بهترین دوران پس از انقلاب دولت اقای خاتمی بود با استفاده امار و اعداد این موضوع تایید می شود دلیل اینکه مردم در سال ۸۴ رای ندادند و احمدی نژاد انتخاب شد این بود که مردم پس از تامین نیازهای اولیه به دنبال نیازهایی در سطح بالاتر بودند و انتظارات مردم اون طور که باید براورده نشد چون استاندادهای ما در ان زمان بالاتر بود و خودمون رو با کشورهای دارای دموکراسی مقایسه می کردیم .
ناشناس۳۵۵۹۶۲۶۱۷:۱۸:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آقای سعادتمند اگه واقعا دلسوزی ، چند مشکل مهم کشور را مطرح کن و راههای برون رفت از مشکلات را مطرح کن. تا صاحب نظران هم نظراتشون را بیان کنند و مسئولان با توجه به رهنمودهای حاصل در رفع آنها بکوشند.
علی۳۵۵۹۶۵۰۱۷:۴۶:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
عزیزان بجای این دعواهای بیهوده و بی ثمر باید از خودمان و مسئولان بپرسیم که ما چرا در صنعت و کشاورزی خودکفا نشده ایم که تحریم به ما اثر نکند آیا ما نمی توانستیم با ساخت نیروگاههای خورشیدی در کویر لوت که گرمترین نطقه جهان است برق ارزان تولید کرده و با آن برق آب خلیج فارس را شیرین کنیم تا بخشهای زیادی از کویرهای لم یزرع ما به زیر کشت برود ؟ چرا دنبال دولت های سوم و دوم و اول و.... می گردید؟
ناشناس۳۵۶۰۱۱۹۰۸:۲۴:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بنظر می رسد که مردم از شرایطی که احمدی نزاد بعد از دولت دوم خاتمی ایجاد می کند بی خبر بودند وگرنه به او رای نمیدادند. هرچند تخریب خاتمی توسط تندروها هم نقش زیادی در رای اوری احمدی نزاد داشت. در نهایت تجربه همه دولتها هم اکنون در پیش مردم و دولت جدید است. اگر همه از دو قطبی سازی دست برداریم مملکت رو به ارامش خواهد رفت.
ناشناس۳۵۶۰۱۲۵۰۸:۳۱:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این دولت ادامه دولت روحانی است که یک مسکن مهر نساخت و مستحضرید که مسکن جزو مقولاتی است که اثراتش چند سال بعد نمایان می شود در زمان احمدی نژاد 2 میلیون مسکن مهر ساخته شد لذا در دور اول روحانی، مشکل مسکن هویدا نشد ولی چون در زمان روحانی مسکنی ساخته نشد از دور دوم، نساختن مسکن اثراتش اشکار شد و مسکن گران شد و تا زمان رئیسی ادامه داشت.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مطالبه‌ای که در حال به‌ثمر نشستن است

  2. مردم از نفس افتاده و چرتکه بنزینی دولت ها

  3. مراقب تکرار فرجام برجام باشیم!

  4. بازگشت مدیر خوش‌نام صنعت آب و برق کشور به وزارتخانه

  5. کمبود برق فقط تقصیر مردم نیست

  6. آیت‌الله سبحانی در نامه‌ای خطاب به قالیباف: اجازه ندهید طرح تعطیلی شنبه بار دیگر بررسی شود

  7. هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم

  8. نیامده، شاخ و شانه می کشد!

  9. رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند/ در هوش مصنوعی باید به لایه های زیر ساختی برسیم

  10. پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید

  11. بازگشت ظریف به دولت / روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

  12. واکنش ها به خداحافظی ضرغامی از وزارت میراث

  13. چرا رژیم‌ صهیونیستی بر آتش جنگ می دمد؟!

  14. آینده بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

  15. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

  16. بازداشت پنج افسر نیروی انتظامی در رابطه با فوت یک متهم

  17. فرصتی طلایی پشت دیوار کمبود پزشک

  18. عملیاتی که اسرائیل را تعطیل کرد!

  19. توضیح عراقچی درباره مرگ برجام/ پاسخ عباس عبدی به انتقادات از نطق پزشکیان در دفاع از کابینه

  20. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

  21. بازگشت ظریف به دولت

  22. برنامه وزیر علوم برای تغییر روسای دانشگاه‌ها

  23. رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است

  24. لحظه ترور شهید حسین پیری، جانشین پلیس اطلاعات خاش

  25. بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام

پربحث‌های هفته

  1. مراقب تکرار فرجام برجام باشیم!

  2. آیت‌الله سبحانی در نامه‌ای خطاب به قالیباف: اجازه ندهید طرح تعطیلی شنبه بار دیگر بررسی شود

  3. نیامده، شاخ و شانه می کشد!

  4. رهبر انقلاب: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند/ در هوش مصنوعی باید به لایه های زیر ساختی برسیم

  5. پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید

  6. بازگشت ظریف به دولت / روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

  7. واکنش ها به خداحافظی ضرغامی از وزارت میراث

  8. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

  9. توضیح عراقچی درباره مرگ برجام/ پاسخ عباس عبدی به انتقادات از نطق پزشکیان در دفاع از کابینه

  10. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

  11. بازگشت ظریف به دولت

  12. رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است

  13. نامه عبدی به خاتمی در انتقاد از جبهه اصلاحات/ راه دشوار عراقچی در مسئله رفع تحریم‌ها/ تمجید رسانه اصولگرا از گفتمان پزشکیان

  14. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

  15. دولت چهاردهم گفتمان بسازد

  16. واکنش سلیمی نمین به اهانت عضو مجلس خبرگان به شریعتی

  17. نقد رادیکال های اصلاح طلب در نامه عباس عبدی به خاتمی

  18. علم‌الهدی: بدون تبعیت از ولایت فقیه و توجه به احکام الهی تحقق وفاق ملی ممکن نیست  

  19. واکنش رئیس نهاد‌ رهبری به اظهارات پزشکیان درباره اساتید‌‌

  20. پزشکیان: اگر حق با دانشجو است من باید خودم را اصلاح کنم

  21. دو مشاور وزیر آموزش و پرورش منصوب شدند

  22. سردار سلامی: خبرهای خوبی از انتقام خواهید شنید

  23. پزشکیان: با مردم بودن هرگز به معنای پوپولیست بودن نیست

  24. اصلاح‌طلبان رابطه جناحی خود را با دولت مشخص کنند

  25. عراقچی: مذاکرات رفع تحریم‌ها را از مسیرهای شرافتمندانه دنبال خواهیم کرد

آخرین عناوین