علم‌الهدی: هزار تحریم در مذاکرات برجام بر ایران تحمیل شد/ نان و آب ملت را به سیاست خارجی ربط ندهیم

  4030429021 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمنان اگر بدانند ما با تحریم تحت فشار قرار می‌گیریم، قطعاً آن را تشدید خواهند کرد. شما دیدید بیش از هزار تحریم مضاعف در جریان پیگیری مذاکرات برجامی بر کشور تحمیل شد.

علم‌الهدی: هزار تحریم در مذاکرات برجام بر ایران تحمیل شد/ نان و آب ملت را به سیاست خارجی ربط ندهیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از احساسات پرشور امت ولایتمدار در گرامیداشت شعائر حسینی محرم 1403 اظهارداشت: در آموزه های کربلا، نکات و درس هایی وجود دارد که می‌تواند در شرایط کنونی سیاست ما الگو و معیار باشد. آموزه راهبردی این است که دشمن، دشمن است و هیچگاه نباید به دشمن اعتماد کرد. درس کربلا و سیره همه اهل بیت(ع) این بود که اگر کسی جنایتی کرد، باید پشیمان شود. تاریخ هم گواهی می دهد به جز عبیدالله، همه اشقیای کربلا بعداً از کرده خود پشیمان شدند.

وی افزود: شما یک نمونه همین زیارت عاشورا را ببینید. اگرچه عبارات سلام هم داریم اما روشن است تعابیر لعن بسیار بیشتر از سلام است و نشان می دهد عداوت ورزیدن با دشمن چه قدر اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه های زندگی اجتماعی ما، غرب و آمریکا دشمن ملت و اسلام و انقلاب هستند. هیچ وقت هم دشمنی اینها کم نمی شود و بر ما هم تکلیف است هرگز با اینها کنار نیاییم، سازش نکنیم و تصور تفاهم هم نداشته باشیم. عزیزان من، رهبر معظم انقلاب تصریح دارند که طرف دروغگوست. بدعهد است. خنجر از پشت می زند. در همان حالی که دارد با یک دست، دست می دهد، در دست دیگرش یک سنگ می‌گیرد به سر طرف مقابل بزند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: برادران، عزیزان من، هویت غرب این است. نه فقط آمریکا، اروپایی‌ها هم همین طور هستند؛ اینها از بعد جنگ جهانی دوم با ما دشمن شدند و تا به امروز هم تغییری در رویه نداشته‌اند؛ به همین دلیل است که می‌گوییم اساس سیاست خارجی باید براساس منافع ملی باشد. چون دشمن، دشمن است. آنها اگر بدانند حتی می‌توانند سرعت پیشرفت ما را کُند کنند، دریغ نخواهند کرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز در نماز جمعه شاهد حضور شماری از عزیزان عضو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هستیم. به این برادران گرامی خیرمقدم عرض می‌کنیم و تأکید داریم برای متولی سیاست خارجی کسی را تأیید نکنند که بی‌توجه به آموزه‌های کربلا باشد و سیاست خارجی کشور را براساس وعده و نگاه دشمن ملت تنظیم کند.

وی تأکید کرد: در سند چشم انداز 20 ساله ای که به امضای رهبر معظم انقلاب هم رسیده و انتهای آن در سال 1404 است، سیاست خارجی در قالب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت تجلی پیدا کرده و تأکید شده عزت در صورتی فراهم می شود که دیپلماسی چه در مقیاس خرد و چه کلان، مستقل از نظرات و سیاست‌های شرق و غرب باشد؛ مسئولان این حوزه باید به داخل متکی باشند و اجازه ندهند سیاستگذاری‌های خارجی بر تصمیم‌گیری‌هایشان اثر بگذارد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تنها کشوری که خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد، ایران است. در هر مملکتی در عالم که ببینید، هیچ ملتی به اندازه مردم ایران در تعیین سرنوشت خود دخالت ندارند؛ حتی خود آمریکا که مهد قدرت است. این عزتی است که باید از آن پاسداری شود. عزیزان ما در سیاست خارجی چشمشان به دشمن نباشد که او چطور می‌گوید، چطور می بیند و چطور رفتار می‌کند. دشمن، دشمن است. این آموزه عاشوراست و نباید این را فراموش کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در تشریح دو اصل حکمت و مصلحت به عنوان راهبردهای اصلی سند چشم انداز سیاست خارجی اظهار کرد: در تفسیر حکمت، مقام معظم رهبری فرموده اند رفتار و گفتار ما خردمندانه باشد. باید از ساده لوحی ها اجتناب کرد. به دور از حکمت است سانتریفیوژها را مثل حلبی جمع آوری کنیم فقط به این دلیل که بتوانیم با وزیر امور خارجه آمریکا دست بدهیم و در خیابان قدم بزنیم.

وی افزود: به دور از خرد است نان و آب ملت را به سیاست خارجی ربط بدهیم. اگر کاری بکنید مشکل نان با رفع تحریم برداشته شود، آنها به قدری فشار می آورند همان نان ملت هم بریده شود. آنها اگر بدانند ما با تحریم تحت فشار قرار می‌گیریم، قطعاً آن را تشدید خواهند کرد. شما دیدید بیش از هزار تحریم مضاعف در جریان پیگیری مذاکرات برجامی بر کشور تحمیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن جریان شناسی ساختار دستگاه دیپلماسی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، این را توجه کنید که در دولت‌های گذشته، هر دولتی که با رهبر معظم انقلاب زاویه پیدا کرد، مبنای اختلاف نظر از سیاست خارجی به وجود می آمد. خیلی‌ها بودند می‌خواستند سیاست خارجی کشور را براساس نظر کارشناسان از غرب برگشته خودشان تنظیم کنند اما به دلیل اینکه مخالف منافع ملی بودند، شکست خوردند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: مصلحت در سیاست خارجی یعنی ما در مسیر صعود به قله ممکن است با موانعی مواجه شویم اما همین که برگردیم و راه بهتری انتخاب کنیم، این مصلحت است. قله و مقصد حرکت ما نیز زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است.

امام جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سالهای آینده شاهد تکرار برخی اشتباهات گذشته نباشیم. اصل مبنا این است که کل غرب با ما دشمن است. عزیزان ما در سیاست خارجی چشمشان به دهان دشمن نباشد. از قبل جنگ جهانی دوم، اینها با الجزایر، عربستان، مسلمانان هند، پاکستان و افغانستان چه کردند؟ با ملت خودمان چه کردند؟ ربع قرن بر این کشور تسلط داشتند، چه بسیار جنایت ها، کشتارها و جسارت ها در این زمان صورت گرفت؟ پیشرفت زمانی حاصل می شود که غرب را به تمام معنا دشمن خود بدانیم، به خودمان باور پیدا کنیم و هرگاه قصد تعامل با آن ها هم داشتیم، بنا را بر این بگذاریم با دشمن طرف شده ایم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۹۵۸۶۱۶:۰۹:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
خوب خدا رو شکر که ترامپ برجام رو پاره کرد ...
ناشناس۳۵۵۹۶۰۵۱۶:۳۶:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
در برجام تحریم تحمیل شد؟
ناشناس۳۵۵۹۶۰۹۱۶:۴۷:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
فعلا که می‌بینیم همه چیز ملت به سیاست خارجی ربط داره .
ناشناس۳۵۵۹۶۱۳۱۶:۵۱:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آقای علم الهدا! حضرت پیامبر اسلام(ص) با مشرکان مکه تفاهمنامه امضا کردند.
ناشناس۳۵۵۹۶۱۹۱۷:۰۶:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
با توجه به افزایش حقوق و تورم ، در یک سال اخیر ، حداقل ۶۰ درصد از قدرت خرید بازنشستگان و سایر حقوق بگیران کاسته شد.
ناشناس۳۵۶۰۶۱۲۱۶:۰۹:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
حداقل حقوق در سال ۱۴۰۰ با دلار ۲۵هزار تومانی حدود ۱۰۰ دلار بود حداقل حقوق در ۱۴۰۳ با دلار ۶۰هزار تومانی حدود ۱۲۰دلار است (حداقل پرداختی ۱۶۰ دلار بود و الان بالای ۱۸۰ دلار است)
ناشناس۳۵۶۱۳۵۸۱۰:۳۲:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۳۱
کف حقوق سال 1400 100 دلار الان 123 دلار حقوق پایه هم از 3 برابر شده
ناشناس۳۵۵۹۶۳۳۱۷:۲۷:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
جناب علم الهدی از وضع کشور و وضع اقتصادی مردم خبر دارند ؟؟. اگر وضع بد اقتصادی مردم بخاطر عدم توانایی مدیران است باید اعتراف کنندو اگر بابت تحریمها است که باید تحریمها رفع شوند با مذاکره و بده بستان با امریکا که اروپا کاره ای نیست و قدرتی ندارد.
ناشناس۳۵۶۰۶۱۷۱۶:۱۲:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
وقتی دشمن شما حاضر نیست تحریم را بردارد و به برجام هم پایبند نبود، باید الان هم احتمال بدهید دولت جدید هم نتواند توافقی حاصل کند و باید برای اداره کشور طرح دیگری داشته باشد. نمیشود منتظر باشیم و ببینیم تحریم برداشته می‌شود یا نه
علی۳۵۵۹۶۳۸۱۷:۲۹:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شما که می فرمایید با اروپا و آمریکا قطع رابطه کنیم، لطف بفرمایید راه حل عملی که خودتان هم به آن پایبند باشید نشان مردم بدهید که هم مشکل آب و نان مردم حل شود و هم مشکل مسکن، ازدواج، شغل و گشایش اقتصادی .
ناشناس۳۵۵۹۶۵۲۱۷:۵۴:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
با تشکر از سایت محترم الف که امکان طرح نظرات مختلف را ایجاد کرده ، آقای علم الهدی اینکه غرب و شرق دوستان نیستند هیچ آدم عاقلی شک ندارد شما لطفا طرح و برنامه ای بده که تولیدات صنعتی و کشاورزی ما آنقدر بالا رود که اصلا نیازی به شرق و غرب نداشته باشیم
حمید۳۵۵۹۶۶۳۱۸:۱۳:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
بیشتر تحریم‌ها مربوط به اشخاص است نه شرکت‌ها و دولت
مردم۳۵۵۹۶۸۸۱۸:۵۲:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۲۹
ایا ایشان میدانند نان و اب مردم به چه چیزی بستگی دارد?خوب شما مشکلات راحل کن و زیاد دنبال دشمن نگرد!!!!
ناشناس۳۵۶۰۶۲۰۱۶:۱۲:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
مشکلات با اتحاد و وفاق همگانی حل می‌شود نه با این توهین‌ها و اختلاف انداختن‌ها
معلم تاریخ۳۵۵۹۶۹۲۱۸:۵۹:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
طبق کفته ترامپ و معاون وی برجام یک فاجعه تاریخی برای امریکا بود. بنظر می رسد برجام برای طرفین یک فاجعه بود و نباید پیگیر احیای ان شد.
ناشناس۳۵۶۰۶۲۲۱۶:۱۵:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
امریکا با برجام توانست فعالیت‌های هسته‌ای ایران را برای چند سال متوقف کند و عقب بیندازد و راه‌های دور زدن تحریم‌ها را هم بفهمد و زمانی که باید تحریم‌ها را برمی‌داشت از آن خارج شد تا کاری به نفع ایران انجام نشود و فقط ضررهای برجام برای ایران بماند
ناشناس۳۵۵۹۶۹۳۱۹:۰۱:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
صداقت در این است که حاکمیت شجاعانه بپذیرد سیاست خارجی نظام بیشترین تاثیر را بر نان مردم داشته و تلاش کند این تاثیر مخرب به حداقل ممکن برسد.
ناشناس۳۵۵۹۷۲۷۱۹:۵۸:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
درود بر شرفت
ناشناس۳۵۵۹۷۲۸۱۹:۵۹:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
واگذاری منافع ملی هم بود
ناشناس۳۵۵۹۷۴۱۲۰:۲۳:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
یعنی شرایط فعلی اقتصادی ربطی به تحریمها ندارد ؟؟؟
ناشناس۳۵۶۰۶۲۵۱۶:۱۵:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بیشتر از تحریم‌ها به ساختارهای مدیریت داخلی ربط دارد
ناشناس۳۵۵۹۷۵۱۲۰:۳۵:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
لطفا نظرات کارشناسی شده را پخش کنید نظرات افراد متفرقه برای منافع شخصی خودشان است .
علی۳۵۵۹۷۵۷۲۰:۴۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۹
پس مسئول نان و آب ملت کیست؟ چه کسی باید برای بیخانمان ها خانه بسازد؟ این چه حرفیست که میزنید؟ تورم و گرانی کمر مردم را شکسته است.
حسین قلی خان۳۵۵۹۷۷۵۲۱:۰۷:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اتفاقا تحریم ها باعث اصلی عدم ارتباط با اکثر کشورهای دنیا ست که مشکلات زیادی برای آب و نان ملت بوجود آورده
ناشناس۳۵۵۹۸۰۱۲۱:۴۰:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
هر کسی با رفع تحریم مخالفه قطعا از تحریم سود میبره
ناشناس۳۵۵۹۸۰۷۲۱:۴۹:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
دکتر پزشکیان : مردم به نگاه بسته رای ندادند
ناشناس۳۵۵۹۸۳۲۲۲:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
سلام ای کاش شمامسولین هم یکسال مثل مردم عادی زندگی می‌کردید ومی امدیددربین مردم تامتوجه می‌شدید که چه فشاری روی قشرفقیروبی بضاعت وجوددارد.
ناشناس۳۵۵۹۸۶۳۲۳:۰۷:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
لازمه دشمن دانستن غرب با خودمون این است که برخی مسئولین محترم بچه هاشون رو نفرستند غرب به بهانه تحصیلات.
باهر۳۵۵۹۹۲۶۰۰:۰۷:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
تا تحریم ها برداشته نشود هیچ چیز درست نمی شود و شما با مخالفتهای بی دلیل خود ریشه این مردم و مملکت را خواهید زد چون خودتان از همه امکانات در سطح عالی برخوردار هستید و توده مردم هم در تامین حداقل های نیازهای ابتدایی زندگی مانده اند.
ناشناس۳۵۵۹۹۴۷۰۰:۳۰:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
راه غرب گدایان را بگیرید وگرنه اوکراین و عراق و لیبی در انتظار ما هست
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. مردم از نفس افتاده و چرتکه بنزینی دولت ها

    2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

    3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

    4. وقتی آمریکا جا می ماند

    5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

    6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    7. هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم

    8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

    9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

    10. پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید

    11. آینده بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

    12. فرصتی طلایی پشت دیوار کمبود پزشک

    13. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

    14. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

    15. دولت چهاردهم گفتمان بسازد

    16. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

    17. بازداشت پنج افسر نیروی انتظامی در رابطه با فوت یک متهم

    18. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

    19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

    20. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

    21. بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام

    22. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

    23. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

    24. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

    25. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

      2. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

      3. پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید

      4. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

      5. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

      6. دولت چهاردهم گفتمان بسازد

      7. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

      8. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

      9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

      10. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

      11. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

      12. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

      13. از باب قدرشناسی

      14. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

      15. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

      16. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

      17. علم‌الهدی: بدون تبعیت از ولایت فقیه و توجه به احکام الهی تحقق وفاق ملی ممکن نیست  

      18. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

      19. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

      20. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

      21. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

      22. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

      23. حل مسئله، حل منازعه

      24. وزیر نفت مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران را منصوب کرد

      25. عارف: محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد

      آخرین عناوین