صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  4030501061 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

سخنان رهبری، فرمان پایان دوقطبی‌سازی

دنیای اقتصاد نوشت: «درشرایطی که هنوز دولت چهاردهم فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز نکرده است، صداهایی منتقدانه ازگوشه وکنارشنیده می‌شود. صداهایی که گاه در قالب یادداشت در برخی رسانه‌ها و کانال‌های مخالف انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری نگاشته می‌شود و گاه به شکل شعارهایی تند علیه همراهان او در این‌سو و ‌آن‌سو سرداده می‌شود.

روندی که از همین حالا موجب نگرانی‌هایی برای اداره کشور در روزهای آینده شده است. در چنین حال و هوایی از فضای پساانتخابات می‌توان ازسخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس به‌عنوان فرمان پایان رقابت‌های انتخاباتی، دوقطبی‌گرایی، تنش‌زایی و نفی افراطی‌گرایی در فضای پس از انتخابات یادکرد.»

***

ایده درست پزشکیان درباره صنایع دریامحور

فرهیختگان نوشت: «باید تولید را از تهران بیرون ببریم، به دریا نزدیک کنیم، جایی که تامین آب و برق آن در آینده مشکل نباشد، محلی که ترانزیت مواد اولیه و صادرات محصولات با حداقل هزینه و زمان انجام شود.» این متن کوتاهی است که مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب روز گذشته در توییتر خود منتشر کرد، متنی که با استقبال کارشناسان و اقتصاددانان روبه‌رو شد.

یکی از اقتصاددانان در این خصوص نوشت: «همین یک خط مى‌تواند ایده مرکزى دولت چهاردهم باشد و از سیاست‌خارجى تا سیاست صنعتى آن را جهت دهد.» اقتصاددان دیگری هم نوشت: «این ایده، یک تحول اساسی است که می‌تواند موتور رشد یک دهه آینده کشور شود. راه آن نیز توسعه مکران است. قدم اول نیز حمایت همه‌جانبه دولت از تاسیس شهر جدید مکران مرکزی است.»...

براساس پژوهشی که توسط مرکز نوآوری کوثر منتشر شده، در نگاه اول مکران تنها نقطه‌ دسترسی ایران به آب‌های آزاد است. این موضوع مزایای راهبردی امنیتی و اقتصادی ویژه‌ای برای کشور به همراه دارد. از سوی دیگر وجود رودهای خروشان در منطقه‌ کنارک که از ظرفیت چند میلیارد مترمکعب آبی که به دریای عمان می‌ریزد، تنها بخش کوچکی از آن مهار شده است، نشان از ظرفیت‌های خاص این منطقه دارد.

نوع آب‌وهوای گرمسیری منجر به ایجاد بزرگ‌ترین مزرعه موز ایران در این منطقه شده است. در بعد گردشگری نیز وجود گل‌‌افشان و برخی جاذبه‌های منحصربه‌فرد دیگر، ظرفیت‌های سرشار این منطقه را نشان می‌دهد. از بعد امنیتی منطقه مکران تنها راه رهایی ما به آب‌های آزاد است. به یک معنا مکران تنظیم‌گر بخشی از سیاست‌خارجی کشور بوده و جایی است که حاکمیت می‌تواند کریدورهای متنوعی برای کشورهای شمالی و جنوبی داشته باشد.

دو ظرفیت ویژه دیگر در مکران، ایجاد دو پیشران‌ اصلی توسعه صنعتی، یعنی هاب انرژی و زنجیره‌های شیمیایی و درکنار آن، توسعه صنعت فولاد است که به‌خاطر آب‌بر بودن آنها از یک‌سو و نزدیکی به بازار اقیانوس هند، جایابی‌ هاب سوم پتروشیمی کشور در دولت هشتم در مکران صورت گرفت. ظرفیت دیگر این منطقه، مربوط به حوزه شیلات است.

طبق آمارهای سازمان شیلات کشور، نزدیک به 80 درصد ظرفیت صید کشور از دریای عمان است، یعنی درکنار خلیج‌فارس و دریای خزر، حدود 80 درصد را دریای عمان تامین می‌کند و مهم‌تر از آن، مساله آبزی‌پروری است که ‌نزدیک‌به یک‌چهارم آبزی‌پروری کل کشور که نزدیک به 50 هزار هکتار است، در جنوب سیستان‌وبلوچستان جایابی شده است. »

***

نقش مجلس در وفاق ملی

هم میهن درباره توصیه های روز گذشته رهبری به مجلس نوشت: «سخنان و توصیه‌های رهبری نشان می‌دهد که مجالس ایران به‌ویژه هنگامی که همسو با رئیس‌جمهور نیستند، سعی در تقابل با دولت دارند و مثل یک جناح سیاسی رقیب و‌ حتی دشمن رفتار می‌کنند؛ گویی که در دو کشتی جداگانه نشسته‌اند و دغدغه غرق شدن آن دیگری را ندارند. درحالی‌که معنای وفاق کاملاً متفاوت است. به این معنا که همه در یک کشتی در حال سفر هستند. رقابت درون این کشتی معنادار است و نه علیه آن. سلامت سفر و سرعتی و ایمنی آن به سود همه مسافران است.

سوراخ شدن کشتی موجب غرق شدن همگان می‌شود و حفظ کلیت این کشتی یا ایران و مردم، همان وحدت یا وفاق ملی است. رفتار نمایندگان و مجلسی‌ها حتی با دولت اصولگرایان هم تقابلی بود؛ چه رسد که این دولت مردمی شود و از نمایندگان فاصله داشته باشد. به همین دلیل است که اهمیت توصیه‌های مقام‌رهبری به نمایندگان مجلس چند برابر می‌شود.

آقای رئیس‌جمهور در پی ایجاد وفاق ملی هستند. این کار بدون ایجاد تفاهم و وفاق در اصلی‌ترین قوای کشور عملی و اجرایی نیست. پس در گام اول، باید مجلس و نمایندگان را به پذیرش این رویکرد قانع کرد. گرچه سخنان دیروز مقام رهبری تعیین‌کننده است؛ ولی وظیفه آقای قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس برای جا انداختن و عملی کردن این رویکرد بسیار سنگین است.»

***

نقش مهم قالیباف در همراهی با پزشکیان

خراسان درباره سخنان دیروز رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس نوشت: «ارتباط شخصی آقایان پزشکیان و قالیباف نیز باتوجه به چهار سال همکاری در مجلس یازدهم و آشنایی نزدیک هردو، بسیار مطلوب است که ظرفیت لازم برای تعامل سازنده، مشورت دهی و نظارت همدلانه را بیشتر می‌سازد.

همه می‌دانند که تصمیم‌سازی برای آقای پزشکیان مهم ترین مسئله‌ چهار سال پیش‌رو خواهد بود. لذا نقش قالیباف در ارائه ایده به رئیس جمهور، نظارت بر ایده‌های ارائه شده به او (در چارچوب نقش قانونی) و مراحل پیش از تصمیم نهایی به ویژه در شوراهای عالی، بسیار اساسی و مهم خواهد بود.

یکی از مهم ترین نکات دیدار رهبر معظم انقلاب و نمایندگان مجلس دوازدهم، تذکر همزمان ایشان به تندروهای هر دو جریان اصلی کشور بود. ایشان در تذکری مجدد به برخی نمایندگان که به تنش آفرینی شناخته می‌شوند، موضوع جلوگیری از «تشنج در افکار عمومی مردم» را مطرح کردند.

باید به یاد داشت دفعه قبل که رهبری از «سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند» برخی نمایندگان سخن گفتند، یکی از نمایندگان همان شب به صداوسیما آمد و سخنان اختلاف برانگیزی زد که نتیجه آن، برکناری شبانه معاون سیاسی صداوسیما بود.

حتی همین دیروز صبح نیز نماینده دیگری آقای ظریف،وزیر سابق خارجه را سمبل اختلاف و سمبل نفاق نامید. اقداماتی که متاسفانه نشان می دهد عده ای با آن که عنوان انقلابی را به دوش می‌کشند، اما به مطالبات و دغدغه های ایشان توجه نمی کنند  و مسیر تحریف و تنش را انتخاب خواهند کرد و باید منتظر عملکرد پرخطر آنان برای کشور بود.»

***

صدور کیفرخواست رائفی‌پور

به گزارش میزان در پی انتشار مطالبی از سوی علی اکبر رائفی‌پور در فضای مجازی و گزارش ضابطین، پرونده‌ای با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و همچنین در قسمتی دیگر عملکرد موسسه مصاف تشکیل شد.

پس از رسیدگی قضایی د‌ر مورد نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

همچنین درباره مسائل مطروحه پیرامون موسسه مصاف نیز تحقیقات قضایی در این زمینه ادامه دارد و به محض رسیدن به نتیجه نهایی اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

***

ماجرای حمله تندروها به پویانفر

مشرق نوشت: « برگزاری مراسم سالانه سوگواری حسینی با حضور مجید مجیدی، کارگردان مطرح سینما با همراهی جمعی از چهره‌های سیاسی، هنری و شخصیت‌های فرهنگی با حاشیه‌هایی روبه‌رو شده است.

یک از حواشی این مراسم نوحه‌سرایی محمدحسین پویانفر در این محفل بوده که از قضا سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات هم در این محفل حضور داشته و تصویری از این دو شخصیت در یک کادر منتشر شده است.

تصویر حضور پویانفر و خاتمی در منزل مجید مجیدی، در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت.

یکی از جنبه‌های این واکنش‌ها که حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد، رویکرد برخی کاربران با هویت انقلابی است که مواضع تندی علیه پویانفر گرفته‌اند.

این کاربران با توجه به نقش محمدخاتمی در فتنه ۸۸ پویانفر را نسبت به حضور در این محفل و نوحه‌سرایی در حضور خاتمی سرزنش کردند. این سرزنش‌ها گاهی به قدری تند و غیرقابل کنترل شده که برخی کاربران انقلابی را وادار به تذکر و حمایت از پویانفر کرده است.

به گفته برخی کاربران توئیتری، با توجه به بررسی‌ها بیشترین حجم تخریب علیه محمدحسین پویانفر در بستر پیامرسان ایتا صورت گرفته است. توئیت‌های کاربران انقلابی بیانگر این است که نسبت به تخریب‌های ناجوانمردانه نسبت به پویانفر چه در بستر توئیتر و چه در پیامرسان‌های داخلی، ابراز نگرانی می‌کنند. این کاربران البته به هیچ‌وجه از سیدمحمد خاتمی حمایتی نکردند و صرفا نگران تنگ‌تر شدن دایره انقلاب برای افرادی نظیر پویانفر و چهره‌های فرهنگی هستند که در سال‌های اخیر در زمینه برپایی اقامه عزای سیدالشهدا و فعالیت‌های فرهنگی میدانی و مجازی، زحمات قابل تقدیری کردند...

علاوه‌ بر این موارد، کاربران توئیتر تصاویر مختلفی از حضور مسئولین شاخصی همچون محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و محمد محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه‌ کیهان و ... در اماکن مختلفی که سیدمحمد خاتمی نیز حضور داشته است، منتشر کردند.»

***

واکنش زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدید جمعی از نمایندگان شورای شهر تهران به استعفای دسته جمعی گفت: من در این خصوص صحبت نمی‌کنم. موضع هر کسی را خودش تشخیص می‌دهد؛ اما این کار بسیار نامناسبی است.

شهردار تهران در مورد تعامل میان شهرداری و شورای شهر تهران نیز گفت: ما با شورا تعامل داشته‌ایم و خواهیم داشت.

استعفای اعضای شورا در حد گمانه زنی است

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران و از اعضای منتقد زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  در پاسخ به این سوال که در تذکرات برخی از اعضا به این موضوع اشاره شد که شهرداری تهران بدون هماهنگی با شورا برخی از شرکت‌ها را منحل می‌کند و از سوی دیگر درخصوص گرفتن مجوز از شورا برای برخی لوایح پرحاشیه که نیاز به بررسی بیشتری دارند شتاب زده عمل می کند، نظر شما درباره این عملکرد شهرداری تهران چیست؟ گفت: متاسفانه در این دوره ما شاهد این رفتار از سوی شهرداری تهران هستیم که خیلی وقعی به دیدگاه‌های اعضای شورا نمی‌گذارند. 

قائمی تصریح کرد: شهرداری تهران فقط در مواقعی که به مصوبات اعضای شورا نیاز دارد می‌آید و کار خود را دنبال می‌کند. این ارتباط یکسویه باعث شده که مرزبندی بین منتقدان آقای زاکانی در شورا با ایشان بیشتر شود و خود را بیشتر در سطح جامعه نشان دهد. این رفتار از سوی شهردار تهران درست نیست و باید اصلاح شود تا بتواند تمامیت شورا را در کنار خود داشته باشد. 

وی همچنین در واکنش به خبری مبنی بر استعفای احتمالی اعضای منتقد شورا گفت: هنوز این بحث در حد گمانه زنی است، ممکن است برخی از دوستان این را به عنوان راهکار مطرح کرده باشند، اما به عنوان یک تصمیم قطعی کسی به آن توجه نکرده است. 

انتقاد روزنامه اصولگرا از دودستگی در شورای شهر تهران

فرهیختگان نوشت: «اعضای منتقد شهردار تهران باید بپذیرند اکنون نماینده مردم هستند و مطرح کردن عنوان استعفای دسته‌جمعی، القای این مساله است که نتوانسته‌اند از حقوق مردم در صحن شورای شهر دفاع کنند. تا اینجای کار مساله اصلی منتقدان زاکانی، عملکرد او با توجه به عدم تخصص وی در حوزه مدیریت شهری است.

اگر شورای شهر تهران امروز به دو دسته مخالف و موافق زاکانی تبدیل شده و به جای پیگیری مطالبات مردم، دعوا بر سر ماندن یا رفتن زاکانی است، متاسفانه باید اعتراف کرد برداشتی به جز نداشتن دغدغه مشکلات مردم نخواهد داشت؛ چراکه شورای شهر نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری است ولی امروز اعضای شورای شهر تهران به جای نظارت بر عملکرد و انتقاد سازنده از عملکرد شهرداری به دو دسته تشویق‌کنندگان و تقبیح‌کنندگان شهردار تبدیل شده‌اند و مسئولیت شرعی آرای مردم را فراموش کرده‌اند.»

***

پاسخ جالب مشرق1 به کیانیان درباره کاپشن پزشکیان

رضا کیانیان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در یادداشتی خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران نوشت: می‌خواستم خواهش کنم لطفا به‌جای آن کاپشن یک کت سبک تابستانی بپوشید. اصلا کاپشن به درد تابستان نمی‌خورد و در ضمن ما از «کاپشن» خاطره خوشی نداریم. شما چند ماه دیگر باید به نیویورک بروید. خیلی مهم است چه می‌پوشید.

مشرق درباره این موضوع نوشت: «صحبت های کیانیان کاملا بجاست و طبعا یک رئیس جمهور در مجامع رسمی نمی تواند لباس غیر رسمی بپوشد. لکن باید بر این نکته هم تأکید کرد که مردم به همین استایل و همین ظاهر دکتر پزشکیان رأی داده اند!

به این معنی که همزمان با لزوم حفظ ضرورت های تشریفات و آداب دیپلماتیک اما خوب است که دکتر پزشکیان در مواقعی که با الزامات دیپلماتیک یا رسمیت مواجه نیستند؛ با همین ظاهر و استایل پیشاانتخاباتی خود که به دل مردم نشسته است در انظار عمومی ظاهر شوند.

روشی که البته در سایر ممالک هم مرسوم است. ضمنا لازم به ذکر است که کاپشن های بهاره مناسب هر فصلی هستند.

تأکید می شود که احساس صداقت و سادگی که از ادبیات و رفتار دکتر پزشکیان دریافت شده است باید ادامه داشته باشد و هیچ چیزی رهزن این دو صفت خوب رئیس جمهور جدیدمان نشود.

جان کلام آنکه شیرازه تمام این مقولات مبحث "کارآمدی" است و ما نیز در کنار مردم امیدواریم که دکتر پزشکیان با خردمندی و تدبیر بتوانند یک دولت کارآمد تشکیل بدهند و دست آخر کارنامه خوبی داشته باشند.»

***

راهکار پزشکیان برای حل پرونده‌های خارجی چیست؟

مصطفی نجفی، کارشناس مسائل بین‌الملل در دنیای اقتصاد نوشت: «اگر این جمله کلیدی یعنی «سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است» را مفروض بگیریم، برای پیشبرد این دستورکار مشترک ملی یا اجماع ملی، نیازمند «چانه‌زنی در داخل» پیش از «مذاکره در خارج» هستیم.رئیس جمهور منتخب که تاکنون در مواضع اعلامی خود نشان داده می‌خواهد به سمت یک اجماع ملی گام بردارد، پیش از آغاز مذاکرات خارجی به ویژه در موضوع هسته‌ای، برجام یا هر توافق دیگری، نیازمند مذاکره و چانه‌زنی در داخل و ایجاد اجماع داخلی حول محور پرونده‌های مهم سیاست خارجی است.

به همین جهت، در ابتدا هرگونه تغییر در سیاست خارجی که در شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نمود پیدا می‌کند، به هماهنگی و اجماع میان دولت و سایر ارکان نظام و حاکمیت نیازمند است.

انتصاب شخصیت‌های جناحی و تنش‌زا در این موقعیت‌ها می‌تواند منجر به اختلال در پیشبرد سیاست خارجی دولت جدید شود. بنابراین، به کار گرفتن شخصیت‌های فراجناحی، تعامل‌گرا، مقبول و نزدیک به سایر ارکان مهم نظام از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه، رئیس جمهور منتخب نیازمند اجماع گفتمانی حول پرونده‌های مهم سیاست خارجی کشور است. اجماع گفتمانی به معنای اشتراک نظر مطلق میان همه گفتمان‌های موجود نیست، بلکه بیشتر به معنای شنیدن نظرات و دیدگاه‌های مختلف و کاربست دیدگاه‌های کارشناسی و عقلایی آنها در دستورکارهای سیاست خارجی کشور است.

بدون تردید سیاست خارجی کشور بیش از هر زمانی به اجماع نهادی، گفتمانی و بین‌بخشی نیازمند است. حداقل کارکرد تلاش برای اجماع‌سازی در حوزه سیاست خارجی، جلوگیری از بروز تنش‌های غیرضرور و مخرب است که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

شنیده‌های نگارنده حکایت از آن دارد که تلاش‌های مناسبی از سوی رئیس جمهور منتخب برای اجماع ملی حول سیاست خارجی کشور آغاز شده و سازوکار سیاسی مشخصی نیز برای آن تعیین شده است. سازوکاری که می‌تواند ایده «چانه‌زنی در داخل» «مذاکره در خارج» را به عنوان یک ابتکار جدید در سیاست خارجی کشور عملیاتی کند و دعواها بر سر پرونده‌‌‌های کلان کشور در این حوزه را به شکل مطلوبی مدیریت کند.»

***

دیدگاه جالب سلیمی نمین درباره سازوکار انتخاب کابینه پزشکیان

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا به فرارو گفت: «فکر می‌کنم هدف اصلی پشت تشکیل شورای راهبردی این است که از لابی گری‌ها کاسته شود.»

وی افزود: «در آستانه تشکیل کابینه، افراد، فعال می‌شوند و سعی می‌کنند مراکز مختلفی را در مسیر مطالبه خود فعال کنند. یعنی شخصی که می‌خواهد وزیر شود به مراکز مختلفی مراجعه کرده و درخواست می‌کند آن‌ها به آقای پزشکیان زنگ بزنند. همچنین ممکن است با شخصیت‌های مطرح یا احزاب مختلف دیدار‌هایی داشته باشد تا از طریق آن‌ها به عنوان یکی از اعضای کابینه به رئیس جمهور معرفی شود.

این موضوع، خود، فشاری جدی ایجاد می‌کند. به نظرم می‌رسد دولت چهاردهم برای این که مانع از چنین فشاری شود، آقای ظریف را به عنوان تصمیم گیرنده معرفی کرده است و در نتیجه این تصمیم گیری هم، فشار از روی آقای پزشکیان برداشته می‌شود و روی آقای ظریف گذاشته می‌شود.

این، یک فرصتی ایجاد می‌کند تا بتوانند در شرایط مطلوب تری انتخاب‌های درست را انجام داده و درگیر لابی گری‌ها نشوند. برداشتن فشار از روی رئیس جمهور را می‌توان مهمترین دلیل این اقدام دانست. در حالت عادی ممکن بود یک شخصیت شناخته شده سیاسی، مذهبی و ... به آقای پزشکیان زنگ می‌زد و فشاری را روی ایشان ایجاد می‌کرد، اما حالا که آقای ظریف مسئول و به عبارتی سپر بلای ماجرا شده، انتظار‌ها از آقای پزشکیان کاهش پیدا می‌کند. همه این‌ها تلاشی است برای منحرف کردن انتظارات بی جا.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۳۰۱۴۲۳:۱۷:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۱
خب اعضای شورا استعفا بدهند تا جایگزینها زودتر کار را شروع کنند
ناشناس۳۵۶۳۱۱۱۰۶:۰۰:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲
سال گذشته آقای رائفی پور در یک برنامه تلویزیونی افشاگری در مورد اینکه یک نماینده مجلس یازدهم اقدام به دریافت رشوه ۱۴۰ سکه نموده است کردند در اینمورد باید برای تنویر افکار عمومی شفاف سازی لازم صورت بگیرد زیرا باعث شده اعتماد مردم به نمایندگان مجلس بشدت کم شود
ناشناس۳۵۶۳۱۳۸۰۶:۴۹:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲
انتخاب شهردار و نظارت بر سیاستهای شهرداری بر عهده شورای شهر است ،اگر از اداره شهر ناراضی هستند شهردار را برکنار کنند این تهدید به استعفای دستجمعی فقط ناتوانی و بی کفایتی آن شورا را به ذهن متبادر میکند و هیچ توجیه عقلی و قانونی ندارد
ناشناس۳۵۶۳۹۷۱۰۷:۳۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۳
برای برکناری شهردار دلیل میخواد که اینها ندارند و لذا گاهی تهدید به استعفا میکنند!
ناشناس۳۵۶۳۲۲۳۰۸:۴۸:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲
باید اجازه دهند رائفی پور افشاگری های خودش را با سند و مدرک ارائه دهند
ناشناس۳۵۶۳۴۲۸۱۳:۰۸:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲
مگه کسی جلوشو گرفته ؟!
ناشناس۳۵۶۳۳۴۸۱۱:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲
اگر اکثریت شورا هستید زاکانی را برکنار کنید ولی اگر اقلیت شورا هستید لطفا به وظایفتون عمل کنید و اگر هم واقعا قصد برهم زدن آرامش مردم را ندارید و در استعفا جدی هستید استعفا بدید اعضای علل البدل جایگزین می شوند.
ناشناس۳۵۶۳۰۲۹۲۳:۳۶:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱
احسنت ... از پاپ کاتولیک تر
ناشناس۳۵۶۳۰۴۸۰۰:۰۶:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲
مسولان مربوطه در مورد افشاگری آقای رائفی پور که اعلام کرده بودند شفاف سازی لازم را بنمایند
ناشناس۳۵۶۳۰۳۲۲۳:۳۹:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱
جناب زاکانی به این ها باج نده که دنبال رو دولت جدید هستند
ناشناس۳۵۶۳۰۴۹۰۰:۰۸:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای پزشکیان به جناب ظریف تذکر دهند فعلا که سمتی ندارند در مورد سیاست خارجی و برجام اظهار نظری نکنند که موجب تشویش افکار عمومی شود تشویش افکار عمومی جرم است و پیگیری دارد
ناشناس۳۵۶۳۳۴۷۱۱:۳۹:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲
سلام. پس اظهار نظر همیشگی دیگران در طول این سالها مشکلی نداره؟
ناشناس۳۵۶۳۳۷۰۱۲:۰۷:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲
دقیقا ،هر کسی سمتی نداره نباید در مورد مسائل مهم سیاست خارجه حرف بزنه و برای مملکت هزینه بتراشه
ناشناس۳۵۶۳۰۶۰۰۰:۲۳:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲
شورای شهر قدرت عزل شهردار را دارد.
ناشناس۳۵۶۳۲۸۰۱۰:۰۳:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲
آرا هست و نه با این کارها
ناشناس۳۵۶۳۰۷۶۰۱:۲۲:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲
فعلا دولت جدید برخی از اعضای آن دارند تخلف می کنند و قوه قضائیه ساکت هست
ناشناس۳۵۶۳۰۷۹۰۱:۴۹:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲
پاسخ جالب مشرق به كيانيان در باره كاپشن پزشكيان ! --------------------------------------------------------------- نميدانم چرا با خواندن انتقاد رضا كيانيان به كاپشن پزشكيان -- كه يكي دو روز گذشته خواندم -- و نيز پاسخ مشرق به انتقاد كيانيان ،كه در اين صفحه آمده است ، به ياد لباس و سر وضع « انيشتين » افتادم ! -- انيشتين ؟ ...مگه لباس و سرووضع آلبرت انيشتين نابغه چه گونه بوده است ، بگوييد تا ماهم بدانيم ! -- بله ! ... بسيار خوب ! سالها پيش در جايي خواندم كه مرحوم انيشتين چندان به سر وضع خود اهميت نمي داده است ، تا آنجا كه مورد انتقاد دانشجويانش هم قرار مي گرفته است ! تا اين كه روزي يكي از دانشجويانش از استاد دعوت مي كند كه در يك كنفرانس ويا جلسه علمي كه در شهر شان برگزار مي شده ، شركت كند و براي حضار سخنراني نمايد ،استاد هم قبول مي كند ، اما شاگرد از او قول مي گيرد كه جناب انيشتين با سر وضع آراسته تري شركت كند ! وقتي جناب دانشجو به ايستگاه راه آهن مي رود تا از استادش استقبال كند ، مي بيند استاد انيشتين با همان سرووضع هميشگي آمده است ، شاگرد مي پرسد : -- جناب استاد ، مگه نه قرار شد با لباس و ظاهر بهتري به جلسه و كنفرانس تشريف فرما شويد بازهم كه مثل هميشه هستيد » ! نابغه قرن ، آلبرت انيشتين مي گويد : -- عزيزم ! مردم دو دسته اند ، يك دسته كه مرا مي شناسند ، و دسته ديگر كه مرا نشناسند ! آن دسته اي كه مرا مي شناسند و مي دانند كه من انيشتين هستم ، ديگر به لباسم اهميت نمي دهند كه چه پوشيده و چگونه پوشيده ام ، ...خودم برايشان مهم هستم نه مثلاً البسه ام ! و آن دسته ديگر كه مرا نشناسند و يا به جا نياورند ، در حكم يك غريبه مرا مي بينند و برايشان مهم نيست كه اين غريبه چه پوشيده است ، مثل صدها نفر ديگر در كوچه و خيابان ! -- عجب ! ... عجب ! ... ميگم برادر حالا اين حكايت تا چه انداره مستند است ؟ -- الله اعلم ! ما هم ساليان قبل در يك جا خوانديم و از بس كه جالب بود در حافظه مان مانده است ! العهدة علي الراوي !
ناشناس۳۵۶۳۹۷۷۰۷:۴۷:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۳
اولا اینشتین نابغه بوداما نابغه قرن نبود ولی یهودیان از او بت ساخته اند و کودکان ما هم نام اینشتین را می داند ولی نام ریاضیدانان مسلمان را نمی داند دوما اینشتین برای دانشجویان سخنرانی می کرد ولی رئیس جمهور در سازمان ملل برای کل دنیا سخنرانی خواهد کرد و کوچه و خیابان نیست که مثل مردم عادی باشد سوما ایشان که از امامان نام می برند خود امامان به ظاهر و آراستگی خود اهمیت می دادند چون نیک میدانستند آراستگی ظاهر در برداشت و قضاوت مردم چقدر موثر است
ناشناس۳۵۶۳۱۵۶۰۷:۱۹:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲
«باید تولید را از تهران بیرون ببریم، به دریا نزدیک کنیم، جایی که تامین آب و برق آن در آینده مشکل نباشد، محلی که ترانزیت مواد اولیه و صادرات محصولات با حداقل هزینه و زمان انجام شود.» این متن کوتاهی است که مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب روز گذشته در توییتر خود منتشر کرد، متنی که با استقبال کارشناسان و اقتصاددانان روبه‌رو شد. این حرف کاملا درستی هست و اگه رییس جمهور منتخب بتونه اینکار رو انجام بده خدمت بسیار بزرگی هم به تهران و هم کل کشور کرده ....
p d۳۵۶۳۱۸۲۰۷:۴۹:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲
یکی از صنایعی که باید به سواحل جنوب کشور منتقل شود صنایع ذوب آهن و فولاد اصفهان و و صنایع سرامیک یزد است که با زاینده رود و کارون کار میکند
ناشناس۳۵۶۳۳۱۴۱۰:۵۱:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲
انتقال وزارتخانه نفت و شرکتهای تابعه و شرکت ملی نفتکش به شهر های جنوبی هم از بار ترافیک تهران کم می کنه و به رونق اون استانها کمک می کنه و از حجم مدیران پروازی کم می کنه و تمرکز زدایی می کنه و هزاران فایده دیگه داره اتفاقا ساختمانهای وزارت نفت همگی قدیمی و فرسوده هستند و نیاز به جایگزینی دارند برای حضور سازمان بنادر و کشتیرانی در تهران هم دلایل منطقی وجود ندارد مگه عصر اینترنت و ارتباطات نیست ؟ می شه از تهران خارج شوند و به بنادر نقل مکان کنند
ناشناس۳۵۶۳۲۲۵۰۸:۵۳:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای پزشکیان حضور اتباع بیگانه در ایران را ساماندهی کنید
ناشناس۳۵۶۳۳۱۶۱۰:۵۲:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۲
دقیقا حرف شما درسته
ناشناس۳۵۶۳۲۴۹۰۹:۲۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای پزشکیان! شما قول دادید از کارشناسان خبره و علاقه مند به ایران عزیز استفاده کنید همان گونه که از ديپلمات و سیاستمدار کاربلد کارکشته آقای دکتر ظریف بجا و درست استفاده می فرمایید در سایر حوزه ها هم افراد مناسب را پیدا کنید و به کار بگيريد
ناشناس۳۵۶۳۹۹۱۰۸:۰۴:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۳
ظریف خیلی کاربلد بود جل الخالق چند دهه حقوق نجومی گرفت برای برجام اخرش هم یا متن برجام رو نخواند و یا خوانده بود و عمدا به جای کلمه لغو تحریمها ، تعلیق تحریمها رو به ملت تحمیل کرد که شیخ بنفش، چندصدسکه هم بهش جایزه داد.
ناشناس۳۵۶۳۲۶۸۰۹:۴۵:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲
رائفی پور چوب روشنگری هاش در مورد بعضی ها رو میخوره .
ناشناس۳۵۶۳۲۷۰۰۹:۴۸:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲
نه آقای زاکانی معروف به تانک انقلابی قابل حذف شدنه نه استاد رائفی پور پس الکی تلاش نکنید .
omid۳۵۶۳۲۸۱۱۰:۰۸:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲
دلشان خوش است که آقای پزشکیان فساد مالی نداشته و ساده زیست است،اینکه فساد مالی با تعریف فعلی یعنی حیف ومیل مستقیم تاکنون نداشته و اصل بر برائت است من هم قبول می کنم،ولی کسی فکر نمی کند یک پزشک فوق تخصص جراح قلب چقدر برای این مملکت هزینه داشته تا به این درجه برسد ،همه فکر می کنند ایشان نخبه بوده و فقط باسعی تلاش خودش به این درجه علمی رسیده من هم باز نمی گویم با استعداد نبوده و سعی تلاش نداشته ولی کسی که با هزینه هنگفت بیت المال به این درجه علمی میرسد و بعد بجای شغل اصلی خودش که تخصصش را دارد و اتفاقا خیلی مورد نیاز کشور است وارد سیاست و سیاست بازی میشود .
ناشناس۳۵۶۳۵۰۰۱۴:۴۸:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲
خیلی زور زدی یک نقطه سیاه در زندگیش پیدا کنی نشد !رفقاتون هم قبل این کار رو کرده بودند حالا بهانه آوردی چرا رفته در سیاست؟
ناشناس۳۵۶۳۲۸۲۱۰:۰۹:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲
منابع مالی امثال رائفی پور باید شفاف بشه
ناشناس۳۵۶۳۳۲۰۱۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲
الف یه بررسی دقیق بکن تا مشخص بشه که چه تعداد افغان داخل ایران هستند ؟ چه تعداد مجوز گرفته اند و برای انجام چه شغلی مجوز دارند و چطور رصد می شوند ؟ چه تعداد غیر مجاز هستند و این غیر مجازها چطور زندگی و کار می کنند که کسی مانع آنها نیست ؟ چقدر زاد و ولد می کنند و چه تعداد در مدارس ما درس می خوانند مردمی که مالیات می دهند حق دارند بدانند که چه کسی و به چه دلیل درها را باز کرده که افغانها اینطور وارد مملکت ما شده اند و بطور رایگان از یارانه نان و آب و برق و بنزین استفاده می کنند ؟
A3EILM2S2Y # $$€.۳۵۶۳۳۶۲۱۱:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲
«ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ»
ناشناس۳۵۶۳۴۱۳۱۲:۵۱:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲
جناب کیانیان، به طور خلاصه، به شما چه مربوط؟ طرف آفریقایی هست وبا چه لباسی میره ، ایشون هم پوشش اینه، دوست داشت عوض میکنه، نخواست نمیکنه. این کوته بینی هست که با فرم ذهنی خودتون میسنجید
ناشناس۳۵۶۳۹۹۸۰۸:۱۹:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۳
رئیس جمهور اگر در پی وفاق ملی هستن چرا وقتی اکثریت مردم شیعه هستند کسی را مسئول چینش کابینه کرده که با شیعه بودن را مکروه می پندارد و رئیس جمهور هم هیچ واکنشی نشان نمی دهد؟ اصلاح طلبان فقط از اصولگرایان انتظار دارند وفق مراد اصلاح طلبان اجماع کنند در ثانی رهبری فرمودند تعامل سازنده نه تعامل یکطرفه مجلس با دولت ثالثا رهبری ملاکهای کابینه خوب را معرفی کردند امین پاکدست معتقد به انقلاب تا بن دندان ببینیم در عمل هم جناب پزشکیان، ولایت مدار هستند یا فقط شعار انتخاباتی بود؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  11. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  12. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  13. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  19. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  20. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  21. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  24. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

  25.  اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  5. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  6. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  7. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  8. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  10. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  11. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  12. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  13. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  14. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  15. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  16. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  17. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  18. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  19. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  20. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  21. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  22. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  23. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  24. افشاگری تکان‌دهنده درباره سازمان مجاهدین خلق/ سوء استفاده مسعود رجوی از زنان

  25. پزشکیان: افراد شایسته را منصوب می‌کنیم‌

آخرین عناوین