ترور در تهران ، لزوم تلافی پشیمان کننده در تل آویو

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030510142 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 ترور در تهران ، لزوم تلافی پشیمان کننده در تل آویو

بامداد روز 4 شنبه اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس که در راس یک هییت سیاسی و دیپلماتیک و برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود توسط رژیم صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسید.
این ترور و شهادت را از دو جنبه مورد برسی قرار می دهیم :
1- اصل ترور و شهادت اسماعیل هنیه 
2- موضوع  ترور هنیه  در تهران 
در مورد جنبه اول ،  واقعیت این است که ترور هنیه نه تنها کوچک ترین صدمه و آسیبی به مقاومت فلسطین وارد نکرده و نمی کند بلکه خون تازه ای در رگهای مقاومت در غزه و کل فلسطین تزریق خواهد کرد.
نگاهی به ترورهای گذشته رهبران مقاوت در لبنان و فلسطین نشان می دهد که با ترور هر رهبر نظامی یا سیاسی نه تنها فرد و افراد دیگری جایگزین آنها شده اند و راهشان متوقف نشده بلکه راه مقاومت در برابر اشغالگری و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی با قدرت کمیت و کیفیت بسیاربیشتری ادامه یافته است.
هنیه که در طول 300 روز گذشته از هجوم وحشیانه صهیونیستها به غزه تعداد زیادی از بستگان نزدیک  شامل فرزندان و نوه های خود را از دست داده بود ، اینک با شهادت در راه آزادسازی قدس شریف  ، آخرین دین خود را نسبت به آرمان مقدس فلسطین ادا نموده و پس از سالها مجاهدت به فوز عظمای شهادت نائل آمده است.
با این شهادت به یکباره کوهی از  تبلیغات  گسترده و دروغین صهیونیستها علیه رهبران مقاومت فلسطینی و شخص هنیه فرو ریخته و جریان مقاومت و ملت مظلوم غزه و فلسطین به عینه مشاهده کردند که بالاترین مقام سیاسی آنها نیز همچون دیگر ملت قهرمان فلسطین جان خود را فدای آزادی قدس شریف نموده است.
و اما جنبه دوم قضیه که همانا ترور هنیه در تهران و در حالی که او در یک سفر رسمی دیپلماتیک برای شرکت در یک مراسم سیاسی که حاصل یک فرایند دمکراتیک یعنی تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران بوده ، بسیار مورد توجه می باشد.
در درجه اول بایستی حفره های امنیتی که منجر به این ترور در داخل کشور شده کاملا مورد بررسی قرار گرفته و به سرعت و با قدرت جلو آنها گرفته شود.
 این اقدام تروریستی اسراییل که درتضاد با کلیه پروتکل های سیاسی بین المللی و حقوقی می باشد بایستی از جانب تمام سازمانهای جهانی و کلیه کشورهای  دنیا به شدت محکوم گردد.
این اقدام تروریستی توهینی آشکار به ایران  مسئولان و مردم آن به عنوان میزبان شهید اسماعیل هنیه ، تمام سازمانهای بین المللی وکشورهای شرکت کننده  در مراسم تحلیف و همچنین تمامی هنجارهای جهانی تلقی خواهد شد.
با این تفاسیر اگر انتقام شهادت هنیه را بر عهده مبارزان فلسطینی بدانیم اما حق اعاده حیثیت برای جمهوری اسلامی ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.
ترور حتی یک شخص عادی در قلب کشور و در تهران از جانب یک رژیم تروریست ایجاب می کند که جمهوری اسلامی جوابی در خور و پشیمان کننده به تروریستم دولتی رژیم صهیونیستی بدهد.
شاید تفاسیر سیاسی و گمانه زنی های متعددی از چرایی این ترور در این بازه زمانی و در این مکان خاص یعنی تهران و دیگر شرایط این قضیه ، از جانب تحلیل گران مختلف جهانی مطرح شود که هر کدام به فراخور خود می توانند نشان دهنده نیت  صهیونیستها از این اقدام شنیع تلقی گردد ؛ اما واقعیت مسلم این است که این ترور یکی دیگر از سلسله اشتباهات مرگبار و ویرانگری بود که رژیم صهیونیستی  بویژه اززمان آغاز جنگ غزه تا کنون به صورت پیاپی در حال ارتکاب آنها می باشد .
و این ویژگی رژیم های مستاصل ضربه خورده  گیج  و در حال زوال و نابودی است که از روی استیصال و بیچارگی دست به اقداماتی می زنند که  شاید در ابتدا و به ظاهر آن را پیروزی واقدامی  به نفع خود تصور نمایند اما در نهایت  و به شدت به ضرر خودشان تمام خواهد شد .
اسراییل اکنون یک خط قرمز بزرگ و خطرناک یعنی حمله مستقیم به تهران و ترور یک شخصیت سیاسی مهمان کشورمان را زیر پا گذاشته و ایران بایستی ابتدا با انجام بالاترین اقدامات سیاسی و دیپلماتیک در سطح جهانی و کشاندن موضوع به شورای امنیت  و درخواست برگزاری جلسه اضطرای شورای امنیت و محکومیت شدید اسراییل ، و همچنین در خواست برگزاری جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی و دیگر مجامع و سازمانهایی که ایران عضو آنهاست ، بزرگ ترین حمله دیپلماتیک و سیاسی را علیه اسراییل انجام دهد.
در بعد نظامی و میدانی هم اینک دست ایران باز است که جوابی مهلک و دندان شکن به این رژیم تروریستی بدهد جوابی بدون اعلام اولیه ، با حداکثر محرمانگی ، به سرعت و قبل از هماهنگی اسراییل با آمریکا و دیگرهم پیمانانش و البته توسط موشک های هایپرسونیک  که شانس عبور آنها از تمامی لایه های پدافندی اسراییل و آمریکا بسیار زیاد می باشد.
با توجه به حمله تروریستی همزمان اسراییل به بیروت و تهران  هم اینک این رژیم جعلی دروازه های آتش را به روی خود باز کرده و حلقه آتشی که به اذعان صهیونیستها توسط ایران و با عاملیت محور مقاومت شامل مقاومت لبنان ، فلسطین ، سوریه ، عراق و یمن به دورشان کشیده شده است، آنها را در خود فرو خواهد برد.
وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُون(227 سوره شعرا)َ
(وآنان که ظلم وستم کردند، به زودی خواهند دانست که به کدام کیفرگاهی بازخواهند گشت ) .