مخالف وزیر پیشنهادی نیرو بیگلری: «علی‌آبادی» شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد

  4030531013

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه وزارت نیرو به خصوص قطعی برق گفت که علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و ای کاش به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شد.

بیگلری: «علی‌آبادی» شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد

به گزارش ایسنا، محسن بیگلری در جلسه صبح امروز چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آقای علی‌آبادی ای کاش شما به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شدید که آن زمان من به عنوان موافق شما صحبت می‌کردم.

وی ادامه داد: تحصیلات وزیر پیشنهادی نیرو مرتبط با حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است کما این‌که در یکسال گذشته هم عملکرد موفقی در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است. عمده تجارب آقای علی‌آبادی در حوزه خصوصی و اجرایی بوده و حکمرانی را تجربه نکردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف وزارت نیرو اظهار کرد: در سال‌های اخیر با پدیده افزایش دما و کاهش بارش مواجه بودیم که مشکلاتی را در حوزه آب و برق ایجاد کرده است علاوه بر آن آب سطحی رودخانه‌ها و آب زیرزمینی به دلیل خشکسالی‌های پی در پی دچار بحران است.

بیگلری تاکید کرد: کسی که قرار است به عنوان وزیر نیرو انتخاب شود باید اشراف کافی بر مشکلات این وزارتخانه داشته باشد حال این‌که آقای علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و تنها در مدت کمی معاون وزیر نیرو بوده و برنامه‌هایش را هم براساس آن زمان ارائه کرده است.

وی با اشاره به قطعی برق خانگی و قطعی برق چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: این وضعیت مردم را به خصوص در روستاها با مشکل مواجه کرده که علاوه بر آن با قطعی آب هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که لوله‌کشی آب در برخی از روستاها فرسوده شده و به بازسازی نیاز دارد، گفت: کار وزیر نیرو سخت است و باید بداند که با چه وضعیتی روبروست.

بیگلری در پایان با تاکید بر لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی قراردادی آب و برق اظهار کرد که انتظار می‌رود شاهد شایسته‌سالاری در وزارت نیرو باشیم نه این‌که افراد را اتوبوسی وارد کنند؛ همچنین وزیر نیرو فکری به حال خاموشی برق داشته باشد.