لاوروف به عراقچی تبریک گفت

  4030601002

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پیامی انتصاب سید عباس عراقچی را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

لاوروف به عراقچی تبریک گفت

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، در متن پیام لاوروف آمده است: باعث خوشحالی است که با نقش تعیین‌کننده رهبران دو کشور روابط روسیه و ایران در مرحله کنونی به پویایی بی‌سابقه‌ای دست یافته و به سطح شراکت راهبردی واقعی رسیده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه اظهارات ریاست محترم دولت جدید جمهوری اسلامی ایران را در پایبندی به حفظ تداوم همکاری‌ها با روسیه با رضایت برداشت کردیم، گفت: جنابعالی را به عنوان یک حامی ثابت قدم در تعمیق همکاری‌های متقابل سودمند با روسیه در تمامی زمینه‌های اولویت‌دار می‌شناسیم.

لاوروف همچنین تاکید کرد: نسبت به ادامه تعاملات سازنده و هماهنگی‌ها در حوزه سیاست خارجی بین دو کشور که در راستای منافع دو ملت دوست و تقویت همکاری‌های بین المللی صلح و امنیت می‌باشد ابراز امیدواری می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: برای جنابعالی سلامتی و موفقیت در مسئولیتی که عهده‌دار آن هستید، آرزومندم.

به گزارش ایرنا، پس از پنج روز کاری و ۱۰ نوبت جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق، صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی، با رای اعتماد کامل نمایندگان مجلس، ۱۹ وزیر کابینه دولت چهاردهم مشخص شدند.

در رای‌گیری نهایی و با رای اکثریت نمایندگان مجلس، سیدعباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه دولت چهاردهم انتخاب شد.

عراقچی که سابقه معاونت حقوقی و آسیای وزارت امور خارجه را در کارنامه دارد، در طول دولت دهم و یازدهم، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بود. وزیر امور خارجه جدید ایران، با رای مثبت ۲۴۷ نماینده از ۲۸۸ نماینده حاضر، به عنوان وزیر امور خارجه جدید ایران انتخاب شد.