عراقچی: به‌دنبال گسترش تنش نیستیم اگرچه از آن هراسی نداریم/ واکنش به اقدام رژیم‌صهیونیستی دقیق و حساب‌شده خواهد بود

  4030605010 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه با اشاره به تماس‌های‌ تلفنی برخی همتایانش تاکید کرد که واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی حتمی است.

عراقچی: به‌دنبال گسترش تنش نیستیم اگرچه از آن هراسی نداریم/ واکنش به اقدام رژیم‌صهیونیستی دقیق و حساب‌شده خواهد بود

به گزارش فارس، در ادامه رایزنی‌های تلفنی اخیر وزرای خارجه با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه دولت چهاردهم، وزرای خارجه ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، مصر، ترکیه و عربستان سعودی با رئیس دستگاه دیپلماسی تماس گرفته و ضمن تبریک تصدی این سمت، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداختند.

سیدعباس عراقچی در همین ارتباط درباره این گفت‌وگوهای تلفنی بیان کرد: آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا برای تبریک تماس گرفت. بحث مفصلی در مورد منطقه داشتیم. به ایشان گفتم واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است. 

وی افزود: این واکنش دقیق و حساب‌شده خواهد بود. برخلاف رژیم صهیونیستی ایران به دنبال گسترش تنش نیست؛ اگرچه از آن هراسی ندارد.

* منطقه قفقاز برای ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره رایزنی تلفنی همتایان آذربایجانی و ارمنستانی نیز بیان کرد: دیروز و امروز همچنین وزرای امور خارجه جمهوری آذربايجان و ارمنستان در تماس تلفنی به اینجانب تبریک گفتند. منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد. قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی اهمیت گسترش روابط با کشورهای این منطقه را دوچندان کرده است.
 
* حرکت به سمت منطقه قوی و متحد

عراقچی همچنین در شبکه اجتماعی ایکس به گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: دیروز و امروز وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان برای تبریک تماس گرفتند. حرکت به سمت یک «منطقه قوی و متحد» از طریق گفت‌وگو، همکاری، هم‌افزایی و همدلی با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است.