تخصیص بنزین به کد ملی جبران کننده ناترازی بنزین

  4030619018 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی پرداخت.

تخصیص بنزین به کد ملی جبران کننده ناترازی بنزین

محمد بهرامی سیف آبادی، نماینده بویر احمد و دنا و نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی در راستای جلوگیری از اعطای یارانه پنهان انرژی و جلوگیری از بروز ناترازی بنزین اظهار کرد: «بنزین به عنوان یک سرمایه ملی، تحت یارانه‌های سنگینی از سوی دولت قرار دارد و قیمت تمام شده آن بسیار بیشتر از مبلغی است که مردم پرداخت می‌کنند. این سرمایه ملی باید به صورت عادلانه میان همه مردم توزیع شود، اما در حال حاضر چنین نیست؛ چرا که برخی افراد چندین خودرو دارند و از سهم بیشتری از یارانه بنزین بهره‌مند می‌شوند، در حالی که بسیاری از مردم حتی یک خودرو هم ندارند.»

وی با اشاره به مزایای طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی افزود: «این طرح می‌تواند عدالت در توزیع بنزین را بهبود ببخشد. در حال حاضر، افراد زیادی هستند که خودروی شخصی ندارند و از سهمیه بنزین استفاده نمی‌کنند، در حالی که افرادی با چندین خودرو از سهمیه بیشتری بهره‌مند می‌شوند. این مسئله به معنای نابرابری در بهره‌مندی از یارانه‌های سوخت است. تخصیص بنزین به هر کد ملی می‌تواند این نابرابری را کاهش داده و توزیع عادلانه‌تری را میان مردم برقرار کند.»

بهرامی همچنین به چالش‌های موجود در سیستم حمل‌ونقل کشور و نقش آن در افزایش مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: «یکی از دلایل اصلی مصرف بالای بنزین در کشور، تنوع کم در سوخت‌های مورد استفاده در حمل‌ونقل و وجود خودروهای فرسوده است.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس ادامه داد: متأسفانه، این خودروها هنوز از چرخه خارج نشده‌اند و مصرف سوخت آنها بسیار بالاست. این خودروها به طور متوسط ۱۰ تا ۱۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند که بسیار زیاد است. باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود و برنامه‌ای برای خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل تدوین شود.»

وی همچنین به مسئله قاچاق سوخت به کشورهای همسایه اشاره کرد و بیان کرد: «قیمت پایین سوخت در کشور، یکی از عوامل اصلی قاچاق آن به کشورهای همسایه است. علاوه بر بنزین، نفت گاز نیز به قیمت‌های بسیار پایین قاچاق می‌شود. این مسئله نه تنها به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، بلکه باعث افزایش مصرف سوخت و هدررفت منابع ملی می‌شود. اگر ما بتوانیم مصرف سوخت را مدیریت کنیم و تولید مازاد را صادر کنیم، می‌توانیم منابع مالی کشور را افزایش دهیم.»

در پایان، بهرامی بر ضرورت همکاری دولت و مجلس برای اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: «دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر راهکاری برای مدیریت مصرف سوخت و تحقق عدالت اجتماعی ارائه دهند. این مسئله بسیار حیاتی است و اگر به درستی پیگیری نشود، ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد شود. از این رو، اجرای طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و به‌زودی عملیاتی شود.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۰۸۳۳۱۰:۰۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۱۹
یک مشت خودرو بی کیفیت تولید می کنید و روانه بازار می کنید با تکنولوژی دهه80 میلادی وبدتر از همه شرکت‌های مونتاژ کاری چینی که ماشینی ها با ظاهر جدید اما با کیفت بسیار پایین به قیمت چندین برابر به مردم قالب می کنند دولت برای نجات از معضل باید چند کار انجام بدهد اول بالا بردن بهره وری در صنعت خودرو دوم تولید مشترک باشرکتهای صاحب تکنولوژی در آخر مردم خود قربانی سیاست های غلط دولت های در بخش تولید هستند دولت باید اصلاحات از خودش شروع کند نه اینکه با حرفهای پوپولیستی بخواهد صورت مسئله را پاک کند
ناشناس۳۶۰۰۸۴۵۱۰:۰۹:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۱۹
تا زمانی که قیمت سرکوب شده هست ناترازی هم هست
ناشناس۳۶۰۰۸۶۷۱۰:۴۹:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۱۹
دست از سر بنزین بردارین مردم در عذاب هستن
ناشناس۳۶۰۰۹۲۶۱۲:۴۴:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۱۹
پیشنهاد بنده به دولت محترم این است که بنزین سوپر با کیفیت را با قیمت هزینه تمام شده به جایگاه ها برگرداند. الان دارندگان خودروهای لوکس و حتی چینی های توربو از اکتان استفاده می کنند که هزینه هر لیتر بنزین را بسیار بالا می برد و با این وجود هنوز هم بنزین بی کیفیت است. لذا این دسته از شهروندان از بنزین با کیفیت استقبال می کنند. ذهن بقیه هم برای افزایش قیمت بنزین آماده می شود و آلودگی هوا هم در آستانه فصول سرد سال به نسبت کمترخواهد شد.
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. دستاورد‌سازی برای دولت با قطع برق !

    2. یک یادآوری مهم به ظریف

    3. روحانی، مقصر کمبود برق و گاز است/ قطعی‌بودن شوک تورمی با سیاست‌های همتی/ واکنش سعید مرتضوی به ادعاهای پالیزدار

    4. دوران ترامپ و گام های کليدی در بازدارندگی هسته‌ ای ایران

    5. شگرد جدید تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش هزینه سفر

    6. مازوت سوزی ، قطع برق و باقی قضایا !

    7. معاون رئيس جمهور: قانون عفاف و حجاب جزو اولویت‌های دولت نیست

    8. ترس و ناامیدی در پیام اخیر نتانیاهو

    9. سندورم ALS اپوزیسیون

    10. باتلاق «بی بی»

    11. پزشکیان می‌داند که با چه کسی دیدار کرده؟/ زمزمه‌هایی درباره ممنوعیت دوباره واردات آیفون/ سایه تهدید رسایی بالای سر یک وزیر دولت

    12. محمود عباس: غزه در معرض نکبت دیگری قرار دارد

    13. آزمایش موشک قاره‌پیما توسط ایران؟/ گلایه‌های تند و تیز هاشمی از دولت پزشکیان/ ارتباط قطعی برق و برجام به‌ روایت یک نماینده مجلس

    14. افتتاح کلینیک ترک بی‌حجابی؟!

    15. عیان‌شدن ماهیت انقلاب ژینا توسط نتانیاهو/ افشاگری قاضی پرونده عباس پالیزدار/ مگر میزی برای مذاکره با آمریکا وجود دارد؟

    16. سردار موسوی: پایگاه‌ها‌ی ‌موشکی را در عمق کشور توسعه دادیم

    17. نقاب هایی که وزارت بهداشت بر صورتش می زند!

    18. حد و مرز شفاف‌سازی اخبار تا کجاست؟

    19. میلیونها اتباع از یارانه استفاده می کنند/هیچ کمک بین المللی انجام نمی شود

    20. آیا ترامپ واقعا سر عقل آمده؟!

    21. چطور ترازش کنیم؟!

    22. پزشکیان در جلسه شورای عالی فضای مجازی: ادامه فیلترینگ قابل قبول نیست  

    23. ۳ نکته در مورد رویکرد احتمالی دولت ترامپ نسبت به ایران

    24. پنتاگون: کشتی‌های جنگی ما به شدت مورد حمله قرار گرفتند

    25. «بی‌بی» در مخمصه

    آخرین عناوین