آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور

  4030621101

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه کشور تاکنون با همکاری خیران و کمک‌های مردمی توانسته زمینه آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند.

آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسدالله جولایی عصر امروز در نشست اعضای ستاد دیه اردبیل اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 331 نفر از زندانی‌های کشور آزاد شدند که همه آنها محکومان به جرایم مالی و غیرعمد بودند.

وی تصریح کرد: 452 نفر از این محکومان خانم و 8 هزار و 870 نفر نیز آقا بودند که مجموع بدهی آنها 13 هزار و 741 میلیارد تومان بوده است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه به تنهایی قادر به تأمین این منابع و پرداخت بدهی زندانیان جرایم غیرعمد نیست بلکه از ظرفیت خیران و همچنین بخشش طلب افراد شاکی بهره گرفته که 25 درصد تأمین منابع از طریق بخشش بدهی و طلب شاکیان بوده است.

جولایی افزود: ستاد دیه از ظرفیت تسهیلات کم بهره، کمک‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف و ظرفیت خیران استفاده کرده و توانسته شرایط مطلوبی را در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال نیز با تلاش ستاد دیه زمینه آزادی چهار هزار و 274 نفر زندانی غیرعمد در کشور فراهم شده که 235 نفر زن و مابقی مرد بودند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور اضافه کرد: طلبکاران جز افراد خط مقدم در آزادی بدهکاران هستند که با بخشش طلب خود سعی می‌کنند تا زمینه آزادی زندانیان و بازگشت آنها را به خانواده‌ها فراهم کنند.

جولایی بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده 300 نفر از آنها با سازش و بدون پرداخت پول آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی در ادامه یادآور شد: ستاد دیه استان اردبیل از ستادهای موفق و پیشرویی است که در سال‌های اخیر اقدامات و فعالیت‌های مناسبی را نیز انجام داده و همه ساله زمینه آزادی هزاران زندانی جرایم غیرعمد را فراهم می‌آورد.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار حفظ آبروی زندانیان، به نحوی عمل کنیم تا شرایط خوب حمایتی و پشتیبانی از زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آنها فراهم آمده و با کمترین بار منت بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند.