ماهواره چمران ۱ در مدار تثیبت شده است

  4030624148

رئیس شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره چمران ۱ در مدار تثیبت شده و در مسیر خود حرکت می‌کند.

ماهواره چمران ۱ در مدار تثیبت شده است

به گزارش ایسنا، امیر دریادار رستگاری شامگاه امروز شنبه ۲۴ شهریور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ماهواره چمران ۱ امروز در مدار قرار گرفت و از صبح تا امروز ۴ بار رصد داشتیم و  این ماهواره در اختیار همکاران کنترل زمین قرار گرفته و در مدار تثیبت شده و در مسیر خود حرکت می کند.

امیر رستگاری خاطرنشان کرد: اولین کشور در جهان اسلام هستیم که توانسته طراحی ماهواره، ماهواره بر و انواع سامانه های کنترل زمینی را در داخل کشور به دست متخصصان و دانشمندان خود بومی‌سازی کرده و بسازد. افتخار ما این است که در سخت‌ترین شرایط و تحریم و به تنهایی به این موفقیت رسیدیم.

در ادامه، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ با موفقیت، ماهواره چمران ۱ را در مدار ۵۵۰ کیلومتری قرار داد. کارفرمای این طرح سازمان فضایی بود و ماهواره‌بر را سپاه و ماهواره را صاایران ساخت. پژوهشگاه فضایی ناظر بود و شرکت های دانش بنیان در ساخت زیرسیستم های ماهواره و ماهواره بر حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما با وجود همه تحریم ها و تهدیدات به این موفقیت رسیدیم و تهدیدات فعالیت فضایی ما را نه تنها کُند نکرد بلکه الان شاهد پیشرفت در این بخش هستیم. این موفقیت نشان داد در عین کثرت می توانیم به وحدت برسیم. در این زمینه، همکاری خوبی میان بخش های مختلف انجام شد.