رئیس‌جمهور: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت

  4030627038 ۲ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان جهت دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرزده به مجلس رفت.

رئیس‌جمهور: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت

به گزارش الف، دقایقی پیش، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان جهت دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجلس آمد.

گفتنی است، پزشکیان بعد از نواخته شدن زنگ پایان جلسه علنی امروز، در محل صحن مجلس حضور یافت‌. 

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در جلسه غیر علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده قصد سخنرانی نداشتم و چیزی هم از پیش آماده نکرده بودم. در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

وی افزود: آنچه در ابتدا گفته شد، صرفاً به منظور اخذ رأی و حمایت نبوده است. ما همچنان به آن تعهدات پایبندیم و به دغدغه‌ها و سخنان شما گوش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حد توان، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آن‌ها را در عمل اجرا کنیم. این تعهد، از روی اعتقاد قلبی است و برخلاف تصور عده‌ای، هدف ما تنها گذر از مشکلات کوتاه‌مدت و سپس رها کردن آن‌ها نیست. ما به سخنان و وعده‌هایی که دادیم پایبندیم و همچنان در خدمت شما خواهیم بود.

طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم و قابل اجرا نبود به مجلس می‌گوییم

رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.
 

وی تاکید کرد: وفاق و انسجام که از ابتدا شعار آنرا مطرح کردیم در واقع شعار نبود، من معتقد هستم که اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوزات بیگانگان بایستیم باید وحدت و انسجام هم در داخل و هم در میان کشورهای منطقه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و دست از اختلافات برداریم و در نهایت آنچه می‌تواند به عنوان میثاق مشترک ما مطرح شود، چشم‌انداز، سیاست‌های کلی رهبر انقلاب و قانون برنامه است.

رئیس جمهور افزود: تلاش می‌کنیم تا جایی که در توان داریم این را اجرا کنیم، جایی که نتوانستیم اجرا کنیم هم اعلام خواهیم کرد که نتوانستیم.

دکتر پزشکیان تاکید کرد: هر کس که مدعی است که می‎‌تواند، بیاید جلو و کمک کند. ما هم حاضریم اختیار بدهیم که آنچه را ما بلد نیستیم یا نمی‌توانیم را اجرا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: اگر در طول اجرای قانون برنامه، بخشی قابل اجرا نبود، لایحه اصلاح آن را به مجلس می آوریم تا این وحدت و انسجامی که وعده داده بودیم، با هم داشته باشیم

وی افزود: اگر بر چشم انداز و سیاست و قانون برنامه تمرکز کنیم،‌ می‌توانیم از بسیاری از اختلافات و دعواها دست بکشیم، در گذشته هر چه بودیم و هر چه کردیم را کنار بگذارم و بر چشم انداز و سیاست و به این قانون پایبندم و تلاش خواهم کرد که آنرا اجرا کنم.

وی تاکید کرد: اینکه تصور شود که راه دیگری غیر از این داریم، درست نیست.