جانشین فراجا: باندهای مواد مخدر را خارج از مرزها رصد می‌کنیم

  4030627095 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: مقابله با باندهای مواد مخدر و رصد آنها از خارج از مرزها تا استان‌ها و بحث‌هایی مانند پولشویی در دستور کار جدی و ویژه قرار دارد.

جانشین فراجا: باندهای مواد مخدر را خارج از مرزها رصد می‌کنیم
به گزارش فارس از کرمان، قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست منطقه‌ای با حضور مسئولان استان‌های شرق و جنوب شرق کشور ازجمله خراسان جنوبی، یزد، فارس و هرمزگان در کرمان در حال برگزاری است.وی بیان کرد: بحث‌های مقابله با مواد مخدر در نشست منطقه‌ای مطرح شد و این در شرایطی است که کشت مواد مخدر در کشورهای همسایه شرقی همواره مشکلات جدی از حدود بیش از ۴۰ سال برای کشور ما ایجاد کرده است و هم بحث مقابله را داشته‌ایم.
رضایی ادامه داد: بررسی برنامه‌های گذشته در حوزه مقابله با مواد مخدر برای برنامه‌های آینده و رصد باندهای فعال مواد مخدر از خارج از مرزها تا استان‌ها از دیگر موارد مطرح‌شده در نشست منطقه‌ای بود.وی با اشاره به اینکه بحث مواد مخدر دغدغه جدی مردم است و دغدغه مردم هم دغدغه نظام و نیروی انتظامی است، ابراز داشت: کشفیات در استان‌های شرقی کاهش‌یافته است، زیرا حاکمان جدید افغانستان بر تولید و کشت نظارت بیشتری می‌کنند.
جانشین فراجا اظهار داشت: مقابله با باندهای مواد مخدر و شناسایی عقبه آنها و بحث‌های مرتبط با قاچاق مواد مخدر مانند پول‌شویی و چگونگی مقابله با خرده‌فروشان و برخورد با معتادان متجاهر در دستور کار قرار دارد‌.رضایی با تأکید بر اینکه اشرافیت کامل بر امور داریم، ادامه داد: به همکاری مردم نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم از طریق سامانه ۱۱۰ و ۱۹۷ به ما اطلاع‌رسانی کنند.
وی عنوان کرد: معتادان متجاهر را می‌توانیم طی ۴۸ ساعت جمع‌آوری کنیم و به کمپ ماده ۱۶ تحویل دهیم، اما ظرفیت کمپ‌ها هنوز پاسخگو نیست و باید در دولت و دستگاه متولی توسعه این کمپ‌ها را دنبال کنیم زیرا تکرار دستگیری و اعزام به کمپ یکی از معضلات ماست.
جانشین فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: در نشست منطقه‌ای کرمان همچنین بر عملیات‌های مشترک، هم‌پوشانی اطلاعانی و انجام عملیات بین استان‌های هم‌جوار تأکید شد. رضایی با تأکید بر اینکه حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است، ابراز داشت: افرادی که سلاح غیرمجاز دارند، اگر سلاح‌ها را به مراجع ذی‌ربط تحویل دهند ما نیز ملاحظاتی را برایشان خواهیم داشت.