رسانه صهیونیستی: آمریکا از عملیات اسرائیل در لبنان اطلاع داشت

  4030628099

پایگاه صهیونیستی «والا» نوشت که «یوآو گالانت»‌ وزیر جنگ رژیم اسرائیل دقایقی قبل از شروع عملیات تروریستی علیه شهروندان لبنانی از طریق دستگاههای ارتباطی (پیجر)، همتای آمریکایی خود را از انجام این عملیات آگاه کرده بود.

رسانه صهیونیستی: آمریکا از عملیات اسرائیل در لبنان اطلاع داشت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام آمریکایی افزود که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل دقایقی قبل از شروع عملیات انفجار پیجرها در لبنان با همتای آمریکایی خود تماس گرفت و به او گفت که این رژیم به زودی عملیاتی را در لبنان انجام خواهد داد.

این پایگاه خبری در عین حال به نقل از مقام آمریکایی مدعی شد که گالانت از ارائه جزئیات دقیق در مورد هدف یا شکل عملیات به همتای آمریکایی خود خودداری کرد.

این درحالی است که متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی انفجار پیجرها در لبنان مدعی شده بود که واشنگتن دخالتی در این انفجارها نداشته و از آن مطلع نبوده و در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه است و برای حل دیپلماتیک درگیری میان حزب الله و رژیم اسرائیل تلاش می‌کند.

پایگاه واللا همچنین به نقل از این مقامات عالی رتبه آمریکایی نوشت که رژیم اسرائیل از ترس اینکه وضعیت پیجرهای بمبگذاری شده از سوی حزب الله شناسایی شود، آنها را منفجر کرد.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از منبع آمریکایی یاد شده اضافه کرد که رژیم اسرائیل در جایگاهی بود که می‌توانست پیجرها را منفجر کند یا اینکه هک آنها توسط حزب الله شناسایی شود و بی فایده شوند.

پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی افزود: در روزهای اخیر در اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) این نگرانی که حزب الله ممکن است پیجرهایی را که مورد هک امنیتی قرارگرفته اند، کشف کند، افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان دیروز سه شنبه در بیانیه خود اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» . ‌

منابع خبری گزارش دادند که درپی این جنایت ۱۱ نفر در لبنان شهید و چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند. وزیر بهداشت لبنان صبح امروز چهارشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که هم اکنون حدود ۳ هزار مجروح در بیمارستان های لبنان هستند.

حزب الله لبنان صبح امروز چهارشنبه در آخرین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی خواهد داد.