افشاگری هکرهای «حنظله» از پشت پرده انفجار پیجرها در لبنان

  4030629040 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک گروه هکری به نام «حنظله (Handala) فاش کرد که رژیم صهیونیستی با کمک یک شرکت اسرائیلی که در فرودگاه‌ها فعال است، توانسته دستگاه‌های ارتباطی آلوده به مواد انفجاری را در چند نقطه جابجا کرده و در نهایت به لبنان برساند.

افشاگری هکرهای «حنظله» از پشت پرده انفجار پیجرها در لبنان

به گزارش ایسنا، گروه هکری «حنظله» مدعی است که شرکت «ویدیسکو» (Vidisco) که یک توسعه‌دهنده اسرائیلی سیستم‌های پرتابل دیجیتال پرتو ایکس است، با رژیم صهیونیستی همکاری داشته و توانسته به آن کمک کند تا اقلام آلوده به مواد منجره را در چند نقطه جابجا کند.

طی روزهای گذشته انفجار وسایل ارتباطی مثل پیجر و بیسیم در سراسر لبنان تلفات بسیاری بر جای گذاشته است و دولت لبنان و حزب‌الله با محکوم کردن تحرکات رژیم صهیونیستی قول اقدامات تلافی‌جویانه داده‌اند. به گزارش رسانه‌های عبری، منفجر کردن این وسایل طی عملیات مشترک نهادهای نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام شده است. با این حال، تاکنون جزئیات از نحوه انتقال این اقلام به لبنان منتشر نشده است.

این گروه هکری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با نفوذ به شرکت ویدیسکو ۸ ترابایت داده حساس را به دست آورده است.

اطلاعات ادعا شده شامل نام عوامل، ایمیل‌های مشتری، منابع نرم‌افزاری و رمزها و اسناد مالی است. این گروه به ارتباط با موساد و دسترسی مخفیانه به بررسی‌های امنیتی فرودگاه اشاره می‌کند.

شرکت ویدیسکو با کمک موساد، برای گم کردن رد این خرابکاری، این باتری‌های آلوده را از چند نقطه عبور داده و به لبنان رسانده است.

شرکت ویدیسکو وابسته به یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی است و بیش از ۸۴ درصد از فرودگاه‌ها و بنادر در جهان از دستگاه‌های اشعه ایکس تولید شده توسط این شرکت استفاده می‌کنند.

گروهی هکری «حنظله» می‌گوید در چند عملیات هک گسترده، موفق شده اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را درباره انفجارهای تروریستی چند روز گذشته دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، به دست آورد که به‌زودی منتشر می‌کند.

در اطلاعیه این گروه هکری آمده: «علت انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان آلوده کردن باتری این دستگاه‌ها به نوعی مواد منفجره حساس به حرارت بوده و موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) و یگان ۸۲۰۰ این رژیم، عامل این اقدام تروریستی است.»

دستگاه‌های پیجر در شرکت «آی‌آی‌بی» یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و مسئول طراحی و تولید برخی زیرساخت‌های ذخیره انرژی در صنایع نظامی، مانند رادار و تجهیزات جاسوسی آلوده شده‌اند. موساد هم، مسئول انتقال این باتری‌های آلوده به محل سازنده بوده است. باتری‌ها توسط شرکت آی‌آی‌بی در شهر «نهاریا» اراضی اشغالی به این مواد منفجره آلوده شده‌اند.