بازگشت واحدگازی فیات نیروگاه تبریز پس از ۱۶ سال به مدار تولید/ افزایش ۲۵ مگاواتی برق به ظرفیت کنونی نیروگاه

  4030631063

واحد گازی فیات نیروگاه حرارتی تبریز که از سال ۱۳۸۷ از مدار خارج شده بود، طی ۴ ماه اخیر توسط متخصصان بومی شرکت نیروآتیه صبا تعمیر و به ظرفیت کنونی این نیروگاه اضافه شد

بازگشت واحدگازی فیات نیروگاه تبریز پس از ۱۶ سال به مدار تولید/ افزایش ۲۵ مگاواتی برق به ظرفیت کنونی نیروگاه


بر اساس این گزارش ، نیروگاه حرارتی تبریز از جمله نیروگاه‌های مهم و باسابقه کشوراست که همچنان تامین کننده نیاز برق جمعیت میلیونی تبریز بوده و با فعالیت این قلب تپنده است که چرخ‌های صنعت شهر در حال چرخش هستند. نیروگاه حرارتی و گازی تبریز در کیلومتر ۱۶ جاده تبریز ـ آذرشهر روبرو شهرک اسفهلان (تبریز)، واقع شده است یکی از نیروگاه‌های ایران با ظرفیت تولید اسمی ۸۰۰ مگاوات است و اکنون با دو واحد بخار که هر کدام ظرفیت ۳۶۸ مگاوات و دو واحد گازی که هر کدام ظرفیت ۳۲ مگاواتی دارند، در مجموع با ظرفیت حدود ۸۰۰ مگاوات، برق منطقه را تامین کرده و حتی نقش دیسپاچینگ انرژی الکتریکی در سطح شمالغرب کشور را ایفا می‌کند.

اضافه شدن ۲۵ مگاوات به ظرفیت کنونی نیروگاه حرارتی تبریز با تعمیر واحد فیات گازی

واحد فیات نیروگاه گازی تبریز از سال ۱۳۸۵ دچار حادثه و مدار تولید خارج شده بود. اما طی 4ماه اخیر با خرید قطعه و تعمیر اساسی توسط شرکت نیروآتیه صبا و با استفاده از متخصصان نیروگاه حرارتی تبریز تعمیراساسی شده  است و درحال سنکرون شدن باشبکه برق بوده  است انشالله ازامروز ۲۵ مگاوات به ظرفیت کنونی نیروگاه اضافه می گردد.

گفتنی است این توربین ازنوع فیات ساخت ایتالیا بوده است و درشرایط تحریمی و اینکه این نوع واحدها بیش از ۳۰ساله که تولید نمی شود ولی در مجموعه درنیرواتیه صبا با پیگیری ها و ارتباط با تامین کنندگان داخلی و خارجی خرید قطعات اصلی فیات انجام  شد و این واحد به مدارتولید برگشت.