شاخص کار آمدی ومردم‌داری برای انتصاب استانداران مورد توجه است

  4030701018

وزیر کشور گفت: شاخص کارآمدی و مردم‌داری برای انتصاب تمام استانداران مورد توجه قرار می‌گیرد.

شاخص کار آمدی ومردم‌داری برای انتصاب استانداران مورد توجه است

به گزارش مهر، اسکندر مؤمنی صبح یکشنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای انتصاب استانداران یک کمیته متشکل از افراد با تجربه تشکیل شده که با استفاده از نظر نخبگان افرادی را در نظر می‌گرفت.

وی افزود: این کمیته براساس شاخص‌هایی که تعیین می‌شد و انطباق شاخص‌ها با افراد به نتیجه‌ای می‌رسید که تعداد بین پنج تا هفت نفر پیشنهاد و در نهایت یک نفر تعیین می‌شد.

وی اعلام کرد: برای استان کردستان نیز آرش لهونی انتخاب شدو هیأت وزیران ایشان را معرفی و با رأی اجماعی و صددرصد هیأت وزیران مواجه شد.

وزیر کشور اضافه کرد: من به ایشان و مردم کردستان تبریک می‌گویم که امروز یک جوان بومی اهل تشیع تودیع و یک جوان بومی اهل سنت معرفی می‌شود.

مؤمنی ادامه داد: ایشان بر اساس این سازوکارها و بدون هیچ توصیه و سفارشی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: این شاخص‌ها برای انتخاب استانداران استان‌ها ادامه دارد که یک سری شاخص‌های عمومی است اما شاخص اختصاصی آن کارآمدی و مردم‌داری است و این شاخص در تمام انتصاب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و تفاوتی ندارد فرد منتخب دارای چه قوم، مذهب، جناح و تفکری است.

وزیر کشور صبح یکشنبه به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان وارد سنندج شد و در فرودگاه مورد استقبال استاندار سابق و جمعی دیگر از مسؤولان قرار گرفت.